HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Rafi Porschével folytatja
Hátul hajt ez is és végre nem lesz ciki, ha indekszel... :)
2018-01-11
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
681128977
Napi oldal:
150572
Jelenleg:
1444
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

rafi_porschevel_folytatja_6

Rafi (Rafael Tamás) régóta BMW-zik... Volt csúnya, volt normális és volt gyönyörű BMW-je. A salgótarjáni pilóta most autót vált... 

Már BMW flottakezelőként tartanak nyilván, lassan…
Hát van belőlük most… kicsit több is, mint kellene…

Ugye van két BMW-d, az egyik egy családapás, gyereketovibólhazavivős, a másik pedig egy ízig-vérig csajozós sportkupé… Legalábbis kívülről…
Belülről mi a két kocsi között a különbség?
A legnagyobb különbség talán az, hogy az egyik 130 kilóval nehezebb, és ahogy mondtad is: az egyik csak félig versenyautó, a másik pedig teljesen az! Egyébként a váltója, a futóműve ugyanaz mindkettőnek. Motorikusan van még különbség, az egyikben egy utcai 3000-es kétszázharminclóerő környéki széria mocorog, a másikban pedig 3.2 E46 M3, ami meg van csinálva rendesen… Az egyik már tíz éve versenyautó, a kupét pedig tavaly építettük.

rafi_porschevel_folytatja_5

Mégsem mentél olyan sokat ezzel az új autóval… Nem szeretted?
Nagyon jó kis kocsi! Igazából azért nem mentem vele sokat, mert murván eleve nem akartunk vele menni, a többin pedig, amin időnk engedte elindultunk, szerencsére ez is elegendő volt a bajnoki cím újbóli megnyeréséhez. És a másik komoly tényező, hogy októberben született meg a fiam, ami miatt szintén kimaradtak versenyek. Egyébként a kupé (is) nagyon jó kocsi, imádok vele versenyezni!

rafi_porschevel_folytatja_7
És véletlenül eladó, ugye? :) :) :)
Jaa, tényleg! Eladó! Mind a két BMW! :)
Meghirdettük mind a kettőt, de egy kicsit meg vagyok zavarodva… Olyan érzésem van, mintha gyűjtenék az emberek a képeket a versenyautókról… Én már annyi fotót küldtem szét az utóbbi időben Európa számos helyére, hogy lassan vennem kell új képeket a kocsikról… :D

rafi_porschevel_folytatja_8



Erről az új projektről már korábban is beszéltünk…
És már mások is mondogatták, hogy milyen nagy dolog lenne egy ilyen autót idehozni…
De Te vagy az, aki tényleg idehozott egy ilyet! Mi is ez?
Igen, a Rigó Motorsport segítségével került hozzánk egy Porsche 997 GT3. Egy kupás pályaautó, amiből rallyra építünk egy RGT autót, ami a 4-es kategóriában homológ. Ezzel akár a VB-n is lehet menni. Idén a hazai bajnokságban szeretnénk menni, de vannak távlati külföldi terveink is.
Ez egy gyári versenyautó, vagy egy utcai, amibe még csövet kell rakni és minden egyéb dolgot átalakítani?
Ez egy gyári, kupás, versenyautó!

rafi_porschevel_folytatja_4

Látott már rallypályákat valaha is, vagy Te fogod majd megmutatni neki Egerben a gyorsaságikat?
Még nem látott, de remélem sokat fog majd látni…

Mondjuk a Szuha-Parádsasvárt biztos nem írták be a kezelési kézikönyvébe, hogy feltétlenül ki kell próbálnia, de szerintem lesznek olyan szakaszok, ahol nagy élvezet lesz vele menni és nagy élvezet lesz látni, ahogy közlekedsz majd vele…
A Terpes-Egerbaktát szerintem szeretni fogja…
De ahhoz még sok dolgunk van, hogy odaérjünk. Nagyon sok mindent kell rajta változtatni, egy kicsit többet is, mint amire mi számítottunk. De úgy néz ki, hogy alakul, szerencsére Berényi Laci, és csapata megfelelő partnernek bizonyult ebbe.

rafi_porschevel_folytatja_2

Mondjuk az egyik legnagyobb hiányossága, hogy nincs benne kézifék… És jobb oldalon ülés… A futóművét is teljesen át kell alakítani. Sajnos tapasztalatunk nem sok van, de szerencsére találtunk olyan cégeket, akik üzemszerűen foglalkoznak ilyen autókkal és meglepő módon nagyon sokat segítenek.

Beszéljünk egy kicsit a számokról… Mik a paraméterei ennek a kocsinak?
3800 köbcentiméteres, hat hengeres szívó boxer motorja van. 450 lóerős, 1180 kilogramm és hátul hajt…
 rafi_porschevel_folytatja_9

Volt szerencsém látni Francois Delecour-t több EB futamon is látni testközelben, amikor egy ilyen autóval közlekedett… Háát… szem nem maradt szárazon…
Az a csapat építette és szervizelte az ő autóját is, akikkel kapcsolatban vagyunk. Ők ajánlottak sok beszállítót, hogy mit honnan tudunk beszerezni, szerencsére idén az Öcsém is a csapat tagja lett, sok gondot levesz a vállunkról, Ő foglalkozik az alkatrészek beszerzésével.

Ugye jól tudom, hogy különböző méretű az első és a hátsó kerék mérete és a hátsó annyira széles, hogy nem fér be pótkerékként az autóba? Kvázi, ha hátsó defektet kap vele az ember, akkor baj van…
Ez így van, de szerencsére az első kereket fel lehet tenni hátra, bár akkor sem tudjuk magunkkal vinni a hátsó kereket, mert csak úgy férne be, ha levágnánk róla az abroncsot…
245 széles az eleje és 295 a háta… 11 collos a hátsókerék… Nem dőlnek el… :)

Azt gondolom, hogy önmagában turisztikai látványosság lesz az autótok… és ha beindítod… az a hang…
A garázsból kiálltam vele és visszaálltam… Hááát… bizsergett mindenem!
Eleve fura helyzetben ülsz, hiszen a motor mögötted, a váltó a hónod alatt…
Ugyanolyan, mint egy Super1600-os kocsi, csak ez 3800-as… :)
Igen, akkor pont ugyanolyan! :)
Egy kicsit mélyebb a hangja… Egy picit…


És ezzel a kocsival nem lesz ciki, ha indekszelsz… :)
Nem, ez nem BMW :)

Az autóid eddig is kuriózumok voltak… vagy úgy, vagy így…
Ugye most nem a ’csótányra’ gondolsz?
De, pont rá gondoltam… Nem volt szép, de a hangját 3 kanyarral a ceredi cél előtt is lehetett már hallani és akkor mindenki tudta: jön Rafi…
Ez is így lesz, csak most majd Cereden lehet hallani, ahogy elrajtoltok…:)

rafi_porschevel_folytatja_1
 
Aztán majd meglátjuk, hogy milyen lesz. Nem lesz könnyű vezetni, az biztos! Érdekes lesz!
Remélem kész lesz időben a kocsi, jó lenne minél többet tesztelni vele. Úgy hiszem, hogy nagyon messze azért nem áll a BMW-től, mindamellett, hogy mások a dimenziói. És egy kicsit kíváncsi vagyok arra is, hogy összetettben hova lehet vele odaférni a mezőnybe, mondjuk egy pécsi széles aszfalton…
Egy jó úton ez egy gyors kocsi…

Akkor, ha jól értem: ezzel az autóval szeretnéd megvédeni a 4-es kategória bajnoki címed?
Nem biztos, hogy lesz másik autó a kategóriában, szerintem ez az egy autó lesz, így nem is lesz értékelve… Ha lenne több kocsi, akkor nyilván ez lenne a cél…
Ha nem lesz, akkor sem keseredünk el. Nagyon bízok benne, hogy ez nem csak nekünk fog belülről tetszeni. Ahogy ez megy, ahogy szól, ahogy kinéz… 

Az eredmény már nem annyira motivál, mint régen, nyilván szeretek nyerni, BMW-vel azt gondolom, sikerült sokszor nyernünk, most egy kicsit többet szeretnénk szórakozni, jól érezni magunkat.

 rafi_porschevel_folytatja_10

Ez a hír most jelenik meg 6570. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k