Monte-Carlo Rallye előzetes

Vágólapra másolva!
A 2008-as rali-világbajnokság első futama még a 76. Monte-Carlo Rallye lesz, de jövőre kimarad a patinás futam.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Legközelebb csak 2010-ben láthatjuk Monacóban a WRC-s nagyágyúkat


Ahogy minden évben, most is Monaco ad otthont a világbajnokság első futamának. Idén már a 76. alkalommal rendezik meg a Monte-Carlo Rallye-t. Nincs verseny, ami ennél nagyobb hagyományokkal bírna és talán ezért is furcsa, hogy a Nemzetközi Autósport Szövetség (FIA) jövőre kivette a versenynaptárból.

A majdhogynem érthetetlen, de mindenképp meglepő döntésre azonnal reagálták az Intercontinental Rally Challenge (IRC) rendezői és lecsaptak a versenyre. Tehát jövőre is lesz Monte-Carlo Rallye, de nem a világbajnokság részeként, hanem az IRC sorozat versenyeként szerepel majd a nemzetközi naptárakban.

Forrás: [origo]

A képen látható 2008 rali világbajnoka... de vajon ki lesz az?


A tavalyi bajnokság Sébastian Loeb és Marcus Grönholm nagy csatáját és a francia versenyző negyedik bajnoki címét hozta. Remélhetőleg idén nem két páros ádáz küzdelmét láthatjuk, hanem többen tudnak majd beleszólni a bajnoki tabella első helyéért folytatott küzdelembe. Azért tavaly is volt izgalom bőven, nem tagadhatjuk. Emlékezzünk csak, amikor három tizedmásodperc különbség volt a verseny végén a két pilóta között! Hasonlóan emlékezetes momentum, ahogy a bajnokság finisében mindketten kiestek a japán futamon, ezzel még izgalmasabbá téve a záróversenyeket.

Marcus Grönholm tavaly szögre akasztotta a sisakját, és visszavonult a versenyzéstől. Sok pilóta bánatára ezt a szívességet Sébastian Loeb nem tette meg, újra itt láthatjuk. Valószínűleg minden megtesz azért, hogy év végén megint ő állhasson a dobogó tetejére, és szaltóval ünnepelhesse zsinórban ötödik világbajnoki címét.

Ez persze még a jövő zenéje, meglátjuk, mit hoz az idei szezon. Amit biztosan tudunk, hogy tizenöt versenyt. A 2007-es esztendőhöz képest hiányzik a norvég, a portugál és az ír futam, lesz viszont debütálóként jordán verseny, és újra mehetnek Törökországba is a csapatok.

Forrás: [origo]

A BF Goodrich matricákat és gumikat nem látjuk majd az autókon


Újdonság még, hogy idén új gumigyártóval kötött szerződést a világbajnoki sorozat, a tavalyi BF Goodrich hegemóniát három évre a Pirelli veszi át. Megtiltották a defektállóságot segítő javítóhab használatát, tehát azon túl, hogy az olasz gumigyártónak még erősebb oldalfalú abroncsokat kell készítenie, a versenyzőkön is nagyobb a teher, hiszen könnyebben kaphatnak defektet.


A Subaru kivételével minden csapatnak új a Pirelli, ezért még több figyelmet fordítottak az év eleji tesztekre