Idén soha nem látott számban vesznek részt autós importőrök az Autó, Motor és Tuning Show-n, ami számos exkluzív látnivaló hoz magával új gépjárművek terén is.

Az egyik jeles premiert az Alfa Romeo hivatalos importőre, a Fiat Group Automobiles hozza a helyszínre: Magyarországon először mutatkozik be az Alfa Romeo 4C modell!

Az impozáns kis-Ferrari a hazai forgalmazó, az Autóház Budaörs standján várja az olasz autók szerelmeseit március 21-23 között, a Hungexpo "A" pavilonjában.

Az Alfa Romeo 4C szépségéhez nem férhet kétség: a két kagylóüléssel szerelt, középmotoros, hátsókerék-hajtású kupé az Alfa Romeo génjeiből építkező sportkocsik lényegét testesíti meg: teljesítmény, olasz stílus és technológiai kiválóság, maximális vezetési élménnyel és hiánytalan biztonsággal társítva.

Az Alfa Romeo 4C közvetlenül attól a koncepciójárműtől származik, amelyet oly sokan megcsodáltak a 2011-es Genfi Autószalonon. Bemutatkozása óta számos rangos szakmai elismerésben és díjban részesült. A német "Auto, Motor und Sport" szakfolyóirat olvasói a "Best Cars 2014" szavazáson az Alfa Romeo 4C modellt választották meg az év legjobb import sportautójának.

Franciaországban elnyerte "Év legszebb autója díj" az FHM férfimagazin brit kiadása megválasztotta a "2013. év autójának", a modell elnyerte a francia Automobile Magazine "Coup de c'ur 2013" díját, valamint a német Auto Zeitung olvasói neki ítélték az "Auto Trophy 2013" elismerést.

A "4C" megjelölés emlékezés az Alfa Romeo nagyszerű sporthagyományaira: a 8C és a 6C betűszavak az 1930-as és 40-es években olyan közúti és versenyautókat jelöltek, amelyeket a nagyteljesítményű nyolchengeres, illetve az innovatív hathengeres motorral szereltek fel.

Az Alfa Romeo 4C a szupersportkocsik világából kölcsönzött technológiákat és anyagokat használ fel úgy, mint a szénszálas kompozitok, a hátsókerék-hajtás, a teljesen alumínium szerkezetű, közvetlen befecskendezéses 1750 Turbo benzinmotor, a kifinomult Alfa TCT dupla száraz kuplungos sebességváltó, vagy az Alfa DNA programválasztó kapcsoló, a most először alkalmazott "Race" versenyüzemmóddal. 

A 4C mindössze 895 kilogrammos tömegére 240 lóerő és 350 Nm maximális nyomaték jut, így nem meglepő, hogy 4,5 mp alatt gyorsul 100km/órára és 258 km/óra a végsebessége, hiszen csupán 3,85 kilogram tömeg jut egy lóerőre.

Az Alfa Romeo Formatervezési Központban megalkotott 4C láttán azonnal a márka hagyományos, ikonikus modellei jutnak a szemlélő eszébe: azok a típusok, amelyek meghatározták az Alfa Romeo történetét. A dupla kagylóüléssel felszerelt autót igazán különlegessé teszi kategóriájában rendkívül kompakt mérete: hosszúsága nem éri el a 4 métert, ugyanakkor a sportkocsi 200 cm széles, 118 cm magas, tengelytávja kevesebb, mint 2,4 méter. Mindennek köszönhetően nem csak stabil és agilis az autó viselkedése, de a minden részletre kiterjedő tervezésnek köszönhetően az autó kivételesen áramvonalas is.

Az Alfa Romeo és Maserati márkák legkiválóbb műszaki és autóipari szakértelme tette lehetővé a 4C sorozatgyártású kivitelének a létrejöttét. Csodáld meg most Te is élőben az évszázados múlttal rendelkező márka e gyöngyszemét Magyarországon először az Autó, Motor és Tuning Show-n, március 21-23 között a Hungexpón!