Mit ér az erő, ha nincs Uralod?!
Európában az egyetlen ilyen járműből 6x6-os Dakar versenykamiont építenek
2018-07-11
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
476046622
Napi oldal:
19133
Jelenleg:
279
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor

World Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
219
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
201
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
181
4. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
128
5. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
126
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
84
7. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
80
8. Hayden Paddon
Hyundai i20 Coupe WRC
73
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
71
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
129
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
101
5. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
90
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
195.5
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
194.5
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
182
4.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
157
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
74
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
58
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
46,5
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
211,5
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
167,7
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
131,5
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
126,5
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
107,5
6.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
73
7. Berki Gábor
BMW M3
46
8. Ifj.Kerék György
Lada VFTS
44,5
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
41
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
173
2.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
142,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
95,5
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
82,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8.
Madari Imre
Renault Clio
39
9. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

Dakar-győzelemre hajt a magyar Ural 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_2
 
Az Ural márkanév hallatán mindenki inkább asszociált a végtelen orosz utak elnyűhetetlen igáslovára, mint egy csúcstechnikát képviselő versenygépre. Eddig. Most ugyanis a Hungarian Ural Next Team nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Dakar Rally kőkemény pályáira, sőt akár a 6x6-os kategóriagyőzelemre alkalmas technikát varázsol az orosz monstrumból.
 
mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_3 
Az egész történet egy borús októberi napon kezdődött egy németországi versenyen, amikor Jobbágy Ákos és Krajnyák Péter Toyotája gyakorlatilag első öt kilométeren megadta magát. Az akkori dühből született az elhatározás, hogy a Dakarnak valami megbízhatóbb járgánnyal kellene nekivágni – ha pedig megbízhatóság, akkor leginkább a kamionos kategória jöhet szóba. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a puszta részvételen túl az eredményesség is fontos szempont, akkor adja magát, hogy a 6x6-os kategóriát érdemes megcélozni a világ legnehezebb tereprali viadalán, és amikor az Ural kihozta vadonatúj modelljét, a Nextet, felmerült az ötlet, hogy ez adja a versenykamion alapját. A gondolatot tett követte, s a múlt hét elején megérkezett a csapat szentendrei műhelyébe a(z egyelőre) hófehér Ural Next, amelyet az átalakítás megkezdése előtt a sajtó képviselőinek is bemutatott a csapat.
 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_5
 
“Egy tízéves álom vált most valóra azzal, hogy a 6x6-os kategóriában elérkeztünk egy olyan típushoz, amiből építhetünk egy versenykamiont. Ez az új Ural Next típusból készül itt Magyarországon, és ez az egyetlen ilyen specifikációjú kamion Európában, úgyhogy nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a gyár nekünk gyártotta ezt az autót, és jó alapját képezi annak, hogy ebből csináljunk egy gyors versenykamiont.

A jármű hajtáslánca teljesen egyedi tervek alapján készül, a differenciálművet, a váltót és a motort a saját terveink alapján gyári komponensekből építjük és optimalizáljuk a versenykörülményekre, valamint a futóművet is mi gyártjuk. A szabályok által megkövetelt biztonsági felszerelések és az egyedi átépítések mellett az alváz és a fülke formája megmarad.

Az átépítés a tervek szerint nyolc hónapot vesz igénybe, tehát várhatóan jövő tavaszra készül el a jármű. Először Magyarországon, magyar versenyeken szeretnénk vele minél többet menni, ezután következnek a Világkupa futamai, és ha megbízhatónak bizonyul a jármű, akkor 2020-ban szeretnénk megcélozni a hosszú távú Világkupa-futamokat, a 2019-es Silk Way Rallyt, majd a Dakart” - vázolta a terveket a csapatfőnök és pilóta Jobbágy Ákos.
 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_6
 
Jobbágy Ákos a hajdani Flex Dakar Team navigátorként már megtapasztalhatta, hogy a tereprali kőkemény csapatsport, nem mindegy, milyen társakkal vág neki az ember egy ilyen kaliberű projektnek. Állandó navigátorának és társának, Krajnyák Péternek, aki a csapatfőnöki posztot is magára vállalta, oroszlánrésze volt a terv megvalósításában, többek között az ő ötlete volt az orosz gyár megkeresése is, és természetesen ő diktálja majd az itinert a versenyek során. Mellettük az Ural fülkéjének harmadik ülését Kása Balázs vezető szerelő foglalja el, az ő idegei korábban egy másik orosz csodában, egy Lada VFTS jobb egyében edződtek a feladathoz. A műszaki háttérért az a Bakó Csaba felel, akit a kamionsportot kedvelőknek aligha kell bemutatni, hiszen oroszlánrésze volt az OXXO csapat pályakamionos sikereiben. Harcsa Attila az egyik legtapasztaltabb hazai ralis versenyszerelőként csatlakozott a csapathoz, míg a logisztikai háttér megszervezése Péntek Gergő munkáját dicséri.
 
mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_1 
 

Akiket érdekel, hogyan készül a legújabb magyar versenykamion, azok nem maradnak információ nélkül a következő hónapokban sem, hiszen a csapat a Hungarian Ural Next Team Facebook oldalon rendszeresen tervez majd hírt adni az átépítés stációiról, melyről a tervek szerint dokumentumfilm is készül majd. 

Ez a hír most jelenik meg 1249. alkalommal
címkék: URAL
Share |
Szentendre • tereprally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
11 12 13 14151617
18 19 20 21 22 2324
25 26 27 28 01 02 03
04 05 06 07080910
11 12 13 14 151617

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k