Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Nagy motivációval az ERC futamokra
Komoly mezőnyben akarnak autózni Német Lackóék!
2015-09-22
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684349123
Napi oldal:
9122
Jelenleg:
784
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_1


Majdnem egy hónappal ezelőtt volt a Barum Rally, ahol a Német Lackó - Szegő János is elindult, de az emlékek nem koptak. A páros nagyon készült erre a futamra, nem sikerült a legjobban a verseny, mégsem adják fel!
A pilótával készült az interjúnk:


Milyenek a pályák? Ilyenre számítottatok?
Csak hallottunk róluk korábban és láttunk egy-két videót róluk. Tempós, szűk, dobálós pályák. Erre számítottunk és ez is fogadott minket a pályabejáráson. Nehéz volt őket kettő bejárásból feldolgozni. Első körben nem igazán tudtuk, hol járunk. A szakasz nevéből néha nem is sejtettük, hogy melyik is lesz az…

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_2

 

 
Hogyan lehet beállítani ezekre a dobálós pályákra az autót?
A verseny alatt rá kellett jönnöm, hogy ezen a versenyen - de igazából mindegyiken –ez létfontosságú kérdés és ebben még nagyon sokat kell fejlődnünk. A csapat egy alapbeállítással hozta az autót, amit a shakedownon tudtuk kipróbálni. Oda jó volt, nem is állítottunk, de a szombati és a vasárnapi szakaszok mások voltak, a verseny alatt kiderült, hogy az autó hátulja nagyon idegesen viselkedik, nagy tempónál elpattant, le akart dobni az útról. Ahol Consani elesett ott majdnem mi is eldobtuk…
Telefonos segítséghez folyamodtunk, Markovics Gyurit hívtuk, szerencsére a Budapest TV távgyógyítójaihoz képest sokkal nagyobb sikerrel tudott javítani a beállításainkon. Jó irányba indultunk el az ajánlásaival, amit ezúton is köszönünk neki.
 
nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_3
Tanultunk, nagyobb hangsúlyt kell fektetni a megfelelő beállításokra az idegen versenyek esetében. Nem elég az üléspozíciót beállítani az autóban, kell tesztelni is a futam előtt. Enélkül nem lehet jó eredményeket produkálni.
 
Milyen volt a verseny?
Az első két gyorson próbáltunk nem leesni az útról, de azért próbáltunk húzósan menni. A második körben Kudlovicén próbáltunk kicsit gyorsulni. Ez sikerült is, addig, amíg az egyik faluban nekicsúsztunk egy hídkorlátnak. A poros macskakőn elvesztettük a tapadást…
Innen kezdődött a kálváriánk. Megpróbáltam továbbmenni, hátha nem lett túl nagy baja az autónak. Onnan egysávos lett a szakasz, felfelé kellett mennünk. 200 méter után egy jobb hármas kanyarban eltört a felnink és megálltunk az út közepén. Az autó mozgásképtelenné vált. Jani azonnal kipattant, hiszen egy beláthatatlan kanyar kimeneti ívén álltunk. Próbáltam mozdítani az autót, látszott, hogy csak hátrafelé tudunk menni. Jött egy kis segítség, hátratoltak, neki egy fának. A sportbíró mondta, hogy KONEC, vége. De én tudtam, ha kicseréljük a kereket, akkor tovább tudunk menni.
Igen ám, de az autó háta egy fának támaszkodott, nem fértünk hozzá az emelőhöz és a pótkerékhez. Szabályosan könyörögni kellett az ott lévő nézőknek, hogy jöjjenek segíteni.
Rengeteg időbe, 13 percbe telt, mire újra tovább tudtunk menni.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_4
 
Mérges voltam magamra, hogy megint ilyen hátrányt sikerült összehoznom és a pontszerzés reménye nélkül versenyeztünk tovább. Gyakorlatilag már csak egy teszt volt a verseny, próbáltunk a lehető leggyorsabban menni, anélkül, hogy kárt okozzunk az autóban.
 
Melyik szakasz tetszett a legjobban?
Az a gyorsasági, ahol hibáztam! :) Természetesen nem a hiba miatt, hanem mert ez egy nagyon jó, nehéz szakasz. Meglepett, hogy ennek ellenére a Pindulán értük el a legjobb eredményt, annak ellenére, hogy a gyors részeken ott is el kellett vennem a gázt, ahol teligázon kellett volna menni, annyira pattogott az autó.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_5
 
Vasárnap a szerelőknek mondtam, hogy mit tapasztaltam a hátsó futóművel, ők jelezték, hogy tudnak segíteni. Sajnos teljesen rossz irányba mentek el, az autó még kezelhetetlenebbé vált. Csoda, hogy nem estünk be sehova… A második körre már végre stabilabbá tudtuk tenni az autót. A hosszú gyorsasági első negyedében felpuhult a fékpedálunk és csak a kézifékkel tudtuk lassítani az autót, nem volt kalandmentes az a gyorsunk sem. Az utolsó szakaszon egy elektromos problémának köszönhetően kéthengeressé vált az autó, a szervizparkig még el tudtunk vele evickélni, de a 10 kilométerre lévő célig már nem tudott volna elmenni az autó, így ott befejeztük a Barum Rally-t.

nagy_motivacioval_az_erc_futamokra_6
 
Mik a tanulságok? Jövőre megyünk újra Barum Rally-ra?
Ahogy mondtam, nagy tapasztalat volt, hogy megértettük: az autó beállításaival sokkal többet kell foglalkozni a verseny előtt és nem a versenyen kell kísérletezgetni.
 
Hatalmas motiváció, hogy ilyen erős mezőnyben kipróbálhattuk magunkat. A jövőre nézve nagyon inspirál, és próbáljuk megteremteni a feltételeit annak, hogy egy-két, akár három ERC futamon is megpróbáljunk elindulni. És ezek között természetesen szeretnénk, ha szerepelne a cseh futam is.
 
Ez a hír most jelenik meg 1882. alkalommal
Share |
Cseh Köztársaság, Zlín • külföldi rally
European Rally Championship 2015
Barum Czech Rally Zlín 2015
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k