Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Rally Guanajuato Mexico 2014

FORRÁS híreinket eddig 6834x nézték meg.
h i r d e t é s
Összes oldal:
684351001
Napi oldal:
11000
Jelenleg:
904
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat
Két képpel búcsúzom, köszönöm a figyelmet!
2014-03-09 21:29:15

Egy fotót megérdemel a győztes páros, Sebastien Ogier és Julien Ingrassia:

Egyet pedig a nap képének második helyezettje, Andreas Mikkelsen:

SMS hír
2014-03-09 20:54:46
Neuville MEGÉRKEZETT a célba!!
Egészen elképesztő, ami a nap végén történt! Most már tényleg rászolgáltak a harmadik helyre.
Így néz ki, amikor sör lesz a hűtővíz
2014-03-09 20:51:01

Merje ezek után bárki is mondani, hogy a sör nem életünk egyik legmeghatározóbb itala. Uraim, ha bármikor is felmerül, hogy lemondanánk a habzó nedűről, akkor gondoljunk csak arra, hogy micsoda segítség volt ez a rali világbajnokságon!

Információk szerint már csak egy hajszál választja el őket a céltól. Egészen hihetetlen történet!

SMS hír
2014-03-09 20:30:09
Hihetetlen!!Neuville meg kellett álljon útban a szervizpark felé!!
Mégsem lesz Hyundai dobogó? A hűtőjével van gond és a nyeremény sörével próbálják életben tartani az autót!
Ogier a 250. szakaszgyőzelmével nyerte a Mexikó-ralit
2014-03-09 20:12:47

A mai Power Stage tegnap már szerepelt a programban, a 16. szakasz volt az El Brinco. Akkor Ogier húzta be, és erre ma is jó esélye volt. Azzal pedig meg lenne az áhított győzelem, nem mellékesen a 250. szakaszsiker is.

Egy szempontból jó tud lenni egy ilyen külön pontokért folyó csatározás, mégpedig azért, mert egy kissé felpezsdül az unalomba fulladó futam. Ennek most szerencsétlen Kris Meeke itta meg a levét, aki nagyon akart sietni az extra pontokért és ennek egy esés lett a vége. Megütött egy sziklát az pedig keresztbe dobta. Hirvonen sem erre számított az egészen biztos, hiszen ennek köszönhetően hosszú perceket kellett vesztegeljen a rajtban. Unalmas perceit kerényomás állítással ütötte el.

Aztán a lovak közé csapott és 4:39.1-es idővel ért célba, amivel tegnap megnyerte volna a szakaszt. Úgy tűnik nem zavarta össze a sok várakozás. Atkinson követte a finnt, aki jelentősen elmaradt Mikko idejétől, de ez is elegendő volt ahhoz, hogy pontokat gyűjtsön. Guerra következett a sorban, aki elégedetten értékelte élete legjobb eredményét, az abszolút hatodik helyet. A Power Stage eléggé csúszott neki, de örül, hogy autózhatott a saját közönségének egy jót.

Prokop 12.5 másodpercet kapott Hirvonentől, amit a finn páros mosolyogva vett tudomásul. A cseh pilóta is hozta a tervet és a remeknek mondható ötödik helyen ért célba. Evans is karrierje legjobb eredményét hozta az abszolút negyedik hellyel, hiszen ő is befejezte az utolsó szakaszt. 7.5 másodperccel ment gyengébb időt Hirvonennél.

Neuville futamában már esőcseppeket is fel lehetett fedezni az autója szélvédőjén. A belga egy hajszállal maradt el a szakaszon vezető finntől, mindössze másfél másodpercet spejzolt csak be. Kitörő örömmel nem fogadta a dobogót, de azért nem sírta el magát. Nem úgy ment, ahogy szeretett volna, de hálás a csapatnak az eredményért.

Latvala nem akarta a véletlenre bízni a bónuszpontokat, 3.1 másodperccel ment jobb időt Hirvonennél és nagyon elégedett volt a futamával. Néhol mehetett volna jobban, de összességében elégedett volt. Annak meg külön örült, hogy Mexikóban még sosem végzett ilyen jó helyen.

Ekkor már csak Ogier volt hátra, aki nem kegyelmezett. Megverte a szenzációsan versenyző Latvalát 1.8 másodperccel a Power Stagen, így maximális pontszámmal fejezte be a futamot és begyűjtötte 250. szakaszgyőzelmét. A beíróban azonnal fel is ugrott az autó tetejére és Latvalával is köszöntötték egymást. Nagyon boldog az eredménnyel és az autóval, hiszen minden tökéletes volt. Nagyon "éhesen" érkezett Mexikóba Svédország után, úgyhogy nagyon elégedett az eredménnyel.

A Power Stage-et tehát Ogier nyerte Latvala és Hirvonen előtt, míg az abszolútban szintén Ogier végzett az élen, Latvalát és Neuvillet megelőzve. Lesz mire emlékezni a 2014-es Mexikó-ralival kapcsolatban, leginkább talán arra, hogy nem szerencsés újoncként beleadni apait-anyait. Erről talán Evans tudna igazán okosakat mondani.

>> A Power Stage és a futam nem hivatalos végeredménye <<

SMS hír
2014-03-09 19:13:18
Meeke elesett a Power Stage-en!
Most blokkolja az utat, meg is állították a mezőnyt...A rescues kocsinak kell kivinnie a Citroent. Hirvonen még mindig várakozik.
Ostberg parádézik...mindhiába
2014-03-09 19:05:14

Már csak két szakasz van hátra a maratoni Mexikó-raliból. A hosszabb, 11.63 km-es Derramaderoval kezdenek és utána mennek a Power Stagere, ahol Ostberg a bombaformája ellenére nem szerezhet pontot.

Mindenesetre ismét Meeke jött le elsőként a 21-es gyorson, mégpedig 7:16.0-ás idővel, amely csak pillanatokig számított a legjobb időnek, hiszen jött Hirvonen, aki 3.5 másodpercet adott a britnek. Mindeközben Mikkelsen hálálkodott a szerelőknek, hogy milyen kiváló munkát végeztek és képesek voltak talpra állítani a VW-t az utolsó napra is.

Harmadiknak Atkinson jött le. Tartalékos időt teljesített, 14.1 másodperccel volt gyengébb Hirvonennél. Guerra is bőségesen kapott a finntől, az ő eredménye 19.1 másodperccel volt rosszabb az abszolút időtől. A cseh Prokop az előző szakaszon meglehetősen magára ijesztett és valószínűleg ez az ütés még mindig benne maradt. Ezúttal 14.4 másodperccel autózott gyengébb időt Mikkónál.

Evans és Neuville igazán közel autóztak egymáshoz, de ezúttal is a belga volt a gyorsabb. Thierry a Hyundaival 7:21.7-et ment, ami ha csak egy paraszthajszállal is, de jobb volt Evans 7:22.4-es idejénél. Neuvillenek nagyon érik az a dobogó, már csak 8 kilométer és pár száz méter választja el tőle. Latvalának úgy tűnik, hogy nem volt túlzottan komoly technikai gondja, hiszen 7:10.8-as ideje 1.7 másodperccel volt jobb honfitársáénál. Ogier nem csak a két ellenőrző pontnál volt gyengébb Latvalánál, hanem a célban is Jari-Matti mögé szorult mindössze 1.1 másodperccel.

Mikkelsen egy szerény 7:20.5-el jelezte, hogy még Mexikóban van, de neki már túl nagy elvárásai nem lehetnek, hiszen a Power Stage-en nem szerezhet pontot. Akárcsak Ostberg, aki hiába kapott szárnyakat, ez csak egy pontra lesz elég, hiszen a 10-ik helynél jobbat már nem szerezhet. A Power Stage-en pedig nem gyűjthet pontokat, hiszen tegnap búcsúzott a versenytől. A norvég azért megnyerte ezt a szakaszt is, ezzel bizonyítva versenyképességét a murván. Sajnálhatja most nagyon a tegnapi itiner elírást...
SMS hír
2014-03-09 18:29:57
Update! A Power Stage szabály a következő:
Aki pénteken esett ki és visszaállt a versenybe, az szerezhet pontot ma a PS-n. Ellenben azzal, aki szombaton esett ki. Az ma nem mehet pontokért az utolsó szakaszon. Érdekes szabály...
Ostberg nyerte a leghosszabbat, Ogier később jubilál
2014-03-09 18:14:27

A 20.-nak egy mamut szakasz következett, mégpedig az 55.92 km-es Guanajuatito. Nagy kérdés volt a gyorsaságit megelőzően, hogy sikerül-e megszereznie 250-ik szakaszgyőzelmét Sebastien Ogiernek.

A mai nap első versenyzője továbbra is Meeke volt, akit különösebben nem érdekelt, hogy arról szóltak korábban a hírek, hogy az első autónak hátránya származik a takarításból. A részidők alapján ugyanis végig az elejében ment. Végül 36:26.1-el ért célba és elmondta, hogy nagyon élvezte a szakaszt. Hirvonen 13.6 másodperccel volt lassabb a britnél és el is mondta, hogy ez a taktika része volt, hiszen a további két szakasz előtt már nincs lehetőség kerékcserére, ezért inkább kímélte az abroncsokat.

Atkinson jött harmadiknak, aki egy kényelmes autózással teljesítette a közel hatvan kilométert. Egy tized híján 1 percet és 40 másodpercet kapott Meeketől. Nem ok nélkül, hiszen gondja volt a váltóval és a fékkel is egyaránt. A sorban Guerra következett és ő sem vállalta túl magát és nem is akarja. Már csak a befejezésre koncentrál. Ezúttal 1 perc 8.8 másodperccel volt lassabb Meekenél.

Martin Prokop is 37 percen kívüli idővel jelentkezett, ami azt jelentette, hogy 40 másodperccel ment gyengébbet a vezető britnél. Egy apró megforgás is színesítette a nem rövid szakaszát, de nem lett belőle komolyabb baj. Kicsit megijedt és ki is esett a ritmusból. Az ifjú Evans volt a következő, aki átlépte a 37-es álomhatárt. 36:48-as ideje a harmadik legjobb volt az addig elért hat darab időből. Neuville ismét odapörkölt mindenkinek, aki előtte leért. 36:24.4-es ideje 1.7 másodperccel volt jobb Meeke addigi legjobbjánál. Apróbb fékhibáva küzd a belga, de nem kell nagyon izgulnia. Azért fél szemmel figyeli Evans idejét is.

Latvala autója furcsa hangokat hallatott a beíróba érkezéskor, de ez nem zavarta abban, hogy 36 perc alá menjen és beállítsa az eddigi legjobb időeredményt. 35:59.4 másodperces időeredménye után az autót kellett vizsgálgatnia. Amit Ogier művelt, az nehezen érthető. Ha csak nincs tényleg baj Latvala autójával. A francia ugyanis végig hátrányban volt a szakaszon a finnhez képest, ennek ellenére majd nyolc másodperccel megverte a célban Jari-Mattit. Ogier nem is volt túlságosan feszült.

Bár különösebben nem érdekelte a 250. szakaszgyőzelem, azért biztos érdeklődött afelől, hogy a kettővel később őrületes tempóban érkező Ostberg mit csinál. Közben Mikkelsen is befutott, aki az addigi harmadik időt érte el, 36:16.8-al. A norvég is nyugodtnak tűnt, nem volt miért sietnie. Egy dolog Ostberg érkezésével biztossá vált, még várni kell Ogier 250-ik szakaszgyőzelmére. A citroenes iszonyatosan komoly időt ment. 5.7 másodperccel volt gyorsabb Ogiernél. Ostberg abban a hitben volt, hogy defektje van, de végül megnyugodhatott a célban, hiszen nincs.

A 20-ik, egyben leghosszabb szakaszt is lehozta mindenki, kisebb izgalmakkal, innen pedig már csak be kell gyalogolnia mindenkinek a célba. 

>> A 20. szakasz eredményei ITT <<

Megvan a nap képe!
2014-03-09 16:45:42

Az ausztrál mozdulatához nem kell kommentár, akárcsak brit kollégájának testtartásához sem. Nem olyan kockák ezek a fiúk, ez szinte biztos.

Jó hangulatú szuperspeciál után mennek a hosszúra
2014-03-09 16:38:51

A mai első szakasz két szuperspeciál egyesítéséből állt össze. Így lett 4.42 km a hossza. Természetesen ezt is párhuzamos pályán teljesítik és jó eséllyel nem változik majd az összetett sorrendje. Bár emlékezhetünk rá, hogy Kubicának sikerült itt is alakítani a kasztnin tegnap. Az éjszaka folyamán átvonult egy vihar Leon felett, aminek csak foltokban maradtak nyomai. Emiatt tehát nem kellett izgulnia a párosoknak.

Az első párban Hirvonen találkozott Meeke-el. A finn 3:25.7 másodperc alatt teljesítette a távot, ami egészen pontosan 4 tizeddel volt gyorsabb brit kollégájának idejénél. Hirvonen egy szerény "jó móka volt" összefoglalással jellemezte a szakaszt, míg Kris Meeke egy elrontott kanyart tett szóvá, de összességében élvezte a szuperspeciált.

A következő pár egy remek kis Atkinson-Guerra összecsapás volt. Nagy tétje kettejük párharcának nem volt, hiszen a mexikói közel két perccel vezet Atko előtt. A hazai pilóta nem hagyta legyőzni magát saját közönsége előtt, 2.1-el verte az ausztrált, de elmaradt Hirvonentől 1.2 másodperccel. Guerra már előre élvezi a mai napot, állítása szerint igazán jónak kell lennie a hátralévő három szakasznak. Atkinson a célbaérést tűzte ki célul és mindezt hibamentesen szeretné teljesíteni.

Evans Prokopot kapta ellenfélül a szuperspeciálon. Egyedül talán a brit kockáztathatna, ha akarna, de egészen biztosan nem fog. Neuvilletől ugyan nincs sokkal lemaradva, de biztos nem fogja keresni a bajt. Ezt csak megerősíti, hogy Prokop 1.6-al ment jobb időt nála. A brit egy apró hibát el is követett, de nem volt vészes. A cseh versenyző pedig jó bemelegítésnek tartotta az első szakaszt az 55.92 km-es Guanajuatitora.

Az izgalmakat egy Latvala-Neuville párossal tudta feldobni a világbajnokság mezőnye. Aki a finn sikerére fogadott volna, annak bizony sok forintjába fájt volna az akció. Neuville ugyanis 1.2 másodperccel odacsapott Jari-Mattinak. Ideje (3:24.5) egyben az abszolút legjobb idő is volt az addig leért autók közül. Ablaktörlője nem működik, ez még a későbbiekben megbosszulhatja magát. Latvala pedig besokallt kétszer is, aminek időveszteség lett a vége. Ennek is betudható talán a lemaradása.

Őket két Volkswagen követte. Ogier az elmúlt két napban két anyagi kárral járó akciót bemutató Mikkelsennel csapott össze. Úgy tűnik, hogy a csapattársak kellően meg tudtá hajtani egymást, hiszen a francia változatlanul nem szereti, ha nem ő nyeri a szakaszt. Ennek megfelelően repült egy 3:22.0-át, míg Mikkelsen 1.6 másodperccel közlekedett lassabban. Ogier már csak a győzelemre koncentrál, míg Mikkelsen annak örült, hogy karrierje során először eljutott erre a szakaszra. Annak viszont nem, hogy az átbeszélője nem tökéletes. Meg kell javítsa a hosszú szakasz előtt.

Szegény Protasov elég hálátlan szerepet kapott a szuperspeciálon, ugyanis a tegnap hibázó Ostberggel kellett megmérkőznie. Különösebben nem kell, hogy ez zavarja a WRC2-es kategóriáját vezető ukránt, hiszen még meg is ebédelhet a következő szakaszon, akkor is az élen marad, hiszen közel 25 (!!) perc az előnye a mögötte jövő Rendina előtt. Ostberg 3:24.2-t ment és mindent rendben talált. Magabiztosnak érzi magát. Protasov - aki megforgott - végül 16 másodpercet kapott a norvégtól, de ez nem oszt, nem szoroz.

Tanak pedig nem bír a lábával. Ismét leszaladt a szuperspeciálon. Ezúttal abszolút ötödik időt ment az R5-ös Fiestájával.

Idei szabály, ami fontos lehet: Aki kiesett és visszaáll a versenybe, az nem mehet a Power Stage pontokért. Ez most kellemetlen Meekenek, Ostbergnek, Mikkelsennek, Hirvonennek.

>> A 19. szakasz eredményei ITT <<

Bertelli autójának talpra állítása két lépésben
2014-03-09 16:09:26

 

Latvala is kávézik...
2014-03-09 15:27:42

Így készül Latvala a mai rövidebb napra:

És ha valaki még nem tudná, egy kilencszeres világbajnok is lehet koffeinfüggő. Loeb a sebességén kívül arról is híres, hogy vödörszám issza az eszpresszót.

Így rajtolnak ma a WRC-k Mexikóban
2014-03-09 11:21:24

Íme a legjobb 11 rajtsorrendje:

1. Kris Meeke, Citroën DS3 WRC
2. Mikko Hirvonen, Ford Fiesta RS WRC
3. Chris Atkinson, Hyundai i20 WRC
4. Benito Guerra, Ford Fiesta RS WRC
5. Martin Prokop, Ford Fiesta RS WRC
6. Elfyn Evans, Ford Fiesta RS WRC
7. Thierry Neuville, Hyundai i20 WRC
8. Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC
9. Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC
10.Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC
11.Mads Ostberg, Citroën DS3 WRC

A lenyűgöző mozi ismét nem maradhat el...
2014-03-09 08:47:36

Videón az esések és a jó teljesítmények napja
2014-03-09 08:43:53

Sebastien Ogier immáron több mint egy perccel vezet csapattársa, Jari-Matti Latvala előtt, aki ideje korán belátta, hogy nincs értelme forszírozni az első helyet, hiszen versenyben képtelenségnek tartja megelőzni a franciát.

Egyetlen esélye az lett volna, ha Ogier utolsó szakaszon elkövetett hibája nagyobb galibát okozott volna. Történt ugyanis, hogy a címvédő eltalált egy lyukat, ami annyira megdobta, hogy két kerékről kellett visszadöntenie az autót. Ráadásul a gumit is leütötte a felniről. "Nagy csattanás volt, de csak kevés időt buktunk vele" - nyilatkozott nyugodtan a beíróban Ogier, aki a napi hét szakaszból ötöt megnyert.

Ostbergről időközben kiderült, hogy egy elírt itiner miatt hibázott be és kellett feladja a tegnapi napot. Ő ma folytathatja. Kubica ellenben nem, hiszen olyan mértékben sérült a bukócsöve, hogy azt már nem tudja helyrehozni az M-Sport csapata. Talán jobb is így. Ezúttal ugyanúgy esett le az útról, mint a Montén. Rossz nézni a lengyel hányattatásait.

Neuville bombaformába lendült a tegnapi napon, stabilan tartja a harmadik helyét. Tetemes  ugyan a hátránya Ogier mögött, de ha célba ér, akkor a dobogó biztos a számára. Evans ugyanis majdnem egy perces hátrányban van hozzá képest. Az ifjú brit valószínűleg le is egyeztette Malcolm Wilsonnal, hogy nem kell felesleges párbajba belemennie, hiszen életében először van itt, jó lesz neki a negyedik hely. Prokop és Guerra tartozik még a legjobb hatba. Ők is saját tempójukban autózhatnak, a célbaérés biztos pontszerzést jelent mindkettejüknek. Akárcsak Atkinsonnak és Hirvonennek, Meekenek (akinek sikerült szakaszt is nyerni) és Protasovnak, akik a hibák ellenére még mindig a legjobb 10-ben szerepelnek.

A mai nap viszonylag rövidebb lesz, hiszen nagyjából 80 versenykilométert teljesítenek a párosok. A tegnap délelőtti káosz mindenkit megrémített annyira, hogy feleslegesen ne hibázzanak délután. Elképzelhető, hogy a mai taktika is hasonló lesz, de azért ne írjuk le a sorrendet, hiszen bármi megtörténhet. Mindenesetre 15:55-kor egy szuperspeciállal rajtol az első autó.

>> Az összetett állása a második nap után <<

Tanak tét nélkül parádézik a WRC2-ben
2014-03-09 00:18:02

Protasov már szinte biztosan megnyeri a kategóriát ha nem hibázik valami őrületeset, hiszen több, mint 16 perces előnyt épített fel az elmúlt szakaszokon. Közvetlen riválisa, Bertelli is meghempergette az RRC-jét, így aztán tényleg teljesen egyedül maradt elöl az ukrán.

Protasovot két olasz követ, név szerint Rendina és Linari, egy Mitsubishivel és egy Subaruval. Az ő idejük a 15-ös szakaszon nem lett kimondottan fényes, így Tanak előtt felcsillant a remény a második helyre.

Ehhez mindössze annyit kell tennie, hogy ugyanolyan elvetemült módon menjen, mint most. Ezúttal ugyanis két WRC-t és a teljes WRC2-es mezőnyt tette zsebre és ment egy abszolút nyolcadik időt. Igen meggyőző teljesítmény. 

>> WRC2 eredmények a 15. szakasz után <<

Unalomba fullad a futam? Most se esett ki senki...
2014-03-08 23:41:13

A 15. szakasz a 13-as kicsinyített mása. Ezért is kapta az Otatitos nevet a nagy tesó, Otates után. Ezúttal "csak" 43.06 kilométert kellett teljesíteni a mezőnynek, amelynek elején változatlanul Atkinson lobogott.

Az ausztrál tulajdonképpen magával vív külön párbajt, hiszen Guerra több mint másfél perccel van előtte és annyira nem tud sietni, hogy ledolgozza. Az ausztrál 32 percen belül ért célba és diszkréten megjegyezte, próbálkoztak változtatással, de nem sikerült éppen túl jól. Ezt támasztja alá Guerra ideje is, aki több mint 5 másodpercet adott a Hyundaiosnak.

A mexikói peches volt, hiszen eltalált egy fát, és ráadásul még a könyökét is beütötte. Halmozott a hátrány, de komoly baja nincs. Prokop jött harmadiknak és a fék hibák ellenére is 25 másodperccel volt gyorsabb, mint az aktuális listavezető Guerra.

A baj viszont nem kicsi, mert az etapon szerelniük kell, jelezte a cseh pilóta. Valami van a levegőben, mert Neuville úgy elpáholta az előző három versenyzőt, mint annak a rendje. Még Prokopnak is majdnem egy percet adott. 30:37.0-ja egész jó időnek mondható, bár Latvaláékkal nehezen összehasonlítható. Egy viszont biztos, hogy a belga nagyon élvezte és tudja, hogy hol kell még fejlődnie.

A Neuville-Evans csata azonban eldőlni látszik, ugyanis az M-Sportos titán 27.9-et kapott a szárnyaló belgától. Így összesen 40.2 másodperc a lemaradása. Nem is érezte jól magát a szakaszon, elvesztette az önbizalmát a csekély tapadás miatt. Latvala viszont ismét odapirított. Ezúttal 13.5-öt adott a legjobb időt birtokló Neuvillenek. A finnek is rettenetesen csúszott a szakasz, és szeretne egy kicsit állítani az autón. Aztán megérkezett Ogier és "természetesen" megnyerte a szakaszt. Ezúttal 3.7 másodpercet adott Latvalának. Érzése szerint megtalálta a megfelelő ritmust, így képes lesz megtartani az első helyet. Ő úgy érezte, hogy a tapadás jobb volt, mint reggel. Érdekes. Mellesleg az idei 52 szakaszból - amelyen ment - eddig 26-ot nyert meg Ogier. Nem rossz teljesítmény.

Meeke 30:36.2-es idejével elégedett volt. Kiváló tanulási lehetőségnek fogja fel a hátralévő szakaszokat. Nem akar kockáztatni, biztosra megy. Hirvonen változatlanul szeret a harmadik helyen autózni a szakaszokon. Ezúttal sem változtatott a programon. 30:30.2-t ment és elmondta, hogy kezd igazán jó barátságba kerülni az autóval. Sajnálatos a tegnapi technikai hiba, igazán megérdemelt volna egy jó eredményt a szimpatikus finn pilóta. A nyolcadik hely azért egész biztosan meglesz.

>> A 15. szakasz eredményei ITT <<

VIDEÓ - Hirvonen és a tehén esete
2014-03-08 22:13:26

Kivételesen senki nem tört össze semmit a 14. szakaszon
2014-03-08 22:11:22

Az ebédidőt követően ismét visszaálltak a fiúk a szalag mellé. Atkinson kezdte ismét a 30 kilométeres szakaszt és a jobb lába nehezebb is lett, mint reggel volt. Több mint 20 másodpercet javult az első körhöz képest. 18:15.6-os idejét nem tudta überelni Guerra. Bár nem sokkal maradt el a mexikói, aki talán először a verseny során elégedetten nyilatkozott a beíróban. Folyamatosan fejlődik, szokja a körülményeket. Prokop szokásához híven mindkét előtte befutó pilótát megelőzte. 18:10.2-es ideje klasszisokkal jobb, mint amit délelőtt futott. A cseh pilóta örült is az eredménynek, meg annak, hogy kezdi élvezni a vezetést.

Negyediknek Neuville érkezett, aki nagy csatában van Evansszel a harmadik pozícióért és eddig elég jól állja a sarat. Ezúttal sikerült neki is 18 perc alá mennie, most 17:49.4-et teljesített. Érzése szerint túl sokat ment lapján, mert a kerekei elmelegedtek. De legalább nem volt lassú. Az ifjú angol fordos, Evans nem hagyja magát. Szerény 1.2 másodperccel ment gyengébbet Neuvillenél, így 12.3 másodperc lett kettejük között a különbség. Egy dolgot tart a szeme előtt, hogy ne kövessen el butaságot. Ezt eddig jól teljesíti.

Evans után szélsebesen érkezett Latvala, ahogy azt már megszokhattuk. 17:33.5-je nem rengette meg a világot, de nem is szerepel a tervei között semmi kockázatot vállalni. Tisztában van vele, hogy versenyben már nem foghatja meg Ogiert, legalábbis így gondolja. Lehet is benne igazság, hiszen a franciának el van ám gurulva a gyógyszere. Ismét abszolút időt ment, ezúttal 3.5-öt adott Latvalának. A beíróban elmondta, hogy képben kell lennie, hiszen most is megütött egy sziklát az íven, amiből akár nagyobb baj is lehetett volna. Nem lett, így 52.2 másodperccel vezet Jari-Matti előtt.

A sorban Meeke következett, akinek kicserélték a szerelők a szélvédőjét, miközben ő kedélyesen napfürdőzött. Ettől egészen fel is gyorsult, hiszen 17:38.9-e, csekély 32 másodperccel volt jobb reggeli idejénél. Az a tegnapi hiba most megbosszulja magát. A briten tisztán látszik, hogy gyorsan tanul, ez az egyik erénye. Az angol után Hirvonen jött, aki bebetonozza magát lassan a harmadi helyre, mármint ami a gyorsokat illeti. 17:36.3-as ideje ismét elég erősnek bizonyult, bár előre lépni nem sok esélye van. Kicsit állítottak az autón, amivel elégedett volt a 30 kilométer végén. De tudja, hogy sok van még hátra, amiből bármi lehet.

>> A 14. szakasz eredményei ITT <<

Kubica és Mikkelsen drámájától hangos a hosszú szakasz
2014-03-08 19:10:35

A verseny második leghosszabb szakaszán, az 53.69 km-es Otatesen is Atkinson rajtolt el elsőként és ért is be elsőként. Az ausztrál a laza talajra panaszkodott, el is mondta, hogy nem reagálta túl a szakaszt. Érzése szerint a délután könnyebb lesz. Guerra elégedett volt a teljesítményével, hiszen közel 15 másodpercet adott Atkinsonnak. 38:23.8-as ideje azonban nem sokáig volt a legjobb, hiszen megérkezett Prokop, aki 16.5 másodperccel száguldott jobbat Guerránál. A változó körülmények zavarják egy kicsit a cseh versenyzőt, de problémamentesen mennek.

Neuville pedig nagyon kezd magára találni. Ezúttal ő ment először 38 percen belül. 37:19.7-es idővel bizonyította, hogy képben van. Élvezi is rendesen, úgy érzi folyamatosan javul. A belga ezzel valószínűleg előrelép a negyedik pozícióba, hiszen a mögötte érkező Evans 14.1 másodperccel volt lassabb nála. Ez pedig azt jelenti, hogy 11.1-el a brit elé ugrik Thierry. Sokáig nem örülhetett Neuville a legjobb időnek, hiszen érkezett Latvala, aki ismét hasított egy bődületes időt. Legalábbis az előtte célbaérőkhöz képest. 36:42.1-es ideje igen meggyőzőre sikeredett. Elmondta, hogy mindent megtesz, ami tőle telik, de nem fogja túlvállalni magát. A pálya meglepetésekkel teli, de élvezi a rajta való száguldást.

Időközben kiderült, hogy Ostberg hiába tett meg mindent a továbbhaladás érdekében, sajnos nem tud helyettesíteni egy szervizparkot és a vele együtt járó szervizes csapatot. A rajtig eljutott, de a gyorson már nem tudott átmenni. Ogier nem nagyon foglalkozik a körülményekkel, egyszerűen csak hozza a tervet. Ismét sikerült abszolút időt mennie. Kerek két másodperccel volt gyorsabb csapattársánál. Egy picit megviselte a franciát a hosszú szakasz, de kontrollálja a futamot eddig.

Meeke egy elpattant szélvédő mögül nyilatkozott a WRC rádió mikrofonjába. Az ideje Neuvillével vetekedett, a belgától alig két másodperccel maradt el. Nem kapta el a ritmust, mindössze erre panaszkodott. Hirvonennek azonban nem volt oka szomorkodni, hiszen abszolút harmadik időt jött és most már nyolcadik helyen áll az összetettben. Lemaradása jelentős Atkinson mögött, de eddig is kiszámíthatatlan volt a mexikói futam, úgyhogy könnyedén előreléphet még. Élvezte a szakaszt, nem panaszkodott.

A két újonc, Kubica és Mikkelsen nem fog kellemes emlékekkel távozni Mexikóból. Mindkettejüknek sikerült elkönyvelnie második bukását, amely a verseny végét jelentette számukra. Holnap már nem folytatják...

A versenyben maradtak most elmennek egy szerényet ebédelni és szervizelgetni. Latvala és Meeke is kicseréltetheti a szélvédőjét és mindenki elvégezheti a finomhangolásokat a délutáni négy szakaszra. A 14-es gyors 21:19-kor rajtol majd Ibarillában.

>> A 13. szakasz eredményei ITT <<

Mikkelsen autója nincs a legjobb állapotban
2014-03-08 18:44:41
 
SMS hír
2014-03-08 18:37:00
Na ilyen talán tényleg nincs! Kubica is elesett a 13-ason!
Mindketten jól vannak, csak ismét sikerült tetőre tegye a Fordot.
SMS hír
2014-03-08 18:23:04
Mikkelsen megállt a 13-as szakaszon!
Túlzottan levágott egy kanyart és felborult.
Ez eddig nem az ő versenye, tegnap kettőt, ma csak egy gyorsot tudott menni...
Peches Ostberg megint szerel...
2014-03-08 18:08:18

Hét kilométerre a 12-es gyors céljától újra meg kellett állnia a norvégnak szervizelni. Ostberg mindent megtesz a folytatásért, megérdemelné, hogy mehessen tovább.

Update: A legfrissebb információk szerint már úton van a 13-as gyors rajtjához.

Ééés következik a tavalyi kapus incidens gyorsaságija
2014-03-08 17:44:56

SMS hír
2014-03-08 17:32:13
Ostberg saját kezűleg megjavította a futóművet és megy tovább!!
Diszkrét humor a norvégtól. A kérdésre, hogy bírni fogja-e az autó a következőt válaszolta: - Természetesen! Viking technikával javítottam!
Ostberg bajban, Ogier lendületben
2014-03-08 17:29:25

A napi első gyorsot, a 30.33 km-es Ibarillát Chris Atkinson kezdte. Tavaly ugyanez a szakasz 30.04 km volt és meglepő módon Ogier nyerte, 17:49.8-al. Egy picit ugyan hosszabb volt a szakasz, így érthető, hogy a Hyundaios ausztrál 18:42.9-el kezdett. Atkinson nem panaszodott, semmi komoly hibát nem követett el, túlságosan sietni nem fog. Benito Guerra is kissé értetlenül állt a rajtsorrend előtt és nem is volt elégedett az idejével. Másodiknak 18:46.4-et jött, így még Atkótól is elmaradt. Harmadiknak Prokop jött és elmondta, hogy igyeszik a legtöbbet kihozni magából. Ez egy 18:41.8-as időre volt elég. Ezzel pedig átvette a vezetést a szakaszon.

A másik Hyundaival Neuville szárnyakat kapott a tegnapi sok dobogótól. Ezúttal 18:26.1-et ment, vagyis csúnyán odapörkölt az első háromnak. Pechére a féke kezdett elmenni a szakasz vége fele, így kénytelen volt lassítani. Mi lett volna, ha nem?! Ifjú Evans barátunk sem vacakolt sokat. Kerek másfél másodperccel ment jobbat Neuvillenél. Ahhoz képest, hogy óvatosan közlekedett, talán nem is volt olyan rossz idő, de gondja egy szál se. Kubica autóját újjá varázsolták a tegnapi baki után és ez az idején is meglátszik. 18:22.1 másodperces ideje az eddigi legjobb a mezőnyben. A tegnapi bakit kiemelte, de már túltette magát rajta.

Az első hat versenyző után azonban új időszámítás kezdődött. Megérkezett Jari-Matti és megmutatta, hogy lehet 18 perc alatt is repeszteni. 17:48.8-at jött, amivel próbál közelebb lopózni az előtte állokhoz. Bár állítása szerint csekély az esélye, hogy beérje Ogiert, hiszen 40 másodperc az már túl nagy különbség. Ostberg a szakasz vége előtt kiütötte a bal hátsó futóművet, de még leért és csak 10.6 másodpercet kapott Latvalától, így maradt a harmadik. Ogier természetesen jó szokásán nem változtat, űzött vadként száguld a mexikói murván. 17:44.3-as ideje újfent a legjobb volt a mezőnyben, így tovább növelte az előnyét. Sok mondani valója nem is volt. Örült az eredménynek.

A tegnapi hibázó csapat első versenyzője volt Mikkelsen, aki azonnal egy abszolút harmadik idővel jelezte, hogy nem lassít, ha nem muszáj. Érezhető volt a hangján, hogy a tegnapi hiba még benne van, de élvezte a szakaszt. Meeke kicsit visszafogottabb teljesítményt nyújtott, meg kellett elégedjen egy 18 percen kívüli idővel. Bár így is jó volt az abszolút ötödiknek. Hirvonen szinte hajszálra azonos időt ment Mikkelsennel, aki mindössze 3 tizedet adott a finnek. Ezzel Hirvonen az utolsó pontszerző a mezőnyben.

>> A 12. szakasz eredményei ITT <<

FOTÓ - Ostbergék próbálják megjavítani a futóművet
2014-03-08 17:22:20
SMS hír
2014-03-08 17:09:32
Ostberg csúnyán odaverte a bal hátulját az autónak a 12. szakaszon!
A célba még leért, de kérdéses a folytatás...
Ostberg kormánya mosolygós banános a mai napon
2014-03-08 16:16:01

Mosolyogj és élvezd a vezetést! - kommentálta Ostberg a csapattól kapott matricát:

Megkérdőjelezhető döntés a napi rajtsorrend megállapításakor
2014-03-08 15:44:37

A mai rajtsorrend erősen megkérdőjelezhető a szervező részéről. Nehezen érthető, hogy az, aki egész nap versenyben volt, mégis hogy kerülhet a mezőny elejére? Míg például az utolsó előtti szakaszon "kieső" Kubica a jóval kedvezőbb hatodik helyről rajtol.


A korán kieső Meeke is jól járt a döntéssel

Mikkelsenről, Hirvonenről és Meekeről már nem is beszélve. Ők hárman egymást követik a 10-11-12. rajtpozícióból. Érdekes kérdés, mindenesetre a vezetők a döntést meghozták, nehéz ezzel vitatkozni. Pedig Atkinson biztosan szívesen megtenné...

>> A mai napi rajtlista ITT látható <<

Íme egy nőnapi fotó Mexikóból!
2014-03-08 15:25:40

Csapattagok, időmérők, szervezők. Ők azok a hölgyek, akik élnek-halnak a raliért. Megérdemelnek egy virtuális virágot.

Kubica esése mozgóképen
2014-03-08 10:36:08

Kimaxolták a ralis szelfit Mexikóban...
2014-03-08 08:19:10

Prokopé és egy erősen mexikói arcélú fiatalemberé a hétvége egyik legkiválóbb fotója. Ha átverés áldozatai vagyunk és ez egy fotosoppos megoldás, akkor is megérdemli a tapsot. Remek piktúra.

Aki meglátja a célt Mexikóban, büszke lehet magára
2014-03-08 08:08:05

Az éjszakai három szakasztól senki nem várt túlzott izgalmakat, hiszen összesen 7.8 km-t kellett teljesítenie a mezőnynek. Persze az, hogy aszfalton kellett teljesíteni, nehezítette a körülményeket, de kevesen hittek benne, hogy bármi extra is történhetne az egész napos száguldás végén.

Márpedig történt. Ha csak azt vesszük, hogy rögtön az első röviden, a kilences gyorsaságin megszakadt Ogier négy gyorsasági óta tartó győzelmi sorozata, már az is valami. Latvala ugyanis megnyerte a Bicentenario gyorsaságit. Kisebb meglepetésre Ogier után Kubica jött be harmadiknak a szakaszon, míg Neuville lett a negyedik. Az összetettbe nem nagyon szóltak bele ezek az eredmények, hiszen a 10-ik helyezett Bertelli is 10 másodpercen belül volt még.

Aztán jött a 10-es gyors, ahol Kubica ismét csúfosan elnézett egy kanyart és tetőn parkolt le az aszfalton. Ogiert ismét a legjobb idővel kapta el a fotocella, míg a magára találó Neuville ért be másodikként a 2.21 km-es szuperspeciálon. A hazai Guerra lett a harmadik, míg Evans a nap legjobb eredményét szállítva negyedikként futott be.

A napi utolsó szakaszt a délutánt végig elégedetlenkedő Ostberg nyerte. 0.7 másodperccel sikerült jobb időt mennie Latvalánál és 0.9-el Neuvillenél, aki a rövideken rendre a dobogón fejezte be a száguldást. Ogier "csak" a negyedik lett, de az előnye nem csökkent. A nap végén elégedetten nyilatkoztak a célbaérők, a hibázók pedig többnyire újjáépített autókkal ismét nekivágnak a mexikói hőségnek a mai napon. Nagyjából senki nem vesztett semmit, hiszen Hirvonen és Meeke is odaérhet a pontszerző helyekre, ugyanis sok van még hátra. Mikkelsen már nehezebb helyzetben van, az ő hátránya már túl magas egy jó eredményhez.

Összefoglalva: Rendkívül izgalmas és vegyes első nap van a hátunk mögött. A négy újoncból három is hibázott. Mikkelsen, Meeke és Kubica sem tudta kaland nélkül teljesíteni az első napot. Talán a folytatásban tét nélkül több szerencséjük lesz. Ogier változatlanul gyors Mexikóban, de ketten is ott loholnak a nyomában.

A WRC2-ben kiválóan kezdett az észt Tanak, aki a harmadik szakaszon csúnyán odaverte a gépet (jobbra fordult, de az út balra kanyarodott...), ő ma már nem is fogja folytatni. Ezt követően Bertelli és Protasov vívott különpárbajt az első helyért, aminek az olasz itta meg a levét, ugyanis a 44 kilométeres El Chocolate-on hibázott és négy perces hátrányt szedett össze Protasovval szemben. Az ukrán az R5-ös Fiestával nem is lassított, tartja a különbséget és ha nem hibázik, könnyedén nyeri a kategóriát. Bertelli tehát a második, míg egy másik olasz, Rendina a harmadik, de az ő idejét már naptárral mérik.

>> Az első nap eredményei ITT <<

Makulátlan videó az első napról
2014-03-08 07:30:19

Kubica a rövid szakaszon vérzett el
2014-03-08 07:26:38

Lassan már ott tartunk, hogy aki nem hibázik az dobogón végez. Kubica a hibájával együtt is benne van a legjobb tízben, úgyhogy nem panaszkodhat. A végeredmény ennek ellenére nem nézett ki túl jól:

Csillaghullás a nyolcason, Ogier tovább repeszt
2014-03-07 23:34:21

A nyolcadik szakasz is ismétlés volt, azt pedig jól tudta Latvala, hogy az a tudás anyja. Ennek megfelelően 15 szekundummal ment jobbat, mint reggel. A célban még mindig a hosszú szakasz nehézségéről beszélt, de az aktuális gyorssal kapcsolatban is megemlítette, hogy jobb volt egy fokkal. Ogier nem foglalkozott Latvala fejlődésével, hiszen ő sem teketóriázott. 3.1 másodperccel volt jobb a még versenyben lévő csapattársánál. Szerényen megjegyezte, hogy rendben volt a szakasz, ismét mindennel elégedett volt.

Ostberg továbbra sem elégedett a második körrel. Megpróbált a lehető legjobban menni, de úgy érzi nem igazán sikerült neki. Bár ideje nem ezt tükrözi, hiszen mindössze 3.9 másodperccel maradt el Ogiertől. A sorban Meeke és Hirvonen jött volna, de sem a brit, sem a finn nem látta meg a nyolcadik szakasz beíróját. Meeke a futóművet ütötte ki az autó alól, míg Hirvonen technikai hiba miatt búcsúzott. Evans volt aki először érkezett utánuk, de semmi érdemleges hírt nem tudhattunk meg tőle. Ideje 11:25.7 lett, ami 10 másodperc körüli javulás a délelőtthöz képest.

Neuville is jelentős fejlődést mutat. Ezúttal 11:17.5-öt repesztett, amivel meglehetősen közel került az elejéhez. Jól érzi magát, többet jelenleg nem tud kihozni magából, maximum annyit, hogy információkkal szolgál az autóról. Prokop 11:32.0-át ment a nyolcason. Ideje nem túl erős a közvetlen riválisaihoz képest. Kubica ellenben ismét villantott, hiszen 11:14.8 másodpercet ment, majd hozzátette, hogy ez így jó, de nem szabad elfelejteni, hogy először vannak Mexikóban. Nem úgy, mint Guerra, aki oda született. A hazai kedvenc még mindig keresi a sebességét, de most már egészen közel került Prokophoz. Atkinson is gyorsul, de van még tartalék benne is, meg az autóban is.

>> A nyolcadik szakasz eredménye ITT <<

SMS hír
2014-03-07 23:11:02
Meeke is megállt a nyolcadik szakaszon!
Nem sokkal a cél előtt kellett félrehúzódnia...
SMS hír
2014-03-07 23:05:46
Hirvonenék megálltak a 8-ason!
Úgy néz ki elektronikai hiba okozza a vesztegelést.
VIDEÓ - WRC-k versenytempóban, murván, Mexikóban
2014-03-07 23:00:25

Ogier odalépett, nem akar izgalmakat
2014-03-07 22:54:01

Senor Latvala kezdte ismét a hosszút és meglepetésre elégedett volt a szakasszal. Kicsit csúszott ugyan, de az belefér. Viszont azt kiemelte, hogy fizikálisan jobban igénybe veszi, mint reggel. Ideje nem lett túl acélos vagy Ogier szokásosan UFO. Ugyanis a finn kapott 17.9-et a franciától, aki délután nem kegyelmez, ez tisztán látszik, még ha kegyetlen melege is van az autóban.

Ostberg nem volt kimondottan elégedett a szakasz céljában, mert nagyon túlkormányzott volt az autó. Ez az idején is megmutatkozott, hiszen 29:46.9-e jelentősen elmarad Ogier 29:29.0-jától. A másodperces csata egy kissé nagyobb különbséget szült. Viszont a brit csillag, Kris Meeke nem spórolta el a 44 km-t. Röppent egy 29:36.9-et és hozzátette, hogy végre megtalálta számára legkedvezőbb ritmust és jól érezte magát. Evans nem kapta meg a kilométerenként egy másodpercet, ez pedig egészen hízelgő számára. 38.4-es hátránya nem vészes, a délután folyamán tovább javulhat.

Amit Neuville művelt, azzal nem illik illedelmeskedni, ki kell mondjuk, hogy bucira verte saját délelőtti idejét. Kerek egy perccel (!!) száguldott jobbat, mint pár órával korábban. Elégedett is volt a teljesítményével és beállításokkal, amiket eszközölt. Azért még így sem közelítette meg az elejét, több mint fél percet kapott Ogiertől. Viszont Prokopot nagyon elverte. A cseh pilótának adott 25 másodpercet, amivel le is rázta az összetettben Martint. Kubica stabilan tartja a hatodik helyét, ahhoz senki nem férhet hozzá. Nem találja könnyűnek a mexikói versenyt, de egyelőre minden rendben van vele. Továbbra is ezt az irányt szeretné tartani. Ő is 30 percen belül jött, 29:54.9-et.

A helyi kedvenc, Guerra jelentős hátrányt épített fel a többiekhez képest, de nem adja fel, elhatározta, hogy nyomni fogja, aztán meglátja mire megy vele. Most csekély 36.4 másodperccel volt lassabb Prokopnál és több mint másfél perccel az éllovas Ogiernél. Atkinson még mindig gyengélkedik, ezúttal is kapott több mint egy percet az elejétől.

Kicsit összekuszálódtak a dolgok, hiszen Ogier állt az élre az elmúlt két szakaszgyőzelmével. Az eddigi adok-kapokból lett egy pillanat alatt 13.7 másodperces előnye Ostberggel szemben. Hirvonen továbbra is harmadik, míg Meeke beelőzte Latvalát.

>> A hetedik szakasz eredménye ITT <<

Mikkelsen autója is megérkezett javításra
2014-03-07 22:11:51

 A vizsgálódás:

Szemből teljesen hibátlan:

Éleződik a csata az első helyért
2014-03-07 21:58:11

Latvala a második körnek már egy picit jobban örült, sőt odáig merészkedett, hogy fantasztikusnak nevezte a szakaszt. A tisztább jobb, ez bebizonyosodott. Több, mint hat másodpercet javult a délelőtti idejéhez képest, ez pedig jelent valamit. 7:37.6 lett az alapidő. De aztán persze érkezett a veszedelmes francia. Ogier 3.9 másodperccel ment jobb időt Jarri-Mattinál. Kicsit elégedetlen volt, mert találkozott egy hatalmas kővel a szakaszon és majdnem állóra kellett fékeznie a járművét. Hamarosan érkezett is Ostberg, aki hullajtott újabb 2.1-et Ogierrel szemben, így 1.2 másodpercre csökkent az előnye. Nem szomorkodott, hiszen jó szakaszt futott, egyedül azt fájlalta, hogy a francia faragott a hátrányából.

Meeke sem vacakolt sokat, mindössze 5.8 másodpercet kapott Ogiertől, ami a tanuló időszakában talán nem is olyan rossz. Nem véletlenül mondta, hogy eléggé örül az idejének és a ritmusnak, amire kezd rátalálni. A szarkasztikus Hirvonen igazán magára talált Mexikóban, legalábbis egyelőre úgy tűnik. 2.5 másodperccel maradt csak el Ogier mögött, ami meglehetősen jó teljesítmény. Mindent rendben is talált, főleg azok után, hogy változtatásokat is végrehajtottak az autón.

Evans is jelentőset javult délelőtthöz képest, 12 másodperccel szaladt jobb időt, mint reggel. Ez pedig elégedettséggel töltötte el. Utána a délelőtt folyamán meglehetősen szenvedő Neuville érkezett, aki még mindig nem találja igazán a ritmust, de már fejlődés mutatkozik a teljesítményén. Változtattak kicsit a szervízben a beállításokon, úgyhogy próbálkoznak tovább. Ideje 7:43.3, vagyis alig maradt el Evanstól, aki 7:42.1-et futott. Ráadásul mindkét pilóta közelebb van az elejéhez, mint a délelőtti körben. Prokop idejét nem nagyon lehet kiemelni, hiszen a többiekhez képest elhanyagolható a javulás. Nem véletlen, hogy 19 másodperccel ment gyengébb időt Ogiernél.

Kubica túllépett a délelőtti váltóproblémán és 5 másodpercet javult a délelőtti idejéhez képest. Azonban ez csak arra volt elég, hogy beelőzze Prokopot. A lengyel már a hosszút várja, de ezzel a szakasszal is elégedett volt. Atkinson végre hiba nélkül autózhatott, de kiugró eredményt nem tudott elérni. Be kellett érje az abszolút 9. idővel. A WRC-k közül sikerült Benito Guerrát és Prokopot is maga mögé utasítania. A mexikói örült neki, hogy képes volt javulni és erre számít egész délután.

>> A hatodik szakasz eredménye ITT <<

Hirvonen ezzel a kerékkel ment 40 kilométert
2014-03-07 21:51:03

 Íme egy nagytotál:

És egy szuperközeli:

Ezt a gumit meggyártották, nem kétséges...

Jelentős az anyagi kár Tanakék háza táján
2014-03-07 21:11:29

 Amikor megérkezett a tréleren:

Szoros az eleje, izgatottan mehetnek ebédelni a fiúk
2014-03-07 18:51:57

Az első kör utolsó szakaszán senki nem számíthatott extrára, hiszen 2.6 kilométeren mi váratlan történhetne? Erre történik. Az Ostberg-Ogier különharc két résztvevője 2.9 másodperces különbséggel futottak le 44 kilométert. Erre jön ez a rövidke szakasz, ahol Ostberg elbukik 3.3 másodpercet a 6.6 másodperces előnyéből. Persze megvolt az oka, hiszen a motorja túlmelegedett. Latvala 4 tizedet kapott Ogiertől, összetettben közel 20 másodperc a hátránya.

Folyamatosan mindenki szépen befutott. Hirvonen például a harmadik helyre, akárcsak az összetettben. Kris Meeke a negyedikként ért célba és még mindig nem érzi magát a legjobban a szakaszokon, délutánra talán ez megváltozik. Evans még mindig csak tanul, időeredménye is erről árulkodik, ezen a röviden kapott 6.4-et. Neuville először örülhetett a nap folyamán, hiszen megközelítette az elejét. De most megy és beállítja a kocsit rendesen. Prokop ezúttal Evanstől is kapott, de ez nem befolyásolja a jókedvét.

Kubica ismét tréfás kedvében volt, most megjegyezte, hogy ő csak egy sofőr, de semmi esetre sem raliversenyző. Ideje a hetedik helyre volt jó. Benito Guerra egy békés autózással futotta a WRC-k között a leggyengébb időt. Mindaddig, amíg a gondok sokaságával küzdő Atkinson be nem ért. Az ausztrál már nyilván várta a szervizparkot, mint a Messiást. Ha beér, megérdemli, hogy helyrehozzák a hibákat.

Az első kör szummája, hogy kisebb meglepetésre Ostberg vezet, bár alig van elmaradva tőle Ogier és Hirvonen. Lesz még ma is csata, ehhez nem férhet kétség, de nagyon messze még a vége. Kiesett mára Mikkelsen és Tanak is, ha csak a nagyobb neveket említjük, de búcsúzott Fuchs is WRC2-esek mezőnyéből, amelyet jelenleg Protasov vezet Bertelli előtt 7.1 másodperccel.

Ostberg nem lassít, Hirvonen rákapcsol
2014-03-07 18:04:53

Jari-Matti a negyedik szakasz után is versenyben és még élvezi is. Nagyon nyugodt, az időeredményei ellenére nem idegeskedik. Eddigi legjobb szakaszát teljesítette, állítása szerint. Időeredménye 11:24.0, ami három (!) tizeddel gyengébb csak Ogier idejénél. Közel 16 kilométeren nem túl nagy különbség. Latvala ügyesen takarít elöl, mert Ogier nem látja az íveket. Ostbergnek elgurult a gyógyszere hivatalosan is. Ezúttal 5.5-öt adott Ogiernek, így már 6.6 másodpercre hízott az előnye négy szakasz után. Elégedett mindennel, állítása szerint jól szórakozik.

Meeke is befutott, de ez a szakasz most nem sikerült kiemelkedően számára. 14.3 másodperc hátrányt szedett össze ezen a gyorson, így pedig Latvala elé ugrott az összetettben. A brit versenyző a hosszú szakaszon nem érezte jól magát, erre a mostanira csak annyit mondott, hogy "nem volt olyan rossz". Hirvonen sem szeretné a véletlenre bízni a dobogót, ennek megfelelően repült is egy abszolút második időt. Mindössze kerek három másodperccel volt lassabb Ostbergnél. A finn már a második defektjén is túl van, de ez az idején nem látszik, mert ahogy mondta: "Nyomom, ami a csövön kifér!"

Evans kezd magára találni, ezúttal sikerült megközelítenie honfitársát, Meeket. Mindössze 1.6-al volt lassabb a citroenesnél, míg 15.9-el az összetett éllovas Ostbergnél. Az ifjú brit folyamatosan rácsodálkozik az újdonságokra, de már kezd belejönni. Neuville most "csak" 25.2-t kapott, de nem kesereg. Biztos benne, hogy valamit állítania kell az autón. Prokop elégedetten nyilatkozott a négyes céljában, érzése szerint minden rendben megy a délelőtt folyamán. 11:40.6-os ideje jobb Neuvillénél, ami fontos szempont kettejük párharcában. Kubica a hosszú szakasz váltóproblémái után sem lassít, 11:32.9-et jött és összetettben a hatodik helyen áll. Tudja, hogy mi a hiba a váltóval, majd meglátja, hogy megtudják-e csinálni.

Guerra az első szakaszra panaszkodott a négyes végén, de annak örül, hogy folyamatosan fejlődik. 11:40.7-et ment, ezzel pedig csak Neuvillet tudta megelőzni a WRC-s mezőnyből. Atkinson nem ilyen visszatérésről álmodott, ebben szerintem mindenki egyetért. Ami probléma lehet, az vele azért jó eséllyel megtörténik. Se fék, se ALS, és még a kerekét is lezúzta. Most a rövidke ötös szakasz után talán meg tudják csinálni a szervizben a katasztrofális problémákat.

>> A negyedik szakasz eredményei ITT <<

Ostberg átvette a vezetést, nagy nevek hullottak el
2014-03-07 17:20:08

Latvala a 44 km-t és a mérhetetlen magas hegyeket 30:18.7 másodperc alatt teljesítette. Elég gyengének érezte az idejét, bár mindent rendben talált. A hegymászás veszi el a lendületet, úgy érzi. Ahogy a mai elsőn, úgy most is jobbat ment Ogier a csapattársánál. Ezúttal 10.9 másodperccel volt gyorsabb a finnél. A francia csak percekig örülhetett a vezetésnek, ugyanis jött Ostberg a DS3-al és kiosztott 2.9 másodpercet Sebastiennek. A norvég örült is, mint majom a banánnak. Túlzásba nem esett, mindössze elismerte, hogy jó szakaszt ment és és el volt ájulva az autójától. Ráadásul az összetettben az élre állt. Na és most kellett volna jönnie a másik norvégnak, Mikkelsennek, de szerencsétlenségére egy ütközés miatt a mexikói dobogótól elbúcsúzhat.

Meeke jött ötödiknek és nem is rosszul. Egy újabb Citroen, amely szárnyal. Mindössze 6.4 másodpercet kapott az éllovas Ostbergtől. A brit pilóta elárulta, hogy látta Mikkelsent, aki egy szűk szakaszon sodródott le az útról és talált el egy sziklát szerinte. Ennek hatására egy kicsit vissza is vett Meeke, még az idővel sem törődik túlzottan. Hirvonen következett a sorban. A finn sem kapott sokat, csekély 6.9 másodperccel volt lassabb Ostbergnél. Szerinte jól ment, de egy kicsit keményebben kell használnia az autóját. Evans továbbra sem tudott felpörögni, ezúttal közel 40-et kapott. A beíróban elismerte, hogy sokat kell még tanulnia.

Neuville teljesítménye továbbra is siralmas. Ezúttal közel egy percet kapott az éllovastól. "Mindent megpróbáltam, de sok mindent változtatnunk kell az autón. Nem érzem magabiztosnak magam." - hangzott az indoklás a belga szájából. Prokop továbbra is Neuville-el van versenyben, de egyelőre a cseh áll jobban. A tapadással nincs kibékülve, de hát ilyen ez a murva Mexikóban. Kubica odapörkölt a közvetlen riválisoknak, de az elejét nem tudta meglepni. Abszolút hatodik ideje 33.5 másodperccel volt gyengébb Otbergénél. Ráadásul szerencsétlennek elromlott a kormányváltója, így kénytelen volt egy kézzel vezetni és váltani.

A hazaiak reménysége, Guerra nem tudta hozni a tervet. Majd' két percet kapott az erejétől. Atkinson sem tudott csodát tenni ALS nélkül, ráadásul a fékje is elköszönt. Egyelőre nagy szenvedés a mai nap a két Hyundainak. Lett két vezéráldozatunk is, Mikkelsen és Tanak, de talán holnap folytatják.

>> A harmadik szakasz eredményei ITT <<

SMS hír
2014-03-07 17:00:30
Tanak is megállt a hármason!
Nem sokkal a rajt után történt a baj a villámgyors észttel. Az első két szakaszt pedig megnyerte a kategóriájában...
Mindeközben Kubica a shakedownon, belülről
2014-03-07 16:57:04

SMS hír
2014-03-07 16:40:15
Mikkelsen megállt a hosszú hármas gyorson!
Egyelőre ennyi az információ.
Ogier ott folytatta, ahol abbahagyta
2014-03-07 16:22:12

A tegnapi macskaköves nyúlfarknyi szakasz után végre megkezdődik az igazi murvás őrület. A mai első gyors sem a hosszáról fog elhíresülni, de pont jó bemelegítés a következő 44 km-es El Chocolate-re, amely 2700 méter fölé viszi majd a pilótákat.

Latvala rajtolt elsőként helyi idő szerint 8:32-kor a közel 10 kilométeres szakaszon és 7:43.7 másodperc alatt teljesítette. A finn nem panaszkodott, hiszen nem érzékelt túlzottan sok sziklát a pályán, egészen tisztának minősítette. A sikerre éhes Ogier követte Jari-Mattit és nem is sokat vacakolt. Kiosztott 3.5 másodpercet Latvalának a tisztább szakaszon. A francia hiányolja az íveket, de a sebességét ez nem zavarta össze. Ezen a szakaszon tavaly a leggyorsabb Ostberg volt, aki most harmadiknak jött. Nem sokat felejtett az elmúlt egy évben, hiszen 6 tizedre megközelítette a világbajnoki címvédőt. Elégedett volt a kezdéssel, az idejét jónak tartja, bár érzésre nem gondolta volna, hogy ilyen jól jön.

Négy pilóta után megállapíthatjuk, hogy szoros az eleje. Mikkelsen is szépet suhant, ő is bejött Latvala elé, 7:41.2-t szaladt az első murvás szakaszon. Meglehetősen elégedetlen volt amúgy a célban, hiszen a sok portól semmit nem látott. Milyen lenne, ha tiszta lenne a terep? Ötödiknek a futam előtt jó kedélyű Meeke érkezett, aki az eredmény láttán nem volt kimondottan boldog, mert elvesztegetett egy a por miatt 4-5 másodpercet. Így be kellett érnie egy 5.8 másodperccel gyengébb idővel az összetett legjobb Ogierénél.

Egyelőre úgy néz ki, hogy nem csak az úttal, de a látási viszonyokkal is meg kell küzdeniük a pilótáknak. Szinte mindenki panaszkodik. Hirvonen éppen egy defekt miatt bosszankodott a beíróban, de így is csak 3.2-t kapott Ogiertől. A finnt nem zavarta a por. Evans első murvás szakaszán visszafogott teljesítményt nyújtott, 13.9 másodperccel volt lassabb a villámkezű Sebastiennél. A brit fiú a laza talajt nem értékelte túl nagyra, próbál kockázatmentesen autózni. Neuville nem lehet büszke az első murvás futására. 7:54.6 másodperces ideje a mezőny leggyengébb produkciója, az addig célba értek között. A belga nem panaszkodott, még tetszett is neki. Többet nem nagyon tud kihozni az autóból.

Martin Prokop következett a sorban, aki 7:54.4-es idejével alig előzte be Neuvillet és sokat kapott Ogiertől. Ráadásul szerencsétlen még egy 10 másodperce büntetést is el kellett könyveljen az egyik időellenőrzőnél. Nem örült. Kubica remek részidővel operált, de végül mégsem sikerült a "csoda". 11.7 másodperccel lassabbnak bizonyult Ogiernél. A lengyel rettenetesen hiányolta az erőt és a tapadást. A helyi menő, Benito Guerra egy visszafogott 7:59.2-vel kezdett, de nem volt elkeseredve, hiszen ez az első versenye a kocsival. A WRC-k közül utolsóként Atkinson futott be komoly problémákkal küzdve, hiszen irgalmatlan sokat kapott. Szerencsétlen ausztrál nem így képzelte a visszatérést, tegnap lefulladt, most meg ALS nélkül kellett jönnie a teljes szakaszon. Utcai üzemmódban közlekedett.

>> A második szakasz eredményei ITT <<

Citroenéknél jó a hangulat
2014-03-07 14:16:23

Íme a kedélyes csapatreggeli a Citroen menői tolmácsolásában. Csupa egészséges étel segíti majd Ostbergéket a hőségben és magasságban:

A norvég pilóta pedig szakértő felügyelet mellett kell bizonyítsa, hogy nem visz majd plusz súlyt az autóban:

Elkészült a mai napi rajtlista
2014-03-07 12:55:23

 Nagy meglepetés nincs, csak 26 páros. Az első négy között rajtol a három Volkswagen, ők minden bizonnyal nem annyira boldogok. A shakedown alapján azonban nagy öröm a Fordok számára, hogy a már letisztított pályán közlekedhetnek majd.

Íme a mai napi rajtlista:

 

VIDEÓ - WRC-k az éj leple alatt
2014-03-07 09:35:03

Tegnap este nyolckor már sötét volt Guanajuatoban, mikor a lovak közé csaptak az élmenők az első szakaszon. Megérkezett a mozgóképes bizonyíték, hogy míg mi aludtunk, addig a vb-menők nem tétlenkedtek. Íme:

Ha macskakő, akkor Ogier és Tanak
2014-03-07 08:23:24

Nekünk hajnali háromkor, nekik este nyolckor elindult a mexikói futam a városi 1 kilométeres SuperSpeciallal.

Ogier hozta a hoznivalóját, a hatalmas tömeg előtt ő ment a leggyorsabban. Mikkelsen okosan megjegyezte a gyors után, hogy ez teljesen más, mint Svédországban volt, de azért egy harmadik hely belefért a csütörtök esti autózásba. A két Citroënest lenyűgözte a hangulat, Meeke negyediknek, Ostberg hetediknek futott be. Latvala fért be még az első ötbe.
Neuville szerint nagyon motivált az egész csapat, egy hatodik idő ugyan még nem jelent semmit, hiszen még 398 gyorsasági kilométert kell megtenniük az elkövetkezendő három napban. A másik Hyundainál Atkinsonnak a rajt után kellett nyomni egy RESET-et az i20 WRC-n és ez 12 perc hátrányt hozott az ausztrálnak.
Az észt Tänak újra ott van... Igaz, most 'csak' egy R5-ös volánja mögött, de azért odacsapott rendesen az elejének. Ment egy második időt a Fiestával.

Az igazi verseny a mi órajárásunk szerint délután fél 4-kor kezdődik.

Shakedown - mozi
2014-03-07 08:21:24
Így mozogtak a fiúk a murván hosszú idő után
2014-03-06 20:46:20

Az igazán szoros shakedownon Kubica ismét okozott magának izgalmakat. Most éppen egy fadarabbal barátkozott meg közelebbről.

A videón azonban még nem szerepel az ominózus faág, csak por, nagy mennyiségben.

Share |
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024

s t a t i s z t i k á k