LCH Tavaszi LADA találkozó
Lesznek ennél komolyabb meccsek is!
Janikáék murván is dobogón
2015-05-24
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684982506
Napi oldal:
83170
Jelenleg:
1444
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_1

Janikáék újra a dobogón! A Peugeot Total Rallye Team párosa a harmadik helyn végzett a szombathelyi ISEUM Rallye-n. A pilótával beszélgettünk a futam után:

Nekem még mindig kishitűbbnek tűnsz, mint amilyennek kellene lenned… Azt mondtad a verseny közben, hogy ez még nem az igazi.
Mert így is van! Nem kishitűség. Ebben a sportban – de szerintem mindegyikben – muszáj a realitások talaján állni, ha nem ezt tesszük, akkor seggre ülünk… És ez nem kishitűség.
Ez van. Három évig nem versenyeztem, vissza kell rázódni. Persze, újabban mindig ezt mondom… Sokan azt gondolják, hogy az ember visszaül és lazán megnyeri a versenyt. Ez nem így működik.
 
Milyen volt a verseny előtti tesztetek?
Nem volt igazán hatékony a teszt. Nagy tempóról nem volt lehetőségem kipróbálni megállítani az autót. Igazából ezt az első gyorsaságin bepótoltuk. Kicsit stresszesebb voltam emiatt, de nagyjából megtaláltuk a fékpontokat.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_3
 
Ezeket a derékszögeket próbáltuk azért a teszten, ami 70 százalékban nem sikerült, amitől nem voltam feldobódva. A szombathelyi pályák különben sem az én szakaszaim. De a lőtéren sem tudtam volna megverni a Herczig Norbit. Nem lehet meghazudtolni azt, hogy ezek a srácok a három év alatt mentek 2500 gyorsasági kilométert, miközben én nullát. Lehetetlen és nem is életszerű, hogy én most tudjak vívni az első helyért.
 
A teszten mentünk negyven kilométert az autóval, ami sokkal jobban működött, mint elsőre aszfalton. Akkor volt gondunk, most sokkal jobban lehetett irányítani, jó érzés volt vezetni.
 
Engem megleptél, de többen mondták, hogy Te mindig át szoktad tolni a söptei ugratót.
Ez kicsit autó függő is. Amikor 2011-ben gyorsan mentünk, elvállaltuk, akkor a második ugrató után megnyílt a hátsó bölcső. Ez az autó sokkal jobban bírja. Egy nyugodt futóművel rendelkező autó, jól be is állítottuk és nagyon jó a balansza. Minimális volt az orra esése. Persze a gödörből kifelé, amikor a hátulját megdobja, ott majdnem minden autó orra esik. Jó az autó súlypontja, ami az ugratóknál nagyon jól kijön.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_4

Még egy kicsit extrán keresztbe megy az autó háta, ezt próbáljuk majd még orvosolni. Ez kicsit hátráltatott, talán nem mindig tudtam időben gázt adni. Próbáltunk ezen módosítani a verseny közben is, sok mindent kipróbáltunk. Közel vagyunk a megoldáshoz, hogy murván is nagyon jó legyen, mint aszfalton, Miskolcon. Kicsit kell még rajta dolgoznunk és nyilván nekem is vissza kell rázódnom.
 
Komolyat meccseltetek így is. Biztos, hogy ez segít ahhoz, hogy hamarabb visszarázódj.
Nem volt olyan komoly meccs ez, hétköznapi volt.
Lesznek ennél komolyabb meccsek is!
Remélem…
 
lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_6

Szombathely nem egy nagy rali hagyományokkal bíró település, ennek megfelelően nem is szoktak hatalmas tömegek megjelenni a különböző ceremóniákon. Most a rajtceremónián erre rácáfoltak és a legnagyobb ovációban Titeket részesítettek. Örültek a visszatérésednek.
Nagyon köszönjük Szombathelynek és a szombathelyi rali szurkolóknak. Nagyon jó élmény volt!
Utoljára talán 2008-ban volt utoljára szombathelyi központtal ez a verseny. Ez alatt az idő alatt egy kicsit el is lehet felejteni. De itt egy tényleg nagyon lelkes, a technikai sportok iránt érdeklődő közönség fogadott minket és reméljük jövőre is vissza tudunk ide jönni.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_2
 
Azt azért ne felejtsd el, hogy a szombathelyi rally katlan egy nagyon nagy vonzerő. Egy nagyon látványos szakasz, amit könnyen megközelíthetnek a nézők. Sokan voltak ott és ez jó dolog.
 
Fehérvár Rallye. A pályák ismerősek, ugye?
Igazából szerintem kevés ralipálya van, ahol nem mentem. De van olyan!
Lőtéri szakaszok, átlátsz mindent, látod a kanyarokat. Kevés olyan rész van, amire nem tudsz felkészülni. Az, hogy mentél e pont azon a nyomvonalon, vagy sem, egy jó rali pilótának ez nem okoz problémát. Én nem biztos, hogy jó ralipilóta vagyok, ezt írd még le, kérlek!
Az aszfaltos részek is ismerősek.

lesznek_ennel_komolyabb_meccsek_is_7
 
Minél több kilométert mész egy autóval, annál inkább jelentenek kevesebb problémát a gyorsaságik.
Ezt érzem magamon is. Amíg Egerben tök nyugodtan ültem az autóban és aludtam a rajt előtt. Szombathelyen már kicsit idegesebb voltam, rosszabbul aludtam. És ez egyre rosszabb lesz! Gondolom Fehérvár előtt már vissza fog jönni az a régi stressz helyzet, ami mindig egy kicsit nyom a teljesítményen. Segít!
 
A SuperSpeciál tavaly is rengeteg néző előtt zajlott a városban. Szűk helyen, időmérés nélkül, de mégis nagyon sok ember előtt. Szerintem szükség van ezekre a szakaszokra is.
Annyira nem érzem ezeket a szakaszokat nagy kihívásnak, de a rendezvény szempontjából ezek nagyon fontos dolgok! Egy nagyon jó megjelenés.
Olvastam a kiírást, most sem lesz időmérés, nem számít bele a versenybe. Ennél is inkább jobb, nem az időre kell figyelni, hanem arra, hogy minél látványosabban tudjál menni. Tudjanak szórakozni azok is, akik esetlen nem tudnak kimenni a gyorsasági szakaszokra. Ennek megfelelően kell ezt abszolválni.
 
Várjuk már ezt a futamot.
Ez a hír most jelenik meg 3359. alkalommal
címkék: Janika, Szőke Tamás, R5
Share |
2015-05-16
Szombathely • rally ob
2015.05.15-17.
Országos Rallye Bajnokság 2015
ISEUM Rallye 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k