Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Külföldi kalandok
Pethő Tyutyuék két hét alatt két futamon indultak
2012-08-24
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684245190
Napi oldal:
7979
Jelenleg:
1003
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

kulfoldi_kalandok_1

Az idei évben nem szenved hiányt a versenykilométerek gyűjtésében Pethő Tyutyu. A magyar bajnoki Arad Rallye előtt a lengyelországi Rzeszow Ralin jártak, így ezúttal két külföldi futamról beszélgettem a pilótával.

Kulfoldi_kalandok_1Kezdjük a lengyel futammal, milyen volt?

Pénteken kezdtük meg a versenyzést, ám nem teljesen úgy alakult, ahogyan szerettük volna. Fékproblémáink voltak, mely leginkább a hosszú – 25 km-es – gyorsaságin jött ki, a pálya végén már folyamatosan pumpálnom kellett a féket a kanyarok előtt, hogy fogjon valamit. Természetesen a szervizparkba beérkezve a fiúk megoldották a problémát, így ezután már jobb tempót diktálva tudtunk tovább sietni. Az autó tehát rendben volt, de ekkor meg én hibáztam egyet, és az utolsó előtti gyorson, egy balos visszafordítóban beestünk az árokba. Hogy ez még ne legyen elég, az utolsó gyorson egy szintén balos visszafordítóban újra megjártuk az árkot, ahonnét nézői segítséggel tudtunk visszakerülni a pályára. Sok időt veszítettünk ezzel a két mutatvánnyal.

Mennyire voltak ismeretlenek a pályák?
Meglehetősen, és ezt éreztük is rendesen a verseny közben. Nehéz volt lépést tartani a lengyel versenyzőkkel, ők azért tudták, hogy melyik kanyart hol lehet levágni. Eléggé elszomorított, hogy kétszer is hibáztam, nem igazán jellemző ez rám, pedig ilyen ez a rallye!

Hogyan folytatódott a szombati versenynapotok?

Azaz a verseny második fele, hiszen az első napon 6 gyorsot kellett teljesíteni (melyből négyet hibátlanul meg is oldottunk), majd másnapra szintén 6 maradt. És a kalandozás is megmaradt! Az első gyors előtt esett, ezért intermédiával mentünk ki, de azok sem igazán tapadtak a csúszós pályákon, így már reggelről elég necces volt a helyzetünk. Mégis azt kell mondjam, hogy a szerencse továbbra is mellettünk állt, folytatni tudtuk a versenyt, így megpróbáltuk óvatosabbra venni a figurát.

Sikerült?
A második körre vágott slickeket tettünk fel, abban bíztunk, hogy száraz lesz a pálya, de ez csak az utolsó gyorsra lett igaz, így ott tudtunk csak igazán jó időt futni. Voltak problémáink ebben a körben is, hiszen a hangosítás hibája miatt Rubó pantomim művészt játszott mellettem… Az utolsó előtti gyorson Bessenyeyék kiestek, amit nagyon sajnáltunk, így mi inkább kaptuk ezt az eredményt, nem pedig szereztük, bár könnyen azért ez sem jött, hisz alaposan megdolgoztunk mi is ezen a versenyen.

Milyen eredménnyel végeztetek?
Kategóriánkban a harmadik hely lett a miénk. A csapatversenyben a szlovák csapattársunkkal sikerült megszereznünk az első helyet, ezzel pedig bebiztosítottuk az összetettben is az L Racing számára a vezető pozíciót. Nagyon örülünk, hogy a célig jutottunk, hiszen egy nagyon kemény, küzdelmes versenyen kellett helytállnunk, látva azt, hogy a mezőnyből mennyire sokan estek ki idő előtt, mi pedig megúsztuk egy-két kisebb – de szerencsés végkifejletű – kalanddal. Újabb dobogós helyen végeztünk a kategóriánkban!

kulfoldi_kalandok_2

Majd jött ezután a magyar bajnokság részeként megrendezésre kerülő Arad Rallye, ahol szintén dobogósok vagytok… vagy mégsem?
Kulfoldi_kalandok_2Szintén egy kemény küzdelem zajlott Romániában is, ahol a végére sikerült egy nagyot hajráznunk, az utolsó gyorson pedig megszületett egy újabb kupás eredményünk. Majd egy időjóváírás kérelem, következtében visszasoroltak minket a negyedik helyre. Természetesen ezzel nem értünk egyet, így mi is egy kérvényt nyújtottunk be… így egyelőre nem tudjuk, hogy mi is lesz/lett az aradi végkifejlet számunkra…

Térjünk vissza az elejére…
Pénteken a Superspecial szakaszra mi úgy álltunk oda, hogy én azt nem is igazán vettem komolyan, jól akartuk érezni magunkat, nem foglalkoztunk vele, hogy beleszámít a verseny értékelésébe, megpróbáltunk ráhangolódni a másnapi versenyzésre. Szombat reggel azzal indítottunk, hogy rossz gumit tettünk fel az első körre, így jó sok időt veszítettünk emiatt. Tudtam, hogy nincs mese, a következő két gyorsot nagyon meg kell nyomnom a felzárkózáshoz. Úgy gondoltuk, a hosszú, 22 km-es gyorson teljes erőbedobással fogunk támadni!

kulfoldi_kalandok_3

Ha jól sejtem, nem egészen a tervek szerint alakultak a dolgok?
Sajnos nem! Kazár Mikiék leállítottak négy autót a gyorsasági közben, akik közül én voltam az utolsó, így mi is átlagidőt kaptunk, mégpedig Matics Miskáék idejét. Nem kaptam meg az esélyt, hogy az addig összeszedett hátrányunkat megpróbáljam ledolgozni, pedig tényleg nagyon bíztam benne, hogy ezen a pályán sikerül, így talán érthető az elkeseredésem…

Ettől függetlenül azért nem adtátok fel, ugye?
Nem-nem! Az utolsó körre új gumikat tettünk fel, új féktárcsákat és új fékbetétet, több mint teljes erőbedobással vágtunk neki a végének! Tudtuk, hogy a 22 km-es pályán nagyon erősek leszünk, és így is lett, hiszen az abszolút harmadik és kategória első időt autóztuk rajta, aminek köszönhetően végül az abszolút 5., és a kategória 3.helyén zártuk a versenyt.

kulfoldi_kalandok_4

Hogyan és miként befolyásolták az eredményeteket a kizárások, jóváírások?
Először Kazár Mikiék kizárása miatt egy hellyel előrébb léptünk, majd Osváth Petiék kaptak egy 20 másodperces időjóváírást (amivel mi nem értünk egyet), így mi egy helyet visszacsúsztunk. Jelenleg az abszolút 5. és a kategória 4. hely a miénk, de az óvások miatt ez még nem tekinthető véglegesnek. Elszomorító, hogy a verseny végén még ilyen dolgokkal kell foglalkoznunk. Keményen megdolgoztunk, komoly erőfeszítéseket tettünk a pályán, ám mégsem ott dőlt el a végeredmény.

a csapat partnerei:

Igen_Vagy_megsem_1   Igen_Vagy_megsem_2

igen_vagy_megsem_1   igen_vagy_megsem_2

igen_vagy_megsem_3   igen_vagy_megsem_4

igen_vagy_megsem_5   igen_vagy_megsem_6

igen_vagy_megsem_7   igen_vagy_megsem_8

igen_vagy_megsem_9   igen_vagy_megsem_10

igen_vagy_megsem_11   igen_vagy_megsem_12

igen_vagy_megsem_13   igen_vagy_megsem_14

igen_vagy_megsem_15   igen_vagy_megsem_16

igen_vagy_megsem_17   igen_vagy_megsem_18

igen_vagy_megsem_38   igen_vagy_megsem_20

igen_vagy_megsem_21   igen_vagy_megsem_23


inkabb_latvanyosan_mint_eredmenyesen_6

Ez a hír most jelenik meg 2392. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k