HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Turi Tomi S2000-ről álmodik
Csak sikerült az év végi dobogó
2010-11-11
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
681144129
Napi oldal:
165724
Jelenleg:
638
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

thumb_turi_tomi_s2000-rol_almodik_5A zárófutamot megelőzően is Turi Tomiék álltak a bajnoki értékelés harmadik helyén, ám mivel ezen a futamon sem sikerült elindulniuk, talán sokan számítottak arra, hogy végül "elbukják" a dobogós helyezést. Nem várt fordulattal ért véget viszont a Mecsek Rallye, és így a Turi-Nándi párost sem sikerült letaszítani a dobogóról. Tomival beszélgettem az év végéről és a jövő évi tervekről... álmokról.

Hogyan fogadtátok, hogy végül mégis csak a tiétek lett a bajnokság bronzérmes helyezése?
Jól, bár egyik szemem sír, a másik nevet... ez van! Ott voltam a versenyen, de csak a szombati napon néztem a futamot, vasárnap már nem mentem ki. Épp otthon ebédeltem, mikor telefonálgatott mindenki. Nem volt nálam még a telefonom sem, fenn hagytam és egy idő után a kisfiam hozta, hogy folyamatosan hívogatnak rajta és jönnek sorra az sms-ek. Ekkor derült ki számomra, hogy Norbiék kiestek.

Mennyire számítottál egy ilyen végkifejletre?
Erre igazából egyáltalán nem számítottuk. Nem gondoltuk azt sem, hogy Norbi sietni fog, hiszen a kilencedik hely is elég lett volna neki ahhoz, hogy a bajnokságban a harmadik helyet átvegye tőlünk, de egy ilyen technikai hibát sem vettünk számításba, holott egy ilyennek a lehetősége mindig benne van ebben a sportban.

Év elején milyen célkitűzéssel indultatok neki a bajnokságnak?

A dobogós helyezést céloztuk meg, ami végül be is jött, de azért nem bántuk volna, ha egy kicsit mégis előrébb tudtunk volna végezni. Nem vagyunk elégedetlenek, tudjuk, hogy egy jobb helyezéshez kicsit több versenyen kellett volna rajthoz állnunk, így tényleg azt mondhatom, hogy a körülményekhez képest ez a harmadik helyezés nagyon jó eredmény számunkra.

turi_tomi_s2000-rol_almodik_4

Úgy hallom S2000-esről álmodsz?
Egyelőre valóban csak álmodom róla, mert jelen pillanatban nem sok esély van még rá. A tervek persze azok, hogy a jövő évben egy ilyen autóban ülve szeretnénk megmérkőzni az ellenfelekkel, de majd meglátjuk, hogy mit hoz számunkra a jövő.

Mi az, ami a leginkább ösztönöz egy ilyen autó irányába, ha N/4-es Mitsubishivel is fel lehet állni a dobogó akár legfelső fokára is?
Az évad vége felé azért már látszott, hogy nagyot fejlődtek ezek a S2000-es autók, sokat gyorsultak még akkor is, ha továbbra is vannak olyan pályák, ahol még mindig a Mitsubishik a gyorsabbak. A S2000-esek folyamatos fejlesztés alatt állnak, a velük versenyző pilóták is egyre inkább megszokják az autót, gyorsulnak és az év vége felé azért már jól látszott, hogy nem olyan egyszerű felvenni velük a versenyt.

Úgy látod, hogy jövőre a S2000-es autók között dől majd el az első helyezések sorsa?
Talán igen! Úgy gondolom, hogy azzal legalábbis most már nagyobb eséllyel fognak indulni az első helyezésekért. Persze költségvetésben biztos, hogy jóval nagyobb ráfordítást igényel, mint egy N-es Mitsubishi... de talán megéri! A másik dolog, ami miatt tényleg egy ilyenről álmodok, hogy az egy igazi, vérbeli versenyautó!

Konkrét márka? Vagy azért még homályosak az álomképek?
Ha úgy vesszük, akkor igazából valóban mindegy lenne, de most a Fordok tetszenek nagyon, úgy tűnik, hogy ezek tudnak most a leggyorsabbak lenni. Korábban már a WRC-k közül is nagyon tetszett a Ford, bár igazából sosem sikerült kipróbálnom! Most egy ilyen S2000-es Fordot viszont már tényleg nagyon szívesen kipróbálnék!

Van még valami célotok az idei évre?
A Mikulás Rallye-t azért még megpróbáljuk megcélozni így az év végére, de majd kiderül, hogy mi lesz addig…

turi_tomi_s2000-rol_almodik_2

Mitsubishivel?
Persze! Hiszen nincs más! Jobb lenne persze már ott egy S2000-est kipróbálni, meg tesztelgetni, ismerkedni vele...

Mennyire sikerült megszokni egy évad alatt a Mitsubishit?
Úgy gondolom, hogy sikerült jól megszoknunk ezt a kocsit, és igazából nem volt olyan túl nagy feladat vezetni ezt. Bérautó lévén pedig nagyon oda kellett figyelni a beállításokra, valamint minden mozdulatára, hogy 100 %-osan és nagyon gyorsan lehessen menni vele. Nem volt semmi tapasztalatom N-es autóval, a WRC után egészen más volt, de szerencsére Nándi nagyon sokat segített ebben, hiszen ő nagyon sok időt töltött el Asi mellett. Nándi lényegesen többet tudott az N-es autóról és a beállításokról, mint én.

Milyen az összhang a navigátoroddal így az év végére?
Az autóban is sikerült jól összeszoknunk, jól éreztük magunkat és úgy gondolom, hogy egy jó összhang alakult ki közöttünk. Bár még nem beszéltünk a jövőbeli közös terveinkről, de úgy gondolom, hogy a 2011-es évadban is együtt fogunk versenyezni, és inkább most az a kérdés, hogy mivel! Meglátjuk, hogy hogyan alakulnak majd a dolgaink, mert most így az év végére azért nem a számításainknak megfelelőek voltak! Ettől függetlenül viszont nagy örömmel tölt el, hogy a bajnokságban legalább a harmadik hely a miénk lett és ezért szeretnék is köszönetet mondani a támogatóinknak, a csapatnak, Nándinak a navigátoromnak és Rózsa Carmennek a csapatvezetőmnek, aki nélkül egyáltalán nem ment volna ez az év! Köszönjük a szurkolóknak, akik hosszú évek óta kitartanak mellettünk és lelkesen bíztatnak minket a pálya széléről!

 turi_tomi_s2000-rol_almodik_1

Ez a hír most jelenik meg 8728. alkalommal
címkék: Turi Tomi, S2000
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k