Az 50-50 százalékos vegyes vállalkozás székhelye Kínában lesz,
a termelés 2022-ben indul.
Az ügylet pénzügyi részleteit nem tárták fel. Kínában tavaly 1,3 millió elektromos autót adtak el, ami 61,7 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Egy nappal korábban, a Financial Times című lap több forrásra hivatkozva azt közölte, hogy a Daimler várhatóan hamarosan eladja a smart 50 százalékát a Geely járműgyártó vállalatnak, amely a tíz legnagyobb kínai autógyártó egyike.
Li Shufu, a kínai Geely tulajdonos-vezérigazgatója tavaly februárban jelentette be, hogy kilencmilliárd dollárért felvásárolta a Daimler részvényeinek 9,69 százalékát, és ezzel a konszern legnagyobb részvényesévé vált.
A smart veszteséget termel a Daimlernek. Tavaly csupán 130 ezer smartot adtak el, míg Mercedes-Benzből mintegy 2,25 milliót.
A Li Shufu tulajdonában lévő
Geely Holding vásárolta fel a svéd Volvo Cars autógyárat, valamint a londoni fekete taxikat gyártó LEVC vállalatot is.
A kínai befektető tulajdonában van még a hongkongi tőzsdén jegyzett Geely Automobile Holdings is, amely a Volvo Trucks teherautógyárban vásárolt részesedést. Ezenfelül a Geely a tulajdonosa a legnagyobb malajziai autógyártónak, a Protonnak, és hozzá tartozik a brit Lotus Cars 51 százaléka is.