Nna, végre, bejutottam a rendszerbe!!! Szóval az a bizonyos visegrádi gyors a hegyipálya első hajtűjénél indult, most is erdőgazdasági út. Már nem emlékszem pontosan, de azt hiszem Pilisszentlászlóra, vagy talán egészen Szentendrére vitt le az út. Akkoriban ez a rész katonai terület volt. Ennek az edzésére pont magukkal vittek a nyolcasban, ahol még kötelező jelleggel volt hátsó ülés is. Pont ennél a gyorsnál szándékozott nálam a kis vuk kiugrani, úgyhogy én ott, a hajtűben sétálgattam és vettem a mélylevegőket 12 évesen, amíg ők írták a pályát.
A vérteskozmai gyors a régi egyes főútról, még Tatabánya előtt indult és Vérteskozma után volt valahol a cél. Ez az egyik legkomolyabb gyors volt abban az időben, Farkasgyepü és Felsőtárkány mellett.
2011-03-17 23:24:40
Hogy erre is válaszoljak: Az első évben, amikor Visegrádon hegyit rendeztek, (Hm, 69-70-71???) akkor a futam még nem volt önálló hegyiverseny, hanem a rallyebajnokság egyik futamaként volt értékelve. Így hát volt a visegrádi hegyi pálya rallye gyorsasági.Hajnalban, egészen pirkadatkor kezdtek gyülekezni a versenyzők, és arra emlékszem, hogy egy BMW-s srác, akit csak dagadtnak hívtak, egy vödörnyi fokhagymás körözöttel jelent meg. A BMW csomagtartó teteje volt az alkalmi asztal és ott tömte magátt degeszre mindenki, persze rövidnadrágosként én is. Aztán akinek kedve volt, döfött egyet a pályán. Aztán nyolc óra felé megérkeztek a rendezők két stopperrel, egy jegyzettömbbel meg egy kempingasztallal és indult a verseny. Hát így nézett ki annak idején egy hegyifutam...
2011-03-17 23:24:40
Hogy erre is válaszoljak: Az első évben, amikor Visegrádon hegyit rendeztek, (Hm, 69-70-71???) akkor a futam még nem volt önálló hegyiverseny, hanem a rallyebajnokság egyik futamaként volt értékelve. Így hát volt a visegrádi hegyi pálya rallye gyorsasági.Hajnalban, egészen pirkadatkor kezdtek gyülekezni a versenyzők, és arra emlékszem, hogy egy BMW-s srác, akit csak dagadtnak hívtak, egy vödörnyi fokhagymás körözöttel jelent meg. A BMW csomagtartó teteje volt az alkalmi asztal és ott tömte magátt degeszre mindenki, persze rövidnadrágosként én is. Aztán akinek kedve volt, döfött egyet a pályán. Aztán nyolc óra felé megérkeztek a rendezők két stopperrel, egy jegyzettömbbel meg egy kempingasztallal és indult a verseny. Hát így nézett ki annak idején egy hegyifutam...
2011-03-18 22:44:03
De itt tudod mi van? Elromlott a zár és csak kívülről lehetett kinyitni. Apám 192 centi magas volt és sehogy sem fért el az alpine-ba. Elbán elromlott az önindító és akkor még lehetett betolással indítani. Szegény apám, nem elég hogy sisakban tolnia kellett, Attila már a másodikat húzta, amikor az öreg végre begyömöszölte a jobb lábát a helyére. Közben a Ferdi meg a szava járásának megfelelően kiabált, hogy mi van, nyaralsz odakinn???
2011-03-18 22:49:59
Innen ered a Léhi Sanyi dumája is, hogy 15 perc alatt váltót cseréltünk, miközben természetesen nyaralni voltunk!
2011-03-18 23:01:20
Fogalmam sincs, hogy volt az értékelés. Azért akkor még nem volt annyi autó, hogy a navigátorok csak úgy elindulgassanak egy versenyen. Volt egy családi autó, hét végén startszámmal versenyautó volt, hét közben pedig fuvaroztak vele, a jobbakkal csajoztak. Minket látogatott meg a Hollós Pista a Gordinival a Balatonnál úgy, hogy feleség, gyerek is vele volt. A Rusznyák Pista bá pedig egy Wartburg Touristtal indult Visegrádon, de bent felejtett a csomagtartóban két mázsa krumplit. Amikor az első futamon s*** időt ment, a következő rajtnál kitette, és a rajtbírót kérte meg, hogy vigyázzon rá amíg le nem jön. Áááááá, ne a mai fejjel gondolkodjatok azokról az időkről...!
2011-03-27 21:24:43
Amindenit!
Itt a válság és az ínség kellős közepén ilyen kedves szavakat talál az ember, meg is könnyeztem ezt a pár sort! Kedves Zsolt, jólesett!! Még Anyukámat is ide ültettem és elolvastattam vele a szöveget, hogy utólag is lássa, igazoltan kóválygott az öreg a hatvanas években éjt nappá téve a Ferdivel! Egyébként még őrzöm a kezdeti itenereket, a próbálkozásokat, érdekesek. Emlékeztek még a 70-es években a navigátor sulira a Volánban? Többen voltak mint ma egy rallye versenyen a nézők!
2011-03-27 21:24:43
Amindenit!
Itt a válság és az ínség kellős közepén ilyen kedves szavakat talál az ember, meg is könnyeztem ezt a pár sort! Kedves Zsolt, jólesett!! Még Anyukámat is ide ültettem és elolvastattam vele a szöveget, hogy utólag is lássa, igazoltan kóválygott az öreg a hatvanas években éjt nappá téve a Ferdivel! Egyébként még őrzöm a kezdeti itenereket, a próbálkozásokat, érdekesek. Emlékeztek még a 70-es években a navigátor sulira a Volánban? Többen voltak mint ma egy rallye versenyen a nézők!
2011-03-31 06:43:42
Kizárásos alapon csak az lehet, ott nincs más gyorsasági-
Emlegettétek a Zsila Gyurit, nem tudjátok mi van vele? Még együtt úsztam vele a KSI-ben vagy negyven évvel ezelőtt.
2011-04-22 09:21:14
Zsigulipi!
Köszönöm, látod nem voltam a jeles nap óta errefelé, nem értelsültem a kedves üzenetedről!!!
2011-04-22 09:23:30
Ja, hogy Te meg 12.? Akkor neked is, így utólag!!!
2011-08-04 21:56:53
...pedig igazad volt! A három 8-as Gordiniban volt először bukócső, három pontos, B oszlopnál egy kapu, és hátul középen a kalaptartóba bekötve a harmadik pont. (Szorongattam eleget a hátsó ülésen ülve.) Utána még évekig nem volt kötelező itthon a cső. A képen látható az is, hogy a harmadik ponthoz bekötött cső bilinccsel kapcsolódott a kapuhoz.
2011-08-04 22:08:47
...erről meg annyit, hogy még a kilencvenes évek elején is ment a varesz, igaz, nem versenyen, hanem a Jánoshegyi úton, többször is. Abban az időben együtt jártunk az OSC-be tornázni és edzés után még meglőttük a bringát. Tényleg megvan, csak le kellene OT-zni, egyébként hibátlan a gép!
2011-08-04 23:08:24
Még a Hollós tényleg gyári és Eb-futamot nyer Puchjában sem volt cső. Az öreg Kesónak pedig nem volt semmilyen gyári autója, de valóban volt egy utcai Cooperje. Még a Népligetben sem mentek csöves kasztnis autók, Békeffy, Hollós, Rusznyák, mind mezítlábas autók voltak.
2011-08-04 23:08:24
Még a Hollós tényleg gyári és Eb-futamot nyer Puchjában sem volt cső. Az öreg Kesónak pedig nem volt semmilyen gyári autója, de valóban volt egy utcai Cooperje. Még a Népligetben sem mentek csöves kasztnis autók, Békeffy, Hollós, Rusznyák, mind mezítlábas autók voltak.
2011-08-04 23:27:40
Nézd, az, hogy a magyar ob-n nem voltak csöves autók, az 100%! Hogy a Touron kellett-e cső, vagy volt-e, azt nem tudom, de legjobb tudomásom szerint egyedül a Hollós tudott gyári autóhoz jutni, más senki, de lehet hogy tévedek. Valami archívum csak van a Kesóéknál, nem?
2011-08-04 23:27:40
Nézd, az, hogy a magyar ob-n nem voltak csöves autók, az 100%! Hogy a Touron kellett-e cső, vagy volt-e, azt nem tudom, de legjobb tudomásom szerint egyedül a Hollós tudott gyári autóhoz jutni, más senki, de lehet hogy tévedek. Valami archívum csak van a Kesóéknál, nem?
2011-08-04 23:30:14
Igen, a gyári Alfák meg az Abarthok csövesek voltak, de a magyarok akik indultak azokban nem volt, hidd már el, ültem bennük! Az öreg Békeffy az Opel Rekorjával vitt ki a Népligetbe, nem volt benne cső
2011-08-04 23:30:14
Igen, a gyári Alfák meg az Abarthok csövesek voltak, de a magyarok akik indultak azokban nem volt, hidd már el, ültem bennük! Az öreg Békeffy az Opel Rekorjával vitt ki a Népligetbe, nem volt benne cső
2011-08-05 00:03:08
A Hollósé gyári autó volt, de ő főleg csak pályázott. Akkoriban azért eléggé összemosódtak a sportágak határai, de ő utálta a rallyet (sic!), főleg pályán ment. Ott is játszották el neki az osztrák himnuszt, mert nem volt magyar! Az is kérdés, mit nevezünk gyári autónak. A Pista (bá) Puchja egy gyári tuningos autó volt, amit ő maga szerelt össze az alkalmanként becsempészett holmikból. (Amíg el nem lopták tőle, de ez egy másik és nem túl nyilvános történet ) És nem mellékesen olyan autót konkrétan nem lehetett kapni, csak összeépíteni. A Gordinik pedig a production racer ősanyjaként a világon először gyártottak szériában egy olyan versenyautót, amit bárki megvehetett, persze Gr.I-es kivitelben, de pl. már bukócsővel, dupla weberekkel, stb.