|
|||||
h i r d e t é s
|
#1656
A 2013-as esztendő rali-világbajnoka nem lasított, átmentette formáját az idei szezonra és lendületből behúzta a Monte-Carlo ralit navigátorával, Julien Ingrassiával. Természetesen nem lehet más a célja, mint hogy a tavalyi siker után, idén is megnyerje a Svéd-ralit. Előtte azonban válaszolt néhány kérdésre a legnagyobb riválisokról, a nyomásról, ami rá nehezedik és mondott szépeket Robert Kubicáról is. Az első futam sikere nagy öröm volt számára, hiszen a körülmények nem voltak éppen ideálisak. Kiemelte, hogy az utolsó nap kaotikus időjárása volt az, ami igazán meglepte, de sikerrel abszoválták a nehézségeket. A svéd futamon a Montéhoz képest jóval több hóval kell majd megküzdenie, de ez inkább édes teher, mint keserűség: "Ez a futam mindig is az egyik legkedvesebb megmérettetés számomra. Különösen azóta, hogy a Volkswagennel karöltve itt szereztük meg az első sikert tavaly a vb-n, egy kiélezett csatában Loeb-el. Azt hiszem ez a tavalyi volt az egyik legjobb versenyem karrierem során." Arra a kérdésre, hogy számítottak-e Juliennel már az első esztendőben a világbajnoki címre, határozott nemmel válaszolt: "Ha valaki nekem azt mondja a szezon előtt, hogy mi leszünk a világbajnokok, biztos elküldtem volna a csapatorvoshoz. Elképzelésünk sem volt, hogy versenyképes lesz-e az autó vagy sem. Aztán nyertünk Svédországban, Mexikóban és Portugáliában és tudtuk, hogy jó lesz ez." Címvédőként nem érez nyomást magán, inkább büszkeséggel tölti el, hogy sikerült. Ez az a cím, amit senki nem vehet el tőle, navigátorától vagy a csapatától. Tavaly 13 futamból 10-et megnyertek, megismételni nem lesz könnyű, de ígéri, hogy megpróbálják. A mexikói futam azonban nem csak a győzelem miatt volt emlékezetes számára: "A 18. szakasz 32. kilométerénél teljes gázról kellett nullára fékeznem egy pillanat alatt, mert a kapu, amin át kellett volna száguldani, zárva volt. Juliennek kellett kinyitnia, hogy áthajthassunk. Hál'istennek jóváírták az időt, de azért izgalmas volt." Végül szóba kerültek az ellenfelek, azon belül is a legveszélyesebb kihívók: "Elsődlegesen a csapattársamtól, Jari-Mattitól tartok leginkább. De nagyon érdekes lesz Neuville is, hogy hogy fog teljesíteni a balszerencséje után Svédországban. Aztán a Citroennek is nagyon erős csapata van, komoly tapasztalattal. Ostberg és Meeke is nagyon jó pilóták. Kubica is a listámon van. Nagyon komoly tempót tud diktálni és szerintem aszfalton lesz a legveszélyesebb, a Forma-1-es múltja miatt. Ő egy nagyon jó ember és elképesztő tehetség, ezt meg is mutatta Monte-Carlóban." Búcsuzóul elárulta, hogy a Polo WRC-jét semmilyen autóra nem cserélné el. Csak és kizárólag a rali érdekli egyelőre, ami legalább 250 napját kitölti egy évben. A szabadidejében pedig elfoglalja magát futással, hegymászással, biciklizéssel, így esélye sincs unatkozni. Ez a blog most jelenik meg 2727. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
![]() ![]() |
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
![]() ![]() 2025.02.14-18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.13-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.15-16.
![]() részletes infóink ![]() 2025.02.22.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |