LCH Tavaszi LADA találkozó
Nagy győzelem, kis kupáért és nulla pontért
Matók Ádámék a legjobb 2WD páros voltak a kassai futamon
2012-09-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684996438
Napi oldal:
97102
Jelenleg:
1118
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_2

Matók Ádám első évében egy N csoportos Honda Civiccel már a szezonzáró komlói futam előtt bajnoknak mondhatja magát...

Ádám! Hiba nélkül autóztál az idei évadban, ami az első szezonod volt az ORB mezőnyében.
Hogy érzed Magad?
Nagyon jól sikerült az idei év, azt hiszem az a statisztika, hogy 90% feletti a gyors/győzelem arányunk a Tiánnal az egész szezont tekintve, mindent elárul. Ezzel csak elégedett lehetek!

Az más kérdés, hogy én a maximumot várom el magamtól, és a tempónkkal nem mindig vagyok elégedett. Ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy egy pilóta szerintem akkor érzi, hogy gyorsan ment, ha kicsit magát is megtudja ijeszteni. Mi versenyzők hozzá vagyunk szokva a kiélezett szituációkhoz, és az igazi izgalom átéléséhez átkozottul gyorsan kell menni. Ezt az izgalmat idén nem éltük át sokszor. Mégpedig azért nem mert autózhattuk a saját tempónkat. Év elején megegyeztünk egy protokollba csapatilag, az autó sose hibás semmiért, sose "gumiztuk el" magunkat, nem "keressük még a beállításokat". Most, hogy úgy néz ki véget ér számunkra a szezon (erről később bővebben), elárulhatom, hogy rendkívül sok problémával küzdöttünk. Ezek a problémák nem felkészítési problémák, hiszen a csapat mindig tökéletes kocsival látott el, a hiba, ha lehet így hívni, bennünk volt, mert minden verseny végére elfogyasztottuk az autót.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_3

A mi kocsink egy teljesen N-es kocsi, gyakorlatilag utcai. Hogy legyen egy kis viszonyítási alap, míg sok más N-es kocsira például tehet az ember normális féket, addig mi a gyári egy dugattyús úszónyerges szervós fékkel tapogattuk a féktávokat, 7500 forintos féktárcsákon. Had ne mondjam, mennyire acélos féktávot lehet így venni. Ehhez hasonló részletekkel van tele a kocsink, és ezek fényébe értékelem az eredményünket. Ilyen feltételekkel nem lehet a benned rejlő maximumot kihozni, mert nincsenek meg hozzá az adott technikai feltételek. Az autóból próbáltuk kihozni a maximumot, és ez úgy tűnik sikerült, mert közel se távol nem autóztak ilyen kocsival hasonló tempót. Ezzel elégedett vagyok. Azzal, hogy nem mutathattam még meg, hogy valójában mi rejlik bennünk azzal nem vagyok elégedett. De ez majd a jövő során kiderül..

Mesélj a kassai futamról! Nem voltatok sokan a kategóriában...
Az idei év során megszokhattuk, hogy nem gyűlt össze nagy mezőny az ORB-ben, de nem is ezért mentünk Kassára. Sokkal inkább azért, hogy összemérhessük magunkat a jóval erősebb lengyel és szlovák mezőnnyel. Az első baljós jelek már a verseny előtt látszódtak a kategóriánkat illetően. Kérdéses volt ugyanis, hogy elegen neveznek e a 8-as kategóriába az ORB mezőnyből. Az év elején még nem voltak ilyen problémák, hiszen Bük Rallye-n is bőven 10 fölött voltak a kétkerekes autók, Kassára azonban megfogyatkoztunk. Ezek a kis kategóriák anno igencsak népesek voltak, és volt presztizsük. Mára azonban úgy tűnik, hogy bárki átugorhatja a szamárlétrát és egyből nagy autóba ülhet, és ez le is rombolta a kis kategóriák megítélését. Sokan elfelejtik, hogy az élmezőny is volt egyszer kicsi. Aradot is ezért hagytuk ki, hiszen szabály értelmezési viták bontakoztak ki a szövetséggel is, hogy egész pontosan mi hova leszünk sorolva ha nincs ki a kategóriánk, és hova kapjuk a pontot ha szerzünk, hiszen irreális sokkal erősebb, négykerekes autókkal meccselnünk. Az év elejétől mi a kategóriát és a 2wd kupát vettük figyelembe. Végül úgy tűnt minden rendeződik, és összehoznak egy elsőkerekes kategóriát mégpedig a Sasa, a Schuck Jani és általam, ez meg is felelt volna mindegyikőnknek.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_6

Annyira jól sikerült az ismeretlen pályák feldolgozása, hogy az első nap végén vezettétek a kétkerekes mezőnyt, pedig ha a magyarok közül nem is, de a lengyelek és a szlovákok közül kemény ellenfelek voltak...
Nekem ez volt az első szezonom az ORB-ben, tehát minden pálya gyakorlatilag teljesen új volt a számomra. Idén több olyan gyorsasági is volt amit nem lehetett többször gyakorolni, csak a hivatalos pályabejárások során. Nem titkolom, hogy a nemzetközi porondra készülök, ezért nagyon jó főpróba volt egy olyan verseny ahol maximálisan 3x lehetett menni. Ha 3x mehetsz egy pályán speciális itinerre van szükséged, pláne ha ilyen komoly tempót szeretnél autózni.

A lengyel mezőny egy része az előző heti Barum rallyról érkezett, remélem nem kell ecsetelni, mennyire kézbe van a kocsi, ha előtte egy ilyen komoly versenyt teljesített az ember. Mi nem ültünk a Veszprém rally óta az autóba, egy 30km-es tesztet leszámítva.

A szlovák mezőnynek pedig egy autentikus futama a Kassa rally, hazai pálya. Komoly handikeppel kezdtük tehát a napot. Ennek ellenére a nap végén mi vezettük a kétkerekesek között az abszolútot, a szerintem jelenleg leggyorsabb elsőkerekes kocsi a DS3 előtt, huszon valahány R2-es előtt. Úgy hogy a kategóriánk ismét percekre volt tőlünk, mint itthon. Az év során többször előfordult, hogy a másnapi rajtsorrend nem az első napi végeredmény határozta meg, hanem különböző érdekek mentén alakult ki. Ez Kassán sem volt másképp, de azt azért szeretném megköszönni, hogy amikor jeleztem a rendezők felé, hogy utol fogom érni az előttünk rajtoló Megane-t, azonnal intézkedtek,és megkaptam a 2 perces rajtidőt. A rákövetkező gyorson 1:24-et adtunk neki, tehát nem volt alaptalan a félelmünk...

A lengyelek irtó jó fejek voltak, sokat beszélgettünk. Azt mondták, hogy náluk mindig kivolt alakulva, hogy a 8-as kategóriába megy az adok kapok, nem lóg ki senki, előttük mennek az R2-esek, azok előtt az R3-asok. De ők ilyet még sose láttak, hogy egy 8-as nemhogy az R2-esekkel harcol, hanem messze vezet mindenki előtt.
Meginvitáltak Lengyelországba, mert úgy tűnt nekik, hogy valamit rosszul csinálnak :)

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_4

Megnyertétek a kétkerekesek versenyét, mégsem tudtok jóízűen gondolni a versenyre.
Rosszul értesültél, mi a helyszínen megnyertük a FIA által kiírt Central Zone Cup-ot a verseny szombatján, (igaz ezt is csak feltételezzük, mert nem láttunk még erre vonatkozó információt, kupát bármi egyebet) valamint kaptunk egy kupát amin az állt:8as kategória első hely.

De magyar részről a verseny mind a mai napig tart, folyamatos adok-kapokba vagyunk még mindig, mintha gyorsaságikon lennénk :))
Jelenlegi állása az MNASZ-nek, amit megint csak a szövetség honlapjáról észleltünk, hiszen írásban nem közölték velünk, a státuszunk "n.é." azaz "Nem értékelhető".

De, hogy érthető legyen kezdjük az elején. Hárman kezdtük az 5-ös kategóriát ahova felsoroltak minket. Volt egy ünnepélyes rajtceremónia ahova menetlevél híján igaz, de időre kellett menni, felállított IE ponttal, személyzettel.

Másnap reggel Schuck János már nem volt megtalálható a szervizparkban, de úgy tudjuk, közölte a rendezőkkel és a kategóriájával is,hogy technikai problémák miatt hazautazik.

Ezt ott kint mindenki úgy értelmezte, hogy megkezdte a versenyt. Ezért ebben a pillanatban ölünkbe hullott a bajnoki cím a 8-as kategóriában, innentől maximális erővel tudtunk a győzelemért autózni, ami sikerült is.

Minden továbbiról már csak a versenyt követő csütörtökön szereztünk tudomást, amikor a szövetség honlapján kitették a magyar bajnokság ponttáblázatát. Amíg ezt nem láttuk a saját szemünkkel, addig abban a tudatban voltunk, hogy megnyertük a felsorolt kategóriát. Azonban az ominózus táblázatban a 3-as kategória (N abszolút) voltunk értékelve, ott is hatodikként, 3 pontot kapva. Eddig abban a hiszemben voltunk, hogy megnyertük a versenyt, és megkapjuk a 10 + 3 pontot ami ezért jár.

Ezt követően telefonon érdeklődtünk a szövetségben az okokról, miértekről. Elkezdett körvonalazódni a történet háttere. Azt az információt kaptuk, hogy egy versenyző társunk a kiesését követően, telefonos bejelentést tett,hogy az Ő értelmezésük szerint Schuck János nem kezdte meg a versenyt, azaz értékelhetetlen a kategória és a 2wd kupa. Hangsúlyozom (!) tudomásom szerint, a szlovák rendezők felhívták a magyarok figyelmét arra,hogy a 2wd kupába beleszámítanak az S csoportos kétkerekes autók is.

Ezért 5 nappal a verseny után, második körben kaptunk 3 pontot a 3 kategóriával feljebb sorolásért, 25 pontot a 2wdért, és 1 pontot az ORB abszolút 10. helyért.

Majd a versenyt követő 17. napon felkerült egy módosított ponttáblázat a szövetség honlapjára, ami alapján a kategória értékelésünk "nem értékelhető" besorolást kapott és az abszolút 10. helyért 1 pontot.

Akkor most bajnokok vagytok vagy sem?
Természetesen a bajnoki címünket nem veszélyezteti ez a kálvária, igen bajnokok vagyunk! Részemről 100%-osnak értékelem az évünket. A versenynek nem íróasztal mögött, és szabálykönyv értelmezés közben kell eldőlnie. Felnőtt férfiak vagyunk, nekem a stopper döntött a pályán. A magyar szövetség szerint 0 pontot ér, hogy a kategóriát megnyertük, akkor inkább a CEZ 25 pontjának örülök és annak, hogy mégse olyan gyenge ez a magyar bajnokság, ha hazai pályájukon tudtam legyőzni ellenfeleimet.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_1

Mindenki vigyázzon aki a sportok házába igyekszik, mert egy pontnyelő feketelyukat észleltek ott! :)

Mi a következő versenyetek?
Részt veszünk a Baranya kupán, szeretnénk menni még a Waldviertel Rallye-n, ennél távolabbi dátumokon még nem gondolkozunk.

Szeretném megköszönni az idei évet mindenkinek aki úgy érzi,hogy egy kicsi kis szerepe is volt abban, hogy idáig jutottunk. A legnagyobb szerepe azonban a Tiánnak volt, aki mindenek felett a legjobban hitt bennem. Köszi Tián, él a navigátor, pilóta házasság!
Köszönöm az MNASZ utánpótlás képzési programjának, ha van ilyen, hogy mindennel próbálkoztak, hogy megnehezítsék a dolgunkat, teher alatt nő a pálma! Feltételezem a képzés része, hogy negatív tapasztalatok érjék jó korán a versenyzőt, nehogy már azt hihesse, hogy szükség van rá :)

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_7

Ez a hír most jelenik meg 3762. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k