|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Magyarországon eddig is sok motorsportban használatos hajtáslánc elemet gyártottak, váltó belsőket differenciálmű alkatrészeket, de most először készült 100% ban Magyarországon fejlesztett, és gyártott sebességváltó! A miskolci székhelyű Gabura Motorsport kivitelezésében, és a németországi székhelyű Gabura Racing Technologies forgalmazásában. Gabura Krisztián kérdeztük a részletekről.. Milyen indíttatásból kezdtetek ebbe a munkába, hiszen benneteket autóépítés kapcsán ismernek legtöbben? Az autóépítések egyik fő eleme a sebességváltó, ami nagyban meghatározza az autó használhatóságát, a motor karakterisztikájához igazított áttételekkel lehet igazán lendületesen autózni. A múltban is sok egyedi autóépítésnél szembesültünk a problémával, hogy vajon milyen váltót használjunk? Sosem született kompromisszumok nélküli megoldás. Vagy a szerelhetőség, vagy az áttételek, a teljesítmény, vagy pedig az ár nem volt megfelelő. Mivel egyedi motorsport alkatrészek tervezéssel is foglalkozik a cégünk, és már 15 éve is gyártottunk széria váltóházakba áttételeket, egyértelmű volt a saját gyártás!
A saját gyártás alatt mit értesz? Ez a váltó elég komolynak tűnik..
Minden alkatrészét mi gyártjuk. Kezdetben sok partnert bevontunk a gyártásba, de ma már saját fogazó üzemünkben készülnek a kovácsolt fogaskerekek, és a saját gépműhelyünkben készítjük a váltóházak marós munkáit is. VIDEO:
Sokat hallani róla, de pontosan mit jelent az hogy kovácsolt fogaskerék? Nem szabad összekeverni a hengerelt, vagy átkovácsolt rúd anyagból készült termékekkel! Nekünk saját kovács szerszámaink vannak a fogaskerekek méreteihez igazodva, és darabonként kovácsolják nekünk ugyanott, ahol a Mercedes vagy a Scania kamionok sebességváltó alkatrészeit is „ütik”. A kovácsolás által kialakul a fogaskerékben egy körkörös szálirány, a közepében lévő furatot átölelve, így egy sokkal szívósabb alapanyagból kezdhetjük a gyártást! A tengelyek esetében is a kovácsolás a kulcsszó! És mitől ilyen letisztult a váltó külseje? Minden eleme speciális alumínium ötvözetből készül, nincs benne öntött alkatrész! Ezáltal nincs porózusság, zárvány, gyenge pont az alapanyagban. Mivel CNC megmunkáló központok végzik a gyártást, és onnan oxidmentes környezetben kerülnek az eloxáló üzembe, így nincsennek felületi hibák. Ami jó, az legyen szép is! Honnan jött az alap koncepció? Belenéztetek más váltókba, vagy van valami találmány is? Sok váltót javítottunk már, és azt is láttuk, hogy melyiknek mi az erőssége, vagy esetleg gyenge pontja. Természetesen ezeket a technikai megoldásokat is ötvöztük a versenyzésben szerzett tapasztalatainkkal. De véleményem szerint a jó váltó receptje a pontos gyártás, prémium minőségű alapanyagok, és az SKF motorsport csapágyai, és a folyamatos tesztek. És persze, hogy jobbat akarunk csinálni a többieknél!
És milyen autókhoz kínáltok váltókat? Jelenleg hátsókerekes autókhoz tudunk váltót adni atmoszférikus (szívó) motorokhoz 6 sebességes, és turbó motorokhoz ideális 5 sebességes áttételekkel. Most készülnek a 4 sebességes drift-drag áttételeink az extrém teljesítményű motorokhoz! Tervezői, és gyártási támogatást tudunk nyújtani egyedi elképzelések esetén, legyen az bármilyen konzol, vagy lendkerék-kuplunggal. Egyedi igények esetén kompozit műhelyünk, karbon takaró panelek, kardán alagutak gyártásával tudja esztétikussá tenni az átalakítást. További kérdésekkel hol kereshetnek benneteket az érdeklődők? Ez a hír most jelenik meg 11856. alkalommal
címkék: Gabura Motorsport, szekvencionális váltó
|
|
|||
h i r d e t é s
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.03.30-04.01.
részletes infóink 2024.03.28-31.
részletes infóink 2024.03.30.
részletes infóink 2024.03.30.
részletes infóink 2024.04.12-14.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |