Mit ér az erő, ha nincs Uralod?!
Európában az egyetlen ilyen járműből 6x6-os Dakar versenykamiont építenek
2018-07-11
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
467814129
Napi oldal:
22224
Jelenleg:
616
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a tizedik futam,
a török verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
177
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
164
3. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
154
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
88
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
75
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
75
7. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
54
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
53
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a lengyel verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
3. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
90
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
79
5.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
6. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
62
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a lett verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
354
2. Mattias Ekström
Audi S1
181
3. A. Bakkerud
Audi S1
179
4. Sebastian Loeb
Peugeot 208
176
5. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
175
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
112
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
98
9. T. Timerzyanov
Hyundai i20
73
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
156
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
3.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
109
4.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
69
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
136
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
132
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
6. Berki Gábor
BMW M3
42
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
8.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
31
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az hetedik futam,
az ózdi verseny után
1.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
139,5
2.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
135,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
70
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
49,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
9.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a hatodik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
114
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
81
5.
Pintér Máté
BMW
61
6.
Schebek István
Lotus Elise
54
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
9.
Vizkeleti János
Lotus Elise
31
teljes táblázat

Dakar-győzelemre hajt a magyar Ural 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_2
 
Az Ural márkanév hallatán mindenki inkább asszociált a végtelen orosz utak elnyűhetetlen igáslovára, mint egy csúcstechnikát képviselő versenygépre. Eddig. Most ugyanis a Hungarian Ural Next Team nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a Dakar Rally kőkemény pályáira, sőt akár a 6x6-os kategóriagyőzelemre alkalmas technikát varázsol az orosz monstrumból.
 
mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_3 
Az egész történet egy borús októberi napon kezdődött egy németországi versenyen, amikor Jobbágy Ákos és Krajnyák Péter Toyotája gyakorlatilag első öt kilométeren megadta magát. Az akkori dühből született az elhatározás, hogy a Dakarnak valami megbízhatóbb járgánnyal kellene nekivágni – ha pedig megbízhatóság, akkor leginkább a kamionos kategória jöhet szóba. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a puszta részvételen túl az eredményesség is fontos szempont, akkor adja magát, hogy a 6x6-os kategóriát érdemes megcélozni a világ legnehezebb tereprali viadalán, és amikor az Ural kihozta vadonatúj modelljét, a Nextet, felmerült az ötlet, hogy ez adja a versenykamion alapját. A gondolatot tett követte, s a múlt hét elején megérkezett a csapat szentendrei műhelyébe a(z egyelőre) hófehér Ural Next, amelyet az átalakítás megkezdése előtt a sajtó képviselőinek is bemutatott a csapat.
 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_5
 
“Egy tízéves álom vált most valóra azzal, hogy a 6x6-os kategóriában elérkeztünk egy olyan típushoz, amiből építhetünk egy versenykamiont. Ez az új Ural Next típusból készül itt Magyarországon, és ez az egyetlen ilyen specifikációjú kamion Európában, úgyhogy nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a gyár nekünk gyártotta ezt az autót, és jó alapját képezi annak, hogy ebből csináljunk egy gyors versenykamiont.

A jármű hajtáslánca teljesen egyedi tervek alapján készül, a differenciálművet, a váltót és a motort a saját terveink alapján gyári komponensekből építjük és optimalizáljuk a versenykörülményekre, valamint a futóművet is mi gyártjuk. A szabályok által megkövetelt biztonsági felszerelések és az egyedi átépítések mellett az alváz és a fülke formája megmarad.

Az átépítés a tervek szerint nyolc hónapot vesz igénybe, tehát várhatóan jövő tavaszra készül el a jármű. Először Magyarországon, magyar versenyeken szeretnénk vele minél többet menni, ezután következnek a Világkupa futamai, és ha megbízhatónak bizonyul a jármű, akkor 2020-ban szeretnénk megcélozni a hosszú távú Világkupa-futamokat, a 2019-es Silk Way Rallyt, majd a Dakart” - vázolta a terveket a csapatfőnök és pilóta Jobbágy Ákos.
 
 mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_6
 
Jobbágy Ákos a hajdani Flex Dakar Team navigátorként már megtapasztalhatta, hogy a tereprali kőkemény csapatsport, nem mindegy, milyen társakkal vág neki az ember egy ilyen kaliberű projektnek. Állandó navigátorának és társának, Krajnyák Péternek, aki a csapatfőnöki posztot is magára vállalta, oroszlánrésze volt a terv megvalósításában, többek között az ő ötlete volt az orosz gyár megkeresése is, és természetesen ő diktálja majd az itinert a versenyek során. Mellettük az Ural fülkéjének harmadik ülését Kása Balázs vezető szerelő foglalja el, az ő idegei korábban egy másik orosz csodában, egy Lada VFTS jobb egyében edződtek a feladathoz. A műszaki háttérért az a Bakó Csaba felel, akit a kamionsportot kedvelőknek aligha kell bemutatni, hiszen oroszlánrésze volt az OXXO csapat pályakamionos sikereiben. Harcsa Attila az egyik legtapasztaltabb hazai ralis versenyszerelőként csatlakozott a csapathoz, míg a logisztikai háttér megszervezése Péntek Gergő munkáját dicséri.
 
mit_er_az_ero_ha_nincs_uralod_1 
 

Akiket érdekel, hogyan készül a legújabb magyar versenykamion, azok nem maradnak információ nélkül a következő hónapokban sem, hiszen a csapat a Hungarian Ural Next Team Facebook oldalon rendszeresen tervez majd hírt adni az átépítés stációiról, melyről a tervek szerint dokumentumfilm is készül majd. 

Ez a hír most jelenik meg 1158. alkalommal
címkék: URAL
Share |
Szentendre • tereprally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
17 18 19 20 212223
24 25 26 27 28 2930
01 02 03 04050607
0809 10 11121314
15 16 17 18 192021
2018.09.21-23.

részletes infóink
2018.09.22.

facebook esemény
2018.09.22.

részletes infóink
2018.09.29.

részletes infóink
2018.09.30.

facebook esemény
2018.10.04-07.

részletes infóink
2018.10.06-07.

részletes infóink
2018.10.11-14.

hivatalos honlap
2018.10.12-14.

részletes infóink
2018.10.19-21.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k