Rafi Porschével folytatja
Hátul hajt ez is és végre nem lesz ciki, ha indekszel... :)
2018-01-11
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
457920066
Napi oldal:
61938
Jelenleg:
381
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a harmadik futam,
a mexikói verseny után
1. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
56
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
52
3. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
35
4. Kris Meeke
Citroen C3 WRC
32
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
31
6. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
26
7. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
23
8. Craig Breen
Citroen C3 WRC
20
9. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
18
teljes táblázat
European Rally Championship
az első futam,
az azori verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
37
2. Ricardo Moura
Skoda Fabia R5
30
3.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
27
4.
Chris Ingram
Skoda Fabia R5
18
5.
Fredrik Ahlin
Skoda Fabia R5
12
6.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
12
7.
Lukasz Habaj
Ford Fiesta R5
6
8.
Rhys Yates
Skoda Fabia R5
4
7.
P-L. Loubet
Skoda Fabia R5
3
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
az első futam,
az egri verseny után
1.
Hadik András
Ford Fiesta R5
36
2.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
26
3.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
25
4.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
22
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
13
6.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
11
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
10
8.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
8
9.
Ollé Sándor
Skoda Fabia R5
7
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
az első futam,
az egri verseny után
1.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
36
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
3.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
25
4.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
16
5.
Kocsomba Károly
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
13
6. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
11
7. Fischer Dániel
Subaru Impreza GC8
9
8. Berki Gábor
BMW M3
8
9. Balla Tamás
BMW E36 M3
7
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az első futam,
az egri verseny után
1. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
28
2.
Boroznaki Tibor
Citroen C2 R2
20
3.
Tim Gábor
Opel Adam R2
18
4.
Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2
14
5.
Zsebe Gábor
Skoda Felicia KitCar
12
5. Határ Attila
Peugeot 306 S16
12
7.
Uveges Sándor
Lada VFTS
9
8. Szombati István
BMW E36
8
9. Szabó Norbert
Lada 21074
7
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
129
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
126
4.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
85
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
79
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
58
8.
Lovász Kornél
BMW
46
9.
Balogh Tihamér
Suzuki Ninja ZX12R
39
teljes táblázat

rafi_porschevel_folytatja_6

Rafi (Rafael Tamás) régóta BMW-zik... Volt csúnya, volt normális és volt gyönyörű BMW-je. A salgótarjáni pilóta most autót vált... 

Már BMW flottakezelőként tartanak nyilván, lassan…
Hát van belőlük most… kicsit több is, mint kellene…

Ugye van két BMW-d, az egyik egy családapás, gyereketovibólhazavivős, a másik pedig egy ízig-vérig csajozós sportkupé… Legalábbis kívülről…
Belülről mi a két kocsi között a különbség?
A legnagyobb különbség talán az, hogy az egyik 130 kilóval nehezebb, és ahogy mondtad is: az egyik csak félig versenyautó, a másik pedig teljesen az! Egyébként a váltója, a futóműve ugyanaz mindkettőnek. Motorikusan van még különbség, az egyikben egy utcai 3000-es kétszázharminclóerő környéki széria mocorog, a másikban pedig 3.2 E46 M3, ami meg van csinálva rendesen… Az egyik már tíz éve versenyautó, a kupét pedig tavaly építettük.

rafi_porschevel_folytatja_5

Mégsem mentél olyan sokat ezzel az új autóval… Nem szeretted?
Nagyon jó kis kocsi! Igazából azért nem mentem vele sokat, mert murván eleve nem akartunk vele menni, a többin pedig, amin időnk engedte elindultunk, szerencsére ez is elegendő volt a bajnoki cím újbóli megnyeréséhez. És a másik komoly tényező, hogy októberben született meg a fiam, ami miatt szintén kimaradtak versenyek. Egyébként a kupé (is) nagyon jó kocsi, imádok vele versenyezni!

rafi_porschevel_folytatja_7
És véletlenül eladó, ugye? :) :) :)
Jaa, tényleg! Eladó! Mind a két BMW! :)
Meghirdettük mind a kettőt, de egy kicsit meg vagyok zavarodva… Olyan érzésem van, mintha gyűjtenék az emberek a képeket a versenyautókról… Én már annyi fotót küldtem szét az utóbbi időben Európa számos helyére, hogy lassan vennem kell új képeket a kocsikról… :D

rafi_porschevel_folytatja_8



Erről az új projektről már korábban is beszéltünk…
És már mások is mondogatták, hogy milyen nagy dolog lenne egy ilyen autót idehozni…
De Te vagy az, aki tényleg idehozott egy ilyet! Mi is ez?
Igen, a Rigó Motorsport segítségével került hozzánk egy Porsche 997 GT3. Egy kupás pályaautó, amiből rallyra építünk egy RGT autót, ami a 4-es kategóriában homológ. Ezzel akár a VB-n is lehet menni. Idén a hazai bajnokságban szeretnénk menni, de vannak távlati külföldi terveink is.
Ez egy gyári versenyautó, vagy egy utcai, amibe még csövet kell rakni és minden egyéb dolgot átalakítani?
Ez egy gyári, kupás, versenyautó!

rafi_porschevel_folytatja_4

Látott már rallypályákat valaha is, vagy Te fogod majd megmutatni neki Egerben a gyorsaságikat?
Még nem látott, de remélem sokat fog majd látni…

Mondjuk a Szuha-Parádsasvárt biztos nem írták be a kezelési kézikönyvébe, hogy feltétlenül ki kell próbálnia, de szerintem lesznek olyan szakaszok, ahol nagy élvezet lesz vele menni és nagy élvezet lesz látni, ahogy közlekedsz majd vele…
A Terpes-Egerbaktát szerintem szeretni fogja…
De ahhoz még sok dolgunk van, hogy odaérjünk. Nagyon sok mindent kell rajta változtatni, egy kicsit többet is, mint amire mi számítottunk. De úgy néz ki, hogy alakul, szerencsére Berényi Laci, és csapata megfelelő partnernek bizonyult ebbe.

rafi_porschevel_folytatja_2

Mondjuk az egyik legnagyobb hiányossága, hogy nincs benne kézifék… És jobb oldalon ülés… A futóművét is teljesen át kell alakítani. Sajnos tapasztalatunk nem sok van, de szerencsére találtunk olyan cégeket, akik üzemszerűen foglalkoznak ilyen autókkal és meglepő módon nagyon sokat segítenek.

Beszéljünk egy kicsit a számokról… Mik a paraméterei ennek a kocsinak?
3800 köbcentiméteres, hat hengeres szívó boxer motorja van. 450 lóerős, 1180 kilogramm és hátul hajt…
 rafi_porschevel_folytatja_9

Volt szerencsém látni Francois Delecour-t több EB futamon is látni testközelben, amikor egy ilyen autóval közlekedett… Háát… szem nem maradt szárazon…
Az a csapat építette és szervizelte az ő autóját is, akikkel kapcsolatban vagyunk. Ők ajánlottak sok beszállítót, hogy mit honnan tudunk beszerezni, szerencsére idén az Öcsém is a csapat tagja lett, sok gondot levesz a vállunkról, Ő foglalkozik az alkatrészek beszerzésével.

Ugye jól tudom, hogy különböző méretű az első és a hátsó kerék mérete és a hátsó annyira széles, hogy nem fér be pótkerékként az autóba? Kvázi, ha hátsó defektet kap vele az ember, akkor baj van…
Ez így van, de szerencsére az első kereket fel lehet tenni hátra, bár akkor sem tudjuk magunkkal vinni a hátsó kereket, mert csak úgy férne be, ha levágnánk róla az abroncsot…
245 széles az eleje és 295 a háta… 11 collos a hátsókerék… Nem dőlnek el… :)

Azt gondolom, hogy önmagában turisztikai látványosság lesz az autótok… és ha beindítod… az a hang…
A garázsból kiálltam vele és visszaálltam… Hááát… bizsergett mindenem!
Eleve fura helyzetben ülsz, hiszen a motor mögötted, a váltó a hónod alatt…
Ugyanolyan, mint egy Super1600-os kocsi, csak ez 3800-as… :)
Igen, akkor pont ugyanolyan! :)
Egy kicsit mélyebb a hangja… Egy picit…


És ezzel a kocsival nem lesz ciki, ha indekszelsz… :)
Nem, ez nem BMW :)

Az autóid eddig is kuriózumok voltak… vagy úgy, vagy így…
Ugye most nem a ’csótányra’ gondolsz?
De, pont rá gondoltam… Nem volt szép, de a hangját 3 kanyarral a ceredi cél előtt is lehetett már hallani és akkor mindenki tudta: jön Rafi…
Ez is így lesz, csak most majd Cereden lehet hallani, ahogy elrajtoltok…:)

rafi_porschevel_folytatja_1
 
Aztán majd meglátjuk, hogy milyen lesz. Nem lesz könnyű vezetni, az biztos! Érdekes lesz!
Remélem kész lesz időben a kocsi, jó lenne minél többet tesztelni vele. Úgy hiszem, hogy nagyon messze azért nem áll a BMW-től, mindamellett, hogy mások a dimenziói. És egy kicsit kíváncsi vagyok arra is, hogy összetettben hova lehet vele odaférni a mezőnybe, mondjuk egy pécsi széles aszfalton…
Egy jó úton ez egy gyors kocsi…

Akkor, ha jól értem: ezzel az autóval szeretnéd megvédeni a 4-es kategória bajnoki címed?
Nem biztos, hogy lesz másik autó a kategóriában, szerintem ez az egy autó lesz, így nem is lesz értékelve… Ha lenne több kocsi, akkor nyilván ez lenne a cél…
Ha nem lesz, akkor sem keseredünk el. Nagyon bízok benne, hogy ez nem csak nekünk fog belülről tetszeni. Ahogy ez megy, ahogy szól, ahogy kinéz… 

Az eredmény már nem annyira motivál, mint régen, nyilván szeretek nyerni, BMW-vel azt gondolom, sikerült sokszor nyernünk, most egy kicsit többet szeretnénk szórakozni, jól érezni magunkat.

 rafi_porschevel_folytatja_10

Ez a hír most jelenik meg 4903. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
16 17 18 19 202122
23 24 25 26272829
30 0102 03040506
07 08 09 10 111213
14 15 16 17181920
2018.04.28-29.

részletes infóink
2018.04.28-29.

részletes infóink
2018.04.26-29.

részletes infóink
2018.04.28-29.

facebook esemény
2018.04.28.

hivatalos honlap

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k