Drifted.hu - Facebook

Hungarian Drifters

Hegyi Drift

Címkék

2011 (1) 9. (1) ádám (1) adam frank (1) ae86 (1) amatőr (1) ámon olviér (1) autolabor (2) autólimbó (2) autómánia (1) automap (1) autó találkozó (1) bajnoksag (1) bajnokság (89) balaz (1) bauer bence (1) bdc (2) bélapátfalva (6) bélkő (4) bélkő-hegy (4) bemutató (1) biggy (2) bírálás (1) blog (1) bmw (12) bojan kurbalija (3) brands (1) camaro (2) cepsa (1) clark (1) corolla (1) d1 (1) d1gp (1) daijiro yoshihara (1) dance (1) dan chapman (1) dely domonkos (1) Drfit Allstars (1) drfting.hu (1) drift (86) driftallstars (3) drifted (24) drifted.hu (3) drifter (28) driftgp (111) drifting (55) Drifting (1) drifting.hu (17) driftob (1) drift allstar (1) drift allstars (3) drift autósport (1) drift bajmokság (1) drift bajnokság (19) drift bírók (1) drift csapatok (1) drift eb (3) drift edzés (2) drift jamboree (1) drift nyári tábor (1) drift pontozás (1) drift tököl (6) drift trike (1) drift verseny (22) drift versenyző (1) duel (1) ebisu (2) edzés (3) edzőtábor (1) eedc (4) egri programok (2) éjszakája (1) énekes (1) europe (1) fanat x (1) fastfive (1) federal (12) ferrari (3) fesztivál (1) fiesta (1) flash (2) ford (4) formulad (2) fotó (1) fotópályázat (3) fusion (1) galacs (4) galacs gábor (1) giltner (1) girlytools (1) grid (1) grózinger (3) grózinger zsolt (1) gtt (1) gymerra (1) gymjhana grid (1) Gymkhana (1) gymkhana (58) gymkhana. (1) gymkhanaut (1) gymkhanauta (11) gymkhana verseny (1) györgy szilveszter (3) gyorsulás (26) GyorsulásiFutam (1) hachiroku (1) hairhungary (2) hajátültetés (2) hajbeültetés (2) hajhullás (1) halálos iramban (1) hegyidrift (4) Hegyi Drift (1) hegyi drift (8) hegyi felfutás (2) hegyi verseny (6) hell (31) hifi (1) hobby (1) honza (1) horváth feri (1) hunakamo (2) hunkamo (1) hvtm (1) imamura (1) james dean (1) james deane (1) jász attila (1) játék (2) jdm (2) jszv (1) juha (1) július (1) kakucs (1) kakucsring (1) kamion (1) kecskemét (3) kenwood (1) ken block (4) képek (5) kerényi ádám (5) kicker (3) king (1) king of europe (2) King of Europe (1) koe (11) kompresszor (1) kopaszodás (1) különdíj (1) kumho (1) kunmadaras (1) lakyboy (13) lfs (1) lóerők (1) lóerők éjszakája (17) Lóerők Éjszakája (1) m3 (1) madmike (1) magyarország (1) Magyar Drift Nap (1) Magyar Drift Szövetség (1) majális (4) máriapócs (24) mark luney (1) márton zoltán (1) matsuri (1) matt carter (1) mazda (1) megközelítés (1) mercedes (2) mester jános (1) mike ryan (1) mob (2) mustang (1) mycar (1) nagypálya (1) nagy ádám (3) nanoenergizer (3) nerom3 (2) niki (3) nissan (4) nyereményjáték (1) nyitrai attila (1) of (1) oktatás (1) parádsasvár (3) pgarage (1) photowheel (1) pickup (3) porkoláb (1) programok egerben (1) puci (12) queen of europe (1) rabócsiring (22) rabócsiriring (1) räikkönen (1) rally (1) rallyheart (2) rc (1) red crab (1) remmo niezen (1) reptér (1) rintanen (1) románia (2) rozovics tamás (2) rtl klub (1) rx7 (1) saito (1) sajtótájékoztató (1) sebesség fesztivál (7) shop (1) sierra (1) silvia (1) simon csaba (1) sporttv (1) sportverda (1) steven brooks (1) street (3) sung kang (1) szabó szilárd (1) szántó (3) szántó niki (2) szántó nikolett (1) szekeres (2) szerbia (1) szerszám (1) szezonnyitó (1) szuper levente (2) taszár (2) tér (1) tipe (1) tököl (26) tököli (1) tököli reptér (1) tököl drift (3) tordai istván (1) totalcar (1) tóth géza (8) touge (13) toyota (2) tsuiso (2) tudi (1) tuning (2) tv (3) v8 (2) varga (4) varga tamás (2) végső összecsapás (4) verseny (1) video (27) virtuál (1) vtart (1) xlsport (1) z4 (4) zacc (3) zángó zoltán (1) zentai (10) zora (2)

King of Europe


Hétvégén Drift EB a tököli reptéren!


Közel 20 országból érkeznek profi drift pilóták és természetesen hazánk legjobbjai is megmérkőznek majd a King of Europe nemzetközi sorozat hazai állomásán.

Az Európa Bajnoki futam már-már VB-ként is megállná a helyét, hiszen nem csak Európából érkeznek versenyzők! Ausztráliából, Peruból és a drift autósport megálmodójától, azaz a felkelő nap országából, Japánból is képviseltetik magukat. A hazai publikum joggal dörzsölheti tenyerét, hiszen ilyenre még soha nem volt példa. Persze ne gondoljuk azt, hogy ezzel a magyar srácoknak esélye sem lesz, mert bár óriási mezőny várható a tököli reptéren, csak úgy mint tavaly, idén is oda teszik majd minden bizonnyal magukat.

Egy évvel ezelőtt a jelenlegi EB címvédőnek, Kerényi Ádámnak óriási balszerencséje volt, miután kipukkant az M5 erőforrás és kiesett a versenyből. Grózinger Zsolt pedig a döntőben gondolta úgy, hogy kalácsot fon a kormányra és ezzel átadja elsőségét. A bronz csatában is hazai pilótának szurkolhattunk Nagy Róbert „Biggy” személyében, de neki sem sikerült összpontosítani a célegyenesben. Egyszóval hazánk fiainak van mit bepótolni és reményeink szerint újra magyar sikerektől lesz hangos Európa drift sajtója.

A profi mezőny mellett a sorozat Street kategóriájában és a női mezőnyben is EB fordulót tartanak, valamint a Drifted Országos Bajnokság Street versenyzői is gyűjthetik bajnoki pontjaikat. A drift versenyek mellet az RC modellautókat is nyüstölik, továbbá a rally pilóták is edzést tartanak a helyszínen. A hétvégi összecsapás után pedig irány a Bélkő-hegy, ahol a King of Touge nemzetközi hegyi sorozat, valamint a hazai SemiPro és Pro kategória bajnoki fordulója lesz soron.

KING OF EUROPE - DRIFT JAMBOREE
Augusztus 22-23. - TÖKÖLI REPÜLŐTÉR

KING OF TOUGE – DRIFTED OB
AUGUSZTUS 29-30 – BÉLAPÁTFALVA, BÉLKŐ-HEGY

Belépő árak:
Szombat: 1.500 Ft/fő - Vasárnap 2.500 Ft/fő
4 napos bérlet:  5.000 Ft/fő

További infók: www.facebook.com/driftedhu

Megközelítés (Tököli reptér –rendezvény kapu):

Gyalogosan: Budapestről a Boráros térről 10 percenként induló csepeli HÉV-vel a végállomásig, majd a 690-es menetrend szerint közlekedő autóbusszal a Diófasor utcáig. Innen egy tíz perces sétával érhetjük el a II. Rákóczi Ferenc út legelején (nagykanyar) található tököli reptér rendezvénykapuját.

Gépjárművel: az M0-ás körgyűrűn a Halásztelek-Csepel leágazásnál kell letérni Halásztelek irányában ahol a II. Rákóczi Ferenc út legelején (nagykanyar) található a tököli reptér rendezvénykapuja.
GPS: 2314 Halásztelek II. Rákóczi Ferenc út 1, Magyarország / GPS: N 47*21’07,17″ – E 18*58’50,59″

 

Drift - út a profizmushoz...


Drift - út a profizmushoz...

Rengeteg élménnyel lehettünk gazdagabbak az idei Lóerők Éjszakáján. A színvonalas rendezvényen több mint 60 versenyzőnek szurkolhattunk, bennem mégis óriási hiányérzet tátong a profi futamok kapcsán. Szakmai szemmel nézve újabb reformokra lenne szükség, de szerencsére a valódi profizmushoz vezető útvonalat előttünk már más országok kijárták.

nsz8835.jpg

Nem kell zseninek születni ahhoz, hogy a drift háza táján szervezés szempontjából olyan dolgokat alkossunk, melyekre büszkék lehetünk. A versenyzőknek nem kell külön leckéket venni, hogy mi az a profizmus, és a drift iránt mutatott tisztelet miben nyilvánul meg. Csak szét kell nézni a világban, hogy mi hogy működik és a kijárt helyes utat, kultúrát csupán másolni kell. Szerencsére volt alkalmam több olyan rendezvényen részt venni és olyan bírókkal találkozni melyek példaként álltak rendelkezésemre.

Minek ide két bajnokság?

A drift hazai honosítását és a versenyrendszer alapköveit még a Magyar Drift Szövetség tette le 5 éves működése során. Aztán a magyarokra jellemző "dögöljön meg a szomszéd tehene" elven rombolás és hanyatlás következett be és valahol még mindig nyögjük ezeket a problémákat. Az első és legfontosabb, hogy túl kicsi ahhoz Magyarország, hogy több bajnokságot tartson el, viszont tény, hogy a felek önértékelési szempontból úgy gondolják megtettek mindent a békés kiegyezés érdekében. Győzzön a legjobb elven eleinte 2, majd 3-ra nőtt a sorozatok száma, aztán újra 2 bajnokságra redukálódott a versenykiírás. Az hogy hivatalosan melyik az igazi, nézői szempontból érdektelen, de egyéb iránt jogi szempontból is igen kacifántos.

A versenyzőktől nem várható el, hogy az egyik vagy a másik szervezethez legyen lojális, hiszen köztudott, ők oda mennek, ahol jól érzik magukat. Ahol kihívás megnyerni egy versenyt, ahol sok nézőnek tudják az egyre drágább technikai csodákat megmutatni. Mégis elszomorító, hogy ma Magyarországon drift versenyeket rendezünk 8-10 pilótának. Gondolom kitaláltátok már, hogy a máriapócsi versenyekre utalok, ahol főként a lokális versenyzők jelennek meg csupán. A pálya tulajdonosával Rabócsi Tiborral sokat beszéltünk már erről, és mindig valahogy a régmúltra tekintünk vissza. Arra amikor King of Europe EB futam volt és megszálltak minket a holland, lengyel, görög, ukrán és ki tudja milyen országból érkező vérprofik. Arra amikor ad-hoc jelleggel este lángcsóva versenyt rendeztünk és jól éreztünk magunkat, bármelyik sátorhoz oda mehettünk, hiszen minden az összetartás jegyében zajlott. Történelem, mondhatjuk, de bízhatunk abban azért, hogy néha azt mondják, a történelem is ismétli önmagát, csak ki kell várni. Az EB szervezői szívesen visszamennének a RabócsiRing-re, de sajnos nem tehetik, hiszen egy csúnya szerződés megakadályozza ezt, mint ahogyan egyelőre a Drifted OB sem számolhat máriapócsi futammal.

final01.jpg

Hogy mit hoz a jövő, senki nem tudja, de talán jobb lenne elgondolkozni egy újabb mondáson, miszerint okos enged szamár szenved! Véletlenül sem akarnám a Drifting.hu szervezési képességeit alábecsülni. Igenis tettek le az asztalra nagyon jó és élvezetes rendezvényeket és adtak már a közönségnek feledhetetlen élményeket. Ami viszont nem megy, nem kellene tovább erőltetni, amiben siker van arra pedig rá kellene erősíteni!

Már megint a bírók...

A drift versenyeken pontozó bírónak lenni gáz, hiszen folyamatosan ki vagy téve a megfelelési kényszernek. Általában minden sportban szidják őket, okolják az ilyen-olyan döntések miatt. Egyvalamit viszont ne felejtsetek el kedves versenyzők: Japánban, ahol a drift gyökereit találhatjuk a bírók a legszentebb emberek és nekik jár a legnagyobb tisztelet! Ez a drift alapkultúrájához tartozik, így amikor reklamálnál, vagy igazságtalannak tartasz egy döntés jusson eszedbe ez, valamint Michelisz Norbi nemrégiben tett nyilatkozata:

"Autóversenyzőként nyilván kell tehetség és egy adag szerencse, azonban a legfontosabb, hogy a versenyző kíméletlenül őszinte legyen önmagával és fényt derítsen azokra a hibákra, amiket elkövet vezetés közben."

...és az ego

"Általában a versenyzők hatalmas egoval rendelkeznek, és jellemzően ritkán ismerik be hogyha bármiben hibáznak, ugyanakkor ha a futam végén hazamegyünk és belenézünk a tükörbe, akkor könyörtelenül el kell számolnunk önmagunkkal, mert általános hiba, hogy az ember túlságosan sok mindent akar az autóra fogni és túlságosan keveset akar azzal foglalkozni, hogy saját maga hogy fejlődjön tovább!"

És ha már a fejlődésről beszélünk, el kell mondjam, hogy a Drifted szervezői előtt le a kalappal! Végre megvalósul egy olyan terv, ami hozzávetőleg másfél éve egy fiókban volt eldugva. Épp jókor, hiszen a Lóerők Éjszakáján néhány csapat elégedetlen volt a pontozással. Hogy okkal, vagy ok nélkül ezt döntsék el mások, vagy bizonyítson a hamarosan megjelenő Top16 videó összefoglaló. Egy biztos, mindenki által elfogadott bírókat nehéz találni, ezen kívül sokszor felvetődik az elfogultság kérdése is, hiszen a pontozóbírók rengeteg versenyzővel vannak jó, jobb és nagyon jó barátságban. Ezt bizony meg kell tanulni helyén kezelni, amikor egy adott döntést hoz valaki. Ha egy kicsi elfogultság is érezhető, akkor a másik két társnak ezt igenis jelezni kell! A legfontosabb azonban, hogy minden bírónak önálló független döntést kell hoznia. A futamokat meg lehet beszélni, de dönteni nem közösen kell. Erre nagyon jó példa mind a japán, mind az amerikai bajnokság!

fdirw3-2878.jpg

A másik a gyorsaság, nem lehet egy versenyzőt hosszú perceken keresztül várakoztatni, főkén ha egyértelmű volt a futam. A szövetség korszakában nem véletlen volt a bírók mellett supervisor, aki nem csak a szabályok betartásáért volt felelős, de a döntések meghozatalában is időlimitet kellett alkalmaznia. Hiszen gondoljuk csak el, ha valami nem egyértelmű akkor megy a hezitálás, vagy ahogy a műsorvezetők szokták mondani "kupaktanács". Egy futamot szerencsére gyorsan vissza lehet nézni a videóbíró segítségével, a pontozóbíró pedig rögtön a futam után érzi, hogy kemény döntést kell valószínűleg hoznia. 3 percnél hosszabb hezitálás viszont úgy vélem nem férhet bele, ilyenkor lépett közbe régebben a supervisor és kiadta az ukászt "újrahívás!"

A pontozás reformjai

Mindig is dicsérni fogom a drifted csapatot, hiszen különösebb támogató nélkül építik, fejlesztik a tököli drift arénát. Ez mellett odafigyelnek az utánpótlás nevelésre és a technikai újításokra. Sokszor volt már ígéret, hogy elkészül a saját fejlesztésű telemetria rendszer, vagy ha valakinek jobban tetszik driftbox, amely a versenyzők teljesítményét mutatja meg "online" a bíróknak. Nos örömmel jelentem elkészült, sőt most hétvégén Franciaországban már átesett az első tűzkeresztségen. Remekül vizsgázott, így a jövőben a bírók kicsit hátradőlhetnek a kvalifikációk során hiszen "csak" az összképre kell majd koncentrálniuk. A másik újdonság pedig az előző fejezetben vázolt önálló döntéshozatallal kapcsolatos. Végre megvalósul a pontozóbírói berendezés, ami a közönség számára is megmutatja majd kijelzőn, hogy melyik bíró mit ítélt. Az első futamon előny "A" vagy "B" versenyzőnél, a második futamon pedig "A" vagy "B" pilóta nyert, vagy pedig a visszahívás gombra nyomhat az adott pontozóbíró. És ne felejtsünk el indokolni, hiszen mind a versenyző, mind pedig a néző ebből fog okulni. Ha nem a pontozóbíró ragadja meg a mikrofont, akkor azonnal kommunikáljon a műsorvezetők egyikével.

Gyors vagy technikás pálya?

Egyet értek azzal, hogy a magyar versenyzőknek fejlődnie kell a páros csaták során. Ezt pedig első sorban a technikásabb pályán tehetik meg. Egyvalamit viszont ne felejtsünk el, az első kanyar az egész drift körre kihatással bír. Ha ott olyan dolgokra kényszerítjük a pilótákat, ami nem törvényszerű (pl. értelmetlen érintési pont, vagy külső zóna, vagy túl lassú drift) akkor az egész lendületét elveszti a futam. Bevallom nem tetszett a mostani "gyorsulási verseny" az elején, és sok futam ezért is lett zilált és értékelhetetlen. Egyetlen körben tapasztaltam meg az igazi tsuiso csatát, sőt a SemiPro mezőnyben talán jobb teljesítményekkel, futamokkal is találkozhattunk. A pálya kialakítását ezért nem egy személyre, hanem mindhárom bíróra bíznám és nem szégyen jól bevált vizsgázott pályákat újra kirakni, sőt! Az elején azért legyen sebesség, de nyilván ne essünk a ló túloldalára, főként nem az esti versenyeken, mert még a végén becsergőzünk ;-)

A csapatok is legyenek profik

Szerencsére a Pro mezőnyben egyre több jó példát látni, miként áll össze egy igazi csapat. Szándékosan nem nevezek meg senkit, hiszen jól látszik már a depó kialakításán is, hogy kik gondolják komolyan ezt a sportot. Higgyétek el, hogy támogatás, szponzorszerzés szempontjából ezek elengedhetetlen külsőségek. Igen is kell a "diszkós" megjelenés, de mellette a patika rendnek és a fegyelemnek is tükröződnie kell. Persze tudom, ezek akár súlyos költségek is lehetnek, viszont egyszeri befektetés, ami később rettentően jó érzés lesz és akár meg is térülhet. Figyeljünk oda az előírásokra és kövessük a jó példákat! Nevezzünk ki csapatfőnököt, külön marketingest, szervizvezetőt. Törekedjetek arra, hogy a versenyző kizárólag csak a versenyezéssel foglalkozzon és koncentráljon az adott feladatra!

Végszó

Remélem nem gázoltam bele senki lelkivilágába, őszintén gondolom amit leírtam, és talán drift múltamnak köszönhetően páran el is fogadják ezt. A drift autósportot továbbra is gyermekemnek tartom, hiszen 2005-ben elhoztunk Magyarországra és a szövetség korszakában elnökként 5 éven keresztül rengeteg mindent megtapasztaltam már. Egy évig Lengyelországban is volt alkalmam pontozni, és idehaza is többször kértek fel erre a rettentő feladatra. Persze sokan kikezdtek ezért, hiszen nem versenyeztem még, de ezt is csak a rossz magyar mentalitásnak tulajdonítottam be, hiszen a Formula D-ben is pontoz olyan, aki még soha nem ment keresztbe.

Legyetek rosszak! A trollok pedig trollkodjanak!

 

Üdvözlettel:

Rozovics Tamás "Zora"

Végső Összecsapás

Végső Összecsapás most hétvégén!

A tököli reptéren kerül megrendezésre az ősz legnagyobb autós eseménye, ahol a szervezők több tucat programmal készülnek! Az évadzáró drift verseny mellett lesz gymkhana, gyorsulás, autós találkozók és megannyi finomság.

A mély depressziónak, unalomnak, rosszkedvnek, és a sok-sok negatív érzelemnek, amit manapság az időjárás okoz bennünk hamarosan vége, hiszen hétvégére az időjósok már kellemes őszi meleget és napsütést jósolnak. A Végső Összecsapás névre hallgató rendezvénynek az időzítése nem is lehetne ennél jobb, hiszen végre kimozdulhatunk egy remek szabadidős mókára. A szervezők rengeteg programmal várják a kilátogató nézőket, nehéz lenne felsorolni szinte mindent, de azért megpróbáljuk.

A szombati napon a tököli drift arénában melegítenek, majd kvalifikálnak a drift szakág versenyzői, ahol ezúttal is nemzetközi felhozatal várható, hiszen a magyar bajnoki záró futam mellett, hétvégén a női drift EB mezőnyében, valamint a King of Europe StreetLegal kategóriában is megtartják az utolsó fordulót. A reptéri kifutó a gyorsulás szerelmeseit várja majd, ahol rengeteg kategóriában, sőt akár márkákra lebontva is láthatunk versenyeket. V8-as izomautók, profik és amatőrök, motorosok, sőt a kamionok is összegyűlnek ezen a napon. A gyorsulási futamokat autós találkozókkal fűszerezik, a MiniFritzen, azaz a német autórajongók mellett Tökölön lesznek az amerikai vasak kedvelői, valamint a Suzuki, Ford és BMW fanok. Ha nemcsak ámulni, bámulni lenne kedvünk, egy kis adrenalin löket miatt szombaton beülhetünk kedvenc pilótánk mellé is, ahol akár keresztben élvezhetünk a drift taxi során, vagy akár 402 méteren át parázhatunk a dragtaxi közben.

Végső Összecsapás

Vasárnap a gymkhana pilóták is csatlakoznak, és akinek még mindig idegen lenne ez a kifejezés, javasoljuk keressen rá Ken Block nevére, aki a világ egyik, ha nem a legnagyobb mestere ennek a sportnak. A gyorsulás, drift, szlalom szakágak keveréke komoly koncentrációt és vezetéstechnikát igényel, hiszen a pálya nyomvonala és a kitűzött feladatok még egy versenyzőnek is komoly gordiuszi csomó, egy hétköznapi úrvezetőnek meg szimplán lehetetlen küldetés.

A drift arénában a profi, félprofi és amatőr kategóriákban ezen a napon döntik el a bajnoki cím sorsát. A keresztben sodródás művészei, mint tudjuk néha centikre megközelítve úgynevezett tsuiso páros csatákban harcolnak egymással, ahol a végén csak egy maradhat. A tempó szokás szerint bőven 100 felett várható, és minden bizonnyal látványos füstben gazdag összecsapásokat láthatunk majd. És, hogy mi lesz még? RC modell autós driftelés, carstyling autó szépségverseny, kamionos szlalom, gymkhana bemutató és megannyi meglepetés.

Egy biztos, aki benzinvérű autó, motor vagy kamion rajongó, annak ott a helye az idei Végső Összecsapáson!

 

Bővebb infó, nyereményjáték és friss hírek a rendezvényről:
www.facebook.com/driftedhu
www.facebook.com/futamhu
www.facebook.com/gymkhanahu

Brutális Mustangok érkeznek a Drift EB-re Szaúd-Arábiából

Brutális Mustangok érkeznek a Drift EB-re Szaúd-Arábiából

A hétvégén induló hazai nemzetközi futamokra nem tévedés, nem ámítás a szaúdi királyságból is érkeznek versenyzők. A Ford-Racing csapat pilótáinak versenyautóit repülővel szállítják Magyarországra, az autók származása, kinézete és a rajtuk elvégzett fejlesztések pedig igazi meglepetéseket tartogatnak.

Mustang RTR-D

Ha Szaúd-Arábiára gondolunk Drift kapcsán sajnos a bugyuta elsőkerekes autókkal elkövetett veszélyes és érthetetlen idióta videók jutnak az eszünkbe. Az árnyoldalnak szerencsére vannak ellenpéldái, hiszen nem csak az országban, de a szomszédos Arab Emírségekben is komoly drift futamokat rendeznek már. Dubai, Abu Dhabi csillogása egy ilyen autósporthoz tökéletesen illik, nem véletlen, hogy töménytelen pénzt költenek a sportág fejlesztésére, miközben az autók építését kizárólag a legnagyobb tapasztalattal rendelkező profi versenyzőkre bízzák.

Ford Mustang RTR-D

A Ford Racing csapat még 2012-ben határozta el, hogy Európai futamon is megmutatják magukat. Önbizalmuk nem a véletlen műve volt, hiszen professzionális oktatásban részesültek az ír ProDrift akadémia részéről. Darren McNamara neve a hazai rajongóknak sem ismeretlen és mellette a csapathoz szintén erős kötődés fűzi Vaughn Gittin Jr.-t, aki talán a világ legismertebb fazonja, ha a driftre gondolunk.

A csapat két tagja Abdullahdi Alqahtani és Muath Al-Essa idén úgy határozott, hogy Európa legrangosabb sorozatában teszik próbára magukat, és szerencsére első állomásként Magyarországot szemelték ki, így mind a hegyi versenyen, mind pedig a tököli drift arénában láthatjuk majd őket. Ne gondoljuk azt azonban, hogy nem rendelkeznek kellő rutinnal, hiszen rangos eseményeken és bemutatókon vettek már részt a sportág nagyágyúival. A csapat két ford Mustanggal érkezik, melyek a Formula D szabályrendszere szerint épültek. Alqahtani egy 2013-as Mustang RTR-D-vel áll majd rajthoz, amit a 2010-es amerikai Formula D bajnok Vaughn Gittin Jr. épített, míg Al Essa egy 2012-es Mustang RTR-el száll harcba melyet 680 lóerőig piszkáltak fel.

Hogy mind ebből mi sül ki igazán, megláthatjuk most hétvégén Bélapátfalván a Bélkő-hegyi EB futamon.

> További rendezvényinfók

www.facebook.com/driftedhu / www.facebook.com/hegyidrift

Hétvégén Drift EB a hegyekben


King of Europe/Touge Drift EB és Drifted OB

Az autósport szerelmeseit Európa legrangosabb nemzetközi sorozata várja, mely augusztus 9-10-én kerül megrendezésre a festői környezetben lévő Bélkő-hegyen. Rákövetkező hétvégén pedig a tököli Drift Arénába látogat a teljes mezőny.

drift tábor

A drift autósport gyökereihez visszanyúlva több mint 10 ország részvételével kerül megrendezésre a King of Europe hegyi Touge futam, ahol természetesen hazánk legjobbjai is képviselik majd Magyarországot. A Bélapátfalván található helyszín csodálatos környezetben található, közvetlen szomszédságban Szilvásváraddal. Kirándulási úti célként tökéletes választás lehet minden drift rajongónak, hiszen nem mindennapi mezőny lesz látható. Nehéz helyzetben lesznek hazánk fiai, mivel brutális szörnyetegekkel érkeznek az EB futam résztvevői. Csak összehasonlításként hazai mércével egy 400 lóerős autó már igen jónak mondható, ám a külföldi versenyzőknek ez csupán belépő, hiszen gyakorta 700-800, vagy akár 1000 lóerős autókkal érkeznek majd a hegyi bevetésre. A nemzetközi megmérettetés mellett a Drifted Országos Bajnokság profi ligájának futamát is itt rendezik, így ismét rengeteg drift autót láthat majd a közönség.

King of Europe

A szervezők ezúttal is kitesznek magukért, hiszen a természeti értékek megőrzése melletti, komoly tereprendezést és csinosítást végeznek a helyszínen. Várhatóan nagyszámú közönség érkezik, ezért parkolni a bélapátfalvi ipari parkban lehet, ahonnan a nézőket ingyenes buszjárat viszi el a hegyi szakaszra. Szükség is lesz a népes szurkolótáborra, mivel jelenleg Kerényi Ádám vezeti az Európa Bajnokságot, és ezt a pozíciót mindenképpen szeretné megőrizni. A hazai OB verseny is ígéretes lesz, és kiélezett küzdelem várható, hiszen Szántó Nikolett a bajnoki éllovas is azért száll harcba,, hogy megtartsa vezető helyét és a végelszámolásban esetleg egy újabb drift történelmet írjon.

Kerényi Ádám

A hegyi verseny után, következő hétvégén, augusztus 16-17-én a tököli Drift Arénába látogat a népes európai mezőny, ahol a szakmai stáb újra nagytempójú driftet ígér, hogy az autók képességeit maximálisan kihasználják. Ez minden bizonnyal azt jelenti, hogy autópálya tempó felett kezdik majd meg gyakorlataikat a drift művészei, hogy a nézők szájtátva nyugtázzák a brutális tempót és az elképesztő látványvilágot.

Aki még nem ismeri esetleg a drift autósportot, az úgy képzelje el az egészet, mint egy bikaviadalt, ahol a nézők semmiről sem maradnak le, hiszen minden akció közelben történik. Képzeljük el például, hogy 145 km/h-s sebességgel érkezik két 800 lóerős versenyautó, az egyik mondjuk egy brutális BMW, a másik egy japán vérvonalat képviselő versenyző. Belengetik az autókat, majd keresztben csúszva elszabadul a pokol! Kilincs a kilincs mellett, hatalmas tempó, brutális tüsszögő, mormogó motorhangok és az elmaradhatatlan gumifüst, ami olykor piros vagy lila színben pompázik. Egy kör nem tart tovább mint 1-2 perc, mégis egész napra leköti az embert minden egyes futam, hiszen egyszer sincs ugyanolyan forgatókönyv. A versenyeken nem harcolnak az idővel, minden kizárólag a látványról szól, a nézők az autósportok lényegét kapják nem mást.

Lóerők Éjszakája

A drift rajongók ezt jól tudják, és egész biztosan ott lesznek mindkét hétvégén, amire érdemes egyébként kedvező árú bérletet váltani! Aki pedig még nem volt drift versenyen az augusztus 9-10-én, Eger felé vegye az irányt Bélapátfalvát megcélozva egy komoly "drift pettingért", majd a teljes beteljesülést rákövetkező hétvégén kaphatjuk meg a tököli reptéren, hogy drift szüzességünknek végleg búcsút inthessünk.

Drift nyári tábor

Augusztus 9-10 Bélapátfalva, Bélkő-hegy
King of Europe / King of Touge Drift EB + Drifted OB PRO liga

Augusztus 16-17 Tököli repülőtér, Drift Aréna
King of Europe Drift EB + Drifted OB SemiPro/Street liga

Nyereményjátékok, friss hírek a rajongói oldalakon:
www.facebook.com/driftedhu / www.facebook.com/hegyidrift

süti beállítások módosítása