Rally Liepaja 2014

FORRÁS híreinket eddig 10726x nézték meg.
h i r d e t é s
Összes oldal:
687235699
Napi oldal:
17594
Jelenleg:
2000
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat
VIDEÓ - Így estek be Csucsuék
2014-02-03 11:28:33

Az alábbi videón - 5:44-től - jól látható, hogy az a kellemetlen balos többeket is zavarba hozott korábban. Azonban egyikük sem próbálta olyan tempóval abszolválni, mint Csucsuék.

Ennek sajnos meg is lett az eredménye. Megmenteni már nem lehetett, szakadt az összes futómű a jobb oldalon. Íme a felvétel:

Uraim! Íme egy összeállítás kedvenc célbaérőnkről
2014-02-02 22:31:31
Dobogósok a célban
2014-02-02 15:55:29

Breen így örült a harmadik helynek:

Grijazsinék pedig így az ezüstnek:

Lappi pedig kapott szerpentin esőt:

SMS hír
2014-02-02 15:02:48
Klausz Kristóf és Kecskeméti Balázs teljesítette a rendkívül nehéz Liepäja-ralit!
Boldogan nyilatkozott a 12. szakasz beírójában. Örül, hogy sikerült befejezni a futamot. Sok tapasztalatot gyűjtött. Szép munka!
Lappié az utolsó szakasz és ő lett a lett győztes
2014-02-02 14:51:10

Továbbra sem történt meglepetés, a beíróba Tlusták érkezett elsőként. A cseh pilóta volt az első szerencsés, aki befejezte a sokaknak gondot okozó Liepäja-ralit. Az ideje biztonsági, az öröme annál nagyobb. Neubauer érkezett másodikként és csak annak örült, hogy célba ért. Nem akarta elkeseríteni magát azzal, hogy a többiek idejét nézi. Nem is tette. Időközben Tamrazov is búcsúzott, de legalábbis egy időre félreállt a gyorson.

Consani, a gall kicsit átrendezte az autó elejét az utolsón, de nagyon örült, hogy célba ért. Rengeteg tapasztalatot szerzett Lettországban. Tempestini nem csak a célba érésnek örült, nagyon élvezett jó néhány szakaszt. Jobb időt is ment Consaninál, de kapott Vorobjovsztól, aki ellenállhatatlan volt ma a Production Cupban. Nagyon élvezték a hétvégét, bár nagyon megszenvedtek vele.

Az előző szakasz győztese, Wiegand most 6.1-el volt jobb, a Production-győztes lettnél. Ő a fejlődést emelte ki, de véleménye szerint a rajtszám választást nagyon elrontotta. Tamrazov közben kiszenvedte magát a gyorsról 10 percet veszítve. A lengyel közönségkedvenc, Kajetanowicz mindenkinek hálás volt és nagyon örült a célba érésnek. Élete első futama volt ekkora hóban, néha kicsit őrültnek találta, de tetszett neki.

Breen szépen búcsúztatta a 207 S2000-est. Harmadik helyen zárta a futamot. "Nem mondhatom, hogy nem vagyok szomorú. Voltak jó időeredményeim ezzel az autóval. Eléggé vegyesek az érzéseim, de nagyon izgatott vagyok a soron következő projektekkel kapcsolatban." - nyilatkozott a beíróban a születésnapos ír pilóta.

Grijazsin elmondhatatlanul boldog volt a 12. szakasz céljában: "Egy álom vált valóra. Nagyon lezavartam ezen a gyorson. Sok tapasztalatot gyűjtöttem. Már csak aszfalton kéne legalább ennyit fejlődnöm." A folyton mosolygó orosz pilóta a második helyen zárta a Liepäját. Nyugodtan mondhatjuk, hogy ő volt a futam meglepetésembere.

Lappiról ugyanez nem mondható el a múltja miatt. A villámgyors finn "simán" nyerte a lett EB-futamot és az utolsó szakaszt. Komoly csatában múlta felül ifjú orosz ellenfelét. "Végre egy igazán komoly rali és igazán komoly indítása a szezonnak. A tegnapi nap egy kicsit nehezebb volt a hó miatt, de egyszerű a feladat, óvatosnak kell lenni és nem csinálni felesleges butaságokat." - nyilatkozott higgadt profiként Esapekka Lappi.

A Liepäja-ralit Esapekka Lappi-Janne Ferm páros teljesítette a leggyorsabban a Skoda Fabia S2000-ével. Vaszilij Grijazsin és Dimitrij Csumak végzett a második helyen 34.7 másodperccel lemaradva, míg a bronzos pozíció a Craig Breen-Scott Martin párosé lett. Az ő hátrányuk sem volt tetemes, 1:36.8 másodpercet szedtek össze 246 kilométeren.

A szakasz végső sorrendje is ugyanez lett. Lappi 9-el verte Grijazsint és 12.6-al Breent.

A nem hivatalos végeredményt itt megtekinthetik

SMS hír
2014-02-02 14:06:11
Grijazsin megtornáztatta a szervízeseket az utolsó szakasz előtt.
Váltót kellett cseréljenek, mert megragadt negyedikben a 11-es gyorson. Nem okozott problémát, most már az utolsó szakaszra tart.
Minek négy kerék, ha hárommal is ugyanúgy megy?
2014-02-02 14:03:56

Látványos esés Lettországból
2014-02-02 13:57:01

 

SMS hír
2014-02-02 13:01:47
Hadikék versenyének is vége!
Kigyulladt a motor a 11. szakaszon. Már nem volt sok hátra...Klauszék még versenyben, teljesítették a 11-es gyorsot. Már csak az utolsó Liepäja van nekik hátra.
Na, most már Wiegand is nyert egy szakaszt
2014-02-02 12:57:39

Ismét Tlusták rohamozta először a szakaszt, javult is majd' egy percet a reggeli idejéhez képest. Tetszett is neki, hogy másodszorra mennyivel jobb lett a pálya. Most már csak a befejezésért küzd. Így van ezzel Tamrazov is, aki rendesen megküzdött már a korábbi szakaszokkal, de még mindig versenyben van.

Az osztrák Neubauer megverte mindkettejüket, annak ellenére, hogy problémái voltak (törött kipufogó, hibás turbó). Élvezte is rendesen. Őt követte Consani, aki már-már szokásosnak mondható hibáját ismét elkövette, de jól érzi magát. Simone Tempestini alig maradt el a szárnyaló Consanitól. Egyre gyorsabbnak érzi magát, ami érthető, hiszen a franciától csak 1.9-et kapott. Orsák időközben megállt a szakaszon, vélhetően számára is befejeződött a verseny.

A lett Vorobjovsz hozza kiváló formáját, odavert Consaninak, igaz csak két tizeddel. Mindennel elégedett volt, tartani akarja a ritmusát. A németek sztárja, Sepp Wiegand ráérzett az LDz Cargo ízére. Egy huszast osztott ki nagy hirtelen a mezőnynek. "Jóval könnyebb mint korábban. Elég jó a tapadás, sokkal jobban élvezem a vezetést" - mondta.

Kajetanowicz most jött rá, hogy rossz helyen van, hiszen hóra készült és murva lett belőle. De mindent rendben talált ő is és hahotázva nyilatkozott a beíróban. Kapott Wiegandtól nyolc másodpercet, de a negyedik helye nem forog veszélyben. Breen a kézifékre panaszkodott. Az első kereke fogott be a hátsó helyett. Viszont most már beletörődtek a harmadik helybe, nem erőlködnek tovább az előrejutáson. Nekik sem sikerült lenyomni Wiegandot, 4.8-al voltak lassabbak.

A két élmenő közül Grijazsin jött előbb. Talán most először nem mosolygott a beíróban a hétvége folyamán. Megragadt negyedikben a váltója a pálya közepe-vége felé. Azért így is sikerült egy 5. időt összeautóznia. Ráadásul Lappitól is csak 6 másodpercet kapott. Ennek a finn nagyon örült. Boldogan ment a szervízbe, majd az utolsó gyorsra.

11. szakasz Top3: Wiegand 8:55.0, Lappi 8:57.8 +2.8, 8:59.8 +4.8

Összetett állása a 11. szakasz után: 2:00:47.0, Grijazsin 2:01:12.7 +25.7, Breen 2:02:11.2 +1:24.2

Így múlik el egy szöges gumi dicsősége
2014-02-02 12:22:22
Íme Csucsuék keréktörött autója
2014-02-02 11:46:26

Vasárnapi magyarok 3. (SS10)
2014-02-02 11:39:59

Klausz Kristóf egyelőre a 9-es szakaszt teljesítette, de már úton van a trükkös 10-esre. Még versenyben van, ráadásul igyekszik is, gyűlnek a tapasztalatok.

Hadik Andrisék a tizedik szakaszt nem érezték annyira, ugyan javultak a reggeli idejükhöz képest 11 másodpercet, de sajnos az ellenfelek is. Jelenleg a 13. helyen állnak abszolútban és ötödik helyen a Production Cupban.

Csucsuék a búcsú előtt még megmosolyogtatták a rally rádió riporterét az ásójukkal, amit mindenképpen meg kellett örökítsenek. A magyarok semmit nem bíznak a véletlenre. Sajnos a keréktörtést ezzel az eszközzel nehéz lett volna megjavítani.

SMS hír
2014-02-02 11:24:48
Lappi nem lassít, megnyerte a 10. szakaszt is.
Immár 19.8-al vezet Grijazsin előtt, aki 5. lett a szakaszon. Breen továbbra is a harmadik, több mint 1 perces hátránnyal. Eldőlni látszik a csata?
Feje tetejére állt a Production Cup
2014-02-02 11:08:15

Ismét beigazolódik az örök érvényű mondás: "A versenynek a célban van vége."

Hiába volt borzasztó gyors Plangi, hiába vezetett Svilis a Production Cupban, most már biztos, hogy egyikük sem nyerhet.

Plangit kizárták, Svilis pedig kiesett. Hadik jelenleg az ötödik helyen áll, de van még hátra három szakasz. Hátránya az első helyezett Vorobjovsz mögött valamivel több mint másfél perc, de egy jó hajrával bármi megtörténhet.

Pushkar pedig a gondok ellenére (kitört kerék megjavítva, olajnyomás probléma)  is a kategória második helyén áll. De még tovább tud menni.

Lehet, hogy elég lesz "csak" célba érni egy jó eredményért a magyar párosnak.

Íme a Production Cup eredményei

SMS hír
2014-02-02 10:57:11
Csucsuék kiállni kényszerültek a 9. szakaszon.
Lesodródtak az útról és kitört a kerekük. Félre kellett álljanak a gyorsaságin. Hadikék teljesítették a szakaszt.
Lappi megforgott, így csak 9.6-al nyerte a 9. szakaszt
2014-02-02 10:49:50

A jó öreg központhoz közel, Liepäja környékén alakították ki a kilencedik szakaszt. Ez a gyorsasági 24.92 km hosszú és a szokásos minőséget képviseli.

Elsőként mint azt a mai napon már megszokhattuk, Tlusták robogott el a fotocella előtt. Több mint 15 és fél perces idejénél közel 11-el ment jobbat Neubauer, aki meglepetésre a cseh versenyző után jött. Tamrazov ugyanis megállt a szakaszon, de vélhetően kievickél majd valahogy (8-9 percet hagyott bent, de lejött). Az utánuk következő Consani egy egészséges 10 másodperces büntetéssel kezdte a második kört. A váltócsere miatt egy percet kikésett a rajtnál. De ez nem befolyásolta abban, hogy úgy kiossza Neubauert, mint annak a rendje. 56 másodperccel volt jobb az osztráknál, úgy hogy állítása szerint sokat hibázott.

Simone Tempestini sem vacakolt. Consani remek idejét 12 másodperccel múlta felül. A sok hóra panaszkodott, ami miatt elég nehéznek érezte a szakaszt. A sorban következő Orsák kettő szóösszetétellel dolgozott: "Nagyon kemény szakasz, nagyon kemény!" Azért adott így is 17.2-t az addig élen álló Tempestininek. Majd jött Vorobjovsz és újra írta az eredményeket. Közel 25 szekundummal volt jobb Orsáknál. Tarabusról közben jelentették, hogy megállt a szakaszon. Wiegand pedig a beíróban a gyorsot szapulta. Neki nagyon nem tetszett. Lehet, hogy ez volt az oka, hogy ki is kapott Vorobjovsztól 1.4-el.

Kajetanowicz elégedetten elemezte a szakaszt. A sok havat ő is kiemelte, de ettől még átvette a vezetést az abszolútban Vorobjovsztól. A ma 24 éves Breen pedig motorgondokkal küzd és ráadásul majdnem összecsukta a gépet a szakasz végén. Persze ettől még adott 8.8-at Kajtónak. Grijazsin örvendett az idejének a célban, de csak addig, amíg meg nem tudja, hogy a 13:11.0-ja pont 11.8-al gyengébb, mint az elképesztő tempóban száguldó Lappi ideje. Aki ráadásul arcátlanul még meg is jegyezte a végén, hogy meg is forgott...No comment!

9. szakasz Top3: Lappi 12:59.2, Breen 13:08.8 +9.6, Grijazsin 13:11.0 +11.8

Összetett állása a 9. szakasz után: Lappi 1:45:56.5, Grijazsin 1:46.11.6 +15.1, Breen 1:47:15.2 +1:18.7

Ilyen volt, milyen lesz?
2014-02-02 10:11:34

30 percük volt arra, hogy ebből:

Valamit varázsoljanak. Most itt tartanak:

Akiknek nem adta ki rovatunk első mai áldozata
2014-02-02 09:16:03

Vasárnapi magyarok 2. (SS8)
2014-02-02 09:09:42

Egyikük sem bízza a véletlenre. Ha már versenyezni mentek, meg is teszik. A mai második szakaszon mindössze a helyi menő Martins Svilis volt jobb a két magyarnál.

Friss fotó Hadikékról a reggeli szervízből

Egyelőre Csucsu mutatja fel a jobb időket. A mostani 9:40.8-a egy paraszthajszállal volt jobb Hadik 9:41.6-os idejénél. Miután Svilis 9:39.6-ot ment, így jól látható, hogy a szakaszgyőzelem csak egy karnyújtásnyira volt.

A nagy kérdés mindössze annyi, hogy az elmléletileg kizárt Plangi a sok alvásnak köszönheti-e azt, hogy bucira veri a Production Cup mezőnyét vagy csak elírkálják az idejét? Most 23.6-ot adott Svilisnek. De vele már ne számoljunk érdemben.

Klausz is letudta a maga 16.16 km-ét. 10:55.3 másodpercre volt ehhez szüksége. Hajtja a sereget, de ismét egy gyorsasági szakasszal közelebb került a végső célhoz, a Liepaja-rali teljesítéséhez. 

A Production Cup eredményei itt elérhetők. 

SMS hír
2014-02-02 08:57:13
Közérdekű közlemény! Plangiék elnézést kérnek a szurkolóktól. Rosszul állították be az ébresztőt, ezért késtek a maximálisnál egy kicsit többet, ez volt a kizárás oka.
Parázs a csata Lappi és Grijazsin között
2014-02-02 08:52:29

Tlusták továbbra is takarít a többieknek, ez meg is látszott az eredményén. A mögötte jövő Tamrazov adott is neki 16-ot. Mindketten úgy érezték, hogy a mostani szakasz jobb volt mint a mai első. Neubauer vesszőfutása még mindig tart. Elakadás jelzővel érkezett a beíróba, szerinte a kipufogó vagy a turbó szállt el. Nincs erő a kocsiban. Azért még így is jobbat ment Tamrazovnál.

Consani már az elején besokallt, de azért célba ért az addigi legjobb idővel. A rajtpozíciójával nem elégedett, ráadásul a kuplungja is szabadságot vett ki. Simone Tempestini szerint több hó volt, mint az előző szakaszon. Tarabus elnézett egy visszafordítót és nyílegyenesen ment tovább. Azért a célt meglátta és Consaninak kiosztott 15.1-et.

Ezt a soron következő Orsák is meg tudta fejelni, aki az előtte befutó Tarabusnál bizonyult jobbnak 14.1-el. Bár ő is hibázott, azért az ideje jónak mondható. Apróbb hibákat mindenki elkövet. Vorobjovsz sem volt ezzel másként. Így csak Orsák mögé volt jó az ideje.

Wiegand ismét sietett. Az aktuális legjobb Orsákot 17-el verte. Könnyebbnek is találja a mai napot, de azért érzi, hogy jót tesz a mögötte jövőkkel, hiszen takarítja nekik az utat. Aztán jött Kajto és adott 1.2-t a németnek. Teli szájjal vigyorogva jegyezte meg, hogy "jól szórakozunk, ez egy hatalmas élmény nekünk".

A születésnapos Breen ragaszkodik a harmadik helyhez, Kajtóval tizedre (!!) azonos időt ment. Összetettben még mindig 32.2-vel van előtte. Az ír fiú végre élvezte a szakaszt, szerinte hagytak el szögeket. Grijazsin ismét nem spórolt. Közel négy másodpercet vert Breenékre. Nyomja, ami a csövön kifér, nem tudja mire lesz ez elég. Egyelőre a második helyre, mert "repülő finn" 4.1-el vert oda a fiatal orosznak. Lappi ezzel ismét átvette a vezetést. Most 3.3 másodperces előnnyel áll az élen. Élvezi a csatát és tetszett neki az LDz Cargo.

8. szakasz Top3: Lappi 9:12.6, Grijazsin 9:16.7 +4.1, Breen és Kajetanowicz 9:20.6 +8.0

Összetett állása a 8. szakasz után: Lappi 1:32:57.3, Grijazsin 1:33:00.6 +3.3, Breen 1:34:06.4 +1:09.1

 8. szakasz teljes eredménylistája itt elérhető

SMS hír
2014-02-02 08:21:57
Szegény Plangi! Hiába ment abszolút időt a hetediken. 16 perces késés miatt kizárták a versenyből. Így döntöttek a versenybírók.
SMS hír
2014-02-02 08:12:42
A 7. szakaszt Grijazsin 3.4-el jobban teljesítette, mint Lappi. Most 0.8-al ő vezet. A dobogón még a születésnapos Breennek van hely. A szakaszt a semmiből nyerte meg Plangi, Grijazsin a második, Kajto a harmadik.
VIDEÓ - Tisztelet a szurkolóknak
2014-02-02 08:05:56

Jól bírják a hideget, ehhez nem fér kétség, de azért nagyon csípős lehet. Látszik, hallatszik, hogy a szellő is dolgozik becsülettel.

Ez a felvétel már a ma reggeli első gyorson készült. A szurkolók nem véletlenül vívják ki a versenyzők tiszteletét is.

Vasárnapi magyarok 1. (SS7)
2014-02-02 07:39:16

A mai első szakaszon, a rallychampions.com elnevezésű 10.29 km-es gyorsaságin korrektül leszaladt a magyar mitsubishis. Negyeddikként zárt a Production Cupban és 9. lett az abszolútban. Tegnap azonban egy versenybírói döntés és egy késés miatt kapott 1:40 másodperc büntetést, így már csak kisebb csodával harcolhatna az elejével.

Hadik reggele nem lehet felhőtlen, mert a 6:37.7-es ideje 14.1 másodperccel gyengébb Csucsunál és 29-el rosszabb a Production Cup győztes Planginál. Abszolútban egyelőre a 24. pozíciót birtokolja, Productionban pedig 9. lett. De továbbra is versenyben van, ez pedig jó hír.

Itt jegyezném, hogy ez a Plangi nevű srác a teljes mezőnyt állva hagyta. Még az összetettet vezető Grijazsinnak is adott 2 másodpercet.

Klausz is leért, 7:07.8-as idővel. A célba érés marad továbbra is az elsődleges cél és a tapasztalat gyűjtés. Ez eddig kiválóan teljesül.

A 7.szakasz eredményei itt elérhetők.

Kifüggesztették a vasárnapi rajtlistát
2014-02-01 22:39:05
VIDEÓ - Így esett ki Bouffier
2014-02-01 20:34:31

És ugyanez belülről:

A magyarokkal nem babráltak ki a körülmények
2014-02-01 18:08:25

Hiába a havas út, a hideg szél, a sötét gyorsasági szakasz. A harcedzett magyarokat nem sikerült meglepni.

A Hadik-Kertész, a Lukács-Mesterházi és a Klausz-Kecskeméti páros is teljesíteni tudta a szombatra előírt hat gyorsasági szakaszt. Le a kalappal előttük.

Hadikék és Lukácsék a holnapi napon komoly csatába is keveredhetnek egymással, hiszen mindössze 23 másodperc választja el őket egymástól. Egyelőre a subarus páros áll jobban. Ők a hetedikek a Production Cupban, míg Csucsuék a nyolcadikak. Abszolútban a 15. és a 18. hely az övék. Elégedetten mehetnek ma aludni. Bár Csucsu még az utolsó gyors után is panaszkodott az átbeszélőre.

Klausz Kristóf élete egyik legnehezebb kihívásán van túl. Jutott most is bőven mindenből az ifjú pilótának. Küzdött is kicsit az elemekkel, de a fejlődés kézzel fogható. Holnap már csak célba kell kormányozza a Cliót.

Az 56 párosból mindössze 43-an  látták meg az első napi célt. Jól látható, hogy már a célba érés is nagy fegyvertény.

Hoppá! Lappi előzött a mai utolsó szakaszon
2014-02-01 17:22:56

Az utolsó hosszú gyorson ismét a fejlődésé volt a főszerep. Hiába sötétedett be, kivétel nélkül az összes versenyző jelentőset javult.

Consani annak ellenére ment három perccel jobb időt a délelőttinél, hogy állítása szerint kétszer is nagyot hibázott. Tlusták izzó féktárcsával érkezett meg, ő alig 1 perccel ment jobbat a korábbinál, míg Tamrazov elkeseredetten érkezett a beíróba.

Neubauert még az ág is húzza. Az előző szakaszon a felnie kapott, most a futóművével szenvedett. Tarabus jó időt ment, de elmondása szerint elnézett egy kanyart és a féke is elment. A talpon maradt Simone Tempestini a sok hóra panaszkodott, de azért javult két percet.

Wiegand ismét pirított egy jó időt, Orsák megpróbálta lekövetni és ahhoz képest, hogy másodszor ül az autóban, a 28 mp-s hátrány nem is vészes. Lappi mindent megtesz a győzelemért, de szerinte a gumija már kissé elfáradt. Azért élvezte.

Breen teljesen elvesztette a lelkesedését. Nem akar összeállni a képlet a mai napon. Kajetanowiczot azért még így is rendesen elverte, 23 mp-vel ment jobb időt a lengyelnél, aki élvezte a mai napot. Grijazsin a sötétben már nem sziporkázott, de nagyon boldog volt így is. Lappi végül csak beelőzte a nap végére, de azt mondta, hogy ennek ellenére jól fog aludni.

6. szakasz Top3: Lappi 17:47.2, Wiegand 18:02.3 + 15.1, Breen 18:04.7 +17.5

Összetett állása a 6. szakasz után: Lappi 1:17:30.6, Grijazsin 1:17:33.2 +2.6, Breen ':18:29.8 +59.2

Helyzetjelentés a magyarokról 5. (SS5)
2014-02-01 16:44:42

A két magyar csapat párosai szerves részét képezik a Production Cup legjobb 10 versenyzőjének. Ez az ötödik szakasz után sem változott, Hadik Andris, oldalán Kertész Krisztiánnal még egy pozíciót vissza is lopott az összetettben.

A szakaszt szorosan Lukács "Csucsu" és Mesterházi Márk mögött teljesítették, a hetedik pozícióban. Csucsuék 15:26.4-et szaladtak, ami több mint 42 másodperces javulás az előző körhöz képest, míg Hadikék 15:27.9-et. Ez 32 másodperccel jobb, mint pár órával korábban.

A Production Cupban tehát a subarus egység a 6-ik helyen áll, 3 tizedmásodperccel az orosz Travnikov mögött. Csucsunak pedig be van betonozva a 9. helye, mögötte két percre jön Merszijanov, előtte pedig fél perccel van Hudec. Ő még ma meg is lehet a hatodik gyorson.

Klausz Kristóf nagyon élvezte a hatodik szakaszt, mindent rendben talált és még szögek is maradtak a gumijában. Ő már sötétben ért célba, de még igy is javult közel 47 másodpercet.

A hihetetlen javítások gyorsaságija (SS5)
2014-02-01 16:32:45

Az 5. szakaszon a harmadik, ecoRent elnevezésű gyorsaságit ismételte meg a mezőny. Ez volt az a 26.34 km, ahol kiderült, hogy a nagy javulás fabatkát sem ér.

Az első helyen rajtoló Consani több mint két percet javult magához képest és elégedett is volt az útviszonyokkal. Ekkor már látszott, hogy a reggeli búskomorság már a múlté. Sorban jöttek a pilóták mosolyogva. Tamrazov és Tarabus is élvezte a szakaszt, apróbb hibákat leszámítva.

Neubauer szűkre vett egy kanyart és valamit megütött a hóban, így bukott négy percet, de folytatják. A két Tempestini közül már csak Simone van versenyben, aki nagyon élvezi is. Marco kiállni kényszerült. Wiegand kezd magára találni, de nem megy a határon, tudna még gyorsulni.

Orsák egyszerűen foglalta össze: "most már jobb". Lappi nem panaszkodott, nem is teheti, hiszen ismét abszolút időt ment. Vorobjovs keménynek érezte a szakaszt, de a végére belejött.

Breen állított valamit az autón, amitől túlkormányozottá vált. Annyira ezt nem élvezi. Kajto próbálja nyomni, de azért óvatosan közlekedik. Az orosz "csodagyerek", Grijazsin pedig nem hagyja magát. Alig kapott ki Lappitól, így még mindig vezet abszolútban. És még mindig úgy nyilatkozik, mint aki a töri 5-öst meséli otthon.

Még a legjobbak is javultak legalább egy percet. Láthatóan sokat jelentett, hogy a mezőny már letakarította a pályát. Most pedig mennek az utolsó gyorsra, ahol a lámpasornak nagy jelentősége lesz.

5. szakasz Top3: Lappi 14:14.2, Grijazsin 14:16.1 +1.9, Wiegand 14:24.0 +9.8

Összetett állása az 5. szakasz után: Grijazsin 59:26.9, Lappi 59:43.4 +16.5, Breen 1:00:25.1 +58.2

 

Bouffier a saját hibájának köszönheti a búcsút
2014-02-01 15:37:59

 Így festett az autó, mikor visszaért a szervízbe.

Helyzetjelentés a magyarokról 4. (SS4)
2014-02-01 14:32:32

Hadikéknak most nem sikerült olyan jól az ismétlés, mint a többieknek. A kategóriában a 10. helyen értek célba, 23.6 másodperces lemaradással. Összetettben ezzel a hetedik helyre estek vissza, de még mindig percen belül (56 mp) vannak az élen álló Svilishez képest.

Csucsu egyre jobban érzi magát, aminek meg is lett az eredménye. Hetedikként zárt a Production Cupban és stabilan tartja 9. helyét a kategória összetettjében. 

Klausz Kristóf is végigjött a negyediken, kicsit javult is, ideje: 6:37.6. A terv egyelőre teljesül, az ideje javuló tendenciát mutat.

A nagy abszolútban Hadikék a 14. Csucsuék pedig a 21. helyen állnak. Igazán kiváló teljesítmény mindkettőjüktől. Annak fényében különösen, hogy már 13 autó feladta a küzdelmet a reggel elrajtoló 56-ból.

Ismétlés a gyorsaság anyja (SS4)
2014-02-01 14:16:25

A mai napon másodszor megy ugyanarra a gyorsaságira az ERC mezőnye. A reggeli első gyors, az Optibet a negyedik szakaszként ismétlődik meg.

Érezhetően változtak a körülmények, ugyanis meglehetősen elégedetten nyilatkoztak a szakaszról a pilóták. Érzésre sokkal jobban tapad a pálya, sokat tisztult az előző kör óta.

Consani is kezdi elkapni a fonalat, Neubauer is megjegyezte, hogy fél perccel jobbat mentek, mint az előző körben. A cseh Tarabus mindössze annyit jegyzett meg, hogy tökéletes volt. Sepp Wiegand is kiemelte, hogy hatalmas a különbség a reggeli szakaszhoz képest. A két Tempestini is megy, Simone elégedett, Marconak azonban technikai problémái vannak, de tartja magát.

Lappi megint jó időt jött és elégedett volt. Körge elbúcsúzott technikai hiba miatt, Vorobjovsz pedig elégedetten nyugtázta, hogy sokat tisztult a pálya. Breen is kezd magára találni. Úgy érzi, hogy gyorsulni fog tudni.

Kajetanowicz még nem érzi készen magát a harcra, de igyekszik. Grijazsin szárnyai éppen csak megtörtek. A negyedik szakaszon csak 6. lett. A szakaszgyőztes Lappitól 11.8 másodpercet kapott.

Szakasz Top 3: Lappi 5:24.5, Breen 5:32.3 +7.8, Wiegand 5:32.4 +7.9

Az összetett állása: Grijazsin 45:10.8, Lappi 45:29.2 +18.4, Kajetanowicz 45:57.2 +46.4

Helyzetjelentés a magyarokról 3. (SS3)
2014-02-01 13:46:08

Az ukrán Pushkar valamit módosíthatott a beállításokon, mert megtáltosodott és a leggyorsabban teljesítette a 3. szakaszt a Production Cupban. Ezzel pedig beelőzte Hadik Andrist, aki 16:00.5-ös idejével 6. lett a kategóriában. Összetettben a 4. helyre csúszott vissza, de a hátránya továbbra sem tetemes, mindössze 37.2 másodperc a hátránya az élen álló Svilistől.

Csucsunak jobban sikerült ez a szakasz, mint az előzőek, mosolyogva nyilatkozott a beíróban, az átbeszélő is működött. Az eredménye is jobban sikerült, kategória 8. időt jött. Összetettben pedig megtartotta a 9. helyet.

Klausz Kristóf kerek 18:00.5-es időeredménnyel fejezte be a harmadik szakaszt, ráadásul az S2000-es fiestával közlekedő Tamrazovot hagyta közvetlenül maga mögött.

Eddig panaszkodásból áll a nap (SS3)
2014-02-01 13:30:57

A mezőny elején rajtolók közül sokan elégedetlenek a rajtpozíciójukkal. Nem hiszik el, hogy hogy csúszhat ennyire az út, csak szenvednek a pályán. Az elsőként rajtoló Consani már most azért imádkozik, hogy célba érjen.

Az ötödiknek rajtoló Tarabus semmivel nem volt elégedett, akárcsak a másik cseh, Orsák, aki abszolút nem érzi magabiztosnak magát. Simone Tempestini szerint eddig ez a leghavasabb szakasz. Wiegandnak még mindig nem fér a fejébe, hogy hogy van az, hogy bemegy egy kanyarba, érzi az autót, aztán egyszercsak elenged a tapadás.

Lappi szerint semmit nem változott a helyzet. De azért továbbra is jó tempót megy. Az észt Körge szerint elég ijesztőek a szakaszok. Breen sem érti, hogy mi történik, ha nagyon akar menni, akkor behibázik.

Kajetanowicz tanulni jött ide, az idejével elégedett, de szerinte nem tökéletes. A hihetetlen tempót diktáló orosz, Grijazsin pedig gyerekes mosollyal a szája szélén közli mindig, hogy meglepte saját magát.

Nem ok nélkül vigyorog, hiszen megnyerte a 3. szakaszt is. 10.8-al ment jobbat a második helyezett Lappinál és 20.7-el a harmadik Kajetanowicznál.

Ezzel tovább növelte előnyét az összetettben. Most már 31.1-el vezet Lappi előtt, a lengyel Kajetanowicz pedig feljött az elégedetlenkedő Breen elé a harmadik helyre.

Friss kép Hadikékról Lettországból
2014-02-01 13:23:53

A Remote szervízben készült a fotó. Csak így tovább!

Akiknek nem adta ki az első két gyors
2014-02-01 12:46:44

Íme néhány példa abból, ha valaki elszámítja magát a havas-murvás szélsebes útszakaszon. Nem véletlenül panaszkodnak a "nagyok" is a tapadásra.

Helyzetjelentés a magyarokról 2. (SS2)
2014-02-01 12:25:50

Eddig nem fáztak meg a magyarok, a hideg lett télben. Hiába az extrém mínuszok, a magyarok egyelőre megállíthatatlanok.

Hadik remek formában van, abszolútban a 9. helyen áll és az N-es autóknak kiírt Production Cupban a 3. helyen áll. Lemaradása mindössze 31.9 másodperc a helyi menő, Martins Svilis mögött. A második helyen egy észt pilóta, Siim Plangi áll, 20.6 másodperccel Hadik előtt.

Csucsu abszolútban a 25. helyen áll a második kör előtt, ami a Production Cup 9. helyére elég.

Klausz Kristóf két gyorsasági után a 47. helyen áll összetettben, gyűjti a kilométereket és szokja a hideget.

Lehet kalapot emelni Jan Cerny előtt
2014-02-01 12:04:32

Cerny a kétkerék meghajtású 208 R2-esével abszolút 6(!!) időt repesztett a 32 kilométeres gyorson. Ez már önmagában elképesztő, de az, hogy Kajetanowicztól csak másfél másodpercet kapott, talán még értékesebbé teszi az eredményt.

A norvég Rokland és a svéd Olsson is bekerült a legjobb 10-be (8. és 9. pozíció) az R2-es fiestával, de még ők is kaptak egy húszast Cernytől.

És ezzel a szép fekete peugeot-val jelenleg hatodik az összetettben. Vajon tudja-e tartani az eszméletlen formát?

Helyzetjelentés a magyarokról
2014-02-01 11:49:45

Klausz Kristóf 6:44.0-val teljesítette az első szakaszt. Közvetlenül az elsőnek induló Consani mögötti pozícióra volt jó az ideje.

A második szakasz már nagyobb kihívás volt mindenkinek. Csucsunak kimondottan, nagyon bosszús volt a célban. Az átbeszélő nem működött tökéletesen és a gumival is voltak problémái. Ideje 19:52.4, amely jelentősen elmarad Hadikék eredményétől.

A magyar subarus 19:21.5-je egyelőre a 10. helyre jó, ami kiváló eredmény.

Összetettben Hadik a rendkívül jónak mondható 9. helyen áll, Lukács "Csucsu" pedig a gondok ellenére is a 22. pozícióban készül a következő körre.

Grijazsin oktatott a másodikon
2014-02-01 11:40:02

Grijazsinnak nem volt ötödik sebessége a közepétől, de így is űridőt ment. 14.8-at adott a második Lappinak és 16.7-et a harmadik Breennek.

Ezzel át is vette a vezetést az összetettben, a technikai hiba miatt kiálló Bouffiertől.

Az orosz tehetség 20.3 másodperccel vezet a finn Lappi előtt és 23.6-al az ír peugeot-os Breen előtt. Most mennek remote szervízbe, aztán 12:40-kor kezdenek a 26.34 km-es ecoRenten.

 
Ajjajj! Bouffier megállt a másodikon!
2014-02-01 11:22:08

Csucsu és Hadik is leért az első gyorson
2014-02-01 10:53:46

Hadik Andris remek idővel, 5:55.6-al, majdnem a 10-be került, egyelőre 13-ik. Tőle mindössze 9.5-el lemaradva, 6:05.1-es idővel jött Csucsu, jelenleg a 22. pozícióban. Sokan vannak még kint, de bíztató a kezdés a magyaroknak.

Csucsu még nagyon verseny eleji formát érzett, majd bele lendül.

Közben a balti államok sztárjai is megérkeztek, úgyhogy alakult az eleje. Érdemes megtekinteni az eredményeket.

 

Öten megléptek a mezőnytől
2014-02-01 10:43:09
1. Bouffier: "Valamit állítani kell az autón, mert nem tökéletes. Beszélnem kell a szervizesemmel." - 5:38.0
2. Griazsin: "Nagyon meglepett az idő. Az autó nem ezekre a körülményekre volt beállítva." 5:38.2
3. Lappi: "Olyan mintha otthon mennénk, csak másak a hóviszonyok. Nagyon csúszik, de jó móka" - 5:43.7
4. Kajetanowicz: "Az autó jó, rövid a szakasz, de nagyon gyors." - 5:43.8
5. Breen: "Az eddigi legnehezebb téli verseny, amin valaha jártam." - 5:45.1
6. Wiegand: "Nehéz vezetni, mert néha gyorsan érkezel a kanyarba és az autót nehéz irányítani. Örülök, de nagyon nehezek a körülmények." - 6:00.5
7. Vorobjovs: "Nagyon csúszik" - 6:01.5
8. Orsák: "Bizonságit jöttem, nagyon tetszik a pálya, nagyon gyors." - 6:06.3
9. Tarabus: "Volt egy kis izgalom, de minden rendben. Nagyon havas, nem könnyű, teljesen más, mint a bejáráson" - 6:10.5
10. Körge: "Már az elején sikerült magunkra ijeszteni, nagyon csúszik" - 6:20.0
11. Neubauer: "Elég nehéz. A szél viszi a havat...a tapadás 7-8 autó után lesz jó. Idővel jobb lesz, azt hiszem." - 6:21.6
12. Roux: "Teljesen más, mint a tréningen" - 6.22.7
13. M.Tempestini: "Megforogtunk, de minden rendben" - 6:27.9
14. S. Tempestini: "Hibáztam 1 km-el a vége előtt, későn fékeztem, de minden rendben." - 6:30.9
15. Tamrazov: "Nagyon hasonló a Montéhoz, nehezen találja meg a féktávokat." - 6:31.4
16. Consani: "Nagyon nehéz, havas, gyors a pálya" - 6:38.6
17. Tlusták: 6:45.2
 
Friss hír a pályákról!
2014-02-01 09:34:35

Jelenleg így fest az első gyors. 20 percen belül Robert Consani már itt fog száguldani.

Jó lesz a reggele, ha havas táj a vekkere...
2014-02-01 08:54:57

Az eleje már úton van az első gyorsaságira, de nem közvetlenül oda mennek. Negyed tízkor még beiktatnak egy remote szervízt, hogy a rajt előtti utolsó simításokat elvégezhessék.

A GPS szerint Csucsu és Hadik is elhagyta Liepäját és úton vannak Kuldigába, a remoteba. Klausz 9:06-kor kel útra.

Az első szakasz az Optibet lesz. Tíz előtt öt perccel rajtol. Ha a szurkolók fáznának vagy rendkívüli módon unatkoznának, akkor jégkorongozással üthetik el az időt a helyszínen.

Nem indul jól a verseny a magyaroknak...
2014-02-01 00:27:31

A hivatalos dokumentáció szerint mindhárom magyar versenyzőt megbüntették sebesség túllépés miatt. Összesen 24 versenyzőt csíptek fülön, közülük Jean-Michel Roux járt a legrosszabbul, aki 2150 eurót kell befizessen a pénztárnál. Ráadásul a következő gyorshajtás a versenyébe kerülht majd.

A magyar versenyzőink közül Csucsu járt a "legjobban", neki 150 eurót, Klausznak 500-at, Hadiknak pedig 650 eurót kell majd leszurkolni az apró bakiért. Már csak emiatt is kívánunk nekik élvezetes versenyzést.

VIDEÓ - Így melegített a mezőny holnapra
2014-01-31 18:54:42

Fagyos a hangulat Liepajában
2014-01-31 18:30:56
Hadik Andrissal a shakedown után is sikerült beszélnünk:
'Délelőtt elkezdett esni a hó, aztán jeges eső lett belőle...
A pályán ebből semmi sem látszódott, a szél lefújta a havat. Murván kellett autózni. Kettőt mentünk a shakedown-on.'
 
Arra a kérdésre, hogy mennyire lesznek nyomvályúsak a pályák a második körre, ezt válaszolta a miskolci pilóta: 'Szerintem nyomvályúsak lesznek, de nem lesz vészes. Az út általában feljebb van, mintha töltésen autóznánk folyamatosan, két oldalt árokkal. Érdekes, hogy a levágós kanyaroknál gyakorlatilag az árokban kell kanyarodni. A Bal4-ek, Jobb4-ek mind az árokban...'
 
És hogy milyen a hangulat?
'Fagyos... de csak az idő! :-)
7-kor lesz rajtvárakozó és onnan a rajtdobogó után vége a mai napnak.'
 
Megvan az első büntetés a futamon
2014-01-31 18:09:59

Hiába választhatott volna tizenharmadikként a francia pilóta, a kvalifikációról való elkésését nem nézték jó szemmel a szervezők. Ezért plusz 10 másodperccel jutalmazták, így az utolsó helyre esett vissza.

Nem is nagyon válogathatott a rajtpozíciók között. Maradt neki a pole. Nem örömében tárta szét a kezét Consani, ez jól látszik.

Csucsu és Hadik közel egymáshoz a Shakedownon
2014-01-31 17:39:06

A magyarok is bemutatkoztak Lettországban. Egyelőre szokják a rendkívüli hideget és folyamatosan veszik fel a ritmust. A mai shakedownon Csucsu az Evo IX-essel 1:53.91-et repesztett, nem maradt el tőle sokkal Hadik Andris a Subaruval, a maga 1:54.91-ével.

Klausz Kristóf az ERC-n szokásos R3-as Clióval 2:18.34-et ment, ami a shakedown 29. és az összetett 46. helyére volt elegendő.

Az igazi verseny holnap kezdődik, most csak bemelegítettek a fiúk. Van hova melegedni, ugyanis a Hadik Rallye Team képén is jól látszik, hogy cudarak a körülmények.

Így választottak rajtszámot a legjobbak
2014-01-31 17:08:55

Tizenhét versenyző szállt harcba a legjobb rajtszámokért ma délután a 4.19 km-es murvás szakaszon. Közülük a legjobb időeredményt a skodás Sepp Wiegand szerezte meg. Így ő választhatott először. Neki a kedvenc száma, a 7-es hozhat szerencsét holnap. Ebből a pozícióból vág neki a 240 kilométeres száguldásnak.

Robert Consaninak jut a hálátlan szerep, hogy elsőként végigrobogjon a szakaszokon. Őt Antonin Tlusták és Olekszej Tamrazov követik majd.

A sorrend és a rajtpozíció a következőképpen alakult a leggyorsabb tíz versenyző között:

1. Sepp Wiegand - 7

2. Craig Breen - 14

3. Esapekka Lappi - 10

4. Vaszilij Gryazin - 17

5. Kajetan Kajetanowicz - 15

6. Timmu Körge - 11

7. Janis Vorobjovs - 12

8. Bryan Bouffier - 16

9. Mario Tempestini - 8

10. Vytautas Svedas - 13

Akiért érdemes végigvárni a mezőnyt Lettországban
2014-01-31 16:39:15

Share |
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024

s t a t i s z t i k á k