Turi Tamás - Kerék István
Skoda Octavia WRC
A tavalyi bajnok idén az első futamon a szervo hibája miatt a harmadik helyen végzett, Miskolcon a váltó adta meg magát...
Második versenyen vagytok túl és ismét műszaki probléma nehezített, most ki is álltatok... talán megbízhatatlan a versenyautótok vagy a szervized nem elég felkészült?
Egyáltalán nem erről van szó inkább nem volt szerencsénk! A technikai sportokhoz, mint a Rally VB, a F1, a MotoGP területén is, szükség van egy nagyadag szerencsére is a sikerhez vagy a részsikerhez. Egerben szerencsétlen módon a szervó csövet eltépte egy kő, nem tudsz erre a dologra felkészülni, Miskolcon pedig valami letörhetett a váltóban ami szétfeszítette a két tengelyt, ami keresztbe törte a váltóházat (a pontos hibát most vizsgálják).
Azzal mindenki tisztában van, hogy a mi Octavia WRC típusunk logikusan átgondolva egy régebbi fejlesztésű versenyautó (1999), elviekben nem lehetne ellenfele a később és újabb fejlesztésekkel (2002-2003) menő modernebb versenyautóknak. Ráadásul egy privát versenyistálló általi építés és nem egy gyári vagy ex-gyári versenyautó. Viszont a Profiko versenyistálló még is egy olyan megbízható és ütőképes autót készít, fejleszt és tart üzemben számunkra, amivel
2004-ben bajnokok lettünk és az egri vagy a miskolci futamon is az első helyért csatázhatunk vele és ellenfelei lehetünk a modernebb versenyautóknak. Azt hiszem erre nem lehet azt mondani, megbízhatatlan vagy amatőr vagy nem jó az Octavia. Nagyon sokat dolgozik 16-20 ember azon, hogy futamról-futamra, jobb és jobb autót sikerüljön csapatunknak versenybe állítani és itt inkább arra gondolok, hogy mind a pályákra mind a versenyzési stílusunkra a lehető legjobban tudjuk beállítani a Skoda Octavia WRC Evo III-at. A Magyar versenyzők, a korlátozott anyagi és teszt lehetőségeikre visszavezethetően, a versenybeállítások 30-40%-át ismerik és veszik igénybe egy-egy autón. Ezért még a mi WRC-ben is rengeteg a tartalék lehetőség, sokat tudunk még gyorsulni és akarunk is. Ehhez azonban rengeteget kell még dolgoznunk, tesztelnünk a szűkös hazai lehetőségek között.
Elkeseredtél-e, hogy annyi energiát beleölve csak egy versenyt fejeztetek be?
Miskolc után el volt egy kicsit kenődve a Csapat, hogy pont nélkül megyünk haza, de ez érthető azt hiszem. Én mondjuk örülök, hogy műszaki probléma és nem egy bukás vetett véget a futamunknak, mert akkor még azt mondanátok, hogy elfelejtettünk versenyezni ;o)
Viszont azt kell, hogy mondjam, Pisti és én nem hogy elkeseredtünk de sokkal nagyobb motivációval és akarással készülünk a kassai futamra.
Valahogy erőt adott a két futam tizedmásodpercekig menő csatái, elkapott a versenyláz és a harci szellem mindkettőnket! Szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket és ígérhetem, nagyon meg fogunk küzdeni érte. Az autó beállításaival is nagyon jó úton haladnak, nagyon jó, könnyen kezelhető autónak érzem a Skoda WRC-t, amivel olyan dolgokat is meg tudok csinálni, amit más típussal eddig nem sikerül. Az hiszem ezt láthattátok a két futamon elért részeredményeink alapján.
Sokszor a nézők csak a végső sikert értékelik és elfelejtik a rengeteg munkát és pénzt, ami egy-egy gyorsasági szakasz részsikerei mögött megbújik.
Szeretek a Skodával versenyezni és ez is plusz erőt ad arra, hogy van még esélyünk a bajnokságban. Már csak a szerencsét kell megszereznünk valahol ;o)
Milyen eredménnyel lennél elégedett Kassán?
Ez egy külföldi verseny, nem egy agyontréningezett hazai futam, szerintem nagyon jó verseny lesz, ami felfrissülést hoz a hazai versenysorozatba.
Hazudnék, ha azt mondanám nem az első helyezés a célunk, de én minden starthoz úgy állok oda, hogy meg akarom, meg tudom nyerni és Pisti is ilyen mellettem, szerencsére. Ha sikerül a jó beállításokat megtalálnunk meg is fogjuk nyerni. De ha most megkérdeznéd az első 10 pilótát mind ezt mondaná, és ezért olyan érdekes, izgalmas a 2005-ös Rally Bajnokságunk.
Mindenkit várunk Kassán és balesetmentes versenyt kívánunk valamennyi versenyzőtársunknak és a nézőknek is egyaránt.
Mi is!