LCH Tavaszi LADA találkozó
Nemzetközi Baranya Kupa - az első infók
Rallye2, Historic és idén Mitropa Kupa a komlói futam
2016-06-29
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685040070
Napi oldal:
4223
Jelenleg:
2062
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_1

A 14 éves múlttal rendelkező verseny története újabb fejezettel bővül az idei évben. A kezdetben RTE és Rallye2, majd továbbra is önálló Rallye2 és Historic OB futam – amely egy-egy alkalommal a Rallye 1 bajnokságban is szerepelt – idén hivatalosan is nemzetközivé vált. A verseny bekerült a Mitropa Rally Cup (hivatalos FIA által felügyelt sorozat) versenynaptárába is, így a Rallye2 és a Historic OB versenyzői mellett a „kis EB”-nek aposztrofált sorozat indulói is képviseltetik magukat Komlón.
A már publikus részletekről kérdeztem Markó Tibor rendezőt.
 
Nemzetközi Baranya Kupa. Ez jól hangzik!  
Bennünket, a rendezőséget is örömmel tölt el, hogy egy ilyen rangos, 50 éves (!) nemzetközi sorozathoz csatlakozhatunk a Baranya Kupával, mint a Mitropa Rally Cup. Magyarországon legutóbb 2000-ben, a 14. Budapest Rallye keretein belül volt jelen a Mitropa Cup. Persze, hogy örülünk, hiszen ezt a versenyt anno mi álmodtuk meg, hívtuk életre, és bábáskodtunk felette. Jó látni, ahogy fejlődik, immár 14 éve. Az sem elhanyagolandó tény, hogy a kezdetek óta a rendezőség magja alig változott. Nagyrészt ugyan azokkal, a menet közben barátokká lett szakemberekkel szervezzük az idei versenyt is, mint akikkel 2003-ban kezdtük. Ez egy újabb plusz, amitől a verseny úgy tud jól működni, hogy közben mi is jól érezzük magunkat.
 
Miben jelent ez változást?
A verseny lebonyolítása szempontjából ez nem jelent nagy különbséget, nem forgatjuk fel fenekestül a megszokott rendet. Idén is az elmúlt évekhez hasonlóan alakul majd a Baranya Kupa programja. Tudatosabban igyekszünk elosztani az idegen nyelvet beszélő sportbírókat, kollégákat könnyebbé téve ezzel a külföldi versenyzők és a saját dolgunkat is. Fontos leszögeznem, hogy az „eredeti” vendégeink, a Rallye2 és a Historic OB futamok versenyzői és a Rallye 1, azaz ORB és az ORC versenyzők (’M’ csoport) továbbra is főszereplői maradnak az eseménynek. Velük kezdtük anno, és a folytatást is velük képzeljük el, így az idei év programját is úgy alakítottuk, hogy ezúttal is érdemes legyen ellátogatniuk Komlóra. Sőt! Az idei évben is tudunk és fogunk pluszt nyújtani számukra a verseny programjában. Persze a nemzetközi mezőny indulóit is úgy szeretnénk vendégül látni, kiszolgálni, hogy ebből is egy hosszú távú és sikeres kapcsolat épülhessen.

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_2
 
Hány külön mezőny lesz idén a Nemzetközi Baranya Kupán?
Alapvetésként ugye ott a Rallye2 OB és a Historic OB mezőnye, természetesen Ők most is külön, önálló mezőnyökként tejesítik a versenyt. A Rallye 1, azaz ORB és az ORC versenyzők pedig ezúttal a Mitropa Cup mezőnyével kiegészülve alkotják majd az ’M’ csoport, és így Ők lesznek a harmadik mezőnyünk.
 
Kiket vártok az egyes mezőnyökbe? Mit lehet tudni a potenciális indulókról?
A Rallye2 az idei évi szabályváltozások után picit átalakult. A nagyobb autók ORC-be irányításával újabb, komoly sportértékkel bíró csata alakulhatott ki a kisebb autókkal versenyzők között az elsőségért. Reményeim szerint a parázs csaták nálunk, a Baranya Kupán is folytatódnak, amiben 40-50 Rallye2 versenyzőpáros vesz részt. Amióta létezik itthon a Historic bajnokság, a Baranya Kupa azóta része a versenynaptáruknak. Wirtmann Ferinek köszönhetően az elmúlt években szépszámú társaság gyűlt össze Komlón. Az idei évben is teszünk azért, hogy ez ne változzon. Így, ha minden jól alakul, több mint 20 Historic és Replika versenyzőpáros lesz látható a versenyen. Az ORB és az ORC versenyzők ezúttal is az ’M’ csoportba nevezhetnek és velük fognak együtt autózni a Mitropa Rally Cup versenyzői. Dolgozunk azon, hogy a Mitropásokat és a szomszédos országok potenciális versenyzőit is elérjük a Baranya Kupa hírével, lehetőségével. Örülnék, ha a nemzetközi ’M’ csoportban is elérné a 40-et az indulók száma. Itt jegyzem meg, hogy az idei évben a Mitropa Kupa pontversenyét Hideg Krisztián és Kerék István vezetik és természetesen Ők is itt lesznek a Baranya Kupán.

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_3
 
Az eddigiekhez képest lehet változás az itt látható versenyautókban?
Talán. Az idei évben is itt lesz a Rallye2 és a Historic bajnokság élmezőnye a már megszokott gépekkel és az eddigi előrejelzések alapján lesz új R5-ös gép, WRC és WRC szintű „A”-s autó és S2000-es autó is a mezőnyben. Izgalmasan sokszínű lesz a paletta.
 
Ha a fentiek teljesülnek, az több mint 100 versenyautót jelent.
Szeretném, ha sikerülne elérnünk, sőt, meghaladnunk ezt a számot.
 
És mit fog csinálni ez a 100+ versenyző az idei Nemzetközi Baranya Kupán?
Sűrű programot álmodtunk a versenyzőinknek. Péntek délután hagyományosan TESZT-et, sőt! Pirelli Tesztet rendezünk, aki szeretne, már pályát is járhat és estére fakultatív átvételt is szervezünk. Szombaton a délelőtt természetesen a pályabejárásról és az átvételekről szól majd. Kora délután csapunk a lovak közé: az országosan is ismert belvárosi Prológ 14:00h-korkezdődik a város főutcáján, ahol az összes versenyen induló versenyzőpáros bemutatkozik. De itt még nincs vége a szombati napnak! A Rallye2 és a Historic 1, míg az MRC+M 3 gyorsasági szakaszt teljesít még a nap második részében, az utolsót sötétben. Vasárnap pedig 6 gyorsasági szakasz vár az MRC+M, és 7 gyorsasági a Rallye2 és Historic versenyzőkre.
 
A pályákról és a szakaszok hosszáról is mondj valamit.
Konkrétumokat még nem szeretnék mondani. Talán majd egy picit később.

nemzetkozi_baranya_kupa_-_az_elso_infok_4
 
Az össztávról beszélhetünk?
Persze! Ebben is szerettük volna meghaladni az előírtakat. Ennek megfelelően a versenyen összesen 110km gyorsasági szakaszt tervezünk lebonyolítani. Ez a szám elég ahhoz, hogy a verseny a Rallye2 (szabály szerinti maximum: 80km) és a Historic versenyzők számára is 1,5-es szorzóval számít az éves értékelésbe. Sietve teszem hozzá, hogy mindez változatlan nevezési díjak mellett valósul meg.
 
Tehát: Teszt + belvárosi prológ + 110km gyorsasági + szorzó a Historicnak és a Rallye2-nek és Mitropa Rally Cup.
Így van! És már szombaton is rendezünk mindenkinek gyorsaságit. Mivel mindezt belesűrítjük 2,5 napba ez a hétvége ismét egy komolyabb „rallye koncentrátum” lesz mindenkinek.
 
Az eddig hallottak alapján azért mégis csak változott itt pár dolog. De bizonyos pletykák még további meglepetésekről is szólnak…
Tényleg nem tudom, hogy milyen hírek keringenek a versenyről. Azonban annyit még elárulhatok, hogy év eleje óta dolgozunk azon, hogy két külföldi, és elég jól ismert „rallye arcot” is ide csábítsunk. De ahogy mondani szokták: „folyamatban lévő ügyről nem áll módunkban részletes tájékoztatást adni:”
…hazai vonatkozású ’fícsörről’ hallottam, több autó részt vételével…
Sejtem mire gondolsz. Notheisz Attilának, aki mindamellett, hogy a barátom, komlói és 30 éve fertőzött a rallyval és már több, az autósporttal kapcsolatos remek ötlete támadt. Ezúttal is akadt egy, amivel megkeresett. Dolgozunk az ötlet megvalósításán, a financiális oldal megteremtésének lehetőségén és nagy valószínűséggel egy rendkívül látványos és egyedülálló tiszteletadásnak lehetnek majd szemtanúi a Baranya Kupa nézői.
 
Kérted, hogy említsük meg az előfutási lehetőséget is.
Igen, köszönöm. Többen megkerestek már a kérdéssel, ezért most itt is szeretném elmondani, hogy – korlátozott számban – van még kiadó előfutó hely. Előfutók kizárólag a vonatkozó szabályok szerint rajtolhatnak el, vehetnek részt az eseményen. Akit érdekel a lehetőség, kérem, írjon levelet a marcoracingteamkft@gmail.com email címre a részletes információért. Az előírtak teljesítésének sorrendjében fogadjuk el a jelentkezéseket – a készlet erejéig.   
 
Mikor lesz versenykiírás?
A versenykiírás részleteinek egyeztetését már megkezdtük az MNASZ RSB-vel, remélem, hogy néhány napon belül kikerülhet a végleges kiírás a webre.
 
Hivatalos oldal?
www.baranyakupa.hu és a facebookon pedig: ITT
 

 

Ez a hír most jelenik meg 3388. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k