2010-ben több kedvező árú kompakt szabadidőautó is megjelenik a piacon, köztük talán a legjobban várt, a Dacia Duster is.
Tanulmányként a román gyár már megmutatta az újdonságot, de a szériaváltozat nem sok formai elemet vesz át a koncepciótól, inkább a Dacia eddig megismert stílusjegyei köszönnek majd vissza róla.
Összkerékhajtással érkezik a Duster, a tanulmány műszaki alapjait várhatóan átveszi: a Nissan Qashqai és X-Trail alól származó elemekre építkezik majd. Hossza 4,25 méter körül várható, elképzelhető még kedvezőbb árú fronthajtású kivitel piacra dobása is.
1,6 és kétliteres benzines motor jelenhet meg a kínálatban 110 és 140 lóerővel, dízelfronton új, 110 lóerős 1,6-osra és 130 lóerős 1,9-esre lehet számítani. Eddig a biztonság nem a legerősebb oldala volt a Daciáknak, a Dusterben viszont alapáras lesz az ESP, amely jó Euro NCAP-eredményt is ígér. A Duster indulóára 15 ezer euró (négymillió forint) körül alakulhat.