Spici elrajtolt
30 év után szakmát váltott és egyedül ül két WRC-nyi versenyautóban
2017-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
429044693
Napi oldal:
33938
Jelenleg:
1496
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
exceex online
Autószöv Gyöngyös
LAMAX
AutoDekor
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a korzikai futam után
1.
S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
88
2.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
75
3.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
54
4.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
48
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
47
6.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
33
7.
Kris Meeke
Citroen C3 WRC
27
8.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
25
9.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
20
teljes táblázat
European Rally Championship
az azori futam után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
38
2.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
26
3.
Josh Moffet
Ford Fiesta R5
20
4.
J.M. Lopez
Peugeot 208 R5
16
5.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
14
6.
Pedro Meireles
Skoda Fabia R5
9
7.
Ralfs Sirmacis
Skoda Fabia R5
8
8.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
7
9.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
6
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a miskolci futam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
26
2.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
22
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
20
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
14
5.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
12
6.
Hadik András
Ford Fiesta R5
10
7.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
9
8.
Bodolai László
Ford Fiesta R5
8
9.
Ifj. Ranga László
Skoda Fabia R5
7
 
Országos Rallye Challenge 2017
a miskolci futam után
1.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
26
2.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
23
3.
Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
4.
Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
14
5.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
12
6.
Födõ Imre
Lada VFTS
10
7.
Nedecki László
Lada VFTS
9
8.
Körmöndi Szabolcs
Lada 2105
8
9.
Ifj. Kerék György
Lada VFTS
7
 
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a miskolci futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
28
2.
Berényi László
Opel Adam R2
22
3.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
18
4.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
14
5.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
12
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
10
7.
Vizelli Károly
Lada VFTS
9
8.
Ruszó Krisztián
Lada VFTS
8
9.
Papp László
Volvo C30
7
 
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
az I. futam után
1.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
25
2.
Simon István
Fiat X1/9
22
3.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
19
4.
Schebek István
Lotus Elise
16
5.
Kajári Ferenc
Trabant 1.4 16V
13
6.
Hefler Róbert
Honda Civic
10
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
9
8.
Halápi Zsolt
VW Polo
8
9.
Dicsa Tibor
VW Polo
7
teljes táblázat

spici_elrajtolt_4

Az S-Motorsport sajtótájékoztatóján bemutatták az autót, aztán a SlovakiaRingen bemutatkozott a pályán is Spitzmüller Csaba. Az abszolút rallye-bajnok új sportágban próbálja ki magát 2017-ben.

thumb_spici_elrajtolt_6Rallycross – 30 év után váltottál
Nincs igazából szoros összefüggés ebben, hogy pont egy jubileum után jött a váltás. De most valamiért úgy éreztem, hogy eljött az idő. Volt korábban egy kis kirándulásom már a rallycrossba, akkor nagyon megtetszett és most visszatértem.
 
Tavaly vettétek ezt az autót. Miért ezt?
Mindenképpen olyan autót szerettünk volna, amit nem kell kitanulnunk. Volkswagen, Audi vagy a Skoda volt képben, mert talán ezeket a típusokat tudjuk kedvező feltételek mellett üzemeltetni és már többen versenyeznek hasonló autókkal. Nem a nulláról kell építkeznünk és nem a nulláról kell kitalálni a dolgokat.
Az autónk egy Skoda Fabia. Négyhengeres, turbós motor, ötsebességes váltóval. 2060 vagy 2080 köbcenti, ha jól tudom… Ennyi lehet és ez ennyi :) 

spici_elrajtolt_3

Az biztos, hogy most kicsit erősebb lesz, mint a SlovakiaRingen volt. Volt két kis gondunk ott, ami lényeges teljesítmény vesztéssel járt. Ezeket kiküszöböltük, remélem, hogy érezni is lehet majd a különbséget.
Padon még nem volt, nem mértük soha, de olyan 550 körül lehet lóerőben. Ha mérnöki háttér van hozzá, akkor tud 600 lóerő is lenni, de akkor nagyon keveset bír a motor… Három verseny, legjobb esetben. 700-800 Newtonméter között van a nyomatéka…
 
Azért ez két Mitsubishi WRC…
Mindenképp! Akármilyen WRC-ből nézzük, kettőt kiad…
 
Ott voltam az idei első versenyeden a SlovakiaRingen… Azt azért bevallhatjuk: nem sikerültek túl jól a rajtjaid… :) Eleinte berajtoltál, aztán miután megkaptad kétszer is a büntető Joker kört, utána már úgy indultál, hogy megvártad míg mindenki elmegy az első kanyarig és biztos, ami biztos, csak utána vágtál neki… :D
:) :) :) És ez tényleg így volt! :) Szuperbéna voltam, fogalmazhatunk így! :)

spici_elrajtolt_1
A harminc év rali nem maradt nyomtalanul. EB-s rajtlámpa volt, ami kicsit hasonlít a raliban megszokotthoz… Kicsit csak! A sárga végén átvált zöldre és a raliban olyankor menni kell. Hát itt nem vált át azonnal zöldre… csak 2-5 másodperc múlva, miután a sárga elaludt. Zöldre kellene menni, de én automatikusan elindultam, amikor a sárga elaludt. Ezt vittem kétszer is. Ezt honorálták is jokerekkel… Bőségesen mentem a többiekhez képest. :)

Negyedik helyen végeztél. Kemény a mezőny, nem csak magyarok voltak. Nem lehetsz elégedetlen.
Nem, nem! Nem is lehetek! Amennyire elbénáztam az elejét ezekkel a hibákkal, azt hittem, hogy a középdöntőbe sem biztos, hogy bejutok. Azt nem is hittem, hogy ilyen veszett helyzetből odaértem a döntőbe és sikerült a negyedik helyen befutni. Jó volt ez így!

spici_elrajtolt_2
Most hétvégén Máriapócs! Ismerős a pálya, ugye?
Igen! Amikor a Mitsubishivel mentem, akkor is volt itt két-három futam és tavaly, amikor megjött az autónk, akkor is kipróbáltuk.
Igazából ennek az autónak a többnyire murvás, csúszós pályák fekszenek. Ide alacsony építésű autók kellenek. Ezek a skandináv építésű autók, legalábbis ezek a kicsit régebbiek, ezek nem annyira érzik jól magukat ezen a gokart minőségű aszfalton. Ez nem az erőssége.
Ettől függetlenül tavaly sikerült egy harmadik helyet behúzni és jó lenne most is dobogóra állni!
Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de az biztos, hogy jobban odafigyelek a rajtokra, változtattunk egy kicsit a beállításokon, erősebb lesz a kocsi, szerintem gyorsulni fogunk ahhoz képest, amilyenek a múltkori futamon voltunk. Én bizakodom! A kocsi legyen jó!

spici_elrajtolt_7
 
Azért ez egy új szakma, át kell konvertálni dolgokat. 
Ez egy teljesen más sportág. Bármennyire is egyszerűnek tűnik kívülről, minél jobban beleássuk magunkat, annál jobban látszik, hogy ez bonyolult, még talán bonyolultabb, mint a rali.
Mindig is azt gondoltam, hogy a ralinál összetettebb autósport nincs, de úgy érzem, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket. Ha profi szinten akarja ezt az ember csinálni, akkor ugyanúgy el lehet veszni a dolgok sűrűjébe.

Biztos, hogy sokan megkérdezték már: milyen ott a nagy csendben, egyedül üldögélni?
Érdekes! Semmire nincs idő! A legkülönlegesebb része az egésznek, hogy annyira hatalmas adrenalin-jakuzziban ülsz, hogy még azt sem mondhatom, hogy borzasztóan hiányzik, hogy nem beszélnek hozzám.

Hétvégén találkozunk! Meglátjuk, hogy rajtolsz és hányszor mész jokerezni… :)

 

Ez a hír most jelenik meg 2492. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
Húsvéti Rallycross Parádé 2017
Máriapócs, Rabócsiring
versenykiírás
plakát
  
  
  
 
  
  
a tippelés határideje: 2017-04-28 18:00:00
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
24 25 26 27282930
01 02 03 04050607
08 09 10 11 12 1314
15 16 17 18192021
22 23 24 25 262728

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k