LCH Tavaszi LADA találkozó
Skoda Octavia el... Ford Focus?
Szabó Gergő autót vált
2004-09-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
684916472
Napi oldal:
17136
Jelenleg:
1229
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Szabó Gergő tavaly a nézők kedvence lett a nagy bálnával, idén komplett "bálnacsorda" indult a bajnokságban és sikerekben sem volt hiány.
Gergő autója volt a legöregebb, legráncosabb az armadában...
Már régóta nyílt titok, hogy Bathó Zoli műhelyében a Skoda helyett egy Ford körül zajlik az élet.

Gergő, mesélj, mi a sztory?

Amíg nem száz százalék, nem szeretek beszélni róla.
Még nem tudjuk azt mondani, hogy biztosan ezzel megyünk...

Mi lett a Skodával?
Forddal szeretnénk indulni és valószínű, hogy azzal is fogunk menni, ha elkészül a motorja.

Nagyon szeretted tavaly a Skodát. Idén?
Idén is szerettem a Skodát, csak egyszerűen azzal, hogy a gyár eladta az összes Octaviát, vége lett ott mindennek.
A legnagyobb gond az volt, hogy az autónk öregedett egy évet, rengeteg alkatrészre van szükség, hogy versenyképessé lehessen tenni minden versenyre, többet is kellett ráköltsünk, mint tavaly. Amit meg is tettünk volna szívesen, ha lenne hozzá alkatrész.
Mivel a gyár eladta az összes Octaviát az alkatrészekkel együtt, szó szerint kipucolták a raktárakat, az utolsó vevők a jobb oldali polctól a baloldaliig minden motyót elvittek. Egyszerűen nincs alkatrész.

Emlékszem, tavaly mondtad, hogy milyen nagyszerű dolog, ha valamire szükség van, akkor másnapra itt tud lenni…
Igen, igen.
Idén nincs hozzá semmi.
A gyár nagyon kedvesen megadja a beszállítók elérhetőségét, csak háromszor annyiba kerül hozzá egy alkatrész, ha egy darabot gyártatsz le, mint amennyiért a Skoda Motorsporttól el tudtad hozni és a beszerzés ideje is megsokszorozódott.
Nagy bánatunkra nem foglalkozik igazából a gyár már az Octaviákkal, sajnos nem csináltak egy privát bázist, amivel a kint lévő autókat támogatnák.

Jött egy lehetőség, hogy el tudtam cserélni az autót.
Már év elején szerettük volna eladni és szerezni magunknak egy újabb autót, egy EVO3-ast, de nem nagyon volt kapás az autónkra.
Most találtunk Németországba egy olyan embert, aki valószínűleg be fogja tudni számítani a Skodát, de ez még feltételes, ezért nem is nagyon akartam erről még beszélni.
Még hétvégén ki kell mennem, küzdünk az árakkal.

Ki akartuk próbálni az új autót, ahogy beindítottuk, el kezdett folyni a hengerfej alól a víz, kivettük most a motort és kiküldtük az MSporthoz, picit komplikált a dolog.

Mesélj erről a Fordról!
Ez egy 02-es autó, elvileg ugyanolyan, mint a Benik Balázsé.
Az Armin Kremer ment vele utoljára, 2001-es volt. Totalkárosra törte a Kremer, kivitték az MSporthoz, kapott egy új karosszériát és átépítették 2002-es fejlesztésekre.

Ezek szerint nem is tudtál menni vele.
Nem, nem. Egy métert sem. Nem tudok róla mondani semmit.

Akkor hogy lesz ez a Mecsek Rallye?
Most indulok Németországba, a tréningre érek haza. Hétfőn fog eldőlni, hogy mi van a motorral, amint tudjuk, a weblapunkon publikáljuk.

Akkor ez egy minőségi csere, ugye?
Igen, úgy érzem én is.
Főleg amiatt, hogy a Fordnak van alkatrészbázisa és van privát ügyfélprogramja, amin belül tudunk szerezni alkatrészeket.
A motorátvizsgálás is úgy történt, hogy felhívtuk Németországból az MSportot, mondtuk, hogy miújság, mondták, küldjük ki a motort, másnap már kint is volt és csinálják. Foglalkoznak a kis privát versenyzőkkel is aki Forddal versenyeznek. Ez most a legelterjedtebb privát autó.

Bathó Zoli fogja szervizelni továbbra is a versenyautódat, ugye?
Igen, mindenképp!

Viszont így elvesztettél egy támogatót, a Porsche Hungáriát…
Elmondtam nekik ezt az alkatrész utánpótlási problémát és hogy váltanunk kell és azt hiszem maximálisan úriemberek voltak, megköszönték ezt az évet, én is megköszöntem.
Nagyon jól éreztük magunkat, sokat segítettek, nagyon jó volt a kapcsolatunk, de hát nem lehet mit tenni.
Én úgy érzem, hogy Őket valamennyire kárpótolja, hogy megy 3-4 Skoda a bajnokságban.
Kicsit talán kultuszt is teremtettünk ezzel, remélem ebbe benne vagyunk mi is egy kicsit, hogy kedvet kaptak a fiúk a Skodához, és nagyon jól is szerepelnek.
Attól függetlenül, hogy muszáj volt váltanunk, a jó kapcsolat megmaradt. Sajnos mint támogató kiesik a Porsche Hungária, de remélem hogy nincs keserű szájíz a részükről sem.

Rosszul veszem észre, hogy Te mindig jobban érezted magad "kuriózum" autóban? Gondolok itt például a Golfra…
Vagy ez hülyeség?

Igen, hülyeség. :) :) :)
De ha azt mondták volna, hogy itt van egy Fabia, akkor nem gondolkoztam volna…
Vagy ha hozzá tudtunk volna jutni egy EVO3-as Skodához, akkor is biztosan azzal mennék, úgy érzem, hogy ezek az utolsó fejlesztésű Skodák semmivel sem rosszabbak, mint más versenyautó, ahogy ezt már be is bizonyították a bajnokságban mások. Abszolút versenyképes, akár az ilyen Fordokkal szemben is, hiszen ezek a Fordok igazából sosem voltak gyári autók, eleve privát csapatoknak készült ügyfélverziók, míg ezek az utolsó Skodák mind a világbajnokságra készültek.
Nekem az volt a lényeg, hogy ütőképes autóba tudjunk beülni. Mindenki fejleszt, új autókat vásárol. Akik most WRC-vel mennek, szerintem mindannyian jó pilóták, kemény a bajnokság és ezzel a régi autóval nem voltunk igazán versenyképesek.

Azt kívánom, hogy jól sikerüljön az utad és szombat reggel már tréningezhess Pécs környékén azzal a tudattal, hogy lesz mivel indulnotok!
Szombat reggelre eleve Pécsre érünk vissza terv szerint.
Szerencsére nem kell messziről jönnünk, Münchenbe megyünk csak.
Ahogy lenni szokott, mindig az utolsó pillanatig húzzák a megoldást a problémák, de bízok az MSportban, úgy gondolom, hogy kész lesz a motor és hétvégén már a Focussal indulhatunk.
Talán még lesz időnk menni is vele előtte, ha pedig nem, akkor óvatosan tesztelünk Árpádtetőn… :)

Ez a hír most jelenik meg 2969. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k