Túl kell lépni!
Vincze Feriék már a murvára koncentrálnak és próbálnak több pontot hozni Szombathelyről
2017-05-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
449647583
Napi oldal:
17105
Jelenleg:
319
Regisztrált:
3
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a wales-i futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
215
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
183
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
169
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
136
5.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
118
6.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
95
7.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
71
8.
Kris Meeke
Citroen C3 WRC
70
9.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
145
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
121
3.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
84
4.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
6.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
60
7.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
59
8.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
141
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
121
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
117
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
98
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
71
6.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
59
7.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
52
8.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
48
9.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
129
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
126
4.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
85
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
79
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
58
8.
Lovász Kornél
BMW
46
9.
Balogh Tihamér
Suzuki Ninja ZX12R
39
teljes táblázat

tul_kell_lepni_6

Vincze Feriék drámája volt az Ózd Rallye. A szécsényi pilóta új autójával és új navigátorával az első helyért küzdött, de az utolsó szakaszon egy defekt miatt ahelyett, hogy beértek volna a dobogóra, csak az ötödik helyért járó pontokat vihették haza. Már a szombathelyi murvára tesztelnek, de még Feri emlékszik a történtekre...

Egy kicsit még beszéljünk Ózdról… Mennyi idő kiheverni egy ilyet? 
Ki kell heverni, túl kell lépni! Kipihentük már, csak az a rossz, amikor ránézek a bajnoki ponttáblázatra… Akkor azért annyira nem örülök…

tul_kell_lepni_1

Elhiszem! Küzdelmes csatákat vívtatok, főleg az apró technikai gondokkal és még így is partiban voltatok.
Csoda, hogy ott tudtunk lenni elöl. Mindig volt valami kis apróság. Reméljük, hogy már elkerülnek majd most ezek a gondok. Igazából nem tehetett róla senki, technikai sportot űzünk, ezek benne vannak. Nem hibázott senki, sem mi, sem a csapat. Olyan dolgok voltak, amiket nem ismertünk korábban, most már ezt is megtanultuk.

Videókon is látszott, hogy valami nem stimmel a kocsival.
Belülről annyira nem is lehetett érezni, de én is láttam videón, hogy kigyorsításokon dobálta ki a fekete füstöt, mintha kihagyott volna a gyújtás. 

tul_kell_lepni_2

Gondunk volt még a fékekkel is. Az első körben a betétünk nem volt megfelelő. Rendesen bevasaltam, de a gyorsokon 5km után elfogyott, nem akart megállni a kocsi. Csak hangosan nyikorgott, de nem volt kellő lassítás. A második körre pedig a munkahengerünk ment tönkre. Akkor többször is beesett a pedál… az nagyon ijesztő érzés volt!

Még így is ott voltatok! Sikerült kielemezni a videón, hogy hol kaptatok defektet Zagyvarónán?
Nem tudjuk még most sem pontosan. Sehol nem kapott ütést az autó, sehol nem mentünk le túlságosan tőre. Az is lehet, hogy lassú defektet kaptunk és csak később fordult le a gumi a felniről… Igazából mindegy is már.

tul_kell_lepni_1

Jön a murva. Már teszteltél és a hivatalos teszten is menni fogtok. Kellenek a kilométerek?
Nagyon furcsa volt először menni ezzel az autóval a murván. Ugye eleve nincs sok tapasztalatom, keveset mentem még ilyen talajon. Az autó nagyon kezes, sokkal kezesebb, mint a Mitsubishi. Az első 30 km után már kezdtem szokni. Még itt is azt érzem, amit aszfalton: a féktávokba még bőven van, azon kell még javítani. A teszt végére már néha-néha beletaláltam abba is.
Az autó nagyon barátságos, nagyon örülök neki! Azt csinálja, amit akarok.

tul_kell_lepni_4

Szombathelyen sem sokat jártál még korábban…
Tavaly voltam először itt. És az volt az első murvás versenyünk is!
Most a napokban visszanéztem a rallylive-on az eredményeinket. Az elején még csak tapogatóztunk, aztán a Power Stage-n már sikerült második időt mennünk, ami azt gondolom, hogy nem rossz! Egyre jobban belerázódtam.

Régebben arról beszélt mindenki, hogy ezek a szombathelyi pályák talán kedveznek a Mitsubishiknek az R5-ös autókhoz képest. Így gondolod ezt az első R5-ös teszt után is?
Szerintem gyorsabban lehet menni az R5-el! Nincs nagy végsebesség-különbség. Ez is megy 195 km/h-val. Igaz, hogy a Mitsubishi kicsivel gyorsabb, de 190 fölött már csak araszolva gyorsul, nagyon nagy egyenesek kellenek, hogy 200km/h fölé tudd vinni. Emlékszem, tavaly a Lancerrel a loggolás szerint 199 volt a legnagyobb sebességünk. És azt jóval később éri el, mint ahogy ez a Skoda eléri a tiltást.

tul_kell_lepni_5



A futómű annyival jobb, hogy a motorerő különbséget az bőven behozza. Aszfalton talán egy kicsit érződik, de murván sokkal jobban le tudja adni az erőt egy ilyen R5 a talajra, sokkal jobban elindul, jobbak a kigyorsítások. Ez más kávéház!

Mi a cél? Minél több ponttal hazamenni, gondolom.
Az lett volna jó, ha a két aszfalton kicsit bebiztosítjuk magunkat és esetleg az ismeretlen murván lehet majd talán minuszolni, hiszen azt még nem érzem annyira magaménak. Nem akarok jóslatokba bocsátkozni, hiszen nem is lehet: majd szombat este már jobban képben leszünk, akkor majd már jobban látjuk, hogy hányas a kabát. Elsőnek biztos nem szívesebben mennék és nagyon magas rajtszámmal sem. De emlékszel, tavaly Veszprémben a húszas körüli rajtszám volt a nyerő, de ha hátul mész, akkor több az esélye, hogy valami rumli történik előtted. Még nem tudjuk, hogy mit választanánk. Majd meglátjuk.

 

Ez a hír most jelenik meg 791. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07 08 0910
11 12 13 14 15 1617
18 19 20 21 22 23 24
25 26 2728293031
01 02 03 04050607

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k