Mecsek-rali MARB-betétfutammal
Beszámoló a sajtótájékoztatóról
2018-10-05
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
483054375
Napi oldal:
37284
Jelenleg:
435
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
E-maki webáruház
AutoDekor

World Rally Championship 2019
a hatodik futam,
a Rally Chile után
1. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
122
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
112
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
110
4. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
56
5. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
55
6. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
39
7. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
36
8. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
34
9. J.M. Latvala
Toyota Yaris WRC
32
teljes táblázat
European Rally Championship
a második futam,
a Rallye Islas Canarias után
1.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
58
2. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
50
3. J.M. Lopez
Citroen C3 R5
35
4. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
28
5.
Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
18
6. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
18
7. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
17
7. Ricardo Teodósio
Skoda Fabia R5
17
9.
P-L. Loubet
Skoda Fabia R5
15
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a harmadik futam,
Belgium után
1. Kevin Hansen
Peugeot 208
69
2. Timmy Hansen
Peugeot 208
58
3. T.Timerzyanov
Hyundai i20
53
4. Janis Baumanis
Ford Fiesta
52
5. A. Bakkerud
Audi S1
51
6. Niclas Grönholm
Hyundai i20
48
7. Liam Doran
Audi S1
43
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
37
9. Szabó Krisztián
Audi S1
35
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
72
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
55
3.
Balogh János
Skoda Fabia R5
37
4. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
28
5. Német Lackó
Skoda Fabia R5
18
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
14
7. Trencsényi József
Skoda Fabia R5
11
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
9
9.
Botka Dávid
Skoda Fabia R5
8
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
56
2. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
41
 
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
41
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
39
5. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
6. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
17
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
15
8. Tajmel Tibor
BMW M3
14
9.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
11
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
33
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
22
3.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
12
4.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
5. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
8
6.
Márta János
Peugeot 208 R2
8
7.
Hibján József
Peugeot 208 R2
8
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
1
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Lendvai István
Citroen C2 R2
35
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
30
3. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
29
4. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
26
5. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
22
6. Trencsényi Vince
Skoda Felicia
19
7. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
18
8.
Baksai László
Lada 2107
14
9. Csikó Péter
Lada 2107
12
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
32
2. Spindler Jenő
Opel Corsa
22
3.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
13
4. Gyenes András
Lada 2101
14
5. Orosházi Szabolcs
Suzuki Swift GTi
9,5
6.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
9
7.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
8
8. Komjáti Ákos
Lada 2105
4
9. Rácz Tibor
Lada 21011
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
a második futam,
a 19.DragRacing Kupa után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
49
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Söjtöri András
Toyota MR2
41
4.
Simon István
Fiat X1/9
39
5.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic VTI 1.8
27
6.
Pintér Máté
BMW
18
7.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
16
8.
Pintér László
BMW
14
9.
Czang György
Lada 21074
11
teljes táblázat

mecsek-rali_marb-betetfutammal_1
 
Új vagy részben új gyorsasági szakaszok, új rajt- és célceremónia-helyszín, egy különleges amatőrrali (MARB)-betétfutam – október 12. és 14. között ezekkel a különlegességekkel kerül ismét főszerepbe az autósport Pécsett és szerte Baranyában. Az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye újdonsága, hogy a Prológ mellett a rajt- és a céldobogó is a Pécs Plazánál várja az érdeklődőket, ráadásul ingyenesen. A versenyzők pedig a klasszikus mecseki pályákon, de helyenként új vonalvezetésű gyorsasági szakaszokon is kipróbálhatják autóikat. 
Az ORB-sorozatban az abszolút kategória élmezőnye két fordulóval a bajnokavató előtt még meglehetősen nyitott, ahogy a géposztályok élén is nagy csata vár még a csapatokra, emiatt is tarthat számot a pilóták körében a szokásosnál is fokozottabb érdeklődésre az 52. Aquaprofit Mecsek Rallye. Amely október 12-én, pénteken délután a Pécs Plazánál megszervezendő rajtceremóniával indul, ahonnan ezúttal is a nemzetközi Historic mezőny vág neki elsőként az újabb megmérettetésnek. A tavalyitól eltérően azonban ezen az estén csak a Plaza-parkoló gumilassítóinak minél gyorsabb kerülgetése vár a pilótákra, a Prológ után pihenő jön, a mecseki szerpentineknek már csak szombat reggel vág neki a mezőny.
Erről, illetve a futam további előzetes tudnivalóiról pénteken sajtótájékoztatón számoltak be a szervezők. Elsőként a verseny névadó szponzora, az Aquaprofit Zrt. elnöke, Nádasi Tamás szólt pár szót arról, hogy cége miért tartja fontosnak a részvételt az autósportban – nem meglepő módon egy gyerekkori kötődést is felemlítve, amely őt az akkori pécsi motorversenyek bűvöletébe vonta. 
Nagy Csaba országgyűlési képviselő, a Szervező Bizottság elnöke legelőször azt az utóbbi napokban szárnyra kapó híresztelést oszlatta el végérvényesen, amely a pécsi futam feltételezett szervezési és adminisztrációs hiányosságai miatt terjedt futótűzként ralisberkekben, a „jólértesültek” szerint magát a rendezést is veszélybe sodorva. Tőle megtudhattunk, hogy az MNASZ kérésének eleget téve valamennyi szükséges dokumentumot és engedélyt az előírt határidőben bemutatott a rendező, a futam tehát erről az oldalról is biztonságban van. Ezen túlmenően azoknak a szervezeteknek, cégeknek, hivataloknak és segítő személyeknek mondott köszönetet, akik erőn felül járultak hozzá most is a rendezés sikeréhez.
Lovay Miklós versenyigazgató először saját tisztsége apróbb-nagyobb fortélyaiba avatta be a jelenlévőket, majd a programról, helyszínekről, időtervről szólt bővebben. 
A versenyt hivatalosan szervező PSN Zrt. vezérigazgatója, Vári Attila hangsúlyozta, hogy az ország mára legnagyobb és egyik legeredményesebb sportiskoláját működtető társaság számára a raliban is fontos az utánpótlás-nevelés, így a Baranya megyei önkormányzattal együttműködve ezúttal közvetlenül a Mecsek-rali keretében vállalták föl a házigazdaszerepét a rali „előszobájának” is tekinthető MARB és Sprint-kupa sorozat Remeterét–Árpádtető közötti futamának is.

Amint azt a futam számaira áttérve a pécsi ORB-futam versenyigazgatója, Lovay Miklós elmondta, tavalyhoz képest az is jelentős változás, hogy a Historic (amely egyébként az idén szintén prológozik is) és az ORB-pilóták ezúttal teljesen azonos gyorsaságikat teljesítenek, szám szerint szombaton nyolcat, vasárnap további négyet, összesen 176 kilométeren, és a baranyai hagyományoknak megfelelően természetesen végig aszfalton.
A gyorsasági szakaszok gyakorlatilag mind jól ismertek nemcsak a pilóták és navigátoraik, de a ralibarát nézők előtt is, mégis lesznek érdekességek. A tavalyi három új gyorsasági közül a Golgota–Hetvehely ugyanúgy marad, míg a Szágy–Gorica közti 13 km-es technikás, kanyargós erdei aszfaltgyorsaságit 2017-hez képest az ellenkező irányban teljesíti mindkét mezőny. Máré várától pedig Pécsvárad helyett most Zobákpusztág kanyarog az 1. és 5. gyorsasági – utóbbiról hangsúlyozandó, hogy a fokozottan védendő természeti értékek miatt a nézők elől elzárt terület, így a szervezők külön kérik, hogy a ralibarátok ne ide induljanak a hétvégén. 
Vasárnap vélhetően a leghosszabb hazai raliszakasz, az orfűi körgyorsasági lesz a sláger a rajongók körében. Itt az első kör Orfű és Árpádtető között fut, a másodiknál Orfű tetőn balra kanyarodva Remeterét–Ranga László út felé folytatják a száguldást.
 
Elhangzott, hogy eddig a pillanatig 68 ORB-páros (a mezőny első 15 párosa R5-ös gépekkel), illetve 46 historic-kettős (ez tízzel több a tavalyinál) adta le a nevezését, illetve, hogy mivel minden sorozatban nyílt még a bajnoki címek sorsa, izgalmas párharcokra van kilátás az érkező pilóták között.

Amelyben természetesen pécsi, baranyai szereplőkért is szoríthatnak a helyi sportbarátok. Miközben tavaly két egyforma, remekül felkészített Skoda Fabia R5-össel vágott neki a távnak ifj. Ranga László és testvére, ezúttal csak utóbbi, az idei egyetlen futamán, a Szombathely-ralin az abszolút 3. helyen célba érő Ranga Péter (Holczer Dániel navigálásával) gördül majd át a rajtkapun. Ő azonban a sajtótájékoztatón, amellett, hogy igyekezett pár „volán mögötti” kulisszatitkot megosztani a versenyautók különféle beállításairól vagy az eltérő vezetéstechnikáról a különböző útviszonyok függvényében, immár hagyományosan ismét adott pár tippet is a média képviselőinek – így a nézőknek –, hogy hová is érdemes kilátogatni a hétvégén, e sorban természetesen saját kedvenc pályáik, az orfűi körgyors és Árpádtető szerepeltek az élen. 

Az ORB-sorozat abszolút élmezőnye még nagyon is nyitott: a mostani (mínuszolások nélküli) sorban Turán Frigyes és Bagaméri László (Ford Fiesta R5) áll az élen, ám a mögöttük sorban következő (és a Mecseken is e sorrendben rajtoló) Vincze Ferenc, Igor Bacigál (Skoda Fabia), Kazár Miklós, Tóth Zsolt (Skoda Fabia R5) valamint Hadik András, Deák Attila (Ford Fiesta R5) duók egyaránt trónkövetelőkként autóznak majd. Igaz, az évzáró Zemplén-rali 1,5-ös sorzója miatt vélhetően nem a Mecsek dönt majd a bajnoki trófea sorsáról, ám az itt begyűjthető pontok nélkülözhetetlenek lesznek az elsőséghez. 

És ahogy azt már a bevezetőben említettük, ezúttal egy különleges betétfutammal bővül a Mecsek-rali: az eddigi rendtől eltérően, ezúttal csak a MARB déli régió bajnokság résztvevői számára lesz pontszerző verseny a Mecsek Rallye Sprint futam. A rendezők a klasszikus Camping–Árpádtető szakaszt két irányban, és extraként az Orfű–Remeterét–Camping gyorsokat kínálják az érdeklődőknek, összesen 43 kilométer mért szakasszal. 
 

52. Aquaprofit Mecsek Rallye
A 2018. évi Historic Európa-bajnokság 8. (záró), az Országos Rallye Bajnokság (ORB) 7., és az Országos Rallye Challenge (ORC) 7. futama
 
2018. okt. 12., péntek
Pécs Plaza. 16.00: rajtceremónia, majd Prológ (előbb a Historic; fordított rajtszám szerinti sorrendben); vasárnap 15.45 célceremónia
 
2018. okt. 13. szombat
1. és 5. gyorsasági: Máré vára–Zobákpuszta 
2. és 6. gyorsasági: Mecsekpölöske–Alsómocsolád
3. és 7. gyorsasági: Szágy elág.–Gorica
4. és 8. gyorsasági: Hetvehely–Golgota
 
2018. okt. 14., vasárnap
9. és 11. gyorsasági: Golgota–Hetvehely 
10. gyorsasági: Orfű kör–Árpádtető
12. gyorsasági: Orfű kör–Ranga László út
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2276. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
13 14 15 16 171819
20 21 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 070809
10 11 12 13141516
2019.05.24-26.

hivatalos honlap

2019.05.24-25.

részletes infóink

2019.06.07-09.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k