Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Pokoli verseny után
Turi Tomi - 17. Miskolc Rally
2010-05-09
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
684284735
Napi oldal:
47524
Jelenleg:
829
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Nem úgy sült az éjszakai autózás a Turi-Nándi párosnak, mint ahogy szerették volna. Szinte a verseny végéig az abszolút második helyen álltak, ám a verseny vége ismét egy nem várt fordulatot hozott számukra. Gyorsultak a S2000-esek, Turiék pedig visszacsúsztak az abszolút értékelés negyedik helyére. Turi Tomit kérdeztem a miskolci eseményekről.

Nagy bejelentést tettetek a versenyt megelőzően...
Igen, a csütörtöki sajtótájékoztató és közönségtalálkozó keretében nyilvánosságra hoztuk, hogy a miskolci futamtól kezdve egy igazi szakmai háttér áll mögöttünk. Az újjáalakult Hell Racing Team színeiben versenyzünk tovább az idén. Azt hiszem, nem kell bemutatni a HELL-t, akik korábban a Spici-Kazár párost támogatták, és a Forma-1-ben is szerepet vállaltak.
2010-ben sem szerettek volna eltávolodni a magyar rallyesporttól, és büszkék vagyunk rá, hogy mi lehetünk az a páros, akiket a jövőben támogatnak! Nagyon örülünk ennek a megállapodásnak, hiszen ez azt is biztosítja számunkra egyúttal, hogy elegendő lesz a versenyzéssel foglalkoznunk a jövőben. Reméljük sikeres lesz az együttműködésünk!

Hogyan sikerült a prológ?
Azt hiszem a szurkolók nagyon vártak minket, hiszen talán ezen a vidéken a legnagyobb a szurkolótáborunk. Szerettünk volna nekik is megfelelni, de sikerült elrontanom a prológot... szerintem vezettem egészen sokáig, de az utolsó körben Asi oldalánál megláttam a kockás zászlót - és összekevertem a két oldalt, azt hittem, hogy ez a cél - és lassítottam, pedig nekem még volt egy fél köröm. Nándi rögtön el is kezdett kiabálni, hogy nyomjam már, hiszen még nincs vége. Úgyhogy ezzel buktuk el... bár nem volt jelentősége az időeredménynek itt, mégis zavart kicsit a dolog…

Mesélj a szombati napról!
Az első gyorson még csak egy biztonsági autózást szerettem volna véghezvinni, mivel a versenyt megelőzően nem tudtunk tesztelni az autóval. Nem sikerült jól ez a gyors, az időeredményünk nem volt jó, holott úgy éreztem, hogy nem mentünk rosszul. Ezt követően a második gyorsasági sem úgy sikerült, ahogy szerettük volna, újabb 8 másodpercet kaptunk Asitól. Aztán a harmadik gyorson még mindig nem találtunk rá önmagunkra, és csak egy negyedik időt tudtunk autózni.
Ezek után megpróbáltuk megkeresni a hiba okát... a futóműbeállításnál találtunk problémákat, ráadásul egy puha gumival mentem ki, ami valószínűleg nem volt jó választás. A következő körre próbáltunk javítani, az autót a szervizben átnéztük, állítottunk a futóművön, gumit cseréltünk. Közepes keménységű gumival mentünk ki a következő körre, és így sokkal gyorsabbak tudtunk lenni, rögtön meg is nyertük a következő gyorsot, majd sajnos ezt követően kivették a következő - királdi - gyorsot. Ez számunkra nagyon kedvezőtlenül hatott, mert itt a S2000-esekkel szemben tudtunk volna még növelni az előnyünkön, ami valószínűleg segített volna abban, hogy ne így alakuljon a verseny végeredménye számunkra.

Mennyire tetszettek az éjszakai gyorsok?
Összességében tetszett az éjszakai verseny, a sötétben autózás, bár a legelső - Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt - volt az a pálya, amelyik nem igazán jött be nekem. Ezen a gyorson nagyon féltem a defekttől, nem szerettem volna hibázni, így megpróbáltam itt kicsit nyugisabban autózni. Úgy terveztük, hogy a következő sátai gyorson majd megpróbálunk gyorsulni, de ott sem sikerült igazán jó időt futnunk.

A S2000-es autók felgyorsultak, ahogy az éjszakába mentünk. Véleményem szerint ez annak volt köszönhető, hogy hideg volt a levegő… Mi bioetanollal megyünk, ők pedig benzinnel, és úgy tűnik, hogy a hideg levegő inkább a szívómotornak és benzinnek kedvez. Ott mi nagyon sokat kaptunk. Az utolsó két gyors előtt már úgy láttuk, hogy nincs értelme túl nagyot kockáztatnunk, inkább a biztonságos célba érésre koncentráltunk. Megpróbáltunk azért egy biztonsági autózás mellett viszonylag jó időt futni, de az időeredményekből utólag kiderült, hogy ismét csak úgy éreztük, hogy gyorsak vagyunk, az eredmények az ellenkezőjét tükrözték. Gyűjtöttünk pontot, így a bajnokság jelenlegi állása szerint a harmadik helyen állunk az éves értékelésben, 2 ponttal lemaradva Janikáék mögött.

Mennyire sikerült összeszoknod már a navigátoroddal, ill. az N-es autóval?
Úgy gondolom, hogy nagyon jól alakulnak a dolgok. Nándi a beállításoknál is nagyon sokat tud segíteni nekem. Jobban ismeri a Mitsubishit, mint én. Teljesen más odafigyelést, beállítást igényel ez az autó, mint egy WRC, így tényleg nagy segítség nekem Nándi tapasztalata.
Az autó megszokásával nincs probléma... bele kell még rázódni a megfelelő gumiválasztásba, a pontosságba…

Mit szólsz a Salgó Rallye kiírásához?
Igazából még nem láttam. Most hallom tőled először, hogy milyen pályák is várhatóak. Tényleg kisterenyei körgyors és cered? A ceredi pályán új aszfalt van, azon még nem mentünk. Régebben szerettem azt a gyorsaságit, majd meglátjuk... most biztos pontosabban kell majd menni rajta, mint régen a rossz minőségű aszfalton. Az egy igazi rallye-pálya volt számomra. Majd meglátjuk, hogy N-es Mitsubishivel milyen lesz közlekedni rajta!

 

 

 

Ez a hír most jelenik meg 8694. alkalommal
Share |
Miskolc, City Hotel • egyéb
7 verseny
Magyar Rallye Bajnokság 2010
Maxx SHOT 17. Miskolc Rally
  
  
  
 
  
  
7. Vredestein Rallye
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k