LCH Tavaszi LADA találkozó
Milyen a Polo R5? Herczig Norbi elmondja!
Az első kilométerek után kérdeztük a különbségekről és a tervekről
2018-12-10
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684963349
Napi oldal:
64013
Jelenleg:
1471
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_5

Pénteken volt a sajtótájékoztató, ott 30 métert ment vele, aztán szombaton a veszprémi Arénában volt kiállítva az autó, majd vasárnap az első gyorsasági rajtjában kezdték el a közös munkát. Herczig Norbertet a Volkswagen Polo GTI R5-ről és az első benyomásairól kérdeztük.


Gratulálunk, hogy a világpremier után ilyen hamar sikerült magyar versenyzőnek beülni egy ilyen top autóba. Talán erre nem is volt korábban példa...
Mi volt az ami lehetővé tette ezt?
Több dolog is kellett ehhez a váltáshoz. Az elmúlt 9 évben a Skoda márkát képviseltük, egy kicsit talán mondhatom, hogy összeforrt a nevünk a márkával. 3 bajnoki címet szereztünk, rengeteg élményt éltünk meg ezekkel az autókkal. Nehéz döntés volt, hogy átnyergeljünk a VW Polo GTI R5-re, de bevallom hajtott a kíváncsiság, illetve fontos szempont volt, hogy a Volkswagen nagy családjában tudjunk maradni. A másik érv természetesen az volt, hogy a Raimund Baumschlager részt vett ennek az autónak a fejlesztésében, első kézből voltak információink tőle.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_2
 
Egy métert nem mentél előtte a kocsival, majd az első gyors végén azt nyilatkoztad, hogy olyan, mintha PlayStationnal játszanál? Miben más vezetni, mint a Skodát?
Mivel a Mikulás rali nekünk egy nagy teszt volt, ezért tényleg csak az első gyorson mentem vele élesben. Azonnal érezhető volt a futómű fejlesztés pozitív hatása. Több olyan hely volt, ahol azt vártam, hogy milyen nagyot fog ugrani az autó, azonban a kerék alig emelkedett el a földtől.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_1

Az üléspozíciót is nagyon megkedveltem és ami még hihetetlen az a féktáv. Szerintem az egész verseny alatt jó, ha 3-4 alkalommal tudtam beletalálni egy-egy féktávba, ebben még nagyon sok van.
 
Mennyire sikerült összebarátkoznod a 70km alatt a Polo R5-el?
Ezen a rövid barátkozáson az alapokat leraktuk, sikerült elsajátítani a kezelőszervek használatát, kaptunk egy képet az autóról, így azért jobb elmenni a téli pihenőre. De nagyon szeretnék az első futam előtt akár 2-3 alkalommal is tesztelni.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_3
 
Visszatértél a régi gumimárkádhoz. Sikerült hamar 'visszaszoknod'?
Az abronccsal az érdekes az volt, mintha az elmúlt 3 évben is ezzel mentem volna. Azt tudni kell rólam, hogy a pályafutásom nagy részében Michelin abronccsal versenyeztem, ezzel a márkával van lényegesen nagyobb tapasztalatom.
 
Elmondtad a sajtótájékoztatón, hogy jövőre csak az olasz futamot szeretnéd minuszolni és az összes többin ott lesztek. Mi a terv, mik a célkitűzések, mivel lennél elégedett jövő ilyenkor?
Nagyon szeretnénk folyamatosan ott lenni valahol az első 5-ben az adott futamokon és pontokat gyűjtögetni, illetve azokon a szakaszokon ahol már mentünk ott gyorsítani a tempón. Ha ismét fel tudnánk állni a jövő évben a dobogóra egy-egy futamon, az nagy élmény lenne.

milyen_a_polo_r5_herczig_norbi_elmondja_4
 
Március végén kezdődik az ERC szezon az Azori szigeteken. Addig semmi autózás?
Igen, ahogy már említettem nagyon szeretnénk egy tesztprogramot összeállítani a holtszezonra és a márciusi Azori-szigeteki futam előtt 2-3 alkalommal menni az autóval.
 
Hóautózás?
Most épp nincs hóautóm…
 
Esetleg a Szilveszter Rallye-n így vagy úgy részt veszel?
Sajnos az idei évben nem fogok tudni ott lenni, de figyelem majd az eredményeket.
 
 
Kellemes Ünnepeket kívánok a szurkolók nevében is!
Kööööszööönjük szépen és Kellemes Ünnepeket az egész csapat nevében, köszönjük a szurkolást!
Be kell valljam korábban nem tudtam, hogy mekkora ereje van annak, ha az embernek ilyen sokan szurkolnak, de most a Barum rali után még jobban tudom ezt értékelni. 
  
Ez a hír most jelenik meg 4603. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k