Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Nem kaptuk, szereztük!
Herczig Norbert - Baranyai László - HELL Salgó-Gemer Rally
2010-06-01
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684372493
Napi oldal:
32492
Jelenleg:
747
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szenzációs autózással teljesítette a Salgó Rally-t a Herczig-Baranyai páros, ám az utolsó gyorsasági szakaszon vétett hiba miatt elszálltak a győzelmi reményeik, és csupán a dobogó harmadik fokára állhattak fel. Nem keseregnek, nem panaszkodnak, bíznak a jövőbeni sikerekben. Herczig Norbit kérdeztem a legutóbbi futamról, a háttérről és a soron következő murvás versenyekről.

nem_kaptuk_szereztuk_1

Hogy érzed magad a Salgó Rally után?
Nagyon picit csalódott vagyok, hiszen az idei évben ez volt az a verseny, ahol eddig a legközelebb kerültünk ahhoz, hogy futamgyőzelmet szerezzünk. Minden esélyünk megvolt erre, de az utolsó gyorsaságin vétettem egy hibát. Egy vízátfolyásos-felhordásos részen egy nagyon kicsit megcsúsztunk az autóval, és nekitámaszkodtunk a szalagkorlátnak, aminek következtében kitört a felninkből egy darab, és így defekttel tudtunk csak lejönni ezen a szakaszon. Hangsúlyoznám, hogy nem kaptuk, hanem szereztük a defektet! Ha ezt nézem, akkor csalódott vagyok, de nem haragudhatok senki másra, csak saját magamra, attól függetlenül is, hogy ez benne van ebben a sportban. A másik része viszont mindenképpen bizakodásra ad okot, hiszen nagyon pozitívan értékeljük, hogy végig - a verseny teljes ideje alatt - tudtunk az élen autózni, tudtunk gyorsasági szakaszokat nyerni! Ezek alapján úgy gondolom, hogy nagyon közel vagyunk már a részsikerhez, azaz hogy végre egy versenyen az első helyen érjünk célba. Navigátorom, Baranyai Laci fogalmazott jól, és tényleg találó volt, hogy "Ott állunk a kis siker kapujában, de a Jóisten nem akarja odaadni a kulcsot" Valamiért ez a futamgyőzelem még várat magára, de bízom benne, hogy már nem sokáig!

Ritkán panaszkodsz, most esetleg a pályákat illetően?
A szlovák pályák nagyon jók voltak, de ez már a tavalyi évben is beigazolódott, és talán az idei évre ezek még inkább ralisabbak lettek. Attól függetlenül, hogy nem mindig sikerült jól autóznunk rajta, nagyon bejöttek és igazán pozitívan értékeljük.
A zagyvaróna-cered gyorsasági szakasz pedig önmagáért beszél. Nekem egyébként is kicsit a szívem csücske a ralipályákat illetően ez a szakasz, nagyon szeretek itt menni, és így az új aszfaltozással még gyorsabbá vált. Talán kicsit ralisabb érzés volt, amikor még rossz minőségű volt és dobált, de már nagyon ráfért erre az útra a felújítás és nekem így is igazán tetszett, amit az időeredményeink is mutattak, hiszen jót tudtunk itt menni.

nem_kaptuk_szereztuk_2

A kisterenyei gyorsasági pedig nem volt igazi ralipálya, de a nézők miatt nagyon kellett, és nekem megint csak egy kedves emlékem fűződik ide, hiszen itt mentem életem első gyorsasági kilométereit még Herczig Robi unokabátyámmal. Tudom, hogy engem az érzelmek vezérelnek ebben a dologban, úgyhogy nem fogok tudni objektíven nyilatkozni. Annyit azért még mindenképp hozzáfűznék, hogy azon túl, hogy nekünk nem volt problémánk, gondunk, szerintem a második napon a magyar rész elbírt volna még egy gyorsaságit is ezen a kettőn kívül...

A hatalmas aszfalt-csatározást murvás pályák követik.
Mire számítasz?
Nem tudok erre válaszolni, mert soha egy métert nem mentem még a S2000-es autóval murván. Azt mondják, ill. a statisztikák is azt mutatják, hogy a S2000-es autók egy kicsit talán gyorsabbak az N/4-es Mitsubishiknél, Subaruknál a murvás versenyeken, de azt gondolom, hogy az elmúlt versenyek is bebizonyították, hogy ez teljes mértékben pályafüggő.
Hiába megyünk murvára, hiába mondják, hogy egy kicsit gyorsabb, ha nem olyanok a pályák jellege, akkor nem biztos, hogy valóban gyorsabb tud lenni egy ilyen autó.
A másik nagy kérdés pedig mindenképpen az lesz, hogy ki hogyan tud majd akklimatizálódni a három aszfaltos verseny után a murvára. Mi úgy készülünk, hogy csinálunk egy nagyon hosszú murva-tesztet, ami már év elején is így szerepelt a tervben, hogy 100-110 km-t fogunk tudni menni a murván a verseny előtt. Most már azért valamennyi tapasztalatunk van az autóval vezetéstechnika terén, és a beállításokat tekintve - aszfaltra legalább is.
Nagyon bízom benne, hogy a Skoda Rallye Team Italia hoz egy megfelelő beállítást a Szombathely Rallye-ra, hiszen már megkapták a korábbi évek belső felvételeit erről a versenyről, így tudják, hogy mire számíthatnak. Egy olyan alapbeállítással fogják hozni az autót, ami oda jó lesz, a többi meg majd rajtunk múlik.

Mindig nagyon dicséred az olasz csapatodat, bár ritkán esik szó általában a "háttérről"…
Aki figyeli az IRC-s híreket és az IRC világát, az ismerheti onnét is a Skoda Rallye Team Italiát. Nyugodt szívvel állíthatom, hogy a privát csapatok között a legprofibbak! A gyári csapatok után ők azok, akik a legnagyobb flottával rendelkeznek, hiszen három S2000-es Skoda Fabiájuk van. Az IRC futamokon Guy Wilks megy az autójukkal, az olasz bajnokságban két autójuk fut, és hát itt Magyarországon pedig mi versenyzünk az egyik versenyautójukkal. Már ez így egy nagyon komoly logisztikát igényel, hogy három autójuk van, nem is tudom, hogy mit csinálnának, ha még valaki benevezne az ő autójukkal az IRC futamokra, hogy azt hogyan oldanák meg...
Nagyon komoly mérnöki háttérrel rendelkeznek, nagyon profi a szemlélet, profi a hozzáállás, és ami talán még nagyon fontos, a kiszolgálás is. Így jó versenyezni, hogy nekünk nem az autóval kell foglalkozni, hiszen a technikai hátteret 100%-osan megadják nekünk. Persze azért nem ilyen egyszerű a dolog, hiszen a logisztika, a marketing, a kommunikáció az azért nálunk van, de a technikai dolgokkal nem kell foglalkoznunk.
Amit még kiemelnék, hogy nagyon jól össze tudjuk illeszteni azt a részt, amit mi itthon dolgozunk és felkészülünk, azzal, amit ők hoznak. Nagyon jól állnak a dolgokhoz, így tényleg nagyon jó velük együtt dolgozni, és jó eredményeket is így lehet elérni!

nem_kaptuk_szereztuk_3

Mit szólsz a veszprémi hírekhez, miszerint idén lehet elmarad ez a futam?
Nagyon sajnálnám, hogyha nem lenne, de én bizakodó vagyok ezen a téren! Bízom benne, hogy Lakatos Robi és lelkes csapata megtudja rendezni a versenyt. Én amennyire ismerem Robit, úgy gondolom, hogy nem adja fel ilyen könnyen, és dolgozni fog azon, hogy legyen murvás futam. Meggyőződésem, hogyha Robi felszívja magát, akkor nagyon-nagyon jó pályákat tud találni, hiszen ha például elmegyünk egy kicsit Nyirád irányába, akkor azért visszaidézhetjük, hogy szenzációs pályák voltak arrafelé 2007-2008-ban. És azok nincsenek is annyira messze Veszprémtől! Azokért szerintem szívesen elautózna a mezőny arrafelé. Persze azt is hallottam, hogy néhány versenyző is negatívan áll a dologhoz, de biztos, hogy van nagyon sok olyan versenyző, akik körében népszerű ez a verseny.
Tudom, hogy sokan autógyilkosnak tartják azokat a gyorsokat… ha valaki gyorsan akar menni, akkor persze, fogy az autója, ez nem kérdés, de ha beosztja, akkor azért be lehet érni itt is! Mindenki megy, mint a bolond, mert szeretne nyerni, aztán ha kibírta az autó, akkor "hú de jó a verseny volt", ha meg nem bírta ki, akkor nem jó a verseny. Ez ilyen! Megfelelően kell beosztani az autót és a technikát... ennyi!

Én személy szerint nagyon-nagyon szeretem a Veszprém Rallye-t!

Ez a hír most jelenik meg 5535. alkalommal
Share |
2010.05.21-23.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
HELL Salgó - Gemer Rally
  
  
  
 
  
  
Tempó Produkció filmje
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k