" Dezséri László neve rémlik nekem,aki a BP. Volán SC-nél volt később mint " Szakvezető" "
Dezséri keresztnevével teljesen össze vagyok kuszálva.
Újságcikkek stb. következetesen Dezséri J...-t írnak, Lászlót nem tőled hallom először és felmerült Dezséri Gyula is
A bukócső kérdéshez: Kozma Feri bácsi ment az '50-es évek elején? 1100-es Fiat monopostóval pályán, azon lehetett az ülés mögött egy kisebb keret, már nem emlékszem, képen láttam a műhelyében kb, 15 éve.
Első csöves raliautóként én a francia rendszámu Gordinikra emlékszem.
A minap egy idősebb úriembernél dolgoztam nála láttam két makulátlan Minit az egyik az annyira nem érdekes mert 1991 kiadású na de a másik.1971 inocenttini (nem biztos hogy helyesen írtam)tuningolt gyönyörű állapotú autó.Igaz utcai kocsi de hát beleszerettem.(Gumit nem lehet egyszerű vásárolni rá 10"kerekeken gurul)
'drzozo'-val és 'enduro'-val nemrég beszéltünk itt a visegrádi gyorsaságiról, úgy gondolom 'rátaláltam':
1972-ben Visegrád-Paprét-Szentendre néven szerepelt a programban.
Te talán emlékszel még ezekre a budapesti volános keresztnevekre, nekem 'beletört a bicskám':
1971:
Dr. Nádaskay Béla - Dezséri J...? Fiat-850SC
Dr. Nádaskay Béla - Tombor ...? Fiat-850SC
Iriczfalvi Ferenc - Szalai ...? Fiat-128(Hungarocamionos 'kisszalai'?)
Kiss Dezső - Katona ...? Fiat-850SC
Kromek Jenő - Kudett ...? Skoda-
1972
Agárdi Z...? - ... ... Polski-Fiat(Túra)
Cserkó A...? - ... ... VAZ-2101(Túra)
Gaál Pál - Gaál ...? Skoda-110L Rallye
Gaál Pál - Sági...? Skoda-110L Rallye
Kiss Gyula - Kukoda(Hukoda?) ...? VAZ-2101
Róna László - Palla(Balla?) ...? Fiat-850(ők a 'Rónafék?)
Szilágyi Dezső - Szőke ...? Trabant
Visegrádi ...? - Gombos ...? Moszkvics
Ha tud valaki, kérném segítsen....
Közel 40 éve volt, nem könnyű - tudom.
Sokat telefonálgattam, leveleztem, a fenti listán olyan név is akad, akinek a fahrerével sikerült beszélnem, de sajnos már ő sem emlékezett a teljes névre, csak a becenévre
Igazad van, a Sépjuhásznén, a Mátyás király úton és a Kilátó felé akár egymással szembe is találkozhattunk, első havazáskor nagy élet volt ott- és ez mind Hugó és az autó utolsó éles bevetése után volt már jóval! üdv
Számomra meglepő, mennyire népszerű volt a Fiat-850-es nálunk a rallye-ban. Volt legalább 20 páros, aki ezzel ment a '70-es évek elején, még Túrában is akadt belőle bőven.
1972 VOLÁN Rallye Túra >
Nem tudom kik ők, a rendszám IC-27-72, rajtszám 350
Azt hiszem a Nagy Andris volt a tettestárs, ott volt a szaltónál is, talán ő még emlékszik a gépre pontosan, de annak a kasztnija is meg volt építve. A hátulja ki volt szélesítve, arra emlékszem. És a széles kerekek, ahhhh, mesebeli volt!
Jól emlékszem, vittek is vele! Az is egy ízig-vérig versenyautó volt, tényleg ékszer volt. Versenyig el se jutott, totálkarcsi végzett vele még a bejáratás közben. Akkor volt az a duma a Volánban, hogy meg akarták nézni, mennyit forog a gép. -Na, és mennyit forgott? -háát, másfelet a tetején!
Egyébként az is egy olyan autó volt, amit csak kérésre, rendelésre gyártottak le a Mosernál, kapni csak úgy nem lehetett.
Kiss Dezső Moser-Tuning Fiat-850 Sport Coupé-jára emlékszel ? (talán 1971?)
Abban volt valami más is a motortuningon kívül ?
Ódákat zengnek róla a 'régiek', de a technikai részletekre nem emlékezett senki
A Hollósé gyári autó volt, de ő főleg csak pályázott. Akkoriban azért eléggé összemosódtak a sportágak határai, de ő utálta a rallyet (sic!), főleg pályán ment. Ott is játszották el neki az osztrák himnuszt, mert nem volt magyar! Az is kérdés, mit nevezünk gyári autónak. A Pista (bá) Puchja egy gyári tuningos autó volt, amit ő maga szerelt össze az alkalmanként becsempészett holmikból. (Amíg el nem lopták tőle, de ez egy másik és nem túl nyilvános történet ) És nem mellékesen olyan autót konkrétan nem lehetett kapni, csak összeépíteni. A Gordinik pedig a production racer ősanyjaként a világon először gyártottak szériában egy olyan versenyautót, amit bárki megvehetett, persze Gr.I-es kivitelben, de pl. már bukócsővel, dupla weberekkel, stb.