LCH Tavaszi LADA találkozó
Magyar csapat, gyári autóban
Turán Friciék az M-Sport Ford Focus WRC-jével
2010-10-12
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684963871
Napi oldal:
64535
Jelenleg:
1420
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Néhány napja felhívott Turán Frici, megkérdezte, hogy tudok e titkot tartani... Megharagudtam kicsit, mert azt hittem ismer már ennyire... Viszont amikor elmondta, hogy az M-Sport Ford Focus WRC-jével fognak indulni a katalán versenyen, akkor legszivesebben mindenkinek elmondtam volna...
Magyar_csapat,_gyari_autoban_7

Volt szerencsém eddigi mindhárom VB szerepléseteken ott lenni és eszembe jutott a hír kapcsán, amikor Portugáliában a teszten a Fordosok mellett teszteltünk és Hirvonennel, Latvalával fotóztalak Benneteket, mint valami turistákat, most pedig ugyanabban catering sátorban fogunk enni ugyanezekkel a fiúkkal…
Igen, úgy tűnik :)
Nem akarlak megbántani, de nem biztos, hogy csak azoknak a fotóknak köszönhető ez az egész… Hehe :) :) :)

Magyar_csapat,_gyari_autoban_4

Most egy világ dőlt össze bennem… :) :)
Ha nem ennek, akkor minek köszönhető??

Nagyon sok tényező játszott a kezünkre.
Nagy szerepe van az eddigi jó szereplésünknek.
Nagy szerepe van annak, hogy végig nagyon jó kapcsolatot ápoltunk a csapattal, a pilótákkal. Biztos számítanak azok a dolgok is, hogy a versenyzőikkel nagyon sokat beszélgettünk a versenyeken, ismernek már minket.
Nagy szerepe van annak, hogy voltunk Bulgária után az M-Sportnál, már akkor volt mindkét részről valamilyen kapcsolatfelvételi szándék.

Magyar_csapat,_gyari_autoban_5

Nagyon szerencsésen alakultak a dolgok. Igaz, hogy Franciaországban hibáztam egyet, de addig is konstans, jó időket tudtunk autózni. Sokat beszéltünk a döntésről, Te is tudod, miszerint inkább nem mentünk tovább a 10 perc büntetéssel a nyakunkon és hétfőn a fejemet vertem a falba, hogy ha végigmegyünk úgy, ahogy az első nap tettük, akkor is egy jó eredmény születhetett volna.
Akkor úgy éreztem, hogy rossz döntést hoztunk. Hiszen a Bozian autója mindkét maradék versenyre le van kötve, a francia bajnokságban vannak kötelezettségeik az autóval. Maradt még a csapatnál felhasználható kilométerünk, ami lehetővé tette volna, hogy tudjunk még egy versenyt menni, de autót kellett találnunk…
Tudtuk, hogy azon az áron, amilyen áron a Boziantól kaptuk az autót, hasonló színvonalú autót nagyon nehéz lesz találnunk.

Aztán mégis…
Igen és ez óriási szerencse és talán csoda is…
Gondoltunk egy merészet, küldtünk egy levelet az M-Sportnak, ahol már jártunk, ismernek minket, tudják jól az eredményeinket és megkérdeztük őket, hogy nem lenne e szabad autójuk… Tudván azt, hogy ha piaci áron kínálnák az autót, akkor nem lenne lehetőségünk kibérelni.

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_2És kaptunk tőlük egy olyan lehetőséget, amit még ma sem tudok elhinni…
Belekerültünk egy olyan gépezetbe, amit azt gondolom, joggal hívnak profizmusnak!

Olyan emailekre kell választ adnom, hogy milyen étkezési szokásaink vannak, nem vagyunk e valamilyen ételre érzékenyek. Kaptam egy 30 oldalas brossúrát, ami a Ford Focus WRC kezelőszerveinek működését írja le…

A Bozian is nagyon profin működött, de a két dolog között az a legfontosabb különbség, hogy a Boziannal egy családi, nagyon jól működő csapatról beszélünk, míg az M-Sport egy hatalmas gárdával dolgozó, nagyon profi gépezet.
Már most izgalommal tölt el minden, ha a versenyre gondolok és szerintem amikor meglátjuk először a Ford sátra alatt a mi dizájnunkba felöltöztetett Ford Focus WRC-t, az lesz egy nagyon komoly pillanat az életünkben…

Magyar_csapat,_gyari_autoban_6

Vannak ismerőseink a Fordnál, sokat beszélgettünk velük, mesélték, hogy a legutóbbi futamokra 180(!) ember volt a csapat körül és intézte mindenki a dolgát. Érdekes lesz ennek a hatalmas, jól működő gépezethez tartozni…
Mindenképp!
Már az is érdekes lesz, hogy abban a szervizparkban állhatunk, ami a Citroennel közösen szinte a szervizpark felét elfoglalja. Láttam már szervizpark tervet, Villagra és Hennin Solberg között áll majd az autónk…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_1

Nem tudtok a verseny előtt tesztelni, csak a shakedown-on lesz lehetőséged beülni a versenyautóba és menni vele.
Mennyivel lesz másabb, mint a Peugeot?
Fogalmam sincs! :)
Az autó elméletileg másfél-két másodperccel gyorsabb kilométerenként, mint a 307 WRC volt. Szerencsénk van, mert minden segítséget és beállítást megkapunk tőlük. Megvan az összes beállítás és a shakedown-on murvás beállításokkal fogunk menni, mert már az is vegyes talajú lesz. A murva beállítást kell jól kitalálnunk, szerintük az aszfaltbeállítással nem lesz probléma.
Az autó szintén ötsebességes, úgynevezett lepkeváltó van benne, de nem olyan, mint a Peugeot-ban, amiben a kormány közepén kellett kapcsolni, hanem itt egy fix kapcsolóval kell fel-le váltani. Más lesz, de nem hiszem, hogy ez problémát jelenthet.
A kanyarsebességet kell majd elhinnünk. A futóműve jóval fejlettebb, mint amivel mentünk, viszont egy aktív diffis, nem három.
Nem tudom… Nehezen alszom mostanában. Kevés lesz a shakedown, maximum 20 kilométert fogunk tudni majd menni…

Mik az elvárások?
Igazából nincsenek elvárások, de talán pont ilyenkor ez nagyon nehéz.
Nem szeretnénk nagyon óvatosan sem menni, mert akkor nem háláljuk meg a bizalmat. De nem szeretnénk beesni sem, hiszen akkor sem azt adjuk, amit szeretnénk adni magunkból… Ha tudunk ugyanott autózni, ahol a korábbi futamokon tudtunk, akkor elégedettek leszünk. Persze vannak titkos vágyak, de kicsit talán vissza kell majd fogni magunkat annak érdekében, hogy ne hibázzunk, mert ez egy nagy lehetőség és nagyon szeretnénk meghálálni az M-Sport bizalmát. Nekik és a támogatóinknak, akiknek a segítségével el tudtunk idáig jutni.

Kimarad a Pécs?
Ki!
Szeretnénk mentálisan megfelelően felkészülni a versenyre és persze az anyagi hátterünket is a katalán versenyre kellett összpontosítanunk.
Már vasárnap el kell indulnunk ahhoz, hogy hétfőn nyugodtan letudjuk az adminisztratív átvételeket és tudjunk egy kicsit pihenni, hiszen keddtől nagyon feszített az időtervünk.

Hétfőn már lesz lehetőségünk az üléspozíciót beállítani és ha lehet, szeretnék egy kis időt eltölteni az álló autóban, hogy a megtanult dolgokat valóban ott találjam, ahol a helye van, készek legyünk kerékcserére, és egy kicsit "belakjuk" az autót.
A csapattal is szeretnénk kicsit megismerkedni. A Boziannal kialakult egy nagyon jó, baráti, családi viszonyunk az évek során. Valószínű erre itt nem lesz lehetőség, de szeretnénk megismerkedni velük.
Kedden már tréning és hétvégén verseny…

thumb_Magyar_csapat,_gyari_autoban_3

Ez a hír most jelenik meg 9302. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k