Milyen a Polo R5? Herczig Norbi elmondja!
Az első kilométerek után kérdeztük a különbségekről és a tervekről
2018-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
474536335
Napi oldal:
16188
Jelenleg:
361
Regisztrált:
3
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
219
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
201
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
181
4. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
128
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
126
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
84
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
80
8. Hayden Paddon
Hyundai i20 Coupe WRC
73
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
71
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
129
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
101
5. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
90
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
195.5
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
194.5
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
182
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
157
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
74
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
58
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
46,5
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
211,5
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
167,7
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131,5
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126,5
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
107,5
6.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
73
7. Berki Gábor
BMW M3
46
8. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
44,5
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
41
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
173
2.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
142,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
95,5
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
82,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8.
Madari Imre
Renault Clio
39
9. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_5

Pénteken volt a sajtótájékoztató, ott 30 métert ment vele, aztán szombaton a veszprémi Arénában volt kiállítva az autó, majd vasárnap az első gyorsasági rajtjában kezdték el a közös munkát. Herczig Norbertet a Volkswagen Polo GTI R5-ről és az első benyomásairól kérdeztük.


Gratulálunk, hogy a világpremier után ilyen hamar sikerült magyar versenyzőnek beülni egy ilyen top autóba. Talán erre nem is volt korábban példa...
Mi volt az ami lehetővé tette ezt?
Több dolog is kellett ehhez a váltáshoz. Az elmúlt 9 évben a Skoda márkát képviseltük, egy kicsit talán mondhatom, hogy összeforrt a nevünk a márkával. 3 bajnoki címet szereztünk, rengeteg élményt éltünk meg ezekkel az autókkal. Nehéz döntés volt, hogy átnyergeljünk a VW Polo GTI R5-re, de bevallom hajtott a kíváncsiság, illetve fontos szempont volt, hogy a Volkswagen nagy családjában tudjunk maradni. A másik érv természetesen az volt, hogy a Raimund Baumschlager részt vett ennek az autónak a fejlesztésében, első kézből voltak információink tőle.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_2
 
Egy métert nem mentél előtte a kocsival, majd az első gyors végén azt nyilatkoztad, hogy olyan, mintha PlayStationnal játszanál? Miben más vezetni, mint a Skodát?
Mivel a Mikulás rali nekünk egy nagy teszt volt, ezért tényleg csak az első gyorson mentem vele élesben. Azonnal érezhető volt a futómű fejlesztés pozitív hatása. Több olyan hely volt, ahol azt vártam, hogy milyen nagyot fog ugrani az autó, azonban a kerék alig emelkedett el a földtől.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_1

Az üléspozíciót is nagyon megkedveltem és ami még hihetetlen az a féktáv. Szerintem az egész verseny alatt jó, ha 3-4 alkalommal tudtam beletalálni egy-egy féktávba, ebben még nagyon sok van.
 
Mennyire sikerült összebarátkoznod a 70km alatt a Polo R5-el?
Ezen a rövid barátkozáson az alapokat leraktuk, sikerült elsajátítani a kezelőszervek használatát, kaptunk egy képet az autóról, így azért jobb elmenni a téli pihenőre. De nagyon szeretnék az első futam előtt akár 2-3 alkalommal is tesztelni.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_3
 
Visszatértél a régi gumimárkádhoz. Sikerült hamar 'visszaszoknod'?
Az abronccsal az érdekes az volt, mintha az elmúlt 3 évben is ezzel mentem volna. Azt tudni kell rólam, hogy a pályafutásom nagy részében Michelin abronccsal versenyeztem, ezzel a márkával van lényegesen nagyobb tapasztalatom.
 
Elmondtad a sajtótájékoztatón, hogy jövőre csak az olasz futamot szeretnéd minuszolni és az összes többin ott lesztek. Mi a terv, mik a célkitűzések, mivel lennél elégedett jövő ilyenkor?
Nagyon szeretnénk folyamatosan ott lenni valahol az első 5-ben az adott futamokon és pontokat gyűjtögetni, illetve azokon a szakaszokon ahol már mentünk ott gyorsítani a tempón. Ha ismét fel tudnánk állni a jövő évben a dobogóra egy-egy futamon, az nagy élmény lenne.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_4
 
Március végén kezdődik az ERC szezon az Azori szigeteken. Addig semmi autózás?
Igen, ahogy már említettem nagyon szeretnénk egy tesztprogramot összeállítani a holtszezonra és a márciusi Azori-szigeteki futam előtt 2-3 alkalommal menni az autóval.
 
Hóautózás?
Most épp nincs hóautóm…
 
Esetleg a Szilveszter Rallye-n így vagy úgy részt veszel?
Sajnos az idei évben nem fogok tudni ott lenni, de figyelem majd az eredményeket.
 
 
Kellemes Ünnepeket kívánok a szurkolók nevében is!
Kööööszööönjük szépen és Kellemes Ünnepeket az egész csapat nevében, köszönjük a szurkolást!
Be kell valljam korábban nem tudtam, hogy mekkora ereje van annak, ha az embernek ilyen sokan szurkolnak, de most a Barum rali után még jobban tudom ezt értékelni. 
  
Ez a hír most jelenik meg 3363. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
14 15 16 17 18 1920
21 22 23 24252627
28 29 30 31 010203
04 05 06 07 08 0910
11 12 13 14151617

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k