|
|||||
h i r d e t é s
|
#1654
Jövő hét közepén, február 5-én (szerdán) veszi kezdetét az esztendő egyik legnagyobb ralis mulatsága, a Svéd-rali. Elképesztő tempó hóban, jégen. Mínusz 30 fokban grillező drukkerek és autóverseny orrba-szájba. Az idei futam szerdától szombatig tart, aminek egészen prózai oka van. Szűk négy ezer kilométerrel odébb, Szocsiban ugyanis téli olimpiát rendeznek. Erre az eseményre pedig még az autósport világában is tekintettel vannak. Persze nem ez az egyetlen érdekesség a futammal kapcsolatban. Nézzük, mi az, ami szóra érdemes. Szerdán helyi idő szerint este nyolckor egy szuperspeciállal kezdődik az őrület, Karlstadban. A rendezők kiírtak egy szavazást a facebook oldalon (itt), miszerint a szurkolók dönthetik el, hogy kit szeretnének látni csatázni egymással a párhuzamos pályán. Csütörtök egy nagyon érdekes nap lesz. Hat szakaszt kell teljesíteni a párosoknak, de mindezt egy huzamban. Nincs szerviz beiktatva, mindössze egy gyűjtő, három szakasz után. Igaz nem vészes, "csekély" 68.42 km-s száguldást kell beiktatniuk a reggeli szervizt követően és a lefekvés előtti szerelés előtt. Rutinmunka. Ha már a párosokról szó esett, akkor érdemes végignézni a változásokat. A norvég Eyvind Brynildsennek nem állt össze a költségvetés, így kénytelen lesz kihagyni a futamot. Richard Tuthill is jött volna a Porsche 997 GT3-asával, de a homologizációs papírokat nem tudta időben bemutatni, így neki sem kell szöges gumira költenie. Aztán vannak olyan navigátorok, akik nem bírnak egy helyben maradni. Például Chris Patterson, aki korábban Petter Solbergnek és Kris Mekkenek olvasta az itinert. Most Khalid Al-Qassimi veszi igénybe szolgáltatásait. Egyébként Scott Martint váltja a DS3 WRC anyósülésén, aki Craig Breenhez csatlakozott. Az ex-Forma-1-es Kubica korábbi navigátora, Maciej Baran tavaly egy hirtelen ötlettől vezérelve kiszállt a lengyel mellől, mondván befejezi karrierjét. Úgy látszik, hogy Michal Solowownak nagyon jó a "rábeszélőjéke" ugyanis sikerült meggyőznie Barant, hogy üljön be mellé a Fiesta RS WRC-be. Ilka Minor ismét Henning Solbergnek fog navigálni (a tavalyi Novikovos időszak után), míg Raigo Mölder négy év kihagyás után ül be ismét Ott Tanak mellé. Ennyit a rendkívül fontos szerepet betöltő navigátorokról, jöjjenek a szöges gumik. Egy-egy abroncsban 380 darab szög található. Minden egyes darab 20mm hosszú és 4g súlyú. Azonban ebből mindössze 7mm-t használnak a pilóták, a maradék 13mm be van építve a gumiba. Ja, és a fiúknak kötelező vinni magukkal ásót, arra az esetre, ha esetleg elakadnának. Végül egy kis történelem. Az első futamot 1950-ben rendezték, akkoriban még nyári futamként. Tizenöt évvel később lett áthelyezve a téli évszakba. Azonban világbajnoki futamként először ’73-ban szerepelt a naptárban. Ettől kezdve egészen 2004-ig csak északi pilóta volt képes nyerni svéd vb-futamot.
Ekkor "egészen véletlenül" Sebastien Loeb törte meg a hegemóniát. Rajta kívül nyilván csak egy másik Sebastien nyerhetett Svédországban, aki nem más, mint Ogier. A legtöbb győzelmet Marcus Grönholm és Stig Blomqvist tudhatja magáénak, mindketten öt alkalommal bizonyultak a legjobbnak.
Az elmúlt 64 évben 39-szer nyert svéd pilóta, 19-szer finn, kétszer francia és egyetlen diadalt tudhat magáénak norvég versenyző, Petter Solberg. Ha valakit még mindig nem sikerült meggyőzni arról, hogy kövessen minket a jövő heti vb-futam alatt, annak itt egy kis ízelítő, hogy mire lehet majd számítani:
Forrás: Svéd-rali hivatalos oldala, wrc.com Ez a blog most jelenik meg 2453. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
2024.12.06-10.
részletes infóink 2024.12.06-08.
részletes infóink 2024.12.27-29.
részletes infóink 2024.12.27-28.
részletes infóink 2025.01.03-05.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |