Nyugodtan kijelenthetjük, hogy több kategóriában és talán
abszolútban is a rajtkészség ismét döntő szerepet játszott a végső sorrend
kialakulásában.
A J-Group Fotoprint Kft. értékelő csapata rendelkezésemre
bocsátotta a gyorsasági szakaszok rajtjánál rögzített adatokat, amit ezúton is
szeretnék megköszönni.
Hogy is néz ki egy rajthely
felállítása az idõmérés szempontjából: adott egy vonal, ahova a
rajtoltató bíró beállítja a versenyautót, ez a rajtvonal, a rajtvonal után pár
centiméterre van a fotocella, ami rögzíti az elõtte elhaladó autó idejét, és
egyúttal figyeli a korai rajtot is. Mivel ez a fotocella is az idõmérõ
rendszer része, így az általa mért adatok is rögzítésre
kerülnek. |
A 11 gyorsaságiból 9 rajtnál lehetett mérni a rajtkészséget, hiszen a 2. és
4. gyorsasági rajtjánál nem egész percre rajtoltak a versenyzők, hanem maga az
elrajtoló versenyautó indította az időmérést. Erre a formabontó megoldásra a
körgyorsasági miatt volt szükség.
5,1 másodperces különbséggel nyerte a versenyt Turi Tamás, aki a 9 gyorsasági
szakaszon összesen 4,7 másodperccel gyorsabban rajtolt mint az ellenfél Ifj.Tóth
János.
Turi esetében megfigyelhető, hogy a második napi esős pályákon
sokkal jobban elemében volt, ami a rajtoknál is
megmutatkozott.
Figyelembe véve, hogy a 206-os sokkal fejlettebb
elektronikával, hajtással rendelkezik a különbség a rajt technikájában, a
versenyző reakcióidejében, vagy a gumiban keresendő. Felmerülhet egy tudatos,
kontroll is, ami a korai rajtot hivatott megelőzni.
Korai
rajtért, első esetben 10sec büntetés jár!
Az utóbbit látszik
alátámasztani a végig meglepően egyenletes rajtok sorozata, ami mindenképpen egy
tudatosan felépített, biztonsági (talán túlbiztosított?) versenytaktikára
utal.
Spicinél jó kezdés az első napon, aztán mintha beállt volna biztonsági
autózásra.
N3 - Holczer-Menya párbaj,
gyakorlatilag egálra
végződött, de biztos ez?
Menya összesen 11,1 másodpercig nézegette a
rajtórát (jól néz ki, de ennyire?), míg Holczer mindössze 6,8-at áldozott a
vizuális élvezetnek.
A különbség 4,3 sec, vagyis a verseny eldőlt a
rajtokban.
A verseny legjobb rajtolója címet ezúttal a 26-os
rajtszámú Zambelly György zsebelhette be, aki végig nagyon gyors rajtokat
produkálva mindössze 3,4 másodpercet hagyott ott a rajtokban, ami 0,4-es
átlagnak felel meg.
Végignézve az összes rajtot szembetűnő néhány versenyzőnél az egyenletesség,
másoknál túl nagy a "szórás".
Érdekes, hogy a 6-os, 9-es
(Abaliget-Magyarhertelend) gyorsasági rajtját önmagához képest, szinte mindenki
sokkal jobban elkapta.
Az
összes célba érkező adata ide kattintva érhető el.
Az érzéseink sokszor becsapnak bennünket, a fenti adatok, összehasonlítások
segíthetnek abban, hogy objektíven ítéljük meg teljesítményünket egy adott
versenyen, esetleg levonva a megfelelő következtetéseket változtassunk a
rajtolási technikánkon, szemléletünkön.
A megfelelő következtetések
levonásához ezek az adatok csak részinformációk, az infók másik fele a
versenyzők fejében van, a kettő összevetése lehet igazán hasznos.