Spici elrajtolt
30 év után szakmát váltott és egyedül ül két WRC-nyi versenyautóban
2017-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
436608036
Napi oldal:
6579
Jelenleg:
722
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
exceex online
Autószöv Gyöngyös
LAMAX
AutoDekor
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
az olasz futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
141
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
123
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
108
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
107
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
70
6.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
53
7.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
43
8.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
33
9.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
29
teljes táblázat
European Rally Championship
a kanári futam után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
63
2.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
46
3.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
35
4.
J.M. Lopez
Peugeot 208 R5
27
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
27
6.
Josh Moffet
Ford Fiesta R5
20
7.
Ivan Ares
Hyundai i20 R5
19
8.
Luis Monzon
Ford Fiesta R5
15
9.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
15
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a székesfehérvári utam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
98
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
88
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
67
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
48
5.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
6.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
38
7.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
26
 
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
26
 
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
26
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a szombathelyi utam után
1.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
2.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
3.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
4. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
5. Domonkos László
Lada VFTS
22
6.
Bútor Róbert
Peugeot 3026 Maxi
19
  Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
Kronome Ákos
Skoda Fabia
19
9. Friedmann Zsolt
Lada VFTS
18
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a szombathelyi utam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
96,5
2.
Berényi László
Opel Adam R2
61,5
3. Vizelli Károly
Lada VFTS
51
4. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
48
5.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
39
6.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
36
7.
Hibján József
Citroen C2R2
25
8.
Papp László
Volvo C30
20,5
9.
Riskó Dániel
Honda Civic Type-R
15,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
a II. futam után
1.
Simon István
Fiat X1/9
47
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
32
4.
Schebek István
Lotus Elise
25
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
22
6.
Söjtöri András
Toyota MR2
17
7.
Hefler Róbert
Honda Civic
16
8.
Simon Robin
Fiat X1/9
16
9.
Deák Tünde
BMW
14
teljes táblázat

spici_elrajtolt_4

Az S-Motorsport sajtótájékoztatóján bemutatták az autót, aztán a SlovakiaRingen bemutatkozott a pályán is Spitzmüller Csaba. Az abszolút rallye-bajnok új sportágban próbálja ki magát 2017-ben.

thumb_spici_elrajtolt_6Rallycross – 30 év után váltottál
Nincs igazából szoros összefüggés ebben, hogy pont egy jubileum után jött a váltás. De most valamiért úgy éreztem, hogy eljött az idő. Volt korábban egy kis kirándulásom már a rallycrossba, akkor nagyon megtetszett és most visszatértem.
 
Tavaly vettétek ezt az autót. Miért ezt?
Mindenképpen olyan autót szerettünk volna, amit nem kell kitanulnunk. Volkswagen, Audi vagy a Skoda volt képben, mert talán ezeket a típusokat tudjuk kedvező feltételek mellett üzemeltetni és már többen versenyeznek hasonló autókkal. Nem a nulláról kell építkeznünk és nem a nulláról kell kitalálni a dolgokat.
Az autónk egy Skoda Fabia. Négyhengeres, turbós motor, ötsebességes váltóval. 2060 vagy 2080 köbcenti, ha jól tudom… Ennyi lehet és ez ennyi :) 

spici_elrajtolt_3

Az biztos, hogy most kicsit erősebb lesz, mint a SlovakiaRingen volt. Volt két kis gondunk ott, ami lényeges teljesítmény vesztéssel járt. Ezeket kiküszöböltük, remélem, hogy érezni is lehet majd a különbséget.
Padon még nem volt, nem mértük soha, de olyan 550 körül lehet lóerőben. Ha mérnöki háttér van hozzá, akkor tud 600 lóerő is lenni, de akkor nagyon keveset bír a motor… Három verseny, legjobb esetben. 700-800 Newtonméter között van a nyomatéka…
 
Azért ez két Mitsubishi WRC…
Mindenképp! Akármilyen WRC-ből nézzük, kettőt kiad…
 
Ott voltam az idei első versenyeden a SlovakiaRingen… Azt azért bevallhatjuk: nem sikerültek túl jól a rajtjaid… :) Eleinte berajtoltál, aztán miután megkaptad kétszer is a büntető Joker kört, utána már úgy indultál, hogy megvártad míg mindenki elmegy az első kanyarig és biztos, ami biztos, csak utána vágtál neki… :D
:) :) :) És ez tényleg így volt! :) Szuperbéna voltam, fogalmazhatunk így! :)

spici_elrajtolt_1
A harminc év rali nem maradt nyomtalanul. EB-s rajtlámpa volt, ami kicsit hasonlít a raliban megszokotthoz… Kicsit csak! A sárga végén átvált zöldre és a raliban olyankor menni kell. Hát itt nem vált át azonnal zöldre… csak 2-5 másodperc múlva, miután a sárga elaludt. Zöldre kellene menni, de én automatikusan elindultam, amikor a sárga elaludt. Ezt vittem kétszer is. Ezt honorálták is jokerekkel… Bőségesen mentem a többiekhez képest. :)

Negyedik helyen végeztél. Kemény a mezőny, nem csak magyarok voltak. Nem lehetsz elégedetlen.
Nem, nem! Nem is lehetek! Amennyire elbénáztam az elejét ezekkel a hibákkal, azt hittem, hogy a középdöntőbe sem biztos, hogy bejutok. Azt nem is hittem, hogy ilyen veszett helyzetből odaértem a döntőbe és sikerült a negyedik helyen befutni. Jó volt ez így!

spici_elrajtolt_2
Most hétvégén Máriapócs! Ismerős a pálya, ugye?
Igen! Amikor a Mitsubishivel mentem, akkor is volt itt két-három futam és tavaly, amikor megjött az autónk, akkor is kipróbáltuk.
Igazából ennek az autónak a többnyire murvás, csúszós pályák fekszenek. Ide alacsony építésű autók kellenek. Ezek a skandináv építésű autók, legalábbis ezek a kicsit régebbiek, ezek nem annyira érzik jól magukat ezen a gokart minőségű aszfalton. Ez nem az erőssége.
Ettől függetlenül tavaly sikerült egy harmadik helyet behúzni és jó lenne most is dobogóra állni!
Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de az biztos, hogy jobban odafigyelek a rajtokra, változtattunk egy kicsit a beállításokon, erősebb lesz a kocsi, szerintem gyorsulni fogunk ahhoz képest, amilyenek a múltkori futamon voltunk. Én bizakodom! A kocsi legyen jó!

spici_elrajtolt_7
 
Azért ez egy új szakma, át kell konvertálni dolgokat. 
Ez egy teljesen más sportág. Bármennyire is egyszerűnek tűnik kívülről, minél jobban beleássuk magunkat, annál jobban látszik, hogy ez bonyolult, még talán bonyolultabb, mint a rali.
Mindig is azt gondoltam, hogy a ralinál összetettebb autósport nincs, de úgy érzem, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket. Ha profi szinten akarja ezt az ember csinálni, akkor ugyanúgy el lehet veszni a dolgok sűrűjébe.

Biztos, hogy sokan megkérdezték már: milyen ott a nagy csendben, egyedül üldögélni?
Érdekes! Semmire nincs idő! A legkülönlegesebb része az egésznek, hogy annyira hatalmas adrenalin-jakuzziban ülsz, hogy még azt sem mondhatom, hogy borzasztóan hiányzik, hogy nem beszélnek hozzám.

Hétvégén találkozunk! Meglátjuk, hogy rajtolsz és hányszor mész jokerezni… :)

 

Ez a hír most jelenik meg 2642. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
Húsvéti Rallycross Parádé 2017
Máriapócs, Rabócsiring
versenykiírás
plakát
  
  
  
 
  
  
a tippelés határideje: 2017-06-29 19:00:00
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
19 20 21 22232425
26 27 28 29 300102
0304 05 06 070809
10 11 12 13 141516
17 18 19 20 212223

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k