Nyíregyháza után - Janner előtt
A sárga BMW és Markovics Gyuri esete a zempléni pályákkal
2018-11-22
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
480737448
Napi oldal:
17510
Jelenleg:
445
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor

World Rally Championship 2019
a negyedik futam,
a Tour de Corse után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
82
2. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
80
3. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
77
4. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
43
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
42
6. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
26
7.
Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
22
8.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
16
9. J.M. Latvala
Toyota Yaris WRC
15
teljes táblázat
European Rally Championship
az első futam,
a Rallye Azores után
1.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
35
2. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
28
3. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
21
4.
Bruno Magalhaes
Hyundai i20 R5
18
5. Ricardo TeodĂłsio
Skoda Fabia R5
17
6. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
12
7.
Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
7
8.
A. Tsouloftas
Skoda Fabia R5
6
9. Bernardo Sousa
Citroen C3 R5
5
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
311
2. Mattias Ekström
Audi S1
228
3. A. Bakkerud
Audi S1
224
4. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
221
5. Sebastian Loeb
Peugeot 208
205
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
177
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
142
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
128
9. Jannis Baumanis
Ford Fiesta
88
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
39
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
29
3.
Balogh János
Skoda Fabia R5
21
4. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
14
 
Bodolai László
Ford Fiesta R5
14
6.
Botka Dávid
Skoda Fabia R5
8
7.
Ifj. Érdi Tibor
Skoda Fabia R5
7
8.
Hadik András
Ford Fiesta R5
6
9. Lovász Pál
Hyundai i20 R5
4
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
36
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
29
3.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
4.
Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
15
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
12
6.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
11
7. Tajmel Tibor
BMW M3
8
8. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
7
9. Berki Gábor
BMW M3
6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
az első futam,
az Eger Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
18
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
10
3.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
4.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
9
5.
Márta János
Peugeot 208 R2
5
6.
Hibján József
Peugeot 208 R2
3
7. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
2
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1. Tim Gábor
Opel Adam R2
30
2.
Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
22
3.
Lendvai István
Citroen C2 R2
16
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
14
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
13
6.
Fábián Donát
Lada 2107
8
7.
Baksai László
Lada 2107
6
8.
Fábián Dániel
Lada 2105
4
9.
Csikó Péter
Lada 2107
2
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
az első futam,
az Eger Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
20
2.
Szőnyi Péter
Honda Civic Type-R
22
3.
Lendvai István
Citroen C2 R2
16
4. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
14
5. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
13
6.
Fábián Donát
Lada 2107
8
7.
Baksai László
Lada 2107
6
8.
Fábián Dániel
Lada 2105
4
9.
Csikó Péter
Lada 2107
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a bajnokság végeredménye
1.
Söjtöri András
Toyota MR2
141
2.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
3.
Simon István
Fiat X1/9
120
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
5.
Pintér Máté
BMW
65
6.
Schebek István
Lotus Elise
61
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Vizkeleti János
Lotus Elise
36
9.
Vujovich György
Fiat X1/9
34
teljes táblázat

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_9

Újra a Zemplénben ralizhattunk! 
(Alkalmi-ralis siker) 
Beszámoló Markovics Gyuriék Nyíregyháza Rally-s szerepléséről

Markovics György - Maczák Péter BMW M3 ORC P14-es kategória S.C.A.R. Ungheria SE,
2WD+ 1. hely,
ORC összetett 4. hely,
Youngtimer kupa 1. hely
ORB-ORC összetett 18. hely, ORB 2WD 4. hely

Előzmények

Nem így terveztem az évet. A 2018-as Jaenner ralin elért eredményünk az egyik legértékesebb életemben és arra inspirált, hogy ezt a sportot “újra” folytatni kell és már tavasszal menni szerettem volna. Aztán az élet egész másképp alakította a dolgokat, sokat dolgozni kellett, de most már részben azért tettem, hogy több időm jusson a ralira. A sok kihagyás egyik oldala, hogy megjelenik a korrózió, de nem az autón, a másik viszont ennél sokkal nehezebb. Idővel a lelked, vagy inkább a lelkületed kerül messze ettől a világtól és ezt nehezebb leküzdeni. A rali mindig olyan volt és még most 2018-ban is olyan, hogy nem adják ingyen az eredményt, nagyon komolyan hajtanod kell, ha szeretnél "értékelhető" időeredményt felmutatni egy-egy gyorson és ez hihetetlen nehéz, nagyon messze van a hétköznapok kihívásaitól. Az egyik fotón nagyon jól ott van életem két pólusa, az őszi erdő nyugalma és a raliautó "hangja", mozgása.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_1

Kelet felé a VILÁG, Zempléni-hegység

Péterrel a navigátorommal már nevettünk azon, hogy hányszor elmondom, mennyire fura érzés, hogy errefelé is van valami. Aki miskolci származású és velem közelítőleg egy korosztály az érti, mire gondolok, mi gyerekkorunkban inkább csak Nyugat felé néztünk. A Zempléni-hegység vadregényes hegyvidékeit, zegzugos falvait régen nem ismertük, most, hogy újra itt jártam ismét lenyűgöztek ezek a helyek. Csodálatos és ideális környék egy rali megrendezéséhez, nagy ötlet és lehetőség, hogy ez a verseny EB futam lesz. Én viszont most inkább az Elzett-Certa Ralik 80-as évekbeli hangulatára tudtam asszociálni ezen a versenyen. Ezt a hangulatot persze én is csak a könyvekből és sztorikból ismerem.

Számokban

11.11. vasárnapi finálé, ezt a dátumot! Már csak ezért is muszáj volt ott lenni. 930km össztáv, 17, ezen belül 9 különböző, összesen 223km gyorsasági szakasz ezeken az utakon, ez valóban egy EB nehézségi foka ránézésre is. 68 nevező, ebből ORB-ben 36, ORC-ben 32, Historicban 18, Rally 2-ben 47, nem roszz így az év végén. Állítólag az utóbbi 20 év leghosszabb és legnehezebb magyarországi raliversenyére számíthattunk. Szerintem így is lett.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_2

Új navigátorral

Navigátorhiány van! Legszívesebben most rögtön bevetném magam és elmondanám a világnak, az autós érdeklődésű fiataloknak, hogy mekkora dolog ez a rali. Vajon van olyan, akit érdekelne? Ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani, hogy miért vannak ennyire kevesen azok, akiket érdekel a rali mint sport. Szerintem a sprintek leépítik a klasszikus raliversenyek vonzerejét. Szabályok, íratlan szabályok ismerete és sok-sok gyakorlás kell ahhoz, hogy valaki jó raliversenyző, sofőr vagy épp navigátor lehessen. A sprinteken ezt a sportot nem lehet megtanulni. A ralihoz közelebb álló hosszabb, de egyszerű versenyek kellenének, hogy valaki komolyan kedvet kapjon ehhez a sporthoz, ami nem egy egy napos felvillanás, hanem egy kicsit küzdelmesebb, mármint maga a verseny és mint sport az életünk része ha komolyan szeretnénk csinálni.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_3

Maczák Peti navigátorom 2013-ban ment utoljára navigátorként, előtte ő vezetett és versenyzett egy 205-össel. Köszönöm, hogy eljött velem, neki sem könnyű a hétköznapjaiból beugrani egy ennyire nehéz versenyre. Össze kellett rázódnunk, nem volt könnyű ez a gyorstalpaló egyikünknek sem. Szombaton néha túl óvatos volt ahogy mentünk, de a kevésbé kockázatos részeken igyekeztem vállalhatóan felbukkanni egy-egy kanyarban. Vasárnapra összerázódtunk és tudtunk hajtani kiemelkedőbb időeredményekért is.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_4

Eredmény, ködben, sötétben, sárban, murván

Én jelenleg csak beugrós ralis vagyok, de mivel annyira szeretem ezt a sportot szerencsére nem tudok elszakadni tőle. A tréningen kevés volt az időnk. Ez a saját hibám. Az egyik irányú szőlőskertet csak felírtuk, a többi gyorson két alkalommal mentünk a tréningen, gyakorlatilag felírtuk és leellenőriztük a pályákat. Szerda és csütörtök, a hivatalos pályabejárás nekünk nem is volt elég ennél többre. A szombati óvatos autózásnak megvolt az az előnye, hogy az úton maradtunk. Egy ici-picit csíptem meg a sziklafalat Újhután, de ez csak egy fénysérülés lett a felnin. A köd és a sötét, vagy épp az alattomos felhordások ilyen látási viszonyok között, nagy higgadtságot követeltek. Mindent kikerültem, és helyenként vállaltam a kompromisszumot az időeredmények rovására. Sokszor a WRC pilótákon járt közben az agyam, hogy ők hogy oldanák meg, legalábbis a taktikai oldalát, a többit ne hasonlítsuk.  :). Folyton a WRC+-on lógok, sokat lehet tanulni tőlük, fantasztikus most a Rali VB. 

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_7

A verseny után egy barátom felhívta a figyelmemet, hogy mi az ORC-ben megyünk, miért beszélek az ORB-ről? Nos azért mert nekem öröm és mérvadó, hogy Klausz Kristóf, Bútor Robi és Hibján Józsi után jövünk az eredménylistán, hiszen őket, és elsőkerék-hajtású gyári építésű raliautóikat sem matematikai, sem gyakorlati esélyem sem lenne megelőzni a BMW-vel. Bútor Robival, vagy épp Tagai Robival találkozni és kicsit beszélgetni egyébként is nagy öröm volt számomra. Kicsit elgondolkodtunk a rali jelenén és azt hiszem szavak nélkül is értettük egymást. Nincs semmi gond, szuper ez most is, csak egész más, mint volt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_5
 
BMW M3

Az autónkon egy csavar sem lazult meg, az év közbeni pihenőt arra használtam ki, hogy a BMW kapott egy a Gabura Racing Tecnologies által gyártott szekvenciális sebességváltót ajándékba. Élmény vele váltani! Ezek a pályák, a keskeny erdőgazdasági utak, a murvás részek, a könnyebb és adott esetben kisebb teljesítményű autóknak feküdtek. A BMW-t 320LE-vel hátsó tengelyen végigterelni ezeken az utakon, nem a legkönnyebb, viszont annál nagyobb kihívás. Remélem, sok kilométert gyűjthetünk még együtt. Ezúton is köszönöm a segítséget szervizcsapatomnak, Bodnár Botinak, Bodnár Attilának, Sári Bencének, csapat koordinátoromnak Marót Ferkónak, mind kitettek magukért és köszönöm Hadik Andrásnak a gumikat, a Gabura Racing-nek a verseny előtti beavatkozásokat, Majoros Petinek és Baintner Ottónak a közreműködését, köszönöm Karinak, egyesületünk elnökének és az MNASZ munkatársainak a gyors ügyintézést és segítőkészséget a verseny előtt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_6

Megint eltelt egy év és most már a napsütötte zempléni tájak után az osztrák hegyek keskeny, jeges útjain jár az eszem. Ahelyett, hogy a szilveszteri bulin agyalnék. “Ez így nem buli” megint csak módjával a pezsgőt.

Ui.:
Pacher Péter remélem, nem hagyja abba a raliban végzett munkáját. Olvastam a facebook posztját. Én semmit sem tudok a belső dolgokról, azt viszont igen, hogy mennyit dolgozott ezért a sportért. Péter a pálya szélén, a miskolci ralin a Ferjáncz Attila emlékműnél folytatott beszélgetésünk során hívta föl a figyelmemet, hogy mennyire komoly lesz most a Zemplén (Nyíregyháza rali). Akkor megígértem neki, hogy elindulok. Ő is ígérje meg, hogy nem hagyja abba!  :)
Ezúton is köszönöm az invitálását és a munkáját!
 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 1071. alkalommal
Share |
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
01 02 03 04 050607
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25262728
29 30 01 02030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k