LCH Tavaszi LADA találkozó
Kifeszíti a gázt 2013-ban is
Matók Ádám nem csak a magyar bajnokságban
2013-01-09
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684721660
Napi oldal:
60513
Jelenleg:
774
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_3

Matók Ádámmal, a 8-as géposztály bajnokaként zárta az első évét, amit az Országos Rallye Bajnokságban töltött el. A fiatal pilóta szépen autózott a Hondájával. Megkérdeztük, mit vár a 2013-as esztendőtől

Sikeres év után, bajnoki címmel a tarsolyban vágtatok neki az év végi 'buli' versenyeknek... Aztán a Mikuláson egy ráfutásos balesetben megsérült a kezed...
Hogy vagy most? Mennyire zavart ez a Szilveszter Rallye-n?
thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_5Köszönöm szépen kérdésed, jól vagyok, bár a gipsz elég kényelmetlen. A Mikulás rallyn amikor elestünk eltört a kézfejemben a sajka csont. Ezt akkor nem vettem különösebben komolyan, egy durvább ficamnak gondoltam.
Aztán ahogy telt az idő, egyre jobban fájt, de a Szilveszter rally közeledése enyhítette. Mindig úgy neveltek, hogy összeszorítod a fogad fiam és csinálod. Ilyen elvek mellett egy fájó kézre nem panaszkodhattam, alkalmazkodni kell és tenni a dolgom.
A versenyen amikor már nem tudtam meghúzni az övem, és külső segítségre volt szükségem hozzá, már éreztem ,hogy komolyabb baj van.

A futam után a fájdalom drasztikusan növekedett, és elkerülhetetlen volt, hogy szokásaimmal ellentétben kórházba menjek. Éppen hogy kijöttem a röntgenről már jött ki a doktornő, hogy ne is várjam meg, hogy kinyomtassa a leletet már látja a gépen, hogy el van törve. Megtudtam,hogy a sajka csont az egyik leglassabban gyógyuló csont, ez 12 hetet jelent, szerencsémre nem vált ketté, ezért talán valamivel hamarabb rendbe jön. Szóval kaptam egy úgynevezett Benett gipszet, így most nem tudom mozgatni a hüvelykujjam.
A törzsfejlődésben igencsak sarkalatos pont az hogy a hüvelykujj befelé fordult a tenyérre, többek közt ennek köszönhetjük az eszközhasználatot,szóval igencsak megszívtam. Semmit nem tudok megfogni és a nevem se bírom leírni. Hónap végén államvizsga, érdekes lesz... :)

thumb_kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_8Reméljük tényleg hamar összeforr a csontod!
Nekem hiányzott a neved az első ERC futam nevezési listájáról...
Örülök, hogy ezt mondod, nekem is nagyon hiányzott. De nem jelenthetem ki egyértelműen, hogy a törött kezem az oka annak, hogy nem sikerült rajthoz állnunk. Be kell valljam amikor az idei évben ilyen sikeresek voltunk azt gondoltam,hogy ez elég bizonyíték minden támogatónak,hogy érdemes hosszútávon,és nagyobba gondolkodni mint a magyar bajnokság, és új utak nyílnak meg előttünk. Az ERC nagyon korán kezdődött és hiába látom az új utakat magam előtt, ezek még nem tudtak megnyílni. Ami egyáltalán nem jelenti azt, hogy nem is fognak és nagyon bízom benne, hogy hamarosan bekapcsolódhatok a sorozatba! Nem tettem le a tervemről, szeretném bebizonyítani,hogy nemzetközi szinten is ütőképes páros vagyunk, és semmivel se rosszabb a "magyar rallye iskola" mint bármelyik külföldi.

Voltam kint, azt gondolom lett volna keresnivalótok...
Sajnos minden évben felmerül a kérdés: a bajnoki címmel könnyebb a támogatókat bevonzani?
Amíg nem voltam bajnok azt gondoltam,hogy igen könnyebb. Most úgy látom, hogy nem könnyebb. Nagyon szeretném, hogy egyszer azt kérdezd, hogy Európa-bajnoki címmel könnyebb támogatót bevonzani?! Arra már talán igennel válaszolhatok. De úgy tűnik, addig rögös út vezet és nem könnyítik meg a dolgunkat. Ami nem feltétlen baj, hiszen teher alatt nő a pálma,és a küzdelem csak építi a jellemünket :)

A magyar népmesékbe is mindig a legkisebb királyfié lett a fele ország meg egy egész királylány. Csak addig át kell úsznod az óperenciát, meg megmászni az üveghegyet és a végén még egy csomó kurtafarkú malacot is le kell verned.

Ez olyan meseszerű... :)
Maradjunk a valóságnál: hogy látod az éveteket, minek lehet realitása?
Én reménykedek benne,hogy minél több magyar bajnoki futamon és ERC-n rajthoz tudunk állni. A lényeg azon van, hogy minél több versenyen menjünk, hiszen nagyon sok fejlődésre van még szükségem úgy érzem.
Ha össze tudjuk úgy hangolni a naptárunkat, hogy a magyar bajnoki címre is esélyünk legyen, és több ERC futamon is borsot törjünk az állandó szereplők orra alá, akkor már elégedett lennék. Egy biztos, a szándék és az elszántság megvan a részünkről.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_9

Év végén kipróbáltál egy számmal nagyobb Hondát is, mint amivel év közben versenyeztél. Hogy tetszett és mi az irány az autóval kapcsolatban?
Hatalmas élmény volt! Először vezettem valódi verseny autót. Ez egy célszerszám. Ahhoz, hogy egy szöget egyenesen verjünk be, ahhoz a kalapácsot is jól kell megfogni. Az első versenyen még az ujjamra csaptam, de ez elég figyelmeztetés volt, hogy többet ne tegyem. Az irány mindenképpen előre, nagyon tetszett a kocsi, szokatlan persze, de sose fogom azt mondani, hogy tanulom a kocsit, vagy keresgélem a beállításokat. Kifeszítem a gázt, aztán eldől, hogy én vagyok nyuszi vagy a McFly :)) Rengeteg tapasztalatra van szükség és akkor minden helyére kerül.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_7

Nagyon komoly dolognak tartom, hogy Székesfehérvár város is Mögötted áll, egész évben támogatott erkölcsileg is a versenyzésben. Úgy látszik, nem csak a városvezetésnek tetszik az, amit csináltok, hanem a városnak is, hiszen bekerültél az év sportolója szavazás legjobb három reménysége közé
Hosszú tradícióra nyúlik vissza, hogy a város az Arany Alma díjjal ismeri el a megye sikeres sportolóit, színészeit. Idén abban a megtiszteltetésben van részem, hogy bekerültem az egyéni sportolók döntősei közé.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_6

A mi vidékünk nem az autóversenyekről híres, itt nincs ennek tradíciója,és ezért még nagyobb elismerésnek tartom,hogy köztük lehetek, úgy érzem ezt a teljesítményemmel vívtam ki, és megszerettek az emberek. Új színt hoztam a város sport életébe, és hű tudtam lenni a szlogenhez, miszerint Székesfehérvár a királyok mellett a bajnokok városa.
Innentől már a közönség szavazatokon múlik, hogy ki nyeri meg a díjat. De ha már felhoztad, engedd meg, hogy megkérjek minden autósport rajongót, hogy ne csak miattam, hanem a sportunk népszerűsítése miatt is, támogasson egy szavazattal, hogy eljusson mindenkihez, hogy igenis az autóversenyzés egy nagyon komoly sport ahol kemény férfiak vívják férfias küzdelmeiket.

>> ITT lehet szavazni a rallyra és Matók Ádámra <<

A szavazáshoz nem szükséges regisztráció, nem kell lájkolni semmit, és a megadott email címre se jön spam!

Én is azt gondolom, hogy már csak a rally népszerűsítése miatt is mindenki dobjon egy szavazatot Ádámra!
Mi Rád szavazunk! :)
Köszönöm szépen :))
És nagyon szépen köszönöm a csapatnak az egész éves áldozatos munkát, nélkülük nem lett volna ennyi szép sikerünk.

kifesziti_a_gazt_2013-ban_is_4

Ez a hír most jelenik meg 4068. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k