MARB futam Kisvaszaron
Interjú a rendezővel és részletes programajánló
2015-08-27
interjú és ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
504096081
Napi oldal:
9433
Jelenleg:
283
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

marb_futam_kisvaszaron_8

Az augusztus eleji STEFANI Baranya Kupával a honi rali bajnokságok visszatértek az aszfalt utakra. Több mint 100 nevező, több mint 100 km gyorsasági szakaszon mérette meg magát Komlón. Erről, és a soron következő, a legendás kisvaszari szakaszon tervezetett MARB versenyről kérdeztük Markó Tibor rendezőt. 
 
A verseny óta eltelt már pár nap, milyennek értékeled a STEFANI Baranya Kupát?
A versenyzői és szakmai visszajelzések alapján jól sikerült! De ez nem ennyire egyszerű. Kezdem az elején: az engedélyeztetés folyamatában ezúttal is hangsúlyos segítséget kaptunk az MNASZ elnökségének 2 tagjától, Oláh Gyárfás Elnök úrtól és Móczár Péter úrtól, amit ezúttal is nagyon köszönök a Rallye2 bajnokság és a Historic Rallye Bajnokság versenyzői, mint elsődleges „kedvezményezettek” nevében is! Az előkészítő munka során és a helyszínen is kiemelt hangsúlyt fektettünk arra, hogy a szabályok által előírtakon túl teljesítsünk, ne csak a kötelezőt, az elvárhatót. 

marb_futam_kisvaszaron_1
 
Újságírói szemmel ebből a leglátványosabb a belvárosi prológ volt, de talán a magas nevezői létszám is igazolta a törekvéseiteket.
Komló Város támogatásával ismét több ezer szurkoló előtt, a város főutcáján mutatkozhattak be a versenyen induló párosok, úgy gondolom egyértelmű közönségsikerrel. A nevezői létszám számomra is örömteli, még úgy is, hogy a versenynaptár szerencsétlen kialakítása (2 hét különbséggel 2 verseny – a szerk.) éreztette hatását. Az elmúlt „tizen-” év munkája, a versenyző centrikus törekvéseink és az idei évre meghirdetetett több, mint 100km gyorsasági szakasz együttesen volt hajtó erő e tekintetben. Versenyzői szemmel az is vonzó lehetett, hogy az étlapon a 9km-es szakasz mellett szerepelt egy 18km-es is.      

marb_futam_kisvaszaron_2
 
Sokat költöttetek az időjárásra is?
Idén sem maradt el a nehezítő tényező, hiszen szárazon kezdtünk, majd jött egy kis eső, de csak a szervizbe és a 2. gyors 2. felére, majd ismét felszáradt az aszfalt. Tervezni sem lehetett volna izgalmasabbra. Ezt a szolgáltatást az égiektől kaptuk ajándékba, térítésmentesen.

marb_futam_kisvaszaron_3
 
A rallylive-on adott nyilatkozataikban a versenyzők közül sokan kiemelték a vizet és a csokit is.
Akkor a foglalkozás elérte célját! A célunk ezzel sem volt más, mint hogy egy picit otthonosabbá, barátibbá tegyük számukra a versenyt. Tudom, tudjuk, hogy a versenyautóban van meleg és langyos vizük, ezért azt nem kunszt pluszban osztogatni, de hűtött, hideg vizet, azt igen. Ennek van értelme és eredménye is, ahogy te is említetted.

marb_futam_kisvaszaron_4
 
A célban, az egyik felügyelővel beszélgetve derült ki számomra az is, hogy itt minden annyiba kerül, mintha Rallye 1-et rendeznétek, holott ez a verseny a Rallye2 és a Historic bajnoki versenye.
A hatóságok, az engedélyező szervek előtt nincs különbség autóverseny és autóverseny között. Minden költség tétel ugyan annyiba kerül, mint egy Rallye 1-es versenyen. A komoly feladatot az adja, hogy a nevezési díj csupán negyedannyi, mint a nagy tesónál. A verseny előtt a Berényi Ákos vezette MNASZ RSB biztosított arról, hogy látják és ismerik ezt a szituációt, éppen ezért anyagi támogatással igyekeznek segíteni a versenyt. Nem titok, a rendezvénynek erre is szüksége van, pláne úgy, hogy igyekeztünk, és talán sikerült is szebbet, többet, jobbat nyújtanunk a versenyzőknek. 
 
…és a jól megérdemelt pihenés helyett egy legendával folytatódik a programotok: MARB futam Kisvaszaron.
Hét éves szünetet követően tér vissza a sprintes mezőny a legendás kisvaszari aszfaltcsíkra. A szakasz múltja és adottságai okán lett a verseny neve: a LEGENDA 2. Biztos vagyok benne, hogy ez a szakasz az egyik legnagyobb adrenalin-bomba a versenyzők számára, így most, a MARB futamon indulók sem számíthatnak másra, csak a fülükön kicsorduló adrenalinra.

thumb_marb_futam_kisvaszaron_9Talán emlékszel, ezen a szakaszon navigáltam életemben először...
Hát persze! Holczer Danival és a kék 306-ossal mentél...
nem ma volt... :)

marb_futam_kisvaszaron_5
 
Mit kínál a LEGENDA 2?
A pálya több mint 7km mindkét irányban, és erre is, ara is akad benne leküzdendő feladat gazdagon! A Mecsekpölöske elág – Kisvaszar iránnyal kezdünk és ez lesz 3x, míg a Kisvaszar – Mecsekpölöske útvonal 2x. Ez az öt szakasz és közel negyven gyorsasági kilométer vár a bátor nevezőkre.   
Őszintén! …kinek jó ez?
A MARB versenyzőknek kivétel nélkül, hiszen a verseny a MARB déli régiójának ötödik állomása! És Természetesen itt is rajthoz állhatnak a licencesek is! 
 
Akár tesztelhetnek is itt a Rallye 1, Rallye2 és Historic versenyzők.
Úgy van! Az októberi pécsi évadzárónak minden bizonnyal része lesz a kisvaszari gyorsasági is, így erre kitűnő felkészülési lehetőséget nyújt a LEGENDA 2!

marb_futam_kisvaszaron_6
 
Hogy alakul a program?
Szombaton déltől az átvételek, és a pályabejárás vár a résztvevőkre, illetve aki lecsúszott az előnevezési zárlatról, nevezhet a helyszínen is. Vasárnap pedig versenyzünk reggeltől estig.
 
Versenykiírás?
A tervezetet leadtuk, az MNASZ RSB dolgozik rajta, így remélem napokon belül meg lesz a hivatalosan is jóváhagyott verzió, amit természetesen azon nyomban publikálni is fogunk!
 
 
Ez a hír most jelenik meg 2930. alkalommal
Share |
2015.09.19-20.
Magyarország Amatőr Rallye Bajnoksága 2015
LEGENDA 2
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 01
02 03 04 05 060708
09 10 11 12131415

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k