Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Válaszok a gumikérdésre
Mezey Tamást kérdeztük és a válaszokkal próbálunk tiszta vizet önteni a pohárba
2016-01-18
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684397231
Napi oldal:
57230
Jelenleg:
961
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

valaszok_a_gumikerdesre_1

Gumiszerződés. Megköttetett. És nagyon sok kérdésben nem tudják a válaszokat a versenyzők, a csapatok. És nagyon sok mindenben azt hiszik, hogy tudják, de nem jól. Ezen próbálunk egy kicsit segíteni Mezey Tamással, az Autogumiplaza vezetőjével. 

Nagyon sok kérdés merült fel a versenyzőkben a gumiszerződéssel kapcsolatban. Beszéljünk ezekről, hiszen sokan próbálják félrevezetni a versenyzőket, tisztázzunk mindent!
Nagyon fontos elmondani a legelején, hogy mind a négy gumibeszállítónak (Pirelli, Michelin, Hankook és a Yokohama – a szerk.) lehetősége volt, hogy partnere legyen a MNASZ-nek, a RSB-nak. Azt mindannyian tudtuk, hogy évi 10 millió forintot, mint forgalmazók nem tudunk kifizetni, ez nagyon nagy összeg, csak úgy jöhet össze, ha a gyártó cégek is beszállnak.

Ne felejtsük el, hogy ezen a pénzen felül még olyan vállalásokat tettünk - akik végül aláírták a szerződést -, hogy ott leszünk, kitelepülünk minden ORB, Rallye2 futamon, ingyen teszteket szervezünk, ingyen szereljük a kerekeket, stb. Ezért is kértük a szövetség illetékeseit, hogy a Rally 2 és az ORB/ORC mezőnye egy szervizparkban legyen, hiszen megfelelő szolgáltatást csak így tudunk nyújtani mindenki számára.

valaszok_a_gumikerdesre_2

Ezt az egészet csak úgy tudtuk vállalni, hogy mögénk álltak a gyártók! Azt mondták, hogy fontos nekik a magyar piac, a magyar autósport és továbbra is aktív szereplői szeretnének maradni a hazai raliéletnek.
Furcsa nekem, hogy egy olyan cég, aki a magyar versenyabroncs-piac egyik meghatározó szereplője volt az elmúlt 10-15 évben nem érzi annyira fontosnak ezt a szegmenst, hogy áldozzon rá! 
 
Vegyük sorra mit jelent egy ORB versenyzőnek ez szerződés? Mindegy, hogy honnan tud Pirelli vagy Hankook gumit szerezni, mehet vele?
Tisztában vagyunk vele, hogy sok versenyző van, aki nem ezzel a két márkával versenyzett korábban. Megkönnyítve az átállást, a 2016-os év első aszfaltos ORB futamán azzal a márkával mennek, amivel akarnak (természetesen olyan márkával, ami a 2015-ös szezonban megengedett volt). Hasonlóan lesz ez az év első murva versenyén is, de csak a Rally 2 mezőnyének. A Rallye2-es versenyzők az év első aszfalt és az év első murva futamán használhatnak olyan gumiabroncsokat, ami a 2015-ös ORB gumiszabályoknak megfelel.
Emellett minden egyes pilótának lehetősége van, hogy a raktárában lévő, korábban megvásárolt Pirelli vagy Hankook abroncsokat beregisztrálja (erre megfelelő regisztrációs lapot >> ITT << lehet megtalálni) maximum és összesen 12db erejéig. (Hankook abroncsokat az order@versenyabroncs.hu, a Pirelli abroncsokat a pirellireg@gmail.com címre kel elküldeni)
Ezeket az abroncsokat úgy tekintjük, hogy tőlünk származnak. Regisztrálni azokat az abroncsokat lehet, melyeknek a vonalkódja és a vonalkód alatt lévő FIA számsor leolvasható (ezt a számsort kell beírni a táblázatba). Ezek a gumik is bekerülnek a rendszerbe, innentől kezdve bármikor, bárki versenyezhet velük. 
 
Tehát ha valakinek van a raktárában olyan Pirelli vagy Hankook gumi, amivel ugyan nem akarna már menni, de még használható, eladható, esetleg pl. Rallye2-ben még mennének vele, az regisztrálja be és így az a gumi is ’hasznossá’ válhat?
Igen, jól látod. 
 
Tegyük tisztába a dolgot: az a lényeg, hogy innentől kezdve a két forgalmazótól származó (kivéve a versenyzőnként előzetesen beregisztrált gumikat) lehet versenyezni a Magyar Rallye Bajnokságban?
Igen. A gumik nincsenek csapathoz, névhez kötve. Akár a verseny alatt is cserélődhet az autó, amin fent van a gumi, csak a regisztrációját nézzük. Tehát ha az első körben pl. Turán Frici végigmegy egy garnitúra Hankook gumival és azt a szervizben leszerelik, majd eladja, odaadja valakinek, akkor az a valaki, akár már a következő körben is használhatja azt.

valaszok_a_gumikerdesre_3

Regisztrált gumival kell menni, ez a lényeg! Fontos megjegyezni, hogy az esetleges trükközésekre oda fogunk figyelni. A versenyek alatt leolvasott vonalkódokat a rendszer eltárolja, így azok visszaellenőrizhetőek bármikor.
 
Mi újság a MARB-ban? Sokan kérdezték, hogy mennyire hat ez a gumiszerződés a Magyar Amatőr Rallye Bajnokság szereplőire?
Semmilyen tekintetben nem szól bele! A MARB futamokra nem vonatkozik a regisztrált gumik használatának szabálya! Számukra semmiképpen nem jelent hátrányt ez a szabályozás. Talán még segíti is őket az, hogy megfelelő minőségű, friss gyártású használt gumikból több tud eljutni hozzájuk akár az ORB-s, akár a Rallye2-es versenyzőktől.

valaszok_a_gumikerdesre_4
 
Sok emberben felmerült a kérdés: rendben, hogy pénzhez jut az RSB és a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség. De ez mennyiben segíti a magyar rali fejlődését? Van rálátásotok, esetleg beleszólásotok abba, hogy mire költik el ezt a pénzt?
A szerződésben szerepel, hogy ezt a pénzt az MNASZ csak és kizárólag a MAGYAR RALIRA, a versenyzők, a versenyek közvetett és közvetlen támogatására fordíthatja. A szerződésben szerepel az is, hogy az MNASZ-nek évente kétszer tételesen be kell számolnia arról, hogy mire fordították a pénzt.
Tudomásom szerint már most zajlik az előkészítés, ami alapján az RSB összeállítja, hogy az általunk befizetett összeget mire és milyen formában szeretné felhasználni.
Azt gondolom, hogy a három év alatt befizetett 60 millió forint elég biztos alapot ad ahhoz, hogy tervezhetővé és kicsit könnyebbé váljon a versenyzők, a verseny rendezők dolga.

Ez rengeteg pénz. Szerintem ennyi pénze még sosem volt fixen a magyar ralinak…
Én is így gondolom. Végre most azt érezzük, hogy akik ott vannak, azok tenni akarnak a raliért. Nincs mutyi, nem kért és nem is kapott senki százalékot, bármilyen juttatást. És ez jó dolog.

Szerintem mindenki tisztában van azzal, hogy a mai világban ha valamin szeretnénk fejleszteni, ahhoz pénzre van szükség. Ez talán még inkább helytálló az autósport területén!

A hozzáértők támogatására, partnerségére lenne inkább szükség, szemben az olykor tapasztalható ellenségeskedéssel és fórumokon tapasztalható beírogatásokkal.
 
Ez a hír most jelenik meg 3746. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k