Magyar sebességváltó a Gabura Motorsporttól
Itthon fejlesztett és gyártott sebességváltó kovácsolt fogaskerekekből...
2017-09-23
információ • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
445601153
Napi oldal:
75238
Jelenleg:
883
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a német futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
177
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
160
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
144
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
123
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
89
6.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
87
7.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
8.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
58
9.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
55
teljes táblázat
European Rally Championship
a cseh futam után
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
120
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
97
3.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
4.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
5.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
46
6.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
7.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
41
8.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
9.
Pepe Lopez
Peugeot 208 T16 R5
27
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a veszprémi futam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
114
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
101
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
84
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
64
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
48
6.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
7.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
37
8.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
34
9.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
33
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
a III. futam után
1.
Simon István
Fiat X1/9
63
2.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
51
3.
Schebek István
Lotus Elise
47
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
46
5.
Simon Robin
Fiat X1/9
41
6.
Deák Tünde
BMW
24
7.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
22
8.
Kajári Ferenc
Trabant 1,4 16V
19
9.
Söjtöri András
Toyota MR2
17
teljes táblázat

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_1

Magyarországon eddig is sok motorsportban használatos hajtáslánc elemet gyártottak, váltó belsőket differenciálmű alkatrészeket, de most először készült 100% ban Magyarországon fejlesztett, és gyártott sebességváltó!

A miskolci székhelyű Gabura Motorsport kivitelezésében, és a németországi székhelyű Gabura Racing Technologies forgalmazásában.

Gabura Krisztián kérdeztük a részletekről..

Milyen indíttatásból kezdtetek ebbe a munkába, hiszen benneteket autóépítés kapcsán ismernek legtöbben?

Az autóépítések egyik fő eleme a sebességváltó, ami nagyban meghatározza az autó használhatóságát, a motor karakterisztikájához igazított áttételekkel lehet igazán lendületesen autózni. A múltban is sok egyedi autóépítésnél szembesültünk a problémával, hogy vajon milyen váltót használjunk? Sosem született kompromisszumok nélküli megoldás. Vagy a szerelhetőség,  vagy az áttételek, a teljesítmény, vagy pedig az ár nem volt megfelelő. Mivel egyedi motorsport alkatrészek tervezéssel is foglalkozik a cégünk, és már 15 éve is gyártottunk széria váltóházakba áttételeket, egyértelmű volt a saját gyártás!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_2

A saját gyártás alatt mit értesz? Ez a váltó elég komolynak tűnik..

Minden alkatrészét mi gyártjuk. Kezdetben sok partnert bevontunk a gyártásba, de ma már saját fogazó üzemünkben készülnek a kovácsolt fogaskerekek, és a saját gépműhelyünkben készítjük a váltóházak marós munkáit is. 

VIDEO:  

 Sokat hallani róla, de pontosan mit jelent az hogy kovácsolt fogaskerék?

Nem szabad összekeverni a hengerelt, vagy átkovácsolt rúd anyagból készült termékekkel! Nekünk saját kovács szerszámaink vannak a fogaskerekek méreteihez igazodva, és darabonként kovácsolják nekünk ugyanott, ahol a Mercedes vagy a Scania kamionok sebességváltó alkatrészeit is „ütik”. A kovácsolás által kialakul a fogaskerékben egy körkörös szálirány, a közepében lévő furatot átölelve, így egy sokkal szívósabb alapanyagból kezdhetjük a gyártást! A tengelyek esetében is a kovácsolás a kulcsszó!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_3

És mitől ilyen letisztult a váltó külseje? 

Minden eleme speciális alumínium ötvözetből készül, nincs benne öntött alkatrész! Ezáltal nincs porózusság, zárvány, gyenge pont az alapanyagban. Mivel CNC megmunkáló központok végzik a gyártást, és onnan oxidmentes környezetben kerülnek az eloxáló üzembe, így nincsennek felületi hibák. Ami jó, az legyen szép is! 

Honnan jött az alap koncepció? Belenéztetek más váltókba, vagy van valami találmány is?

Sok váltót javítottunk már, és azt is láttuk, hogy melyiknek mi az erőssége, vagy esetleg gyenge pontja. Természetesen ezeket a technikai megoldásokat is ötvöztük a versenyzésben szerzett tapasztalatainkkal. De véleményem szerint a jó váltó receptje a pontos gyártás, prémium minőségű alapanyagok, és az SKF motorsport csapágyai, és a folyamatos tesztek. És persze, hogy jobbat akarunk csinálni a többieknél!

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_4

És milyen autókhoz kínáltok váltókat?

Jelenleg hátsókerekes autókhoz tudunk váltót adni atmoszférikus (szívó) motorokhoz 6 sebességes, és turbó motorokhoz ideális 5 sebességes áttételekkel. Most készülnek a 4 sebességes drift-drag áttételeink az extrém teljesítményű motorokhoz! Tervezői, és gyártási támogatást tudunk nyújtani egyedi elképzelések esetén, legyen az bármilyen konzol, vagy lendkerék-kuplunggal.  Egyedi igények esetén kompozit műhelyünk, karbon takaró panelek, kardán alagutak gyártásával tudja esztétikussá tenni az átalakítást.

magyar_valto_a_gabura_motorsporttol_5

További kérdésekkel hol kereshetnek benneteket az érdeklődők?

 
 
 
 
Ez a hír most jelenik meg 5512. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
09 10 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
30 31 01 02 030405
06 07 08 09 10 1112
2017.10.21.

részletes információink
2017.10.19-22.

hivatalos honlap
2017.10.21-22.

hivatalos honlap
2017.10.20-21.

hivatalos honlap
2017.10.20-22.

hivatalos honlap
2017.10.21-22.

facebook esemény
2017.11.03-05.

részletes információink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k