Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Miért pont a STEFANI Baranya Kupa 2015?
Interjú a rendezővel a futam előtt
2015-07-07
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
683972384
Napi oldal:
42493
Jelenleg:
1006
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

miert_pont_a_stefani_baranya_kupa_2015_5

2003 óta minden évben szerepel az OB naptárban Komló, idén sincs ez másként. Kilenc éve ez az egyetlen önálló Rallye2 és Historic verseny ami ha kellett - nem is egy alkalommal - segített a Rallye 1-es bajnokságon is. Az augusztusi STEFANI Baranya Kupa előkészítése már javában zajlik, ezért a versenyről, annak státuszáról és a részletekről Markó Tibor rendezőt kérdeztem.

STEFANI Baranya Kupa 2015…
…amint az elmúlt bő évtizedben is a legtöbbször: Rallye2 és Historic OB futamként került kiírásra, a Rallye 1 (ORB) versenyzők résztvételének lehetőségével (’M’ csoport). 
 
Mit kínál az idei verseny és kinek?
Nem titkolt szándékunk, hogy olyan „szolgáltatást” nyújtsunk, amely egyaránt teszi érdekelté a Rallye2, a Historic és az ORB, azaz a Rallye 1 versenyzőit is. Sőt, idén igyekszünk a versenyre csábítani olyan MARB vagy más sorozatokban versenyző emberkéket, akik még nem próbálták ki magukat ezen a szinten, ebben a bajnokságban. Fontos! Az idei évben sajnos már nincs az úgy nevezett „napi licnce” így a vesrenyen szeretne indulni, annak normál Rallye2, Historic vagy ORB MNASZ licenc-et kell váltania, és gépkönyveztetnie kell versenyautóját! Mivel ezek időigényes dolgok, kérek mindnekit, hogy időben járjon utána, regisztráljon, intézkedjen.
A válasz rövidebben a „kinek kínál lehetőséget a verseny” kérdésre: minden potenciális versenyzőnek igyekszünk felkelteni az érdeklődését.
 
OK, azt értem, hogy kinek, és ismerve az eddigi MRT versenyeket, nem is annyira meglepő a szándék. A „mivel” azonban még kérdés. 
Ismét lapot húzunk, már nem is a 20-ra, hanem a 21-re, és feltett szándékunk, hogy az idei évben több mint 100km gyorsasági szakaszt (!) tegyünk le a verseny asztalára. De ha alfától indulunk: kínálunk egy tesztet, időméréssel, egy országos hírű belvárosi prológot sok ezer nézővel és egy kő kemény versenynapot jó sok gyors km-rel.
 
Részletezzük egy picit kérlek! Kezdjük a pénteknél!
Amint az elmúlt években is, úgy az idén is komoly és színvonalas teszttel indítjuk a versenyhétvégét. Július utolsó napján, pénteken – az elmúlt években megszokott módon - Bakonya környékén rendezzük meg a verseny hivatalos tesztjét. A pálya kb. 3,5km hosszú és akad benne technikás és tempós rész egyaránt. A tesztelők, hogy valóban ne csak autókázásról legyen szó, az időmérésnek köszönhetően azonnal kontrollálhatják is teljesítményüket. A teszt térítéses és a részt vételhez előzetes regisztráció szükséges. Fontos kiemelnem, hogy az idei évben a Pirelli versenyabroncsok hazai forgalmazója, az autogumiplaza.hu itt rendezi meg kiemelt aszfalt tesztjét. Így, 12:00 és 16:00 óra között kizárólag a Pirelli ügyfeleké lesz a pálya, 16:00 óra után egészen 19:00 óráig azonban bárki csatlakozhat, még az is, aki a versenyen nem indul, de rendelkezik megfelelően szabályos és a közúti forgalomban használható versenyautóval és eleget tesz a részt vételre vonatkozó előírásoknak.   
 
Teszteltünk, aludtunk, szombat van.
Még nincs! Mert pénteken este, hogy a versenyzők dolgát egyszerűsítsük, este 19:00 és 21:00 óra között fakultatív átvételt szervezünk. Ezzel valamelyest teher mentesedik a szombat délelőtt.
 
Most már akkor tényleg elérkeztünk a szombathoz.
A szokásos a program, reggeltől itiner átvétel és pályabejárás, közben pedig adminisztratív és technikai átvételek. A délután lesz egy picit izgalmasabb, hiszen idén ismét Komló belvárosában, több ezer néző előtt rendezzük meg a prológot, így a STEFANI Baranya Kupa mezőnye ebben az unikális környezetben, a város közepén, méltóképpen mutatkozhat be a publikum előtt.

 
És akkor végül, de nem utolsó sorban: vasárnap.
A közönségsikerrel zárult, jó hangulatú prológot követően :) alvás, majd vasárnap reggeltől estig verseny. És amint az már korábban kiderült, több mint 100km gyorsasági szakaszt kínálunk a hozzánk érkező versenyzőknek. Idén is klasszikus mecseki pályákkal készülünk, amint az az útvonallapból látható, egy hosszabbal, ami több mint 18km, és egy rövidebbel, ami kb. 9km. 
 
…akkor ez szinte egy ORB versenytáv?
Túlozni azért nem kell, hiszen az aszfaltos versenyekre vonatkozó honi szabályok szerint az ORB versenyeknek 140-170, míg a Rallye2 versenyeknek 80-100km között távon kell zajlaniuk. Ugyan nem vagyunk messze egy rövidebb ORB futam km mennyiségétől, de ami sokkal érdekesebb, hogy végre felülről közelítjük a 100km-t. Még ha kevéssel is, de meghaladjuk a megadott maximum értéket! Ennek egyik eredménye, hogy a Historic Bajnokságban 1,5-ös szorzóval kerül értékelésre a verseny.
 
Természetesen kötelező kérdés, mitől „diszkont” az ár?
Szeretném azt hinni, sőt! Meggyőződésem, hogy a hazai rallye versenyeken induló versenyzők nagy része – legyen az MARB, Historic, R2 vagy ORB versenyző – igenis lát, tapasztal különbségeket pro- és kontra a versenyek között. Ez azért fontos, mert szerintem hosszútávon az a verseny lehet sikeres és elfogadott a versenyzők körében, ahol megkapják mindazt, amiért oda utaztak, amiért beneveznek egy versenyre. Próbálunk minden alkalommal, ha nem is eget rengető dolgokkal, de több, kisebb aprósággal készülni, mert nem szeretnénk szürkét, átlagosat, sokkal inkább jó hangulatút, színvonalas versenyt, amiben minden résztvevő talál kedvére valót. Tökéletes verseny nincs, ez is ok, de szerintem az igenis lehet cél, különösen a jelenünkben tapasztalt gazdasági körülmények között, hogy az elvárhatót, a kötelezőt picit kiegészítsük, meghaladjuk, mert az mindenkinek jobbá, szebbé, élvezhetőbbé teszi a versenyt.  

miert_pont_a_stefani_baranya_kupa_2015_6 

…tehát akkor mitől „diszkont”?
A Rallye2 2003 óta fontos számunkra, és a Baranya Kupa az egyetlen „aktív” önálló versenye az R2-nek – ami nem „másodosztály”, hanem Rallye2! – ahol Ők a főszereplők. Az idei verseny kínálta gyorsasági km mennyiséggel remélhetőleg a kedvükre tehetünk. Ez talán kedvezőbbé is teszi számukra a komlói kirándulást. A Historic mezőnye kicsit később csatlakozott a Baranya Kupához, de már Ők is a részévé váltak. Az utóbbi években mindig kedvezményes nevezési díjjal vártuk Őket, ami talán nyílt titok, hogy mindezt Wirtmann Ferencnek köszönhetik, hiszen Ő az a versenyző, aki az összes többi ellenfele dolgát igyekszik könnyíteni azzal, hogy összehozza a kedvezményes nevezés lehetőségét ezen a versenyen. Szóval a Historic most is kedvezményes nevezési díjjal és mellette 1,5-ös szorzóval teljesítheti a versenyt. És végül, de nem utolsó sorban az ORB. Az utóbbi években komoly visszatérő mag alakult ki, akik ellátogatnak hozzánk, és jelenlétükkel tovább emelik a verseny színvonalát. Az idei program is kitűnő lehetőség az ORB-s versenyzők részére, hogy teszteljenek a soron következő aszfaltos versenyükre, és egyben az évadzáró Mecsekre is. Rendelkezésükre áll a pénteki teszt, a pénteki Pirelli teszt, valamint a komplett STEFANI Baranya Kupa, ahol élesben próbálhatják ki a pénteki tesztek beállításait, azaz egy versenynél realisztikusabb verseny-szimuláció nincs! …és mindezt töredékéért az ORB-ben megszokott árnak.
 
Az sokak számára olykor még ma is meglepetést okoz, pedig sok-sok év óta tény, hogy a Rallye2 ár/érték aránya kiemelkedően jó.
Pedig ez nem titok, hiszen ott van miden versenykiírásban. 
Mindemellett bátran vállalom, hogy a STEFANI Baranya Kupa érték számait összevessük más versenyek számaival is. A reklámokból ismert „másik mosópor” elvén a nevezési díjak és  konkrét gyorsasági km-ek viszonyát:
 
miert_pont_a_stefani_baranya_kupa_2015_4
 
A táblázat nem kíván egyik verseny felett sem pálcát törni, csupán azt igyekszünk bizonyítani, hogy a STEFANI Baranya Kupa valóban jó és hasznos választás lehet Rallye2-nek, Historic-nak és ORB-nek egyaránt. 
 
A versenyen lesz belépő?
A versenyek tető alá hozatala egyre nehezebb, és egyre több áldozatot kíván a rendezőktől.  A STEFANI Baranya Kupát úgy tervezzük és készítjük elő, hogy Komló Városának és a Stefani Hungáriának köszönhetően nem szükséges belépőt szednünk a verseny megrendezhetőségéhez. Azaz, a verseny minden programja: prológ, szerviz, gyorsok – mivel az autósport különösen veszélyes üzem, ezért: saját felelősségre! – ingyenesen látogatható!
 
 
Ha már így belelendültél: tudhatunk többet is a pályákról?
Egyelőre legyen elég annyi, amit már elmondtam. Pár nap múlva beszéljünk újra, és talán majd akkor. Úgy érzem élvezetes és nagyon is „ralis” programot állítottunk össze a versenyzőknek! Mindenkinek!
Addig is még egyszer a hivatalos program röviden: 
2015.07.31. péntek: Teszt és Pirelli teszt Bakonyán, 
2015.08.01. szombat: átvételek, pályabejárás és belvárosi prológ, 
2015.08.02. vasárnap: 7 gyorsasági szakasz összesen 101 gyorskm-rel mindenkinek! Majd a belvárosban célceremónia és díjkiosztó kivétel nélkül minden mezőnynek. A versenykiírást mindenki megtalálhatja pl. itt, a duen.hu-n.
 
Meddig lehet nevezni? 
A hónap közepén, 2015. július 15-én van a nevezési zárlat!
 
 
 
 
Ez a hír most jelenik meg 3666. alkalommal
címkék: Markó Tibor
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
222324 25 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-23.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k