|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
A TRT több, mint 14 éve kezdett először a PSA konszern versenyautóival foglalkozni. Az első évben Janikával indultak az akkor még IRC-nek nevezett Európa-bajnokságban és idén már a WRC2 szezon teljes menedzselését nyerték el a Citroën Racingtől. A Tagai Tamás által vezetett Tagai Racing Technology név nem csak a magyar, hanem a nemzetközi ralisportban is ismert. Ezt az elismertséget rengeteg munkával érte el Budakeszi központú műhely. „Egy jó irány indult el még 2007-ben, amikor Janika mellett Bryan Bouffier versenyzett a Peugeot 207 S2000-es autónkkal és megnyerte a lengyel bajnokságot.” – emlékezett vissza az első PSA szezonra a csapattulajdonos. „Sok év munkájával értük el, hogy 2014-ben a Peugeot Sport, majd 2016-ban a Citroën Racing hivatalos importőreivé válhattunk a régióban.” A gyári programokat minden esetben egy tender után nyeri el egy csapat, de az, hogy kit hívnak meg a tenderre, minden esetben a gyár döntése. 2016 óta hívják meg a TRT-t is ilyen tenderekre, de eddig minden esetben egy francia csapat nyert. 2019 végén a Peugeot 208 Rally4 autók építését nyerte el a Tagai Racing Technology, azóta már több, mint 20 ilyen versenyautó készült el a műhelyben és folyamatosan készülnek el az újabb példányok, amelyekkel például a magyarországi Peugeot Rally Cup Hungary sorozatban is versenyezni fognak. A 208-as autók építése mellett 2020-ban a Peugeot 208 Rally4 versenyprogramját is megnyerte a magyar egység, de a Covid miatt gyakorlatilag nem tudott megvalósulni egy futam sem. 2021-ben is kapott felkérést a csapat, ez a legmagasabb léc egy nemzetközi ralisportban tevékenykedő nem gyári csapat életében, hiszen a Citroën gyári WRC2 programját kell menedzselni. Márciusban kapta meg az értesítést a csapatvezető, miszerint nem csak a magyar, de a világbajnoki futamokon is a norvég párossal együtt szerepelnek majd a Citroën C3 Rally2 versenyautóval. „Tavaly együtt dolgoztunk Mads-szel, hiszen a nálunk versenyző, tehetséges bolíviai pilóta, Marco Bulacia mentora volt. Ostberg év végén aztán eljött egy magyarországi tesztünkre is és idén már együtt terveztük a magyar bajnoki szezont a Citroën Rally Team Hungary keretein belül.” – mesél Tamás a közös lépésekről. „Jó érzés volt, mikor megkaptam az értesítést, miszerint mi nyertük meg a Citroën WRC2 programját!” És mit jelent ez a gyakorlatban? Nem csak azt, hogy a megadott naptári eseményeken ott kell lennie az adott időben, adott helyen egy felkészített autóval a TRT kamionjának, szervizgárdájának, hanem az ezzel kapcsolatos teljes logisztikát is a Tagai Racing Technology szervezi. Beleértve a tréningautótól, a recce szervizen keresztül a versenyzők és a jégkémek szállásán, étkezésén, utazásán túl mindent, ami a futamokkal kapcsolatos. A TRT harmadik szezonját tervezi a Citroën Rally Team Hungary-val, szoros együttműködésben a Citroën magyarországi forgalmazójával. „Nagyon jó a kapcsolatunk a Citroën hazai importőrével. Az ő akarásuk és hozzáállásuk nélkül nem tudott volna ilyen program létrejönni Magyarországon, és biztos vagyok benne, hogy nagy szerepet játszott a WRC2 program megítélésében is, hogy Mads Ostberggel versenyzünk ebben a szezonban a magyar bajnokságban is.” Sűrű program kezdődik tehát a TRT-nél. „Ezen a brassói futamon tesztelünk Mads-szel. Innen egy kétnapos franciaországi fejlesztési tesztre indul, majd aztán a Boldogkő Rally hetének szerdáján érkezik Magyarországra, ahonnan a futam után, vasárnap este elindulunk Horvátországba, ahol hétfőn reggel már egy teszttel kezdjük meg a WRC2 szezont” – mondta Tagai Tamás. A kétnapos román bajnoki futam shakedownján Mads Ostberg és Torstein Eriksen a legjobb idővel kezdett. „Tamás ismerte már ezt a brassói versenyt, Ő tanácsolta, hogy jöjjünk el ide. A Citroën Racing is áldását adta rá, így ez egy teszt lesz a magyar bajnoki előtt, ami egy teszt lesz az idei első WRC2 futamunk, a horvát verseny előtt” – mondta mosolyogva Mads egy román lapnak nyilatkozva. „Kemény lesz a WRC2 mezőnye, nehéz lesz újra megszerezni a győzelmet, de nagyon jó programot állítottunk össze, egy jó csapattal várjuk a szezont!”
A TESS Rally Brasov első gyorsasági szakasza pénteken koradélután kezdődik. A program szerint az első versenynapon öt, míg szombaton három gyorsasági szakaszt kell teljesíteni.
Ez a hír most jelenik meg 2036. alkalommal
2021.03.25-27.
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.04.19-24.
részletes infóink 2024.04.18-21.
részletes infóink 2024.04.19-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink 2024.04.20-21.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |