Nem lesz sétakocsikázás!
Clio-val száguld a Pálinkás-Bagaméri duó
2011-03-29
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
499183800
Napi oldal:
17667
Jelenleg:
340
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam
E-maki webáruház

World Rally Championship 2019
végeredmény
1. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
263
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
227
3. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
217
4. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
102
5. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
102
6. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
98
7. J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
94
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
89
9. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
89
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

A tavalyi évben bajnoki címet szerzett a Pálinkás Zsolt – Bagaméri László páros a Hondával, de hogy idén mi lesz velük, milyen célokkal várják a hétvégi futamot, arról ezúttal a navigátorral, Lacival beszélgettem.

Új autó?
Félig-meddig új, hiszen ez az a Renault Clio R3 Max, amit tavaly a San Remo Rally-n már kipróbáltunk. Nagyon megtetszett és úgy döntöttünk, hogy ezzel teljesítjük az idei évet. Nem azért cseréltük le a Hondát, merthogy ez jobb lenne, csupán a kíváncsiság hajt minket, hogy mit tud ez az autó.

thumb_nem_lesz_setakocsikazas_3


Mennyivel más ez a kocsi, mint a Honda?
Az egyik legfontosabb talán, hogy több mint 100 kilóval könnyebb. Nagyon jó benyomást tett ránk, jó volt vele menni. Zsolti szerint is egy jól vezethető autó, fordulékony, de én is azt mondhatom, hogy nagyon-nagyon jól éreztem magam az autóban. Lejjebb és hátrébb ülök, mint a Hondában, így nekem kényelmi szempontból tényleg nagyon tetszik.

Kívülről is más lesz az autó, a tavalyihoz képest...
Igen, hiszen újra összeáll a nagy csapat! Kakusziék is mennek ebben az évben, és újra MAXX RALLYE TEAM dizájnnal fut majd mind a két autó, mint ahogy arra már régebben volt példa. A WATT-ot lecseréltük a MAXX-ra, de azért bízunk benne, hogy legalább olyan sikeresek leszünk vele, mint amilyenek 2010-ben voltunk!

nem_lesz_setakocsikazas_1

A pilótádat azért megtartod a sok változtatások közepette?
Persze! Ez nem kérdés! Ez lesz a 9. évünk, amit együtt kezdünk Zsoltival, és épp a minap beszélgettük, hogy talán mi vagyunk az egyik legrégebbi páros a magyar mezőnyben, akik még mindig együtt fognak kocsikázni. Tudom, hogy nagyon sokan irigyek is ránk emiatt, hogy nem kell navigátorváltással, navigátorkeresgéléssel foglalkozni, mert nálunk tényleg nem kérdés, hogy ebben az évben is együtt megyünk-e.

nem_lesz_setakocsikazas_2

Hány futamon láthatunk titeket?
Egész évet tervezünk, legalább hat versenyen szeretnénk rajthoz állni... Többféle terv van, ami majd attól függően alakul, hogy hogyan állunk a magyar bajnokságban. Az egyik terv, hogy a Maxx Rallye Teammel - Kakusziékkal együtt - kimegyünk a német világbajnoki futamra, de egy Barum Rally-t mindenképp meg fogunk célozni. Tavaly kipróbáltuk a San Remo-t, az idén a Barum Rally a nagy álmunk, hogy ott végig tudjunk menni, hiszen egyszer már indultunk ott, csak nagyon hamar kiestünk, ezelőtt 6 évvel, még a Golffal. És természetesen a Mecsek Rallye is egy fix pont a naptárunkban, mert azt semmiféleképp nem szeretnénk kihagyni!

Mi a cél a magyar bajnokságban?
Mindenképp a bajnoki cím megvédése!

Mennyire lesz most ez nehéz?
Nem lesz egy egyszerű feladat! Ha jól emlékszem, tizennégyen vagyunk nevezve a kategóriába. Több nagyon komoly versenyző is pályára lép, és idén már a S1600-asok is nálunk mennek. Megérkezett a Citroen DS3 R3 is, amivel Menya fog menni. Mindenki nyerni akar... mi is! Azt mindenképpen megígérhetem, hogy nem fogjuk könnyen adni a bajnoki címet, és biztos vagyok benne, hogy az 5-ös kategóriában nagyon komoly csaták várhatók. Már alig várom, hogy az első gyorsasági szakasznak vége legyen és lássam az eredményeket, úgyhogy tényleg nagyon be vagyunk sózva!

nem_lesz_setakocsikazas_4

Hogyan készültök az első futamra?
Múlt héten volt egy 80 km-es tesztünk, ahol elsősorban a beállításokkal foglalkoztunk, valamint visszaszoktunk kicsit az autóba. A Renault-ban a legújabb fejlesztések vannak, amiket el lehetett érni 2011-ben, új motor van benne, ill. külön az Eger Rallye-ra kaptunk egy új beállítást a Renault Sporttól, úgyhogy én azt gondolom, hogy most már összeállt minden.

Pályák?
Szeretem az egri pályákat, ezek nagyon gyorsak. Hét közepén megyünk pályát bejárni, de nem fogjuk "agyontréningezni" a gyorsasági szakaszokat. Már van egy jól kialakult itinerünk, 2-3 alkalommal szoktunk végigmenni és úgy gondolom, hogy ez most is elég lesz, ráadásul elég régóta megyünk már ezeken a pályákon, most sem lesz semmi újdonság benne. Ha az autó ugyanúgy fel lesz készítve, mint a San Remo Rally-n, akkor nagy probléma nem lehet, hiszen ott nagyon jól vizsgázott az autó is, és a csapat is... ami egyébként az egyik szempont volt az idei évi autóválasztásunknál is.

Mit szólsz az ominózus szakaszhoz, amire sokan panaszkodnak?
Az biztos, hogy nagyon nagy felzúdulást váltott ki, az egyik pálya közepén az a kb. 6 km-es szakasz. Nem tudjuk, hogy milyen állapotban lesz, de már a tavalyi versenyen is nagyon-nagyon rossz volt... nincsenek nagy illúzióink, valószínűleg idén csak még rosszabb lett. Nagyon kell rajta figyelni, nagyon defektveszélyes, és azt hiszem, hogy ott el lehet dönteni a verseny végeredményét is, el lehet veszíteni, vagy meg is lehet nyerni, attól függően, hogy kinek hogy jön ki a lépés. A mi kategóriánknak egyébként jó lesz, mert ez a rövid, kanyargós, erdei út a mi autónknak kedvez.

A verseny végeredménye?
Nem szeretnénk másodikak lenni. Az biztos, hogy nyerni akarunk, és csalódott lennék a második hellyel... cél, hogy elsők legyünk, de nagyon kíváncsian várom már ezt a DS3-at, Menyával.

Őt tartod egyébként a legnagyobb ellenfélnek?
Azt gondolom, hogy négy-esélyes lesz az idei bajnokság. Menya, Ollé Sanyi, Szíjj Zsolti mindenképp nagyon esélyes az első helyre, de biztos vagyok abban is, hogy Puskádiék is ott lesznek a dobogón. Ráadásul ő is nagyon sokat fejlődött tavaly óta, idén már két versenyen is autózott, és a mi tavalyi bajnok autónkkal fog idén versenyezni. Ő is okozhat meglepetést, főképp, ha jól kijön neki a lépés. Biztos, hogy számunkra nem lesz olyan sétakocsikázás, mint tavaly volt. Nagyon-nagyon kemény csata lesz R3-ban!

Remélem, idén még beszélünk, köszönöm, hogy időt szakítottál az interjúra!

Ez a hír most jelenik meg 3113. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
18 19 20 212223 24
25 26 27 28 29 30 01
02 03 04 05 06 0708
09 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k