LCH Tavaszi LADA találkozó
Rally Sweden 2014

FORRÁS híreinket eddig 10480x nézték meg.
h i r d e t é s
Összes oldal:
685106839
Napi oldal:
70992
Jelenleg:
1238
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat
Jari-Matti tortája az arcán landolt
2014-02-08 19:24:28

 

Latvala átvette a vezetést a világbajnokságon
2014-02-08 18:23:00

A világbajnokság állása két forduló után:

1. Jari-Matti Latvala Volkswagen Motorsport Polo R WRC          40
2. Sebastien Ogier Volkswagen Motorsport Polo R WRC      35
3. Mads Ostberg Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC    30
4. Andreas Mikkelsen Volkswagen Motorsport Polo R WRC       24
5. Bryan Bouffier M-Sport Ford Fiesta RS WRC              18
6. Kris Meeke         Citroen Total Abu Dhabi WRT DS3 WRC    17
7. Mikko Hirvonen M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC            13
8. Ott Tanak  M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC            10
9. Elfyn Evans M-Sport WRT Ford Fiesta RS WRC             8
10. Henning Solberg Ford Fiesta RS WRC               6

Egy világbajnok is lehet laza + BÓNUSZ VIDEÓ
2014-02-08 16:44:35

 

Immár 41 méter az új rekord a Colins Cresten. A francia egy amerikai rekordot búcsúztatott. Ken Block 37 méteres ugrása már a múlté:

Latvala könyörtelen volt
2014-02-08 16:22:45

Az utolsó szakasz, a Power Stage több dologról is döntött. Vajon kiké lesznek a bónuszpontok? Ostberg előz-e? Henning Solberg ledolgozza-e a kemény egy tizedet?

Ha röviden válaszolnánk, akkor: Ostberg, Latvala, Hirvonen lenne az első válasz, Nem a második és ugyanúgy nem a harmadik is.

Nade ne fukarkodjunk a szavakkal. A Power Stage-et, amelyen egyszer már végigszáguldottak a nap folyamán, Kubica kezdte. Be is fejezte, de ennél többet ő sem akart kommentálni. Nagyon szépen leírta, hogy hogy ment: "Mint nagyanyám, mikor vásárolni megy  a szupermarketbe". Ez igaz volt. Ogier jött másodiknak, aki tönkreverte a lengyel idejét, majd egy perccel ment jobbat. Nem tudta, hogy ez mégis mire lesz majd elég, de nem örült neki, hogy ennyire az elején jött.

Nem csoda, hiszen már Meeke is megközelítette jócskán. A brit ideje 1.8-al volt gyengébb Ogierénél.  Evans közben kiforgott a versenyből, neki nem sikerült befejeznie a svéd futamot. Henning Solberg válasza egyértelmű volt a kérdésre, hiába javult ő is rengeteget az előző köréhez képest, megközelíteni nem tudta a franciát, maradt a hetedik összetettben, ami kiváló eredmény a privát fordostól.

Tidemand a végén kezdte el élvezni a futamot, mosolyogva csak annyit közölt, hogy bárcsak most kezdődne az egész. Ideje ugyan nem lett a legjobb, de legalább élvezte. Az észt Tanak is szépen autózott, végül a kilencedik helyen zárta az utolsó szakaszt. Őt követte Hirvonen, aki szemre is tetszetősen autózott, eredményre pedig még jobban. Abszolút harmadik időt szaladt a Poweren, ami 1 kerek pontot jelentett bónuszba a többi 12 pont mellé.

Utána jött a három dobogós. Sorrendben Ostberg, Mikkelsen és Latvala. Már ami a célba érést illeti. Az eredményt tekintve pedig Ostberg bizonyult a legjobbnak. Ideje majdnem ráijesztett Mikkelsenre, aki ment végül egy biztonságit és meghagyott 5.9 másodpercet az előnyéből a végére. Latvala pedig nem nagyon spórolt, másodikként zárt a Poweren a két plusz pontért.

A két norvég rendkívül boldog volt a célban. Ostberg kissé egykedvűen nyilatkozta, hogy nagyon jó nap áll mögötte és nagyon örül a harmadik helynek, míg Mikkelsen majdnem a fejével együtt tépte le a bukósisakot örömében. Élete első dobogójának nagyon örül, főleg annak, hogy a család és a barátok is jelen lehettek az ő félig hazai futamán.

Latvala pedig. Nehezen tudja leírni, hogy mennyire boldog. Minden itt kezdődött neki. Sikerrel teljesítette ezt a versenyt és kiemelte, hogy a koncentrációnak rendkívüli szerepe volt ezen a megterhelő futamon . Megnyerte, megérdemelte. Ha Ogier nem hibázik, talán másként alakul, de ilyen a rali. És ezt nem csak mi, hanem egy világbajnok is tudja.

>> A nem hivatalos végeredmény itt elérhető <<

SMS hír
2014-02-08 10:17:22
Eközben a Historicon:
17. szakasz: 1. Radström, 2. Axelsson +3.8, 3. Solberg+5.3
Összetett: 1. Solberg, 2. Radström +21.8, 3. Axelsson +1:07.6
Mikkelsen folytatja, most már Ostberggel csatázik
2014-02-08 10:03:32

A Svéd-rali leghosszabb szakaszát (24.63 km) a híres Vargasent vették célba, amelyen a rendkívül népszerű Colin's Crest elnevezésű ugrató is szerepel. Ha Ken Block nem is volt egy nagy ász, azért a legnagyobb ugrás az ő nevéhez fűződik 2011-ből. 37 métert repült akkor Fordjával.

A hosszú gyorsot Kubica kezdte a legjobban, sem Solowow, sem Al-Qassimi nem tudta tartani vele a lépést. 15:09.4-e tíz másodperccel volt jobb az arab versenyző idejénél és 26-al honfitársáénál.

Prokop azonban kifújta mindenki orrát. 14:35.2-t jött. Elégedett volt az idővel. Breen alig kapott a cseh versenyzőtől, hiszen mindössze egy hatossal jött csak gyengébbet. Aztán ilyenkor mindig jön Ogier, aki átírja a szabályzatot, miszerint nem lehet nagyon elverni az ellenfeleket. De lehet, most is sikerült. 14:03.4-et jött.

Evans most nem tudott közel kerülni a franciához, közel 26 másodperccel kapott ki. Nem úgy Henning, aki ismét parádézott. Mindössze 1.9 másodperccel volt lassabb Ogiernél. A francia célja, hogy elkapja Solberget. Nem lesz könnyű, ezt tudja, de megpróbálja a délután folyamán. A norvég óvatos volt, de örült neki, hogy közel lehet egy Polo WRC-hez.

Tidemand és Meeke három tized különbséggel ért be egymáshoz képest. A svéd volt a jobb, 14:20.4-et jött. Ezzel Ogier elé is ugrott. Tanak megpörgött a gyorson, ezért "csak" 14:18.8 másodpercet jött, ami 15 plusz Ogierhez képest. Az ő pozícióját nem veszélyezteti talán a Volkswagenes, de sok van még hátra.

Hirvonen sem tudta átvenni a vezetést "csak" a harmadik legjobb időt futotta. 14:07.8-at hasított. Nem érzi jól magát, nem akarja túlvállalni a gyorsokat. Most már egészen biztos, hogy nem fog tudni mit kezdeni Ostberggel, a pali egy kamikáze. Élvezi is a mai napot, meg is van az eredménye. Elsőként sikerült 14 perc alá mennie, nem is kevéssel. 13:52.7-et ment. Célba vette a harmadik helyet, hiszen csak 19-re volt Mikkelsentől a 19-es előtt. Azonban a Mikkelsen megy tovább és nem is lassan. Mindössze 1.1-et kapott Madstól.

A szakaszt ismét Latvala nyerte a változatosság kedvéért. Nagyon élvezi a vezetést, az autó remekül működik, mindent rendben talál. Ezúttal 2.6 másodperccel volt gyorsabb Ostbergnél és 3.7-el Mikkelsennél. Így már jelentősen megnőtt az előnye a norvéghoz képest. Immár 36.9 másodperccel vezet összetettben.

Neuville majdnem megverte Latvalát, mindössze 1.9 másodpercet kapott, Hanninen 8.8-at. A Hyundaiok a tegnapi hibák ellenére jó tempót tudnak menni.

A 20. szakaszt élőben közvetíti a Sport2 10:30-tól. Érdemes lesz követni.

>> A 19. szakasz eredményei <<

Így füstölt Mikkelsen autója a célban
2014-02-08 09:24:14

Latvala lassan eldönti a csatát, Mikkelsennek gondjai vannak
2014-02-08 09:22:00

A 18. szakaszon 19.26 km-t teljesített elsőnek Kubica, aki most már nem szeretne semmi drámát a mai napon. Egészen más az egész verseny, mint amire számított. Az tény, hogy idén kijut neki a jóból. Janner, Monte és most még ez is. De megy és most a 11:45.8-al megverte lengyel ellenlábasát, Solowowot. Ráadásul nem is kevéssel, 21.2 másodperccel bizonyult jobbnak Solowownál. Aki nem is érti, hogy mi folyik itt, néha meg tud állni, néha nagyon nem. Al-Qassimitől pedig én kérek elnézést. Jelentem az arab pilóta feltámadt. Megverte mindkét lengyelt. 11:41.0-át jött. Egy kicsit próbált rátenni. Sikerült neki.

Prokop azonban odapörkölt mindannyiuknak. 11:09.7-et jött és jobban érzi magát, mint tegnap. Azt mondja nem könnyű nyugodtnak maradni és úton tartani az autót. Annyira azért sikerült, hogy Breent maga mögés utasítsa. Az ifjú ír 11:16.4-et szaladt. Nem volt elkeseredve, próbál alkalmazkodni a körülményekhez.

Ogier megérkezett egy bődületes idővel. 10:40.2-je több mint 29 másodperccel volt jobb a listavezető Prokopnál. Véleménye szerint mindent kiad magából, de nem érzi magát könnyű helyzetben. Az íveket nehezen találja. Evans sem tudott 11 perc alá jönni. 11:04.7-es idejéhez hozzátette, hogy folyamatosan változóak a körülmények, fékezésnél sokszor semmi nem történik.

Henning Solberg a beíróban norvég nyelven tartott részletes elemzést, de a lényeg az volt, hogy képtelen odatenni magát ilyen szakaszon. 20 éve vezet hóban, de ez még neki is sok. Azért nem kell szerénykednie a 10:50.1-es idővel. Tidemand jött a sorban, aki nagyon nem volt boldog a beíróban. Az ideje sem volt túl jó. Ogier meg is érkezett a nyakára. Már csak 5.6 másodperc a hátránya az ifjú svéd mögött. Pontus a beállításokra panszkodott.

Amíg tegnap Meeke a walesi futamhoz hasonlította a svédet, most Tanak a Montéhoz. Nagyon küzd az elemekkel, de így is behozta az autót a második legjobb időre. 10:47.8-at jött. Hirvonen nagyon nem volt jó kedvű, sok hibával jött le a 18-ason. 10:50.4-es ideje csak a 4. legjobb volt az eddig leért pilóták között. Ostberg azonban vért készített a kulacsába a 17-es szakasz után. 10:41.8-at jött, amivel alig maradt el Ogiertől. Élvezte a szakaszt, de 5 másodpercet bukott el azzal, hogy ki kellett kerülje Meeket, aki időközben leért, de bukott 7 percet.

Mikkelsen füstölő autóval és gyengébb idővel ért célba. 11:00.5-öt jött, amivel gyakorlatilag kezdi elveszíteni az esélyét a győzelemre. Remélhetőleg nem lesz baja az autónak és befejezheti a versenyt a norvég. Olaj ömlött ki a motorban, de bíznak a folytatásban. Latvala űridőt jött, megállíthatatlan. Reméli, hogy a csapattársa folytatni tudja, ez volt a legfontosabb neki a célban. Amúgy 10:34.8-as ideje a mezőny legjobbja volt.

Eldőlni látszik a csata minden szinten. Ostberg sokkal gyorsabb Hirvonennél, Latvala pedig veri Mikkelsent.

>> A 18. szakasz végeredménye <<

SMS hír
2014-02-08 09:05:36
A brit bajban van.
Kris Meeke megállt a 18. szakaszon valahol a cél előtt.
Latvala 300. szakaszsikerével növelte előnyét
2014-02-08 08:41:11

A lengyel különpárbajt a kora reggeli szakaszon Solowow nyerte. Solowow nem csak megszerezte Kubica exnavigátorát, Maciej Barant, de még meg is veri "éhgyomorra" Kubicát. Nem is kevéssel, 18.7 másodperccel. Mindketten a rendkívül csúszós útra panaszkodtak. Kubica meg is jegyezte, hogy olyan mintha a Szupermarketbe kocsikázna bevásárolni. Al-Qassimi megint sokat kapott és tele van a hócipője, de azért befejezné.

A cseh csillag, Prokop mindenkit alaposan megvert, aki előtte jött. 7:17.5-ös ideje éppen 31 másoperccel volt jobb Solowow legjobbjánál. De legalább már megtudtuk tőle, hogy van jég a hó alatt. Bár nem látta, ez pedig nem könnyíti meg a helyzetet. Az ír fiú, Breen szerint a Svéd-rali legnehezebb szakaszán van túl, semmi tapadást nem érzékelt, megy ki a fara. Azért 7:21.0 másodpercet jött, ez pedig nem olyan rossz.

Persze ilyenkor megjön Ogier és a nem rossz időt át kell értékelni. 6:51.7 lesz a francia után az abszolút idő. Persze megjegyezte, hogy nem könnyű ilyen körülmények között versenyezni, sok takarítani való van, nagyon csúszik neki is. Ogier után Evans jött. Nem is rosszul, hiszen 7:03.6-os ideje nem sokkal maradt el a francia világbajnokétól.

A sorban Henning Solberg következett, aki már az első időellenőrzőnél mutatta, hogy kegyetlen gyors, még Ogiert is felülmúlta. Végül 6:50.8-al "megalázta" a francia villámot. Ő rá még nem veszélyes tehát Sebastien. Tidemandra annál inkább, ugyanis az ifjú svéd kapott tőle 18.7 másodpercet. Nem is érezte magát jól, nem volt magabiztos.

Kris Meeke is jó idővel kezdett, bejött 7 perc alá ő is. 6:58.2-es ideje nem is olyan rossz. Ráadásul nagyon mérges volt, hiszen nagyon könnyű hibázni, mert nagyon latyakos a pálya. Az észt Tanak érkezésével új listavezetőnek örülhettünk. 6:47.8-at jött. A sok hónak ő sem örült, nagyon csúszik a pálya neki is.

Úgy tűnik azonban, hogy a pálya folyamatosan tisztul, hiszen Hirvonen parádés időt jött az észt után. 10.4-et adott Tanaknak és elégedett volt így elsőre. Mindennhol járt a gyorson, csak hogy elérjen a beíróba. Szerinte is izgalmas a szakasz. Az meg még izgalmasabb, hogy Ostberg ismét megverte. 1.3 másodpercet adott a finnek. Pedig az első ellenőrzőnél még Mikko állt jobban. Mondani sem kell, hogy ő is küzdött az elemekkel. Próbálta kontrollálni a sebességét, szerinte bármi megtörténhet egy pillanat alatt.

És a nagy csata első résztvevője, Mikkelsen következett. Az ideje "csak" a harmadik helyre volt jó. 6:37.5-öt jött. Óvatosan közlekedett érzése szerint. Próbálta az íveket megtalálni és nem kockáztatni. Latvala pedig ezt ki is használta. 3.9 másodperccel jobb időt ment a norvégnál. Ezzel ő lett a szakasz legjobbja és növelte az előnyét az összetettben 7.5 másodpercre. Rengeteg hó volt a szakaszon szerinte is, "nagyon óvatosnak kell lenni" - tette hozzá.

Ez volt a "repülő finn" 300. szakaszsikere, úgyhogy megérdemel egy hatalmas ovációt.

A két Hyundai volt az utolsó a WRC-s különítményből. Folytathatták mindketten a küzdelmet a Superrally szabályainak megfelelően. És ha már itt voltak, siettek is. Hanninennek jobban sikerült a szakasz, 1.3-al ment jobbat Neuvillenél.

>> A 17. szakasz eredményei <<

Nyitott kérdések az utolsó nap előtt
2014-02-08 08:04:57

Sok nyitott kérdést hagytak nekünk mára a világbajnokság sztárjai. Itt van mindjárt a csata az első helyért. Latvala mindössze 3.6 másodperccel vezet Mikkelsen előtt. Azt megtudhattuk, hogy a tegnapi gyengébb eredményei a finnek a taktika részét képezték. Inkább az elhasznált gumikkal ment, csak, hogy ma az újakat tudja feltenni.

Aztán Hirvonen megtámadja ma a dobogót, de neki már nem lesz könnyű dolga. Ostberg mögött jelentősnek mondható 19.7 másodperces hátrányt szedett össze, de a reggeli szervizparkban mosolygott, így egész biztosan támad a finn. Vicces, hogy az első helyért egy norvég üldöz egy finnt, míg a harmadikért ez fordítva van. Azonban Mikko sem lehet nyugodt, hiszen Tanak ott liheg a nyakában, mindössze hat másodperc a hátránya. Szép csata várható, na.

A legnagyobb izgalmaz azonban az okozhatja, hogy a tegnapi napon - a hibáját követően - őrületes tempót diktáló Ogier mire megy ma?! A hatodik helyet vette célba, könnyen előfordulhat, hogy meg lesz, már csak 1 perc 6 másodpercet kell ledolgoznia Meekel szemben. Lesz rá 142.16 km-e.

A WRC2-t simán nyerheti Al-Rajhi, miután Ketomaa DMACK gumijai nem örülnek a murvának. Képtelen vele sietni. A szaúdinak már csak be kell gurulnia a célba - kis túlzással.

>> Íme a mai rajtlista <<

Latvala előnye csökkent, Ogier előzött
2014-02-07 19:38:41

Úgy látszik, hogy Henning Solbergnek fekszenek a rövid pályák. Annak meg kimondottan örül, ha sáros, latyakos. A mai utolsó szakaszon, a karlstadi szuperspeciálon ugyanis 1.9 kilométert robogtak a párhuzamos pályákon.

Az öreg rutin volt az első, aki bement 1:40 alá. A maga 1:38.8-as ideje pont 4.2 másodperccel volt jobb az addigi etalon időnél, az Evans által felállított 1:43.0-nál. A Kubica-Meeke páros már egészen megközelítette a száguldó norvégot, de még ők is kaptak 2.2 és 2.3 másodpercet. Aztán Hirvonen már ostromolta az 1:40-et, de alá mennie nem sikerült. Három tizeddel ő is kijjebb csúszott. A párja Tidemand tőle is kapott 2.3-et.

Tanak és Ostberg párharcából utóbbi került ki győztesen, ráadásul megfejelte az addigi legjobb idővel. Kerek két tizeddel múlta felül Solberg idejét. Az észt versenyző pedig egy tizeddel ragadt kívül az 1:40-en.

A sokak által várt Mikkelsen-Latvala párharc norvég győzelmet hozott, ráadásul 1.2 másodperccel volt gyorsabb Andreas, így holnapra már csak 3.6 másodpercnyi előnyt hagyott a finnek. Ráadásul a norvég Volkswagenes megállította Ogier ámokfutását. A francia mindössze 1:37.2-t ment, de ez is elég volt neki ahhoz, hogy előzzön még egyet lefekvés előtt. Immáron a kilencedik az összetettben.

Holnap sem lesz rövid napjuk a fiúknak. Hat gyorsasági vár majd a mezőnyre, ráadásul kellően korán rajtolnak, 7:55-kor már a pályán kell lennie az első autónak. Nagy harc várható a győzelemért és a 3.-4.-5. pozícióért is.

Lapján, lapján és lapján
2014-02-07 18:56:52

SMS hír
2014-02-07 18:30:58
Historicban eddig elmarad a nagy csata
Petter Solberg vezet Radström előtt 27.1-el, míg Bäcklund a harmadik, 55.3 mp lemaradással. A hétszeres győztes Blomqvist az ötödik. Ő már 1:36.9 másodperces hátrányban van.
VIDEÓ - Ogier hibája is mozgóképen
2014-02-07 17:21:58

VIDEÓ - Kubica és az elrontott ugrató
2014-02-07 17:13:46

Al-Rajhi korlátlan úr a WRC2-ben
2014-02-07 17:04:46

A reggeli csata szépen lassan elült a WRC2-ben. Ugyan kiszámíthatatlanok a körülmények, azért az megállapítható, hogy kényelmes különbségek álltak be a párosok között.

Al-Rajhi Yazeed több mint másfél perces előnyt autózott össze a gondokkal küzdő Jari Ketomaaval szemben. A finnek sincs sok félnivalója, mert neki is van egy vastag 48 másodperces előnye az aktuális harmadik, Karl Kruudával szemben.

A 15. gyorson a korábban sok gonddal küzdő két ukrán végzett az élen.

>> A 15. szakasz eredménye <<

Vajon ki nyert már megint szakaszt?
2014-02-07 16:35:38

A hagforsi sprintet kivételesen nem Henning Solberg nyerte, pedig nagyon sietett. 2:05.4-es ideje sokáig a legjobb volt, de Mads Ostberg fél másodperccel jobbat teljesített nála. Ekkor még hátra volt a három Volkwagenes.

Latvala a borzasztó állapotú gumijai miatt "sokat" bukott. Ezen az 1.87 km-en képes volt 6.2 másodperccel lassabban közlekedni, mint a citorenes norvég. Mikkelsen ezt nagyon nem bánta, mert ő csak kilenc tizedet kapott, így 5 másodperccel közelebb lopózott a finnhez. Mikkelsen már most a dobogóról álmodik.

És akkor a külön kategóriát képviselő Ogier ismét megmutatta. Most kettő másodperccel ment jobbat az addigi legjobb Ostbergnél. Így már csak 1 perc 11 másodpercre van Meeketől. A mai napon 7-ből 5 szakaszsikernél jár.

Most jön egy szerviz, aztán következik a futamot nyitó szuperspeciál ismétlése Karlstadban. Mindenki elégedett lehet a mai nappal, aki teljesítette.

Előrehozott Wales-rali lett Svédországban
2014-02-07 16:02:21

A napi hosszún Breenig bezárólag Prokop vezette a sereget. 12:11.4-es idejét Solberg érkezéséig még csak megközelíteni sem tudták. Ekkor azonban a norvég lesújtott. 13.5 másodperccel ment jobbat a cseh versenyzőnél. 

Azt tudni kell, hogy a pálya lassan használhatatlan lesz, ugyanis folyamatosan ömlik az eső, több helyen van olyan átmosás, ami veszélyes lehet. Ennek esett áldozatául Breen, aki kétszer is megforgott a szakaszon és bent hagyott 25 másodpercet. Így nem meglepő, hogy csak 12:36.4-et jött.

Evans próbálkozik, de nem eléggé. Nem sikerült megelőznie Solberget. 4.8-al ment gyengébbet a tréfás norvégnál. Meeke hozta az infót Kubicáról. Szerinte a lengyel elrontotta a féktávot, nem tudott befordulni. Az angol viszont nem rontotta el és 12 percen belül jött, 11:58.3-at. Most már a hazai futamához hasonlítja a svédet. Igazán hízelgő, ismerve a Wales-rali tulajdonságait.

Tidemand 12:00.8-at jött és ő is kiemelte, hogy ez bizony murva, amin közlekedniük kell, de nincs ezzel gondja. Hirvonen volt az első aki letaszította a trónról Solberg urat. 11:51.9-et jött, ami után roppant kíváncsi volt, hogy mire lesz elég Ostberggel szemben. Hát nem sokra, ugyanis a norvég képes volt több mint négy másodpercet adni Mikkonak. Ráadásul ismét volt egy Kubica-afférja. Majdnem eltalálta. Ennek pedig nagyon nem örül. A lengyel ismét lejött, de újabb 10 perce bánta.

Az észt Tanak 11:53.8-at teljesített. Jól érzi magát, de nem érzi késznek magát arra, hogy túlvállalja a gyorsokat. Megy, ahogy kényelmes. Na és most figyeljenek, dobpergés! Latvala hajszálra azonos időt ment Ostberggel, 22.76 km-en. Hajmeresztő. A finn első lökhárítója kicsit megsínylette a sietséget, de jól van, nem történt semmi drámai. Mikkelsen ismét kapott Latvalától. Ezúttal 2.6 másodpercet. Próbálja tartani a lépést Jari-Mattival, de nem akar hibázni.

És akkor következik Ogier, az "állat" című fejezetünk: A fürge kezű francia ezúttal csupán 11.1 másodperccel baktatott jobbat a többieknél. Nem szeretném minősíteni, de nehéz erre szavakat találni. A négy és fél perc kínlódás után is vannak céljai. Most úgy döntött, hogy megszerzi a hatodik helyet. Kételkedjünk benne, hogy sikerülni fog?! Jeleneg 10. helyen áll, 1 perc 14 másodpercre a hatodik helyezett Meeketől. Nincs több kérdésem...

>> A 14. szakasz időeredményei <<

SMS hír
2014-02-07 15:35:17
Friss hír!
Nem ismétlés, hanem valóság, Kubica a 14. gyorson ismét megállt. Ez ma nem az ő napja.
Ogier a földönkívüli
2014-02-07 15:11:51

Akármilyen hihetetlen, ismét Prokop volt a leggyorsabb elsőre. 10:37.7-es ideje a fredriksbergi szakasz legjobbjának számított 14:37 perckor is. A cseh versenyző azt mondta, hogy teljesen tönkrement a pálya, majdnem le is sodródott a szakaszon az útról, de valahogy összeszedte. Al-Qassimi már csak a túlélésre hajt, ideje felejthető. Akárcsak Solowowé, aki fél percet kapott Prokoptól.

Breen ugyanakkor a cseh fordost is maga mögött hagyta. 6.2 másodperccel ment jobbat Prokopnál. Az ír fiú örült az eredménynek. Minden teljesen új számára, a WRC kocsi egy jó nagy lépés számára. Aztán szokás szerint Henning Solberg vette át a vezető pozíciót. Kerek 6.8 másodpercet vert az előtte célba érő  Breenre.

A másik szigetországból érkező ifjonc Evans nem tudta elkapni Henninget, 9.3 másodperccel teljesített lassabban a 18.15 km-en. Azt mondja nagyon durva körülmények között kell menniük, viszont sokat tanul ezáltal. Kubica 10:40.2-t ment, de nem is ezzel foglalkozott, hanem azzal, hogy megköszönje a szurkolóknak, hogy visszatették az útra az előző szakaszon.

Meeke viszont kezd ráérezni a hóautózásra. Mondhatnánk, ha lenne hó. Miután ez nem igaz, így csak azt mondhatjuk, hogy ráérzett a murván való autózásra szöges gumin. A brit kerek négy másodperccel ment jobb időt Solbergnél, amit boldogan nyugtázott. "Sokkal jobb a tapadás, nagyon élvezem" - tette hozzá Meeke.

Tidemand kis híján megcsípte nevelőapját. Már csak 1.2 másodpercet kapott Solbergtől ezen a szakaszon. Ez pedig az eddigi harmadik legjobb idő. Jól érzi magát, boldogság van! Hirvonen is örülhet, hiszen jobb időt teljesített az addig célbaérkezőknél. Azonban a pálya minőségétől feláll a szőr a hátán. Azt mondta, hogy nagyon kell óvnia a gumikat, mert a murva nagyon kikezdi a kerekeket. A finn ezúttal egy teljes másodperccel volt jobb Ostbergnél, aki nem aggódik. A különbség kettejük között 12.3 másodperc jelenleg.

Tanak 10:22.2-t jött, de nem nagyon aggódik emiatt. Azért viszont sokkal jobban, hogy hogy fogják bírni a gumijai. Életbe lép nála is a kímélő üzemmód. Latvala is leszaladt erőteljesen a Fredriksbergen. 10:11.5-öt jött, majd hozzáfűzte, hogy az elején egészen jó, mert meg vannak az ívek, de úgy 6 km-től, ahogy befordul az erdőbe, havas minden. Ez persze nem probléma, csak megjegyezte. Mikkelsen sem jött rosszul, de el kellett fogadnia, hogy Latvala ismét gyorsabb volt. 0.9 másodperc volt most a különbség közöttük, a norvég kímélte a gumikat és kerülgette a sziklákat.

Az a helyzet, hogy ha Ogier nem hibázik reggel, akkor olyan tükörsimán nyerte volna ezt a versenyt, hogy az már ijesztő. Amíg a többiek "erőlködnek", addig ő megint ment egy abszolút időt. Most 6.6-al volt jobb Latvalánál. De ugye a rali elég összetett sportág. A francia még azért szerényen megjegyezte, hogy próbált nem túl aggresszíven menni a gumikkal. Igazán megköszönhetjük neki.

>> A 13. szakasz eredményei <<

Mindeközben a Historicon
2014-02-07 14:28:41

Hanninen útját is egy hófal állta el
2014-02-07 14:12:58

Ismét kaotikus szakasz volt a Lesjöfors
2014-02-07 14:01:26

A 12. gyors már szigorúan murván zajlott. Ami nem is lenne akkora baj, ha nem ömlene az eső. De ömlik és a pilóták váratlanul nehéz körülmények között találták magukat.

Érdekesség, hogy Neuville holnap folytatni fogja a futamot, a szervizesek már készítik fel az autót. Mikkelsen jókedvűen azt nyilatkozta, hogy a futam végéig lesz elegendő mennyiségű vadonatúj abroncsa, míg Grondal szomorú szmájlival tudatta, hogy vége a versenyének.

A mezőny elején Prokop vezetett mindaddig, amíg nem jött Breen, aki közel 7 másodperccel ment jobb időt, mint a cseh versenyző. Evans ismét megforgott a gyorson, nem is tudott közel kerülni az élen álló ír pilótához. Az ifjú fordost egy idősebb fordos előzte be végül, aki nem más, mint Henning Solberg. A parádézó norvég 9.8-al ment jobb időt Breennél. Azt mondta a célban, hogy nagyon kell koncetrálni, jelentősen megváltoztak a körülmények.

Hogy milyen jó időt ment az idősebb Solberg fivér, azt jól mutatja, hogy Hirvonen sem tudott közel kerülni hozzá. A finn rendkívül szomorú volt, ugyanis a szakaszon feltartotta a poroszkáló Kubica és a kieső Hanninen is. Ennek ellenére nem olyan rossz a 9:19.8-as időeredmény. Persze ennek leginkább Ostberg örülhetett, hiszen a norvég kihasználta Mikko botlását és 6.1 másodpercet. Bár ő is találkozott Kubicával. A lengyelt ma nem zárják szívükbe az élmenők. Kubica kiért végül a gyorsról, de az autó nem festett túl jól és kapott több mint 10 percet.

Ami utánuk következett az már viszont parádé volt. Tanak majd' egy hatost osztott ki Ostbergnek, míg Latvala 16.2 másodpercet. Nem is panaszkodott a szárnyaló finn, nem is tehette, hiszen Mikkelsent is megverte kerek 5 másodperccel. Egyedül francia csapattársával, Ogierrel nem bírt, de ezt már mondhatjuk úgy is, hogy megszokhattuk. A gall csillag 2.3 másodperccel repesztett jobb időt Latvalánál, amihez csak annyit fűzött hozzá: "nem könnyű szakasz, de nekünk jó volt". Ilyen tempó után nem is csoda.

>> A 12. szakasz eredményei <<

SMS hír
2014-02-07 13:36:47
Kubicának nincs szerencséje!
A lengyel páros megállt a 12. gyorson. Egyelőre nincs több infó róluk. De nem csak ők vannak bajban.
Hanninen szintén megállt, Tidemand defektet kapott.
SMS hír
2014-02-07 12:48:41
Friss hír!
A 12. szakasz rajtánál egy gramm hó sincs a pályán. Kezd murva futammá válni a Svéd-rali.
Még mindig az arab dominál a WRC2-ben
2014-02-07 12:08:45

A 32 esztendős szaúdi rögtön az első gyorson bekapott egy 20-ast Ketomaatól, így jelentősen megcsappant a 34 másodperces előnye, amit tegnap felépített. Ráadásul mindezt úgy tette tegnap, hogy a futam előtt nem is sokat tesztelt Al-Rajhi. Konkrétan semmit. Rutinból is képes a Svéd-ralit megoldani.

A második helyen tehát Ketomaa áll, a szerviz előtt 23.1 másodpercre nőtt a hátránya. Őt követi Fredrik Ahlin, a helyi menő, aki már egy percen kívül van az élen álló Al-Rajhihoz képest. Továbbra is a Fordok uralják tehát a WRC2-t. Mindhárom dobogós ugyanis ezzel a típussal falja a kilométereket.

A tegnap parádézó subarus, Anders Grondahl várta már a szervizt, mint a messiást, mert komoly gondokkal küzdött. Össze is szedett több mint 3 és fél perces lemaradást és visszacsúszott a hetedik helyre a reggeli negyedikről.

1...2...3 emel! 1...2...3 emel!
2014-02-07 11:48:03
Henning Solberg szakaszgyőzelemmel megy szervizelni
2014-02-07 11:43:51

A 11-es szakasz nagyjából egy rajtból és egy célból állt, ugyanis összesen 1.87 kilométert teljesítenek rajta a versenyzők.

Egészen konkrétan annyira rövid, hogy az átlagsebesség sem megy 60 km/óra fölé. Könnyen lehet, hogy nincs idő felgyorsulni.

A legjobb idő Solberg nevéhez fűződött, aki 2:00.8-as idejével mindenkit állva hagyott. Egy ideig Breen volt hozzá a legközelebb, aki mókásan megjegyezte, hogy sosem gondolta volna, hogy a Svéd-ralin egyszer belefut az aquaplaning jelenségbe, vagyis vízen úszik majd fel az autó.

Egyre másra jöttek az élmenők, de se Hirvonen, se Ostberg nem tudta megközelíteni a norvég "öregember" idejét. Mindketten legalább két másodpercet kaptak. Az a faramuci helyzet állt elő, hogy még Latvala és Mikkelsen is csak nézte Solberg hátát. A norvég 2.8-at,míg a finn 3 másodpercet kapott. Az ő csatájukban továbbra is Latvala vezet, 1.6 másodperccel. Most szervizelni mennek és felkészülnek a délutáni öt gyorsra.

Ogier sorozatát is megtörte Henning, hiszen a két szakaszgyőzelem után a francia be kellett érje a 11-es gyors második helyével. Le a kalappal az idősebb Solberg előtt, remek időt ment ezen a nyúlfarknyi szakaszon. Ráadásul három és fél év elteltével nyert újra szakaszt a világbajnokságon. Legutóbb ez a 2010-es Japán versenyen sikerült neki.

A csatákkal eddig mindenki elégedett. Ogier, Neuville és Solowow szomorkodhat az elejéből. A hátsó szekcióból búcsúzott Kristian Sohlberg és Robert Blomberg. Ők már befejezték a Svéd-ralit. A szervizt követően megismétlik a mai első kört 13:08-tól.

 
Latvala fordított, nála az előny
2014-02-07 11:08:41

A változatosság kedvéért ismét Prokop jött le elsőként. Ment egy 12:45.0-át a mai leghosszabb szakaszon és úgy érezte, hogy nincs meg a tapadás rendesen. Al-Qassimi ismét kapott a cseh versenyzőtől rendesen. Ezúttal 27-et. "Nagyon óvatos voltam az egész szakaszon" - tette hozzá.

A Kubica exnavigátorával versenyző Solowow belassult a szakaszon, de lejött. Bukott hosszú perceket, de az autójával minden rendben van. Breen meg is előzte a szakaszon, ő 12:41.4-et ment, ami 3.9-el volt jobb Prokop idejénél. Hálásan köszönte Solowownak, hogy elengedte a szakaszon és elégedett volt az idejével.

Henning megforgott a szakaszon, de így is tudott produkálni egy abszolút időt. 12:32.2-es ideje 12.8-al volt jobb Prokopénál. Sok havat látott a pályán, sokat kellett táncolnia, legalábbis ő így fogalmazott. Evans nagyon-nagyon gyors szakaszt tud a háta mögött. Éppen öt másodperccel volt lassabb Solbergnél. Egyedül azzal nem volt elégedett, hogy a sebessége szerinte nem volt megfelelő.

Időközben szakadni kezdett az eső a 9-es szakasz céljában. Nem ez az a csapadék, amit mindenki várt. Kubica jelentései szerint nagyon nehezek a körülmények, de ez a szakasz már jobb volt neki, mint a korábbiak. Jó irányba haladnak. Ezt az ideje is mutatja, hiszen az addigi legjobb időt futotta meg. 12:30.8-al 1.4-et vert Solbergre. Meeke és Tidemand egymást múlták felül a következőkben. A brit szerint sokkal több a murva a pályákon és most már a 10-esen is esik. Tidemand megtalálta a megfelelő beállítást, örül. 3.1-et adott Meekenek.

Hanninen szokásához híven ismét az addigi legjobb időt futotta. Nagyon tetszett neki a szakasz, de képtelen volt íven tartani az autót. Ez nem akadályozta meg abban, hogy közel hét másodperccel menjen jobbat a többieknél. Hirvonen próbál sietni, nem is találta rossznak a szakaszt, de a gumik nagyon sokat kapnak szerinte. 12:09.8-at ment, ami addig volt a legjobb idő, míg Ostberg meg nem érkezett. Az ifjú norvég 4.5-et adott Mikkonak, ezzel növelve a különbséget kettejük között az összetettben. Másként próbált most menni és úgy tűnik ez most segített.

Jari-Matti nem mutatott semmi extrát, pusztán 5 másodperccel jobbat autózott a citroenes Ostbergnél. Kinyomta a szemét a Volkswagennek, ezt állította. Sok hó volt a szakasz elején, a végére meg elfogytak a hátsó gumijai. A különpárbaja Mikkelsennel most az ő javára dőlt el, hiszen ezen a szakaszon a finn volt a jobb. Most mindössze 1.8 másodperc a különbség kettejük között, csak éppen Latvala javára. Mikkelsen hálát adott az égnek, hogy a hófalba ütközéskor nem ragadtak ott. Ogier száguld, nem lassít. Most 5-el volt jobb mint a csapattársa. Most már csak a verseny befejezésére hajt és szeretné jól érezni magát.

Hölgyeim, uraim! Verseny van Svédországban!
2014-02-07 10:20:06

Prokop kezdte a 9. szakaszt és szaladt is egy 20-assal jobb időt, mint a közvetlenül mögötte érkező Al-Qassimi. Mindketten ugyanazt mondták: "Nagyon nehéz egyenesben tartani a járművet." A sorban Breen következett, aki megfutotta az addigi legjobb időt, 11:13.0-át kereken. Rögtön az elején meg is forgott. Valószínűleg ez is közrejátszott abban, hogy kapjon majd 30 másodpercet Henning Solbergtől, aki el volt ájulva az autójától. A sok hó meglepte, de megígérte a szurkolóinak, hogy nagyon fog próbálkozni.

Elfyn Evans sem tudta tartani a tempót a nagy öreggel. Ő 12-t kapott Henningtől. Panaszkodott arra, hogy nagyon hullámzó a teljesítménye, de legalább jó gumikat rakott fel előre. Kubica 11:02.0-át futott, ami a szakasz 3. helyére volt elég, eddig. Jobban érzi magát, de a tapadással még mindig nincs túl jóban. Ráadásul az autóval is csak barátkozik. Kris Meeke barátsága azonban kezd megszilárdulni az autóval. Henning mögötti második idővel száguldott át a fotocellán. 8.8-at kapott, de nem volt elégedett a saját vezetésével. Azonban a körülmények tetszettek neki.

Tidemandnak továbbra is van mit tanulnia mostohaapjától. Solberg ugyanis 11.9 másodperccel volt gyorsabb fogadott csemetéjénél. Az ifjú svéd nagyon nem volt elégedett, panaszkodott, hogy nem találja az utat, érzi, hogy valamit állítani kell az autón. Hanninen viszont ma már másodszorra bizonyítja a Hyundai versenyképességét. Ezúttal 3.7 másodperccel volt gyorsabb Solbergnél. Elégedett is volt a célban, siet, ahogy tud.

Hirvonen, aki komoly csatában van Ostberggel a bronzért, igen jó időt futott. A célban csak néhány szög hiányzott a gumikból, de elégedett volt. Nyomja, ahogy csak tudja. Hanninennek 4.1-et adtak. Ostberg még finn kollégájánál is nagyobb sebességbe kapcsolt. 1.1 másodperccel ért be hamarabb, mint Hirvonen. Egész jól érzi magát, de nem tudja, hogy hogy tudna gyorsabban menni.

Tanak ha nem forog meg, akkor nagyon gyors. Ettől még nagyon szomorú volt a célban az előző szakasz veszteségei miatt. Most alig maradt el Ostbergtől, mindössze három tizedet kapott. Azt mondta, nem adja fel, sietni fog.

Latvala ismét odapörkölt. Most 6.2-vel volt gyorsabb az aktuális listavezető Ostbergnél. Nagyon élvezi a csatát, az autó is jó, vagyis minden nagyon szép, minden nagyon jó, mindennel meg van elégedve. Egyedül talán azzal nem lehet, hogy Mikkelsen is siet. Nem is kicsit. Latvala űridejét is képes volt felülmúlni, 2.7 másodperccel. Így 3.3 másodperc előnyre tett szert összetettben. Az új gumik jól sepertek, ugyanis most elhasznált egy új szettet. Jó döntésnek bizonyult, úgy érezte. De azért hagyott még helyet a fejlődésnek. Az előző szakaszon szerencsétlenül járt Ogier azért nem lassít. Most is összehozott egy abszolút időt. 2.8-el volt gyorsabb Mikkelsennél. Azt mondta ilyen a rali, el kell fogadni.

A napi leghosszabb gyorsasági következik. 22.76 km-t fognak a 10. szakaszon megtenni a fiúk.

>> Az összetett állása a 9. szakasz után <<

Neuville tanácstalansága az autó mellett
2014-02-07 09:47:51

Így néz ki Ogier hóval jóllakott autója
2014-02-07 09:43:22

Ogier kiszállt a küzdelmekből
2014-02-07 09:30:22

Pénteken majdnem kétszer annyit autóznak a srácok, mint tegnap. Sokat melegedett az idő, a szöges gumikra fokozottan kell vigyázniuk.

A mai fordított rajtsorrend miatt Prokop takarított. Panaszkodott is a szakasz végén, hogy nem nagyon volt tapadása. Henning Solberg már annak is örült, hogy nem forgott meg. Kubica elrontotta a beállításokat, inkább driftelt minden kanyarban a túlkormányzottság miatt.

Thierry Neuville egy nappal többet autózott, mint a Montén... Megállt a gyorsaságin, újraindult, majd végleg megállt. A mögötte induló Hirvonen szerint az út közepén áll, nem az út mellett, valószínűleg technikai problémával küzd a belga. A másik i20 WRC-vel induló Hanninen még nem teljesen elégedett, de azt mondta: jobban ment ezen a szakaszon, mint tavaly a Ford Fiesta WRC-vel! Ostberg nehezen ébredt, de egy harmadik hely a szakaszon azért így reggelre nem rossz.

Andreas Mikkelsen hátul a tegnapi gumikon vágott neki a szakasznak, de ettől függetlenül ment egy második időt, 5.8-at kapott Latvalától, aki szerint a mai nap a hófalak megfelelő kihasználásáról fog szólni...


És ez az, ami nem sikerült megfelelően Sebastian Ogier-nek!
A francia nem koncentrált eléggé és lemaradt egy információról egy lassú kanyarban. Négy és fél percébe került!

Mikkelsen 6 tized másodperccel vezet Latvala előtt! Hat tizeddel! A harmadik Ostberg és a negyedik Hirvonen között is csak 5 tized a különbség, Tanak az ötödik helyre forgott vissza, de még ő is 21-en belül van. Hänninen a hatodik, még percen belül (43.2msp)

>> a 8.szakasz eredményei <<

SMS hír
2014-02-07 08:59:55
2fok van, olvad a hó és a jég.
Egyedül a Hyundai csapatnál fagyott meg a levegő: Neuville a mai első szakasz tizedik kilométerénél megállt :(
Így kell mozgóképen összefoglalni az eseményeket
2014-02-06 20:04:20

VIDEÓ - Latvala kisebb hibája a 6-os gyorson
2014-02-06 19:38:24

A szaúdi szélvész vezeti a WRC2-t két nap után
2014-02-06 18:23:59

A WRC2-ben valószínűleg kevesen fogadnának arra az emberre, aki Szaúd-Arábiából jött egy havas futamra. Azonban az a kevés ember biztos nem tudja, hogy ez az úriember már tavaly egyszer megnyerte ezt a kategóriát Svédországban.

Két nap után azonban az a helyzet, hogy Yazeed Al-Rajhi vezeti a WRC2-es kategóriát. Pedig van ellenfele Norvégiából, Svédországból, Finnországból. Tehát vannak itt olyanok, akik jobban ismerik ezeket a talajviszonyokat.

Mindenesetre a kőgazdag szaúdi fiatalember a mai napon 4 szakaszt megnyert a hatból és felépített egy szolíd 34.1 másodperces előnyt. Másodikként a nap végén a finn Jari Ketomaa zárt, akinek egy részsiker jutott ma. A harmadik helyen Jurij Protasov ért célba, aki az első szakaszon még egy kicsit alakított a kocsi kasztniján (eltalált egy fát, repedt a szélvédő), de végül összeszedte magát.

Az ukrán pilóta hátránya 43 másodperc, szóval korántsincs lefutva egyetlen párharc sem a kategóriában. Ráadásul a negyedik Grondal is csak 3.2 másodpercre van Protasovtól.

Íme a kategória állása a második nap után:

Mikkelsen taktikázott, Ogier pedig vezet
2014-02-06 17:54:42

A napi utolsó szakaszt már erős félhomályban, de inkább sötétben teljesíti a mezőny. Ogier kocsiján is fent volt a lámpasor. 4:34.1-es időt szaladt és nyugtázta, hogy legrosszabb esetben második lesz a nap végén. "Soha nem könnyű elsőnek lenni ezeken a szakaszokon" - tette hozzá. Meeke 4.3-at kapott a franciától és nyilatkozott egy vicceset a versennyel kapcsolatban: "Ha hamarabb próbálsz meg futni, mint hogy járni tudnál, akkor pofára esel." Bölcs gondolat, tudja, hogy türelmesnek kell lennie.

A három mai dobogós, három Volkswagenes:

A sorban Jari-Matti következett ráadásul eredményben is. Meeke is adott neki két tizedet. Nem is volt elégedett az idejével, vesztett a szakaszon egy keveset. Ostberg viszont meglepően gyors volt. 4:35.6-os ideje a második legjobb volt addig, alig elmaradva Ogiertől. Úgy érzi teljesen más körülmények között versenyez, mint amin tesztelt, de kezdi élvezni a versenyt.

Evans is javulgat folyamatosan. Most 4:40.1-re volt jó. "Nagyon komoly élmény és folyamatos fejlődés" - ez a két gondolat hagyta el a száját a beíróban. Mikkelsen a sötétben kissé visszaesett. Elbukta az összetett vezető pozícióját, miután 5.8 másodperccel lassaban teljesítette a pályát, mint Ogier. Így a francia zárja az élen a második napot, 5.6 másodperces előnnyel. Ez valószínűleg a taktika része volt, hiszen a következőket mondta a beíróban: "Jobbnak láttam elbukni egy kis időt a rosszabb gumikon, holnap meg majd támadok a jó gumikkal."

Hirvonen is befutott, szerinte lehetne jobb is, rosszabb is, de legalább semmi extra nem történt. Holnap újra támad. Most egy 4:38.7-es idővel zárt, amivel holtversenybe került összetettben Ostberggel. Kubica is gyorsul, az utolsón csak 7.2 volt a lemaradása. Kemény nap áll mögötte, de befejezte, sok tanulnivaló vár még rá a következő napokban.

A két Hyundai a 7-ik és a 9-ik helyen zárt, ezúttal azonban Hanninen volt a jobb. Neuville mindössze 1.2 másodperccel volt gyengébb és jobbnak érezte a napot, mint amire előzetesen számított. Hanninen pedig hálás a csapatnak a sok munkáért.

Tanak búcsúzoul még autózott egy abszolút harmadik időt, csak hogy megszilárdítsa pozícióját az összetett 4. helyén. Amint mondta, egy kicsit meglepte a sebessége, de jól kezelte a mai napot. Jól érzi magát. Henning Solberg nem volt szerencsés, egy defekt (a képen) vette el végül a jó kedvét: "Egy kő volt az úton. Nem tudom mi volt, nem láttam" - összegzett a norvég.

Érdekesség, hogy eddig egyetlen kieső sincs a futamon. Mindössze a Minis Valerij Gorbannak voltak problémái, de még versenyben van. Össze is késett komolynak számító 2 perc 10 másodpercet. A kellemetlen az egészben az, hogy így is jócskán megelőzi két kategóriatársát (Linarit és Serderidist), ami nem túl hízelgő rájuk nézve.

Az összetett állása az első nap után:

Lorenzo Bertelli hasznos tanácsot fogadott meg
2014-02-06 17:02:46

A WRC2 kategóriában vitézkedő pilóta nyilván eszmét cserélt Cigánnyal, hiszen a felirat a következőt tartalmazza: "Kérem ne használja!" Ergó azzal a lábbal ne fékezzen. Márpedig egy egy bölcs mondást megtanulhattunk hosszú életünk során Varga Zolitól, mégpedig a következőt: "Aki fékez, az veszít"

Íme a fotó Bertelli ruházatáról:

Így imádják Mikkelsent a norvég szurkolók
2014-02-06 16:52:26

Arcátlanul kis különbség a hatodik szakasz után
2014-02-06 16:22:27
A hatodik gyorson Mikkelsen már második szakaszgyőzelmével jelezte, hogy nem fogja hagyni, hogy az egész napot végigvezesse Ogier. Jelen pillanatban 0.2 másodperccel áll jobban, mint a francia. Egészen elképesztő. Ha hozzávesszük, hogy azért ennyi a különbség, mert most hét tizeddel nyert a világbajnoki címvédő előtt, akkor aztán tényleg emelgethetjük a kalapunkat.

Tanak gumijai fáradnak, így most "csak" a hetedik lett. Ez az eddigi leggyengébb eredménye a Svéd-ralin. Latvala osont be elé a harmadik helyre. A szakaszon is övé lett a bronz. Egy kicsit eltalálta a hófalat, de semmi komoly. Közel van a tűzhöz.

Neuville továbbra is gyors, abszolútban a hetedik helyen áll. A legjobb 10 még mindig egy percen belül van az élen álló Mikkelsenhez képest. Jól látható, hogy sokat változott a pálya minősége, a reggel gyengébben kezdők is sokkal közelebb vannak az elejéhez, kezd kiegyenlítődni a csata.

Öt óra előtt egy perccel kezdenek a napi utolsó szakaszon a fiúk. Rendkívül izgalmas 7. szakaszra számíthatunk. A napi első szakaszt ismétli meg a mezőny, a délelőttit Ogier nyerte.

Összetett állása a 6. szakasz után:

>> A teljes eredménylista itt megtekinthető <<

VIDEÓ - Solberg mosolyt csal a svéd herceg arcára
2014-02-06 15:56:33

Tanak villantott az ötödik szakaszon
2014-02-06 15:48:25

Immár Ogier is megtapasztalhatta, hogy milyen sokadiknak menni a gyorsaságin. Ettől még hibázni nem akart. 5:39.1-es időt repesztett. Elismerte, hogy a tapadás jelentősen visszaesett. Meeke valóban kezd magára találni, hiszen ismét közel ért célba Ogierhez. 5:41.7-es ideje alig marad el a világbajnokétól. Mindent próbál 90%-on tartani, azt mondta, majd megjegyezte, hogy egyre több murva van a pályán.

A szokásos sorrendet követve Latvala érkezett harmadiknak, aki 6 tizedmásodperccel volt lassabb Ogiernél. Ő is megállapította, hogy sokkal jobb a pálya másodszorra. Érzése szerint lehetett volna gyorsabb itt-ott, de nem elégedetlen. Ostberg ideje az addigi harmadik helyre volt elég. 5:40.6-ot jött. Érzésre jót jött, bár az idejét nem mondaná tökéletesnek. Egy picit változtatott a beállításon, ami jót tett az autónak. Evans is rengeteget javult, az előző köréhez képest 12 mésodpercet. Meg is lett az eredménye, csak 3.6-ot kapott a francia listavezetőtől.

Mikkelsen, Mikkelsen. A norvég ismét parádézott. 5:38.0-ás ideje az abszolút legjobb. Már csak fél másodperc hátránya van Ogier mögött. Állítása szerint hibázott is, túlságosan szélesen fordult egyszer és elismerte, hogy az ő hibája volt. Hirvonen is folyamatosan javul eddig a mai napon. Most is bizonyította gyorsaságát, mindössze 4 tizedet kapott a norvégtól, ami a szakasz addigi második pozíciójára volt elég. "Egészen rendben volt, próbálok közel maradni a tűzhöz." - nyilatkozta Mikko.

Kubica 5:42.8-a is meggyőző idő, látszik, hogy a lengyel is képes felpörögni. Sok kockázatos részt érzékelt a szakaszon, de neki is OK volt, ahogy mondta. Prokop ugyan jobban érzi már magát, de az ideje nem idomult az éréseihez. Ő 13.1-el volt lassabb Mikkelsennél.

Neuvillé eddig a nap meglepetése. A belga az ötödiken bebizonyította, hogy oda kell figyelni az I20 WRC-kre is havon. Lengetett egy abszolút időt. Mikkelsennek kiosztott 1.4-et, nem is panaszkodott. Azt mondta kezdi érezni az autót, de még lesz ez jobb is. Kíváncsian várjuk. Hanninen most nem tudott versenyben lenni csapattársával, 5.7 másodpercet kapott Neuvilletől.

Az ifjú észt, Tanak ma nem ismer tréfát. Nem hagyta, hogy a Hyundai szakaszgyőzelemmel gazdagodjon. Fél másodperccel jobb időt száguldott, mint Neuville. "Nagyon jól érzem magam, el nem tudom mondani, hogy mennyire éhes vagyok." - mondta Ott Svédországban.

A junior világbajnok Tidemand is sietősre vette. Hetedik helyen ért ugyan célba a szakaszon, de mindössze 3.8-at kapott az éllovas Tanaktól. Sokkal jobbnak találta a pályát és a rajtpozíciójának is nagyon örült. Henning Solberg nem tudta megismételni bombasztikus idejét, most be kellett érnie egy kilencedik hellyel a szakaszon. "Nem örülök az időmnek, de örülök annak, ahogy vezetek" - tréfálkozott szokásához híven.

Az összetett állása az 5. szakasz után:

>> A teljes eredménylista itt megtekinthető <<

SMS hír
2014-02-06 14:32:30
 WRC2 - Arab vezet a hóban!
4 Ford áll az élen! Al Rajhi Yazeed az S2000-essel megelőzte a finn Ketomaa-t, aki egy R5-ös Fiestát terelget. A még mindig fiatal Kruuda a harmadik és az olasz Bertelli is még fél percen belül van 4 szakasz után.
VIDEÓ - Rajzolj hóba WRC-t
2014-02-06 14:23:51
Mikkelsennél a hazai pálya előnye
2014-02-06 13:51:37

Ogier 9:06.0-val nyitott a negyedik gyorson, amit iszonyatosan élvezett. Szerinte nagy előny, ha valaki elsőnek jön a szakaszokon. Nyomja, ahogy csak tudja. Meeke is így van ezzel, rögtön szárnyakat is kapott. Mindössze 6.9-el kapott ki a franciától. Le is volt nyűgözve a szakasztól, azt mondja, hogy Ouninpohja jó volt tavaly, de ez valami egészen más.

Latvala nem gatyázott, keményen odapörkölt Ogiernek. 4.8-al ment jobb időt a 16.82 km-es szakaszon. Nem véletlenül nyilatkozott boldogan a beíróban. A korábbi gyorsoktól eltérően ezt nagyon élvezte. A finnt Ostberg követte, aki csak 0.3-et kapott Ogiertől, ugyanakkor 5.1-et Latvalától. Nem volt könnyű számára, nem találta meg a megfelelő tempót. "Jó móka, de szerintem sok helyen vesztettem időt" - összegzett a norvég. Evans továbbra is tanulja a szakaszokat, most 16.7-et kapott, ami komoly fejlődés az eddigiekhez képest. Élvezte is.

Aztán jött Mikkelsen, aki kihasználta a hazai pálya előnyét. Komoly időt ment, egyedül ő ment 9 perc alá. 8:58.9-e 2.3-al volt jobb Latvala addigi legjobbjánál. Nagyon élvezte, jó mókának találta. Szerényen azt mondta, nem volt rossz szakasz. 1.6 másodpercre meg is közelítette a franciát. Hirvonen is kezd magára találni, hiszen megközelítette Ogiert és Ostberget, de kapott 6-ot Mikkelsentől. Érzése szerint gyorsul, de a Volkswagenes fiúkat még így is elérhetetlennek tartja.

Prokop még mindig nem érzi, valamin változtatnia kell, úgy érzi. 23.5-öt kapott. Hanninen ismét kapott Neuvilletől, de most csak 1.2-et. A finn eltalált egy hóbuckát, de nem okozott ez gondot neki. Neuville pedig még mindig tanulja az egészet, de kezd belejönni. Tanak pedig nem akar lassulni még véletlenül sem. Abszolút 3. időt hasított ismét. Mindössze 3.6-ot kapott Mikkelsentől és 4. helyen áll összetettben. Nagyon jól is érzi magát.

Az idősebb Solbergünk, Henning felülmúlt minden várakozást és ment egy abszolút második időt. Mint egy huncut kisgyerek, úgy ujjongott a célban, ráadásul állított valamit az autón a szakasz előtt. Meg lett az eredménye. Az ifjú Tidemand 9. helyre volt jó, ő is csak 11 másodperccel volt lassabb Mikkelsennél, tiszta szakaszt ment.

Most gyűjtő következik, aztán a Kirkenerre mennek három óra előtt hat perccel.

 

>> A teljes eredménylista itt megtekinthető <<

 

A francia fiú nem bír magával, nagyon nyerni akar
2014-02-06 13:16:13

Ogier ismét bekezdett. A 7.16 km-es szakaszt 5:38.4-es idővel teljesítette, és megjegyezte, hogy a jég nem kimondottan kemény, próbál sietni. Meeke ismét kapott rendesen, most 12 másodpercet a hármas szakaszon. Nagyon trükkösnek minősítette a szakaszt, érzése szerint könnyű hibázni. Most már érti, hogy a színes szemüveg mihez kell (hogy lássa merre megy az út).

A jó öreg Jari-Matti nagyon nem volt boldog, kimondottan rosszul érzi magát. A váltó rossz, nem tudja miért, de nem vált rendesen. 6.6-ot kapott Ogiertől. Ostberg sem szárnyal még úgy, ahogy szeretne. A francia neki 10.9-et adott. Az egyik titkos esélyesnek tartott Citroenes csak annak örült, hogy túl van a szakaszon. Elég nehéznek találta a szakaszt. Evans 16.2-vel volt lassabb az abszolút időnél, amit nem tart drámainak, egész egyszerűen biztonságosan autózik.

Mikkelsen nem hagyja magát. 5:44.1-e a második helyre volt jó. Ami azt illeti, ő is "jócskán" elmaradt a felfoghatatlanul gyors Ogiertől. 0.7 mp-t kapott kilométerenként, összesen pedig 5.3-at a szakasz végére. Gyengének is érezte a tapadást, de semmi problémája nem volt. Hirvonen elégedett volt, élvezte a vezetést, 5:46.4-et ment. Az elejének a tempója még őt is meglepte. Hirvonen azonban még így is megelőzte az összetettben Ostberget.

A lengyel exforma-1-es Kubica nem kockáztat, mert eléggé trükkösnek találta a szakaszt. Szerinte túl szűk. Ideje 5:54.2, ami 15.8-al lassabb, mint az élen álló címvédőjé. Prokop nem elég, hogy hibázott az elsőn, most már nem is boldog, nem érzi az autót. Ezt az ideje is mutatja, 26 másodperccel lassabb Ogiertől. Ez bizony 3.6 másodperc kilométerenként. Az sok.

Neuville ideje 5:49.9 a Hyundaijal, ami neki megfelelt. Nehezen találja az íveket. Hanninen is beért, aki ezúttal lassabb volt csapattársánál. Az ő ideje 5:52.2 lett. Mindent rendben talált, de ő is kifogásolja a szakasz nehézségi fokát. Tanak megverte mindkét Hyundaiost, sőt! Egészen a negyedik helyig száguldott. 5:46.2-es ideje miatt azonban visszacsúszott az összetettben Latvala mögé 0.9-el a negyedik helyre. Neki is nagyon csúszi k, de nagyon élvezi. Al-Qassimi 28.1-et spájzolt, ő nem fog beleszólni a végelszámolásba, ez tisztán látszik. Viszont már annak is örül, hogy beér a szakasz végén.

Solowow 12-nek ért be, jelentős hátránynak számító 25.3 másodperces lemaradással. Az utána érkező Tidemand megragadt a tízben. 5:53.3-as ideje pont a 10-ik pozícióra volt jó. Ő is boldog, bár nagyon fellazult már nekik a talaj. Majd a következő szakaszt meglátják. Henning Solberg rutinból ment egy 5:50.9-et és a szakasz nehézségeit emelte ki két köhögés között. Havas, de tudja, hogy ez a verseny ez ilyen. Breen 12-ik időt jött, ami egész jó, ahhoz képest, hogy nem sokat alszik az utóbbi időben.

Az eleje már a negyedik szakaszon robog, Finnskogenben, Norvégiában.

Az összetett állása:

>> A teljes eredménylista itt elérhető <<

Ogier megállíthatatlan
2014-02-06 11:39:03

A szakaszt elsőként a címvédő Ogier kezdte, aki 4:38.1-es idejével megadta az alaphangot. Apró sérülés volt az autó jobb hátulján. Kevés hó volt a pályán, nagyon csúszott, de elégedett volt. A franciát egy angol, Meeke követte, aki a célban csak a hecc kedvéért nézte meg Ogier idejét, de tudja, hogy nem foghatja meg. Kapott is 8,5-öt. Szerinte folyamatosan tisztul majd a pálya.

Utánuk Latvala jött, aki sietősre vette, de nem tudta megverni Ogiert. 2,7-el volt lassabb a gallnál. Szerinte jobb, ha valaki az elején megy a mezőnynek. De ezt csak tippeli. Ostberg volt a következő a sorban. Egyelőre nem érzi magát magabiztosnak, nehezen veszi fel a ritmust. 4:42.5-ös ideje 4.4-el volt lassabb az élen álló Ogierénél. Az ifjú Evans első szakaszát szimplán OK-nak minősítette. Volt egy kis megpörgése, kapott is 16-ot a legjobb Sebastientől.

A tegnapi szakasz győztese, Mikkelsen volt a következő a sorban. Az ő ideje 3.8-al volt lassabb az elsőnek rajtoló franciáénál, így vissza is esett összetettben a második helyre. Ettől függetlenül boldog volt, tiszta szakaszt ment elsőre. Hirvonen is kapott, ő éppen 6.3 másodpercet. Ő jelenleg azzal volt a legelégedettebb, hogy most legalább sikerült teljesíteni az első szakaszt, nem úgy mint tavaly. Kubica leért élete második havas szakaszán is. Ezúttal 9.9 másodperccel volt lassabb abszolútban a legjobbnál. Szerinte síkos, nem könnyű szakaszon van túl. Óvatosnak kell lennie.

Prokop rögtön az elején kiszállt a végső harcból. Megállt a szakaszon és kijön ugyan, de rengeteg időt vesztett, a nézők tették vissza a pályára.

A Hyundaiosoktól Neuville jött először, akit nagyjából 2 másodperc erejéig feltartott Prokop a szakaszon, de így is csak 7.8-al volt lassabb Ogiernél. Élvezte a szakaszt a kis baki ellenére. A gyár másik pilótája Hanninen megverte a csapattársát, 2.1-el. Nagyon tetszett neki a szakasz, óvatos volt, de most már megnyugodott kicsit.

A nem gyári pilóták sorát az a Tanak kezdte, aki tegnap meglepte a mezőnyt. Ez a fiú ott folytatta, ahol tegnap abbahagyta. Kapott ugyan 2.6 másodpercet de ez az ideje a második helyre volt jó. Tiszta menete volt, nagyon élvezte. Abszolútban most a harmadik. Al-Qassimi jelentősen elmaradt az elejétől, 25.3-al jött gyengébbet Ogiernél. Nem is érzi jól magát annyira, tanulnia kell.

Az ifjú Tidemand mindössze 5.3 másodpercet kapott, ami a 7. helyre volt neki elég. Örült a svéd rajongóknak. Az ő szakasza is tiszta volt, élvezte. Henning pörgött egyet és vesztett ezzel egy kicsit, de jó hangulatban volt. Az ideje a 13. helyre volt jó.

A WRC2-ben Al-Rajhi volt a leggyorsabb egy paraszthajszállal. Ketomaa ugyanis 0.6 másodpercet kapott mindösszesen a szaúdi versenyzőtől. A harmadik leggyorsabb az észt Kruuda volt, az ő hátránya 3.3 mp volt Al-Rajhihoz képest. Aki a Mini-s Valerij Gorban sikeréért szorít, annak izgulnia kell, mert voltak gondjai a járművel az ukrán pilótának. Még nem is rajtolt el. Összetettben Ketomaa, Al-Rajhi (+0.9), Kruuda (+3.9) a sorrend.

12:29-kor indulnak a mai második szakaszon, a Kirkeneren.

Az összetett állása:

>> A részletes eredménylista itt megtekinthető <<

SMS hír
2014-02-06 10:57:30
Egy helyi újságíró szerint a legendás Per Eklund "egyszerűen tökéletesnek" minősítette a mai első szakasz állapotát.
Jó hír!
Lássuk mire számíthatunk ma
2014-02-06 09:44:40

A folyamatos információ áramból kiderült, hogy mindenki elhagyta a reggeli parc fermét a megadott idejének megfelelően, így a tegnapi két kiugrást (Grondal és Al-Qassimi 10-10 mp-s büntetést kapott) követően nem kellett újra fegyelmezni pilótákat.

Most már a hagforsi szervizparkban készítik fel az egész napos versenyzésre a járműveket. A legfontosabb tudnivaló, hogy ma egyáltalán nincs szerviz, csak egy gyűjtő három szakasz után. Vagyis ha baj van, oldja meg a pilóta és a navigátora. Valószínűleg ezért is kell magukkal ásót vinniük, hátha az majd segít.

Egyetlen pilóta kivételével mindenki Michelin gumikon versenyez, amely 384 szöget tartalmaz. A kakukktojás nem más, mint Henning Solberg, aki a Pirelli támogatását élvezi és a 380 szöggel ellátott abroncsokat használja. Lehet, hogy annak a négy szögnek is nagy jelentősége lesz a végén. Összesen 24 gumit (+4-et a shakedownra) használhatnak el a verseny során a versenyzők, ezért volt tegnap oly nagy spórolás.

Szóval a mai napon 62,02 km-t teljesítenek, Ogierrel a mezőny élén. Őt majd Meeke követi, akit pedig Latvala. Elsőként a 7,03 km-es Torsbyn kezdenek 10:54-kor. Majd ezt követően átlépik a norvég határt és ott is versenyeznek egy kicsit.

>> A teljes rajtlista itt megtekinthető <<

>> A napi program pedig itt <<

Jó tudni, hogy aki Craig Breen győzelmére tett, az gondolja át még egyszer. Az ír fiú ugyanis nem csak, hogy nem aludt túl sokat az elmúlt napokban (a pályabejárás előtti éjszaka pont 40 percet), de még beteg is szegény. De csinálni kell, nincs mese és csinálja is.

Akárcsak máskor, itt is a leggyorsabb pilóta lesz az első, de persze a gyorsaság mit sem ér, ha nem jön be az MF, a Mázli Faktor (ezt már a Megint dühbe jövünk óta tudjuk). Így a szerencsére is szükség lesz ezen a hosszú napon.
SMS hír
2014-02-06 09:08:16
 Ha eddig úgy érezték volna ott svédben, hogy kevés a hó, akkor ma reggelre esett még újabb pár centi... Ettől még a jég hiányzik a hó alól. Szikrázni fog minden! (amíg van elég szög az abroncsokban...)
VIDEÓ - Ez volt a szuperspeciál Karlstadban
2014-02-06 09:01:03

Aki tegnap lemaradt, most újra megnézheti Mikkelsen száguldását, vagy éppen Kubica és Ogier párharcát. Jó kis bemelegítés volt:

A szakaszgyőztes sínautózása
2014-02-05 21:21:29

És ilyen az, amikor egy tehetséges sofőr egy "szelfivel" örül az első helyének:

Mikkelsen lélektani győzelmével indul a Svéd-rali
2014-02-05 21:03:23

Immár a helyezésekért folyt a küzdelem Karlstad környékén, az esti szuperspeciál szakaszon.

Ezt a Sport2 is megünnepelte, hiszen a műsorszolgáltatásuk történetében először, élőben mutattak rali-futamot a képernyőn. Nem csak világbajnokságot, egyáltalán ralit.

A szakaszt párhuzamos pályán rendezik meg már évek óta, hiszen így a nézőket is kellőképpen ki tudják szolgálni. Idén ráadásul a szurkolók szavazhatták meg a párosításokat. És hiába a show, az eredmény beleszámít a végeredménybe.

Az összecsapások a WRC2-es kategóriával kezdődtek. Rögtön az első párosításnál megszületett a csoport alapideje, Anders Grondal ugyanis szaladt egy 1:38.6-ot, ezzel meg is nyerte a kategóriát. Mögötte Ketomaa és Bertelli futott be másodikként és harmadikként.

A nagyok, vagyis a WRC-k között a Tanak-Solberg párharc határozta meg a szintet, amit a többieknek meg kellett ugrani. A soron következő négy párosnak bele is tört a bicskája. Bár Latvala majdnem odapörkölt Tanaknak, de kettő tizeddel elmaradt. A finn fiú a változatos tapadásra panaszkodott, de elfogadta...

...aztán jött Mikkelsen és tanári módon leautózta Tanak idejét. Amit addig csak kerülgettek a többiek, a norvég teljesen leamortizálta. 2.2 másodperccel ment jobbat Tanaknál. Elégedett volt, jó kezdésnek tekinti ezt az időt.

Végül jött a várva várt Ogier-Kubica összecsapás. Ahogyan az várható volt, a lengyel nem nagyon tudott labdába rúgni. Ogier komoly szakaszt futott, de Mikkelsent nem tudta megelőzni. 0.8-at kapott csapattársától, de 4.2-t adott Kubicának.

Holnap reggel 10:54-kor a Torsby nevű gyorsaságival kezd a mezőny.

A sorrend tehát a következőképp alakult:

>> A teljes eredménylista itt megtekinthető << 

Lélegzetelállító videó a shakedownról
2014-02-05 18:21:46

A szuperspeciál párharcai, amelyeket élőben láthatunk!
2014-02-05 17:24:24

Amint azt már korábban megírtuk, az idei esztendőben kicsit átvariálták a szuperspeciált a szervezők. Egészen pontosan a párharcok kialakítását.

Gondoltak egyet és a Svéd-rali hivatalos oldalán meghirdettek egy szavazást, ahol a szurkolók dönthették el, hogy kik csatázzanak egymással.

Ennek lett az eredménye, hogy  Robert Kubica majd Seb Ogier ellen méretheti meg magát, Hirvonen honfitársát, Latvalát kapta, az egyik norvég egy svédet kapott, vagyis Mikkelsen majd Tidemanddal versenghet, míg a svéd fiú mostohaapja, Henning Solberg az észt Ott Tanakkal csap majd össze.

Az 1. szakaszt a Sport2 ÉLŐBEN közvetíti 20 órától. A nagyok párharcai nagyjából 20 óra 20 perc körül kezdődnek. 

>> A további párosításokat itt lehet elolvasni <<

 

Születésnaposok
2014-02-05 15:52:48

Nyugodtan feltehetném találós kérdésnek, hogy ki lehet a legendás pilóta, de ha leírom, hogy ötször nyert Svéd-ralit, kétszer világbajnokságot és legutóbb Robert Kubicát segítette a felkészülésben, valószínűleg mindenki rávágná a választ, hogy

Igen, bizony, Marcus Grönholm az, aki ma ünnepli 46. születésnapját.

Az aktív navigátor pedig nem más, mint a belga Nicolas Gilsoul, aki Thierry Neuvillenek olvassa az információkat kilométerről kilométerre a világbajnoki sorozatban. A Hyundai csapatnak még arra is volt ideje az esti szuperspeciál előtt, hogy tortával kedveskedjen a 32 esztendős mitfahrernek.

BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT MINDKETTEJÜKNEK!

VIDEÓ - Még a fát sem találta el
2014-02-05 13:19:05
Velejéig romlott shakedown Svédországban
2014-02-05 10:58:00

Könnyen kijelenthetnénk, hogy izgalmas volt a shakedown, ha így lett volna. De ez még véletlenül sem lenne igaz. A roppant enyhe tél ugyanis taktikázásra kényszerítette az élmezőnyt. Mindenki kivétel nélkül spórolt, hogy óvja a gumikat.

A Monte-Carlo ralin harmadik helyezett Kris Meeke még a nagy tartalékolás ellenére is le tudott csúszni az útról, aminek egy kisebb dzsembori lett a vége. Az örök mókamester, Henning Solberg kolbászt sütögetett a szurkolókkal, Mikkelsen pedig kihasználta a kemping szék adta lehetőségeket.

A brit versenyző minden bizonnyal a kormánymű hibája miatt volt kénytelen elhagyni a pályát és rendelni egy autómentőt.

Hirvonen roppant kellemetlenül érezte magát. Miután letudta a shakedownt elnézést kért a szurkolóktól azért, mert lassan ment. A gumi kímélés nagy úr.

A leggyorsabb mellesleg Ostberg volt, megelőzve Latvalát és Meeket. Eddig. Friss hír, hogy Meeke autóját megcsinálták és megy ki egy újabb körre és szaladt is egy harmadik időt.

Ma este 20:05-kor folytatódik a program a rendkívül látványos karlstadi szuperspeciállal.

Így vitték el Meeke sérült autóját:

Share |
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024

s t a t i s z t i k á k