Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Teljes bajnoki szezon az SWRC-ben!
Turán Friciék egy Ford Fiesta S2000-el
2011-03-07
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684358685
Napi oldal:
18684
Jelenleg:
904
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Turán Frigyes és Zsiros Gábor az eddigi legjobb világbajnoki eredményt érte el tavaly. Idén is nagy feladatok várnak a fiúkra...

Tavaly négy világbajnoki futamon vettetek részt és szerintem sikernek lehet elkönyvelni a 2010-es esztendőtöket.
Abszolút! Volt egy kiemelkedő eredményünk és sok nagyon jó részeredményünk. Portugáliában nagyot küzdöttünk, Spanyolországban pedig nagyot estünk.
Rengeteget tanultunk.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_5

És talán nem elhanyagolható, hogy közel kerültetek az M-Sporthoz…
Úgy tűnik, hogy nem csak mi könyveltük el sikernek a tavalyi eredményeinket, hanem mások is. Felhívtuk magunkra a figyelmet, amennyire ezzel a négy futammal lehetett és ez volt a másik siker, ami talán sokkal fontosabb, mint hogy mi magunk hogyan értékeljük az évünket…

Valóban sokat segített Nektek az M-Sport és butaság lenne ezt a kapcsolatot feladni, viszont úgy sejtem, egy legújabb fejlesztésű WRC mellett messziről is jól látható szám díszeleg, még ha csak bérlésről beszélünk, akkor is…
Lehetőségünk lett volna menni pár futamot a legújabb fejlesztésű WRC-vel, kaptunk rá árat. Nagyon jó lenne ilyen autóval menni. Megtisztelő volt a lehetőség, hogy egyáltalán gondoltak ránk. Nagyon boldogok vagyunk, hogy tudunk együtt dolgozni a Forddal és hálásak vagyunk a támogatóinknak emiatt.

Te tudod ezt talán a legjobban, hogy az M-Sport micsoda lehetőséget adott nekünk Spanyolországban. A mi anyagi hátterünkkel nem lett volna esélyünk az utolsó futamunkon bevállalni egy top Ford Focus WRC-t, piaci áron biztosan nem. Ott már nagyon nagy szerepe volt az ár meghatározásában Malcolm Wilsonnak, személyesen.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_1

És ez most sem volt másképp. Igaz, hogy nem egy M-Sport által felkészített autóval fogunk menni, hiszen a Ford gyári versenyistállójának számító M-Sport 10-12 WRC-t fog folyamatosan üzemeltetni és a Super2000-es autó üzemeltetését kiadta az egyik legkedvesebb volt pilótájuk kezébe. Markko Martin részt vett az S2000-es Fiesta fejlesztésében is és a mai napig a legszorosabb együttműködésben van az M-Sporttal. Malcolm Wilson ajánlásával kerültünk abba a pozícióba, hogy tárgyalni tudtunk Markko Martinnal. Ennek a tárgyalásnak a végeredménye, hogy idén egy ilyen autóval fogunk tudni menni, gyári mérnökkel.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_4

Tehát idén nem WRC, hanem Super2000-es Ford az, amivel versenyezni fogtok… és nem is egy versenyről van szó, hanem?
Beneveztünk az SWRC bajnokságba, ami összesen 8 futamból áll és minimum 7 futamon kell részt venni az értékeléshez. Ezen a hétvégén Mexikóban indult az első verseny, amit mi kihagyunk. Jordániában indul a szezonunk áprilisban és onnantól minden versenyen szerepelünk, ahol az SWRC bajnokságot értékelik.

Ez azt jelenti, hogy egy komplett világbajnoki szezont izgulhatunk végig Veletek. Gondolom Ti is megnéztétek már az ellenfeleket… Nem lesz egyszerű…
Nagyon komolyak az ellenfeleink! Szeretnénk minden versenyen célba érni és minden versenyen tanulni. A terveink szerint rengeteg kilométert fogunk megtenni az idén. Több, mint 3000 versenykilométerről van szó, ami egy óriási lehetőség a fejlődésre.
Hogy milyen eredményre leszünk képesek, azt majd a stopper fogja megmutatni. A lelkünkön és a szívünkön nem fog múlni a jó helytállás…

Mentél már az autóval?
Túl vagyunk egy 70 kilométeres teszten és kicsit talán mondhatom, hogy megnyugodtam. Tallin mellett, Észtországban, mínusz 29 fokban teszteltünk. Csak néhány dolog volt furcsa: az autó, a szöges gumik és a hó. Gabi volt az egyetlen biztos pont, minden más újdonság volt.
Nagyon értékes volt a teszt, hiszen nagyon sok segítséget kaptam a csapattól. A végén vittem Markko Martin-t 8-10 kilométert, de erről talán Ő tudna mesélni…

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_2

Nagyon sok támogatást kaptunk, sokat foglalkoztak velünk. Markkoval sokat beszélgettem az autó használatáról, a motor és a váltó legjobb kezeléséről.
Ezek az autók nyomatékszegények egy WRC-hez képest. Kis fordulatszám tartományban lehet velük igazán jól autózni és ezt kell megszoknom. Szerencsére előjöttek a régi pályaautós emlékek és jó megint egy olyan autóba ülni, ami folyamatosan üvölt az ember alatt…

A csapat változatlan, ugye?
Nem volt kérdés, hogy Gabival dolgozunk együtt. Szerencsésnek mondhatjuk magunkat, hogy az álmainkat tudjuk megvalósítani ezzel a lehetőséggel és természetes, hogy Gabival folytatjuk a közös munkát, hiszen együtt jutottunk el idáig. Nagy része van ezekben az eredményekben és remélem, hogy sikerekben is részünk idén is.

teljes_bajnoki_szezon_az_swrc-ben_3

Sűrű a naptárotok… Ez azt jelenti, hogy idén egy hazai futamon sem láthatnak Benneteket a magyar szurkolók?
Majdnem minden hazai futam kedves a számunkra. Amióta rallyzom, azóta minden egyes egri futamon ott voltam. Nagyon fog ez hiányozni, mint ahogy minden egyes hazai futam is.

Van egy titkolt célunk, talán nem is nehéz kitalálni: azon dolgozunk, hogy a pécsi IRC futamon el tudjunk indulni. Addigra remélhetőleg már jó barátságban leszünk az autóval is és a Mecsek pályái mindkettőnk számára talán a legkedvesebbek.

Jelen pillanatban az anyagi kereteink és a Ford támogatása erre a hét SWRC futamra elegendőek. Ha nagyon jól sikerülne az évad és találnánk még plusz támogatót, akkor lenne lehetőségünk magyar szurkolók előtt a magyar IRC versenyen indulni. Nagyon szeretnénk, ha elindulhatnánk és megmutathatnánk magunkat itthon is.

Ez a hír most jelenik meg 7777. alkalommal
címkék: Turán, S2000, Ford, Fiesta
Share |
2011.04.15-17.
World Rally Championship 2011
Jordan Rally 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k