LCH Tavaszi LADA találkozó
Kocsikímélő hétvége Veszprémben
A rali-túra szempontjából kérdeztük a verseny rendezőjét
2011-07-01
interjú • Juhász Veronika
h i r d e t é s
Összes oldal:
684951520
Napi oldal:
52184
Jelenleg:
1570
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

„Minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja lesz a Rali-túrásoknak”

kocsikimelo_hetvege_veszpremben_1

Lakatos Róbertet, a Veszprém Rallye Szervező bizottság vezetőjét kérdezgettem a jövő héten (július 9-10.) megrendezésre kerülő Rali-túra Bajnokság 4., murvás futamáról.

Tavalyhoz képest 2 gyorsasági szakasz helyszíne megváltozott.
Mi volt ennek az oka?
Kicsit másként állítottuk össze a Veszprém Rallye programját pont a tavalyi vélemények alapján. 2010-ben is arra törekedtünk, hogy a lehetőségekhez mérten különlegességet nyújtsunk a Rali-túrának is. Idén is ez a cél, így ennek szellemében került bele az a két „új” pálya.
Tavaly a sólyi erdő nem igazán volt közkedvelt az RTE mezőnyében, így aztán ez a szakasz csak szombaton fog szerepelni, kizárólag a rali első-osztály programjában. A Rali-túra számára így más pályák kerültek be a tervbe. A választásnál pedig csak egy kérdés volt, az hogy melyekből válogathatunk. A lőtérnek a „visszakerülése” is sokáig a program tervek között szerepelt – végülis a Honvédelmi Minisztériumtól megkaptuk a versenyzésre az engedélyt - de ennek ellenére mégsem iktattuk bele az idei év programjába. Inkább logikusan a RÉGI, hagyományos Veszprém Rali pályák kerültek vissza az útvonal tervbe.
Úgy is mondhatnám, hogy a régi idők ralija következik 2011-ben. Hiszen a Kislőd –Szentmihályi pálya 12 évvel ezelőtt szerepelt utoljára. Ezen a legendásnak mondható szakaszon utoljára még a Kiss Feri és a Janika versenyzett egy Subaru WRC-vel, illetve egy Toyota WRC-vel. Ez sem ma volt. Úgy gondolom, hogy az egész versenynek ez lesz a legizgalmasabb pályája. Javarészt az út nagyon jó és csak elenyészve találkozhatunk gyengébb minőséggel ezen az épített erdei úton. Helyenként rendkívül tempós, ami a versenyzők számára komoly kihívásokat is rejthet.
A másik pálya az úgynevezett Vigantpetend, ami 1999-ben szerepelt utoljára rali programjában, bár nem is annyira régen - 3-4 évvel ezelőtt – versenyzett rajta a rali első osztály mezőnye a Nyírád rali keretein belül, de akkor fordított irányban. Ennek a minősége gyakorlatilag pazar, hisz egy gödör sincs rajta. 7km murva, 3km aszfalt. A szerpentin lefelé van, ami valószínűleg igen érdekes pontja lesz a gyorsnak. A harmadik rész pedig megegyezik a tavalyival.

És a lassítókkal mi a helyzet?
A reptéren ugyanannyi lesz, mint a tavalyi évben. A kislődi gyorson nem szeretnék egyáltalán elhelyezni lassítót, sem az első osztálynak, sem a rali-túrának. Vigantpetenden pedig 3 darab lassító lesz elhelyezve az első osztálynak és az RTE-nek egyaránt.

Tavalyhoz képest történt valamilyen újítás a szervezésben?
Az RTE verseny programja a megszokottak szerint bonyolódik idén is. Mivel az ORB verseny idő-intervallumban rövidebb és szorosabb lesz, így csak annyival változik a lebonyolítási rend, hogy szombat reggel van az ORB-nek is az átvétele. Tehát egészen összetömörül a menetrend: pénteken pályabejárás, illetve szombat délelőtt még bizonyos pályákat járhatnak a versenyzők, de közben már az átvételek is zajlanak. Szombat délután pedig rajtol az ORB. Így az RTE számára is déltől kezdődik az adminisztratív, s a gépátvételre pedig 13 órától kerül sor. Ez a lebonyolításban semmi fent akadást nem jelent, hiszen reggeltől átvehetők az itinerek és a pályabejárás ez után lesz csak esedékes. Most ez egy kicsit eltér a megszokottól.
Próbáltunk egy tisztességes versenytávot összeállítani. Így lett ez a 72 km pálya murván, ami kellő kihívást rejt magában. Ugyanakkor azt is mondhatnám, hogy minden idők legkíméletesebb Veszprém Rallye-ja elé nézünk a következő hétvégén.

Milyen nevezői létszámra számítasz?
Szeretném, ha legalább 40-50 versenyző a rajthoz állna majd vasárnap.

Véleményed szerint miért érdemes a Veszprém Rallye-n indulni?
Az igazi rali a murván zajlik. Meggyőződésem, hogy a két murvás és az egri versenyen egy színvonalasabb és szervezettebb rendezvényt kaphatnak a versenyzők – félreértés ne essék, ezzel nem akarok senkit sem bántani vagy sértegetni. Ha másban nem is, akkor a biztonság kérdésében egyértelműen jobb, hiszen jelentős létszám dolgozik a verseny komoly biztosításán. Emellett törekedtünk arra, hogy izgalmas, kihívásokkal teli, de ugyanakkor kíméletes pályákból álljon össze az útvonal terv.

Nézőknek milyen helyeket ajánlasz a szurkoláshoz?
Csak biztonságos helyre szabad és érdemes állni. Most nem merülnék bele, hogy melyik gyors melyik kanyarjában, hanem a pályaajánlót keressék a verseny honlapján http://www.veszpremrallye.net/ és a www.duen.hu – n. Itt részletesen kanyarokra levetítve fogunk megközelítési útvonalakat, parkolókat, gps pontokat prezentálni.

Végezetül szeretnék néhány nevet megemlíteni az RTE versenyzői közül, akiket biztosan láthatunk raliautóban száguldani a veszprémi pályákon a jövő hétvégén:
- Nagy testvérpár, akik tavaly majdnem a legjobbak voltak ezeken a pályákon. Most a „régi” bérautót egy másikra cserélik.
- A Papp testvérpáros tavaly először itt  tesztelhették élesben magukat és a Volvójukat is a murván.
- Balogh Andrásék mindenképpen szeretnének itt is jól szerepelni, hiszen a pontgyűjtés és a bajnoki cím a cél.
 -Szemán Sándor reméli, hogy itt nem csak egyedül fog indulni az N3-as kategóriában – hiszen úgy az izgalmas, ha küzdeni kell az első helyért.
- Kaptás Leventének ez lesz az első versenye Veszprémben, de reméli, hogy a bükfürdői sikerek itt is megismétlődnek és további tapasztalatokra tesz szert murván.
- ifj. Vizelli Károly még csak most kezd hozzá a kocsi kisebb rendbe tételéhez. Reméli, hogy idén nem fog kiesni a második gyors után.
- Antalffy György tavaly az utolsó gyors elspórolása miatt lett második. Idén remélik, hogy ők lesznek a leggyorsabbak.


Ne feledjétek, még péntek éjfélig lehet nevezni!

A viszontlátásra Veszprémben:
Juhász Veronika
RTE

Ez a hír most jelenik meg 4982. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k