|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Német László, Szegő János kihagyta az elmúlt három hazai bajnoki futamot és két hete egy olasz versenyen szerepeltek. A nagyon jókezű pilótát kérdeztük az idei tervekről és az olasz melóról. Idén nem nagyon láttunk titekek a nemzeti bajnokságban. Mi ennek az oka?
2015-ben az elsődleges célkitűzésünk, hogy elinduljunk a csehországi ERC futamon, a Barum Rally-n, ezért a hazai bajnokságban csak az aszfaltos futamokon állunk rajthoz, ezen kívül szerettünk volna elindulni egy Mitropa Kupa futamon is, amit az elmúlt hétvégén meg is tettünk, és az olaszországi Casentino Rally-n versenyeztünk.
Milyen volt a verseny? Megfelelő felkészülés volt a Barumra, vagy a pályák teljesen mások voltak?
Az az igazság, hogy sem ezen a futamon, sem a Barum Rally-n nem jártunk még korábban, még nézőként sem. Azt hallottuk, hogy nagyon technikás pályák vannak ezen az olasz bajnokin, ami szerepelt a Mitropa Kupa naptárában is. Nagyon erős kétkerekes mezőny gyűlt össze.
Utólag azt gondolom, hogy mindenképp hasznos volt a felkészülés szempontjából ez a verseny, hiszen ezeken a pályákon is két felírásból kellett végigmenni. Igaz, itt lett volna négy lehetőségünk, de az idő szűke miatt csak két felírásból csináltuk meg a versenyt.
Milyen autóval álltatok rajthoz?
Tavaly év elejétől a szlovén Oktan Sport csapatától béreljük az autót. Tavaly mentünk a Citroenjükkel, egy versenyt tudtunk menni a 208-as Peugeot-jukkal. A verseny előtt úgy volt, hogy az R3-as Cliojukkal indulunk, amivel az egri és a miskolci futamon már szerepeltünk. Sajnos az utolsó pillanatban a Renault motorja tönkrement, így a Peugeot 208 R2 autóval álltunk rajthoz.
Ez a változás meghatározza a további szerepléseinket is, úgy döntöttünk, hogy nem szeretnénk autókat váltogatni és ezzel az autóval indulunk majd a hátralévő futamainkon is. Az is közrejátszik, hogy nem ülünk vissza az R3-as autóba, hogy a hazai mezőnyben nagyon megfogyatkozott az 5-ös kategória, ahova a Clio is tartozik, viszont egyre többen mennek R2-es versenyautókkal így várhatóan a soron következő futamunkon, a Kassa Rally-n is szépszámú kategóriatárssal tudunk majd megküzdeni.
Hogy sikerült a futamotok? Mennyien voltatok a kategóriában?
Összesen kilencen voltunk a kategóriában, főként hazai párosok voltak, akik már több éve mennek ezeken a pályákon. Mindenképp előnyben voltak a helyismeretükkel. A Mitropa Kupába nevezők is ismerték ezeket a szakaszokat, hiszen évek óta szerepel a nemzetközi bajnokságban is ez a verseny.
A biztos helytállás volt az elsődleges célunk, de azért reménykedtünk abban, hogy majd a második körben saját magunkhoz képest tudunk gyorsulni és esetleg egy-két részeredménnyel fel tudjuk hívni magunkra a figyelmet.
Ez részben sikerült. Az első kört viszonylag óvatosan kezdtük, nem szerettünk volna nagyobb kockázatot vállalni, inkább arra törekedtünk, hogy megnézzük, mennyire sikerült két felírásból pontos itinert készítenünk. A második körben szerettünk volna gyorsulni, azokon a részeken ahol úgy éreztük, hogy még tudunk javulni, igyekeztünk bátrabban átmenni.
Próbáltuk ehhez a tervhez tartani magunkat, de sajnos a második kör első szakaszán egy kanyarban kicsit jobban letettem tőre az autót, egy kiálló szikladarab azonnal kicsípte a guminkat, jobb első defektet kaptunk. A húsz kilométeres gyorsasági első négy kilométerében történt ez, úgy döntöttünk, hogy megállunk és kicseréljük a kerekünket. A korábbi álmaink az esetleges dobogós helyezésről sajnos így szertefoszlottak, a 40 fokos melegben a kerékcserét 4 perc alatt tudtuk abszolválni Janival, így gyakorlatilag esélytelenné váltunk.
Ettől függetlenül a továbbiakban is próbáltunk viszonylag húzós tempót menni, szem előtt tartva, hogy minden kilométer hozzájárul a felkészülésünkhöz.
Az egész verseny során a legnehezebb talán az volt, hogy a negyven fokos hűségben a hosszú gyorsasági szakaszokon hogyan tudjuk megtartani a koncentrációnkat. Szerencsére ez sikerült, az utolsó, 36 kilométeres szakaszon is gond nélkül lejöttünk. A részeredményeinket csak utólag tudtuk összehasonlítani a kategóriatársainkkal, de azt gondolom nincs okunk szégyenkezni.
Célba értünk, az autó karcmentes és hasznos tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak, amit remélem a Barum Rally-n kamatoztatni tudunk majd.
Köszönet a csapatunk együttműködő partnereinek és az Arable Racing Kft-nek hogy lehetővé tették számunkra toscanai versenyünket!
Gratulálunk! Reméljük látunk Benneteket a Barumon és majd hazai versenyeken is! Ez a hír most jelenik meg 1890. alkalommal
címkék: Német László, Szegő János
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.04.28.
részletes infóink 2024.05.01.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |