Klausz Kristófot tavaly év végén láthattuk itthon versenyezni: az évadzáró futamon a leggyorsabbak voltak a Peugeot 208 R2 autókkal versenyzők között, aztán a Mikulás Rallye-n számára teljesen új kategóriában indult és a Ford Fiesta R5-el az abszolút negyedik helyen végzett...
Menjünk kronológiában: A Nyíregyháza Rallye-n szemmel láthatóan komoly csata alakult ki a 208-as Peugeot-val versenyző párosok között.
Ti nyertetek! Hogyan emlékszel vissza arra a futamra?
Nagyszerű élmény volt végre itthon rajthoz állni a Peugeot-ok között, év eleje óta érett már ez a megmérettetés. Nagyon boldog voltam a győzelmünkkel, teljesítményünk egész verseny alatt kiegyensúlyozott és stabil volt. Sikerült az évek folyamán megedződnünk a hosszú és extrém versenyeken illetve sikerült a határainkat is egyre jobban kitolni. Hihetetlen, hogy ezekkel a “kis” versenyautókkal milyen tempót lehet autózni. Aki ilyennel megtanul gyorsan menni, az nagyobb kategóriákban is megállja a helyét. Ezt már több pilótától is láttam és titkon bíztam benne, ha jó eredményt érünk el a Nyíregyháza Rally-n akkor lehetőségem lehet kipróbálni egy R5-ös versenyautót.
Jó volt látni, ahogy a Mikulás Rallye-n mentél a Fiesta R5-el!
Azt gondolom sok embert megleptél. Hogyan értékeled azt a futamotokat?
Ez az új élmény felejthetetlen marad. Ha csak egy verseny erejéig volt részem benne, akkor is megérte! Verseny előtt volt lehetőségem tesztelni az autót, amit a Drift Company biztosított nekünk. Az első km-ek után kezdtem fokozatosan ráérezni az összkerékhajtásra, de úgy érzem jó munkát végzett az egész csapat. Magammal szemben támasztott elvárásaimat tudtam teljesíteni és borzasztó jó hangulatban versenyeztünk végig.
Eredmények tekintetében is jól alakult a verseny. Nem szeretnék mentegetőzni, mert nem gondolnám, hogy maximálisan kihasználtuk az autó adta lehetőségeket, de nem is ez volt a cél elsőre. Használt gumiabroncsokkal mentünk ki az összes szakaszra, ez is a gyorsulásunkat eredményezheti még a jövőben. Az utolsó szakasz elmaradását sajnáltam, ezzel az autóval minden km ajándék! A kezdetek után nagyon könnyű volt átültetni a tempónkat a Peugeotból, bár hozzáteszem a végére a féktávokkal kapcsolatban túlzásba estem :)
Adja magát a kérdés: hogyan tovább?
Az idei évre az ERC Junior marad az elsődleges irány, minden futamon tervezzük az elindulást. Szeretném az évvégi teljesítményt átültetni 2019-re, sőt még pontosabbá és stabilabbá fejleszteni. Hamar bajnokot avatnak a Junior kategóriában, augusztusban a Barum Rally lesz az utolsó futam. Jó lenne a dobogón végezni az idei évben.
Az EB mellett remélhetőleg lesz lehetőségünk indulni a Veszprém Rally-n R5-tel, illetve augusztus után meglátjuk, hogy alakult az év és hogyan tovább.
Köszönöm a támogatást szüleimnek, navigátoromnak és a csapatomnak, illetve mindenkinek aki valamilyen formában hozzátett az eredményeinkhez !