Túl kell lépni!
Vincze Feriék már a murvára koncentrálnak és próbálnak több pontot hozni Szombathelyről
2017-05-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
436295912
Napi oldal:
50730
Jelenleg:
738
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
exceex online
Autószöv Gyöngyös
LAMAX
AutoDekor
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
az olasz futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
141
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
123
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
108
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
107
5.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
70
6.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
53
7.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
43
8.
Hayden Paddon
Hyundai i20 WRC
33
9.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
29
teljes táblázat
European Rally Championship
a kanári futam után
1.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
63
2.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
46
3.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
35
4.
J.M. Lopez
Peugeot 208 R5
27
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
27
6.
Josh Moffet
Ford Fiesta R5
20
7.
Ivan Ares
Hyundai i20 R5
19
8.
Luis Monzon
Ford Fiesta R5
15
9.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
15
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
a székesfehérvári utam után
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
98
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
88
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
67
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
48
5.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
6.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
38
7.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
26
 
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
26
 
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
26
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a szombathelyi utam után
1.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
2.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
44
3.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
4. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
24
5. Domonkos László
Lada VFTS
22
6.
Bútor Róbert
Peugeot 3026 Maxi
19
  Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
Kronome Ákos
Skoda Fabia
19
9. Friedmann Zsolt
Lada VFTS
18
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a szombathelyi utam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
96,5
2.
Berényi László
Opel Adam R2
61,5
3. Vizelli Károly
Lada VFTS
51
4. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
48
5.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
39
6.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
36
7.
Hibján József
Citroen C2R2
25
8.
Papp László
Volvo C30
20,5
9.
Riskó Dániel
Honda Civic Type-R
15,5
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
a II. futam után
1.
Simon István
Fiat X1/9
47
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
44
3.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
32
4.
Schebek István
Lotus Elise
25
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
22
6.
Söjtöri András
Toyota MR2
17
7.
Hefler Róbert
Honda Civic
16
8.
Simon Robin
Fiat X1/9
16
9.
Deák Tünde
BMW
14
teljes táblázat

tul_kell_lepni_6

Vincze Feriék drámája volt az Ózd Rallye. A szécsényi pilóta új autójával és új navigátorával az első helyért küzdött, de az utolsó szakaszon egy defekt miatt ahelyett, hogy beértek volna a dobogóra, csak az ötödik helyért járó pontokat vihették haza. Már a szombathelyi murvára tesztelnek, de még Feri emlékszik a történtekre...

Egy kicsit még beszéljünk Ózdról… Mennyi idő kiheverni egy ilyet? 
Ki kell heverni, túl kell lépni! Kipihentük már, csak az a rossz, amikor ránézek a bajnoki ponttáblázatra… Akkor azért annyira nem örülök…

tul_kell_lepni_1

Elhiszem! Küzdelmes csatákat vívtatok, főleg az apró technikai gondokkal és még így is partiban voltatok.
Csoda, hogy ott tudtunk lenni elöl. Mindig volt valami kis apróság. Reméljük, hogy már elkerülnek majd most ezek a gondok. Igazából nem tehetett róla senki, technikai sportot űzünk, ezek benne vannak. Nem hibázott senki, sem mi, sem a csapat. Olyan dolgok voltak, amiket nem ismertünk korábban, most már ezt is megtanultuk.

Videókon is látszott, hogy valami nem stimmel a kocsival.
Belülről annyira nem is lehetett érezni, de én is láttam videón, hogy kigyorsításokon dobálta ki a fekete füstöt, mintha kihagyott volna a gyújtás. 

tul_kell_lepni_2

Gondunk volt még a fékekkel is. Az első körben a betétünk nem volt megfelelő. Rendesen bevasaltam, de a gyorsokon 5km után elfogyott, nem akart megállni a kocsi. Csak hangosan nyikorgott, de nem volt kellő lassítás. A második körre pedig a munkahengerünk ment tönkre. Akkor többször is beesett a pedál… az nagyon ijesztő érzés volt!

Még így is ott voltatok! Sikerült kielemezni a videón, hogy hol kaptatok defektet Zagyvarónán?
Nem tudjuk még most sem pontosan. Sehol nem kapott ütést az autó, sehol nem mentünk le túlságosan tőre. Az is lehet, hogy lassú defektet kaptunk és csak később fordult le a gumi a felniről… Igazából mindegy is már.

tul_kell_lepni_1

Jön a murva. Már teszteltél és a hivatalos teszten is menni fogtok. Kellenek a kilométerek?
Nagyon furcsa volt először menni ezzel az autóval a murván. Ugye eleve nincs sok tapasztalatom, keveset mentem még ilyen talajon. Az autó nagyon kezes, sokkal kezesebb, mint a Mitsubishi. Az első 30 km után már kezdtem szokni. Még itt is azt érzem, amit aszfalton: a féktávokba még bőven van, azon kell még javítani. A teszt végére már néha-néha beletaláltam abba is.
Az autó nagyon barátságos, nagyon örülök neki! Azt csinálja, amit akarok.

tul_kell_lepni_4

Szombathelyen sem sokat jártál még korábban…
Tavaly voltam először itt. És az volt az első murvás versenyünk is!
Most a napokban visszanéztem a rallylive-on az eredményeinket. Az elején még csak tapogatóztunk, aztán a Power Stage-n már sikerült második időt mennünk, ami azt gondolom, hogy nem rossz! Egyre jobban belerázódtam.

Régebben arról beszélt mindenki, hogy ezek a szombathelyi pályák talán kedveznek a Mitsubishiknek az R5-ös autókhoz képest. Így gondolod ezt az első R5-ös teszt után is?
Szerintem gyorsabban lehet menni az R5-el! Nincs nagy végsebesség-különbség. Ez is megy 195 km/h-val. Igaz, hogy a Mitsubishi kicsivel gyorsabb, de 190 fölött már csak araszolva gyorsul, nagyon nagy egyenesek kellenek, hogy 200km/h fölé tudd vinni. Emlékszem, tavaly a Lancerrel a loggolás szerint 199 volt a legnagyobb sebességünk. És azt jóval később éri el, mint ahogy ez a Skoda eléri a tiltást.

tul_kell_lepni_5



A futómű annyival jobb, hogy a motorerő különbséget az bőven behozza. Aszfalton talán egy kicsit érződik, de murván sokkal jobban le tudja adni az erőt egy ilyen R5 a talajra, sokkal jobban elindul, jobbak a kigyorsítások. Ez más kávéház!

Mi a cél? Minél több ponttal hazamenni, gondolom.
Az lett volna jó, ha a két aszfalton kicsit bebiztosítjuk magunkat és esetleg az ismeretlen murván lehet majd talán minuszolni, hiszen azt még nem érzem annyira magaménak. Nem akarok jóslatokba bocsátkozni, hiszen nem is lehet: majd szombat este már jobban képben leszünk, akkor majd már jobban látjuk, hogy hányas a kabát. Elsőnek biztos nem szívesebben mennék és nagyon magas rajtszámmal sem. De emlékszel, tavaly Veszprémben a húszas körüli rajtszám volt a nyerő, de ha hátul mész, akkor több az esélye, hogy valami rumli történik előtted. Még nem tudjuk, hogy mit választanánk. Majd meglátjuk.

 

Ez a hír most jelenik meg 713. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
12 13 14 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 300102
0304 05 06 070809
10 11 12 13 141516
2017.06.22-24.

hivatalos honlap
2017.06.24.

hivatalos honlap
2017.06.24.

részletes információink
2017.06.24-25.

részletes információink
2017.06.24.

hivatalos honlap
2017.06.30-07.03..

hivatalos honlap
2017.07.07-09.

részletes információink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k