|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Az augusztus eleji STEFANI Baranya Kupával a honi rali bajnokságok visszatértek az aszfalt utakra. Több mint 100 nevező, több mint 100 km gyorsasági szakaszon mérette meg magát Komlón. Erről, és a soron következő, a legendás kisvaszari szakaszon tervezetett MARB versenyről kérdeztük Markó Tibor rendezőt. A verseny óta eltelt már pár nap, milyennek értékeled a STEFANI Baranya Kupát?
A versenyzői és szakmai visszajelzések alapján jól sikerült! De ez nem ennyire egyszerű. Kezdem az elején: az engedélyeztetés folyamatában ezúttal is hangsúlyos segítséget kaptunk az MNASZ elnökségének 2 tagjától, Oláh Gyárfás Elnök úrtól és Móczár Péter úrtól, amit ezúttal is nagyon köszönök a Rallye2 bajnokság és a Historic Rallye Bajnokság versenyzői, mint elsődleges „kedvezményezettek” nevében is! Az előkészítő munka során és a helyszínen is kiemelt hangsúlyt fektettünk arra, hogy a szabályok által előírtakon túl teljesítsünk, ne csak a kötelezőt, az elvárhatót.
Újságírói szemmel ebből a leglátványosabb a belvárosi prológ volt, de talán a magas nevezői létszám is igazolta a törekvéseiteket.
Komló Város támogatásával ismét több ezer szurkoló előtt, a város főutcáján mutatkozhattak be a versenyen induló párosok, úgy gondolom egyértelmű közönségsikerrel. A nevezői létszám számomra is örömteli, még úgy is, hogy a versenynaptár szerencsétlen kialakítása (2 hét különbséggel 2 verseny – a szerk.) éreztette hatását. Az elmúlt „tizen-” év munkája, a versenyző centrikus törekvéseink és az idei évre meghirdetetett több, mint 100km gyorsasági szakasz együttesen volt hajtó erő e tekintetben. Versenyzői szemmel az is vonzó lehetett, hogy az étlapon a 9km-es szakasz mellett szerepelt egy 18km-es is.
Sokat költöttetek az időjárásra is?
Idén sem maradt el a nehezítő tényező, hiszen szárazon kezdtünk, majd jött egy kis eső, de csak a szervizbe és a 2. gyors 2. felére, majd ismét felszáradt az aszfalt. Tervezni sem lehetett volna izgalmasabbra. Ezt a szolgáltatást az égiektől kaptuk ajándékba, térítésmentesen.
A rallylive-on adott nyilatkozataikban a versenyzők közül sokan kiemelték a vizet és a csokit is.
Akkor a foglalkozás elérte célját! A célunk ezzel sem volt más, mint hogy egy picit otthonosabbá, barátibbá tegyük számukra a versenyt. Tudom, tudjuk, hogy a versenyautóban van meleg és langyos vizük, ezért azt nem kunszt pluszban osztogatni, de hűtött, hideg vizet, azt igen. Ennek van értelme és eredménye is, ahogy te is említetted.
A célban, az egyik felügyelővel beszélgetve derült ki számomra az is, hogy itt minden annyiba kerül, mintha Rallye 1-et rendeznétek, holott ez a verseny a Rallye2 és a Historic bajnoki versenye.
A hatóságok, az engedélyező szervek előtt nincs különbség autóverseny és autóverseny között. Minden költség tétel ugyan annyiba kerül, mint egy Rallye 1-es versenyen. A komoly feladatot az adja, hogy a nevezési díj csupán negyedannyi, mint a nagy tesónál. A verseny előtt a Berényi Ákos vezette MNASZ RSB biztosított arról, hogy látják és ismerik ezt a szituációt, éppen ezért anyagi támogatással igyekeznek segíteni a versenyt. Nem titok, a rendezvénynek erre is szüksége van, pláne úgy, hogy igyekeztünk, és talán sikerült is szebbet, többet, jobbat nyújtanunk a versenyzőknek.
…és a jól megérdemelt pihenés helyett egy legendával folytatódik a programotok: MARB futam Kisvaszaron.
Hét éves szünetet követően tér vissza a sprintes mezőny a legendás kisvaszari aszfaltcsíkra. A szakasz múltja és adottságai okán lett a verseny neve: a LEGENDA 2. Biztos vagyok benne, hogy ez a szakasz az egyik legnagyobb adrenalin-bomba a versenyzők számára, így most, a MARB futamon indulók sem számíthatnak másra, csak a fülükön kicsorduló adrenalinra.
Talán emlékszel, ezen a szakaszon navigáltam életemben először... Hát persze! Holczer Danival és a kék 306-ossal mentél... nem ma volt... :) Mit kínál a LEGENDA 2?
A pálya több mint 7km mindkét irányban, és erre is, ara is akad benne leküzdendő feladat gazdagon! A Mecsekpölöske elág – Kisvaszar iránnyal kezdünk és ez lesz 3x, míg a Kisvaszar – Mecsekpölöske útvonal 2x. Ez az öt szakasz és közel negyven gyorsasági kilométer vár a bátor nevezőkre.
Őszintén! …kinek jó ez?
A MARB versenyzőknek kivétel nélkül, hiszen a verseny a MARB déli régiójának ötödik állomása! És Természetesen itt is rajthoz állhatnak a licencesek is!
Akár tesztelhetnek is itt a Rallye 1, Rallye2 és Historic versenyzők.
Úgy van! Az októberi pécsi évadzárónak minden bizonnyal része lesz a kisvaszari gyorsasági is, így erre kitűnő felkészülési lehetőséget nyújt a LEGENDA 2!
Hogy alakul a program?
Szombaton déltől az átvételek, és a pályabejárás vár a résztvevőkre, illetve aki lecsúszott az előnevezési zárlatról, nevezhet a helyszínen is. Vasárnap pedig versenyzünk reggeltől estig.
Versenykiírás?
A tervezetet leadtuk, az MNASZ RSB dolgozik rajta, így remélem napokon belül meg lesz a hivatalosan is jóváhagyott verzió, amit természetesen azon nyomban publikálni is fogunk!
Ez a hír most jelenik meg 3406. alkalommal
2015.09.19-20.
|
|
|||
h i r d e t é s
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.03.30-04.01.
részletes infóink 2024.03.28-31.
részletes infóink 2024.03.30.
részletes infóink 2024.03.30.
részletes infóink 2024.04.12-14.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |