Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Tagai Robi másodszor is
idén másodszor
2004-12-18
riport • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
684368700
Napi oldal:
28699
Jelenleg:
963
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Tagai Róbert.
Ismerjük mindannyian.
A testvére mellett navigál,
tereprallyban navigál
és a Dakaron is navigál...
Néhány nappal az indulás előtt kérdezgettem erről a dakarosdiról...

Ennyire jó ez a liftezés egy kamion jobb oldali ülésében át a sivatagon, hogy újra belevágsz?
Nekem nagyon bejött!
Talán egy-két nap volt a 18ból, amikor úgy éreztem, hogy ide nem jövök, de talán ezek sem voltak olyan komoly érzések.
Néha, amikor besötétedik és tudod, hogy még háromszáz kilométer van, az olyan vacak érzés tud lenni, de egyébként nagyon élveztük.

Mennyivel másabb egy WRCben zötykölődni és mennyivel másabb a kamionban?
Ha beülnél egy kamionba, akkor tudnád, hogy az az igazi zötykölődés.
Két hete volt egy forgatás egy bányában, ahol Kőváry kolléga is kint volt, beültettem középre a kamionba, hogy érezze, hogy mi is ez.
Látszott az arcán, hogy Őt is meglepte.
Amíg nem ülsz egy kamionban, addig nem tudod elképzelni.

Gyomor kell hozzá, vagy mi a dolog nyitja?
Tök bután mozog. Vannak elképzeléseid egy autóról, na ez minden elképzelést felülmúl... Minden irányban mozog, dőlöngél, amiből a végén egy olyan érdekes rajzolatú háromdimenziós mozgás jön ki, amire nem lehet felkészülni.
Kell hozzá gyomor is, tavaly a Karesz, aki középen ült, volt olyan nap, mikor végighányta, annyira fel tud kavarni.
Most gondold el, mész egy nap 6-800 kiométert ilyen körülmények között...

Szörnyű lehet!
Meg lehet szokni... Vagy nem tudom... Engem nem zavar.
Ennél jobban zavart, mikor a folyamatos mozgások és terhelések hatására kiszakadt az ülésem a helyéről és a behajtott tükörben próbálsz kapaszkodni... Na az a szörnyű :)
Volt amikor a szelektíven meg kellett állnunk, hogy próbáljuk visszahegeszteni az ülést, mert annyira kilazult, hogy az már veszélyeztette a továbbhaladásunkat.

A Te feladatot a navigáció... Nehéz?
Ha őszinte akarok lenni, akkor nem... Mire elmegy a mezőny előtted, addigra már látszanak a nyomok.
Volt amikor homokvihar volt és az előtted 20 perccel elmenő autó nyomát is betakarta, akkor kicsit oda kellett figyelni... Mondjuk hogy az első pár ember, és a motorosok hogy találnak át, azt mondjuk még most sem tudom elképzelni.

Ugyanazok a berendezések állnak a rendelkezésetekre, mint a versenyautóknak?
Igen, teljesen.

Milyen a kapcsolat a versenyautó és a versenyben szereplő szervizkamion között?
Vizuális!

Ezt nem mondod komolyan?
Ha nem veszitek egymást észre, akkor szépen elhúztok egymás mellett???
Ahogy mondod! Ha meglátjuk, hogy elakad, megállunk. Ha véletlenül más úton megyünk, akkor így járt. Még egy wókitókit sem lehet berakni!
Elvileg van műholdas telefon minden autóban, de ha azon hívnának, menet közben úgysem hallanánk meg.
Igazából akkor van gond, ha valamilyen okból előbb rajtolunk, mint a versenyautó. Tavaly volt ilyen. Amíg nem ért utol, addig paráztunk, de előtte azt beszéltük meg, hogy megyünk a saját tempónkban, versenyben vagyunk, ha gond van, akkor majd visszamegyünk érte... Nem volt szerencsére :)

Fizikálisan fel kell erre készülni?
Tavaly nem nagyon készültem, igazából mentálisan kell bírni. Amikor nonstop mész 23 órát, megeszel egy zsemlét és újra be kell ülni és menni tovább... ez tud nehéz lenni.
Fizikailag bírtam, kaja nélkül is bírom egy darabig, vannak tartalékaim :)
Az alvás hiánya tud még nehéz lenni, de ezzel sem volt gond.

Mi a cél?
Elsősorban Dakar.
Ha kevesebb gondja lenne az autónak, akkor a tavalyi 37 helynél sokkal előrébb tudnánk végezni.
Idén 69 kamion lesz, ha tudjuk a saját tempónkat autózni, akkor szerintem be lehet férni az első húszba.
Idén ráadásul bevezettek egy új szabályt, hogy a kamionok maximum 150el mehetnek, tavaly LeRoy-ék két kilókkal hasítottak... A mi kamionunk a legnagyobb hátszélben sem tud menni 148nál többet, úgyhogy ez kifejezetten megfelelő.

27-én mennek ki az autók... Ti mikor indultok?
29-én megyünk repülővel Barcelonába, aznap délután lesz a gépátvétel, másnap egy kis pihi, 31-én van egy kis prológ a barcelonai tengerparton, másnap csak egy etap van, igaz, az 900 kilométer.

Az első autó 10kor indul elsején és hat és fél órán keresztül rajtolnak az autók!
Az utolsó kamion 5óra 30 perckor rajtol el és onnan van a "kis" 900 kilométeres etap...
Mi szerencsésen megkaptuk az utolsó előtti előtti rajtszámot... :)
Tehát 5óra 28kor rajtolunk!

Végig így lesz a rajt, hogy Ti lesztek az utolsók???
Nem, legalábbis remélem nem!
A gyorsokon az előzőek szerinti idők alapján lesz az indulás.

Ha szerelni kell, akkor mi a feladatod?
Én adom a szerszámokat a fiúk keze alá...

Tehát a műtősfiú szerep jutott Neked?
Igen. Elvileg én tudom, hogy mi hol van a kamionokban, éppen ezért megyek ki holnap, hogy átnézzem, felírjam, hogy melyik kamion melyik fiókjában mi van, és ez alapján tudom kiszolgálni a fiúkat. Nem is nagyon vártak el többet tavaly sem, amit tudtam segítettem.

Terv szerint mikor értek haza?
Szerintem mindenképp január 18-án. Maximum döglünk a tengerparton egy hetet, ha hamarabb kiesnénk, de remélem még az utolsó nap is versenyezni fogunk tudni majd.
Ha valaki Afrikában esik ki, akkor az a megszokott, hiszen az közelebb van és a repülőjegyed már úgyis ki van fizetve...

Nem tudom mit szoktak ilyenkor kívánni, de azt mind kívánom!

Ez a hír most jelenik meg 2012. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k