HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Nottiék a Barumon
kockaladával a szomszédban
2004-08-29
beszámoló • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
681082860
Napi oldal:
104455
Jelenleg:
2050
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

101. Notheisz Attila – Domonkos Eszter

Lada 21074 A6

A 2004-es szezonban a balszerencse és a szponzorok hiánya kevés versenykilométert tett lehetõvé számunkra, de terveink között elsõ helyen szerepelt a Barum Rally. Ez a nagy hagyományokkal rendelkezõ, rangos verseny nehézségben és versenytáv tekintetében akár 2-3 OB futammal is felér, szervezettségben és minõségében azonban magasan túlszárnyalja a hazai rendezvényeket. Így talán nem meglepõ, hogy egyre több magyar páros áll a rajtjához. A szervezõk a külföldi indulók számára nevezési és biztosítási díj nélkül tették lehetõvé a versenyzést, ami – a nevezési díj összegét figyelembe véve – nem elhanyagolható gesztus. A gyorsasági szakaszok össztávja majd’ 300 kilométer, mely 9 féle (Velky Orechov, Biskopice, Komarov, Slusovice I-II., Troják, Pindula, Halenkovice és Kudlovice) pályán zajlott. Jellemzõje a rövid és ügyesen tervezett etap útvonal (mindenhol forgalomkerülõ útvonalat jelöltek ki, messze a dugóktól és közlekedési lámpáktól), a kényelmes etapidõ és a technikás, változó stílusú gyorsasági szakaszok. A versenyzõk és a nézõk érdekeit maximálisan szem elõtt tartották, a szervezés minden igényt kielégítõ volt. A pályabejárás szoros idõbeosztás szerint zajlott, összesen 3 nap alatt maximum 3 alkalommal járhattuk be a pályákat. A gyorsasági szakaszok hossza is nehezítette a kényelmes és hosszú tréninghez szokott magyar versenyzõk dolgát, hiszen 7, 12, 17, 18 és közel 30 kilométer hosszú pályákat kellett a kevés alkalomból tökéletesen felírni. A mi pályabejárási idõpontunk egybeesett a WRC-s versenyzõkével, így a pályák szélén szép számmal akadt nézõ. A 3 napos tréninget sikeresen abszolváltuk és a pályákkal is elégedettek voltunk. Csütörtökön a délelõtti tréninget követte az adminisztratív átvétel és a látványos shakedown, melyen idén még nézõként sem vettünk részt. Bizonyára nagyobb látványosság lett volna VFTS-sel rajthoz állni, ezt azonban a cseh szabályok nem teszik lehetõvé, így építettünk egy „A” csoportos Ladát.

Autónk alig néhány nappal a kiutazás elõtt készült el, elõtte tréningautóként teljesítette feladatát. Délután zajlott a város fõterén a technikai gépátvétel, melyet tûzijátékkal egybekötött ünnepélyes megnyitó követett. A gépátvételen sikeresen megfeleltünk, bár másnapig akadt némi igazítanivaló az autó tûzoltórendszerén. A rajtceremóniára cseh nyelvre lefordított üdvözlõ szöveggel készültünk, amit természetesen a nagy kapkodásban a szálláson felejtettünk. Maradt tehát az integetés a hatalmas tömegnek. Az autó szépen muzsikált és a nézõk is örültek nekünk. Másnap délelõtt még némi igazítás az autón és pihenés várt ránk, hiszen csak délután kezdõdött az 1. szakasz 3 gyorsaságival. Némi gondolkodás után nem tettük fel az autóra a lámpasort, bíztunk az elõzõ évben tapasztalt cseh pontosságban. A rajt után egybõl az elsõ gyorsra (Velky Orechov) siettünk, mely 7,14 kilométeres hosszával amolyan bemelegítésnek tûnt. Pilótámmal óvatos kezdést beszéltünk meg, tekintettel a verseny hosszára és a szakaszok nehézségére. Végre elrajtoltunk és autóztunk egy biztonságit, ami visszarázott minket a versenyzésbe a rengeteg kihagyott futam után. A pálya szélén meglepõen sokan integettek nekünk és néhány magyar zászlóval is találkoztunk. Idõeredményünk abszolút 79., A csoport 35. és A6 kategória 19. lett, mely elsõre kellemes kezdésnek tûnt. A magyar különítményben 2. helyre érkeztünk. A következõ, Biskupice-i gyorson jelentõsen rontottunk az eredményen – ezt akkor még betudtuk az autó erõtlenségének, hiszen ez a szakasz jellemzõen emelkedõs volt. Ennyi bemelegítés után a nap záró gyorsaságijaként egy 17 kilométeres szakaszt kellett abszolválnunk (Komarov), ahol megint nem az elképzeléseink szerint szerepeltünk. Kicsit értetlenül próbáltunk rájönni a hiba okára, ami végül csak a szerviz elõtti idõellenõrzõnél derült ki. Sorbanállás közben ugyanis sokszor csak toltuk az autót, de most ez nem sikerült és indítás után is nehezen gurult elõrébb. Gyors tanácskozás után a szerviz a fék-munkahengernél orvosolta a problémát, így viszonylag nyugodtan vártuk a szombati rajtot.

Másnap a Slusovice I. gyorson kellemes autózással dolgoztunk le hátrányunkból. Csapatunk nemcsak a gyors, hanem az eredményes autózást helyezte elõtérbe, így taktikáztunk a célbaérés érdekében. Rengeteg magyar zászlót láttunk, igazán jó érzéssel versenyeztünk ennyi szurkoló között! A következõ gyorsasági igazi kihívás volt a mezõny számára 29 kilométeres hosszával. A szakasz közepénél megelõztük a vészvillogóval evickélõ csapattársunkat, innentõl teljesen biztonsági autózásra álltunk át. Elõnyünk tudatában már csak saját és néhol a nézõk örömére autóztunk, hiszen még a verseny felét sem abszolváltuk. A pályák a magyar szakaszokhoz képest meglehetõsen nehezek voltak, némelyiken 4-5 féle stílus- és ritmusváltás is elõfordult. A következõ néhány gyorsaságin izgalmas adok-kapok alakult ki a másik Ladás különítménnyel, mi azonban abszolút helyezésünkön is javítottunk az esti szervizig.

Végül az eredménylista abszolút 43., A csoport 22. és A6 12. helyén zártuk a napot. Az eredménylista és a 3. szakasz rajtidõ publikálása majdnem éjfélig húzódott, így másnap kevés pihenés után rajtoltunk. A nézõk egyre nagyobb örömmel fogadtak minket mindenhol és a szervizparkban is egyre többen figyelték ténykedésünket. Hamar elfogyott a sietve készített aláírókártya és rengetegen jöttek fényképezkedni a versenyautóhoz.

Talán egyszer Csehországban is ugyanolyan népszerû lesz, mint itthon?!

Vasárnap 2 gyorsaságit kellett teljesítenünk kétszer, melyek 24 és 23 kilométer hosszúak voltak. Némi idegességre adott okot, hogy ezeket a pályákat tréningeztük legrégebben, és egyáltalán nem emlékeztünk rájuk. Reggelente mindig átolvassuk az itinereket és felidézzük a pályát, itt még ez sem segített. Az elsõ körben nagyon óvatosan kezdtünk, hiszen a céldobogó lebegett a szemünk elõtt. A gyorsaságikon folyamatosan írtam be az új információkat az itinerembe, hogy a következõ szekcióban már bátrabban versenyezhessünk. Érdekes mutatvány ez, hiszen egyik kezemmel az itinert, másikkal a váltót tartom és néha még mutogatok, magyarázok is a pilótámnak. Azt hiszem, ehhez a munkához Síva összes karja sem lenne elég. A szombati nap szerencsétlen momentuma volt még egy „sztárfotó”, melyet vasárnap a szervizpark bejárata elõtt nyújtott át nekünk a Policie némi cseh korona ellenében - ez volt eddig a legdrágább képünk a versenyautóról (akadt néhány versenyzõtárs, aki még ebbõl is sorozatot rendelt…). A magyar csapat többi tagját technikai problémák és sorozatos defektek hátráltatták, így mi már elõnyünket beosztva versenyeztünk. Az utolsó gyorsaságin, Kudlovicén azért még felszántottunk egy szántóföldet, szerencsére az autó nagyobb sérülések nélkül megúszta a kalandot. Végül az abszolút értékelés 39. helyén értünk célba, mely egyben az A csoport 18. és A6 10. helyét jelentette. A céldobogó és a díjkiosztó ünnepség szintén a fõtéren került lebonyolításra, immár még nagyobb tömeg elõtt. Kedves figyelmesség volt a rendezõktõl, hogy minden nõi versenyzõt apró virágcsokorral köszöntöttek. Számunkra jutalomjáték volt ez a verseny, melyen rengeteg hasznos tapasztalatot szereztünk. Jövõ évi terveink között biztosan megint az elsõ helyen szerepel majd! Ajánlom ezt a versenyt minden nézõnek, versenyzõnek.

A barátoknak, nézõknek köszönjük a támogatást, szurkolást!

Notheisz Attila & Domonkos Eszter

Ez a hír most jelenik meg 2355. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k