Spici húsvét után pünkösdkor is Máriapócson!
Kölcsönautóval, de ott lesz Spitzmüller Csaba a Rabócsiringen!
2017-06-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
449729568
Napi oldal:
25132
Jelenleg:
274
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a wales-i futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
215
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
183
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
169
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
136
5.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
118
6.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
95
7.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
71
8.
Kris Meeke
Citroen C3 WRC
70
9.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
145
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
121
3.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
84
4.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
6.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
60
7.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
59
8.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
141
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
121
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
117
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
98
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
71
6.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
59
7.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
52
8.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
48
9.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
129
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
126
4.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
85
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
79
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
58
8.
Lovász Kornél
BMW
46
9.
Balogh Tihamér
Suzuki Ninja ZX12R
39
teljes táblázat

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_1

Soitzmüller Csaba idén sportágat váltott. A rallycrossban egy top autóval szállt be a küzdelmekbe. A top autó idén eddig elég sok galibát okozott a pilótának, de jobb, ha ezt Ő maga meséli el...

Kezdjük a húsvéti verseny összefoglalójával!
Azt hittük, hogy sok hibát megtaláltunk és hogy problémamentes versenynek nézünk elébe. Sajnos nem így történt, hiszen már az első szabadedzésen érezhető volt, h valami nincs rendben az autóval. Rángatott, szaggatott, nem működött tökéletesen. A második edzésen már felforralta a vizet. Hengerfejes lett.
Az látszott, hogy az első időmérőre nem is tudunk kiállni, azt dobtuk, inkább próbáltuk megjavítani. Mondjuk innentől kezdve vert helyzetből, teljesen hátulról lehetett csak megkezdenünk a felzárkózást. Felvállaltuk. Mindenkitől nagyon nagy segítséget kaptunk, amit ezúton is szeretnék megköszönni! Nagyon jól esett!

Ez manapság már nem nagyon van a raliban…
Igen, én is így látom! Hála Istennek a rallycrossban ez még működik! Nem csak kategóriatársak, hanem tényleg mindenki jött, kérdezte, hogy miben tudna segíteni. És tényleg segített is, aki tudott!

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_5
Végül kész lett a motor, nagyon ügyesek voltak a srácok! Reggel vártuk a második időmérőt. Úgy gondoltam, ha melegedni nem fog, akkor most már jó lesz a kocsi. Sajnos nem ez volt a fő baj, továbbra is rángatott. Önállósította magát. Féktávokon ment tovább padlógázzal… Ilyet még korábban nem produkált… Érdekes volt így menni… És még így is sikerült a második helyen zárnom a futamot.

Még ennek ellenére is élveztem, hogy küzdeni kellett az autóval. Mint egy betöretlen lóval, olyan volt vele menni.
Később rájöttünk, hogy a hiba oka a nem megfelelő töltés lehet. Cseréltünk generátort, de ez sem segített. Ugyan a harmadik időmérőt is a második helyen fejeztem be, de a köridők messze voltak attól, amiket kellene mennem. Szenvedtünk, de azt gondoltuk, hogy majd a középdöntőben bizonyítunk. Sajnos két kör után nyilvánvalóvá vált, hogy csak vergődünk. Összeomlott a rendszer. Ki kellett állnunk, fel kellett adnunk a küzdelmet.

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_2

Akkor el ment a kedved?
Dehogy! Tudtam, hogy nem lesz fáklyásmenet!
Új szakág, új technika. Mindig meg vannak a buktatók.
Most egy kis spirálba kerültünk, ahonnan elég nehéz kimászni, de van kiút.
Alapjaiban jó autó ez. Csak az első lökhárítótól a hátsóig kell kicserélni ami benne van és be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket! :D

És hogy álltok most? Kész a kocsi?
Mint kiderült, nagyobb a baj és egy szemmel messziről is jól látható összegű megrendelést kellett elküldenünk a svédeknek, hogy talpra tudjuk állítani a lovacskát. És ami még nagyobb baj: a megrendelt alkatrészeknek csak egy része érkezett meg csütörtökön, tehát tegnap :(
Nem leszünk kész! Biztos járóképessé tudnák tenni a srácok, de nem akarnék így indulni vele újra, hogy már a rajtban sem száz százalékos.

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_3

Van más alternatíva, vagy kimarad a pünkösdi futam?
Egy B terv lépett elő. Mózer Attilának most készült el egy fiatal, serdülőkorú EVO VI-os Mitsubishije és azzal állunk rajthoz. Azt tudjuk jól: a Mitsubishi örök, mint egy sanzon… :)
Most lett felújítva, vadonatúj szekvencionális váltó van benne. A motorja is új. Nem olyan kakas, mint a többieké, a múlt héten padon 498 lóerőt mutatott.
Szerényen, de odaállunk! Majd meglátjuk mit hoz a gép.

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_6

Nevetve mondod, de nem hiszem, hogy végignevettétek a máriapócsi két verseny közötti időszakot…
Egy dráma volt! Mindig azt gondoltam, hogy pénz szab határt mindennek. De nem csak az szab határt!!
Mondok egy példát: az látszott, hogy a svédektől nem tudunk időre egy hiányzó dugattyút beszerezni. Megtaláltuk a dugattyú amerikai gyártóját. De tőlük nem lehet vásárolni, mert le van védve és ők nem adhatják el nekünk.

Mi a megoldás?
Elegem lett ebből! Egy rahedli pénzért még hülyének is néznek.
Soha többet nem dolgozunk külföldiekkel! Itt készítünk mindent, Magyarországon!
Itt okosabb emberek vannak, mint bárhol a világon! Az élet már bebizonyította párszor…

Akkor most hétvégén Mitsu Evo VI.
Igen. A nagy remények még várnak magukra, de megyünk és még így sem feltartott kézzel. A rallycrossban bármi lehet, sosincs biztos dolog. Oda kell állni, csinálni kell!
 
Ez a hír most jelenik meg 1402. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
TOTAL Rallycross OB III.futam
Máriapócs, Rabócsiring
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07 08 0910
11 12 13 14 15 1617
18 19 20 21 22 23 24
25 26 2728293031
01 02 03 04050607

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k