Azért az csak egy Porke :) Mellesleg ahogyan néztem az utcai GT2 RS-nek is 700Nm a nyomatéka és 330 a vége.... gondolom az RSR valami tákolás, minusz kiló, versenyváltó, sok ló pluszba.... :)
Turán Frici kategória második lett a múlt hétvégi osztrák EUROIL hegyiversenyen.
Kategória Div. 3 GT csop 2000 ccm felett
1. Herbert Pregartner
Porsche 911 GT2 RSR 242,18 km/h (célban) idö 2:34:915
2. Turán Frigyes
Mitsubishi Lancer EVO 231,84 km/h (célban) idö 2:35:694
3. Felix Pailer
Lancia Integrale 223,18 km/h (célban) idö 2:35:976
Összetettben Frici a 23. lett, elötte csak a Porsche volt "rendes" vas, a többi mind Formula autó volt.
Az abszolút elsö Benes Milos (CZ) lett Osella Fa30-cal (242, 63 km/h célsebesség, 02:19:909 az ideje)
anulu!
Tényleg csak annyit ér egy figyelmeztetés, hogy "az út szélén integet valami paraszt"?
Mi van, ha a kanyar után ott áll egy lerobbant iskola-busz, vagy egy oldalra dőlt tartálykocsi?
Amit írsz az is a színvonalas interneten van...........
Egyébként értsétek már meg,hogy egy miniszteri sofőr nem hogy lassít,hanem gyorsít,ha az út szélén integet valami paraszt.
Ez nem kivagyiság,hanem hosszú évek kiképzése.
Az hogy miért kapott parancsot arra,hogy siessen,már egy másik téma.
Neki ez a dolga,mint a mekiben az eladó sem kérdezi,hogy miért kérsz hamburgert.
Valamint fordítva is fel lehet tenni a kérdést: mi a csudát keresett ott egy önjelölt útlezáró, vagy mit csinált ott egy önjelölt országúti harcos versenyautóval...
Nem várok rá választ, csak úgy eszembe jutott: mi a csudát keresett a miniszter úr, a Nagylóc és Zsunypuszta közötti úton? (természetesen 70 km/órás sebességgel....)
Ralimotorosok! Eger-Miskolc között, meg egyéb baromságok. Mi a f@szfenének felfújni ezt is. Lezárták az utat, igaz,m nem volt engedélyük. Hiba. Jött a miniszter autoja. Rutinos soför vezette, gondolom. Ha látta, hogy leárás van, annak oka van, mindegy, hogy egy szakadt Zsiguli jön kilinccsel elöre, vagy egy WRC. Vagy esetünkben nem tudom mi.... baleseti forrás, nagyot üt. Ennyi.
Gondolom, hogy bes***hatott az utat lezáró ember amikor meglátta a minisztereket szállító TEK-es járműveket... Na ezeknek, hogy mondja: "várni kellene egy kicsit mert versenyautó közlekedik az úton"
Nekem is ezt mondták pár éve de én vártam is... láss csodát pár perc mulva jött is Magyarország egyik leghíresebb versenyzője.
Én sem tudok arról, hogy a gyári csapat tesztelt volna-e GTR-t.
"10 éve" alatt azt értettem, hogy 2003-tól ment a kis Érdi a szóban forgó MAzdájával. 2004-re lett igazi A-sra megépítve, nagy fékkel és kerekekkel. A beltere más, bennemaradt az utcai műszercsoport.
Elképzelhető hogy csak valami fotók zavarták meg a dolgokat a fejemben :D. A kisérdi kocsijának a beltere is másabb (ha jól emlékszem) mint az öregé, és azért olyan fura, ami első ránézésre nem is tűnt még fel nekem régebben, hogy csak gtx-es első rács van benne, nem a gtr-é. De a lökösök az gtr.
2004től lett A-s? Ezt nem igazán értem, már 2003ba is ment vele. De előtte milyen 10 évről van szó? (rendszám alapján használták érdiék tréning autónak vagy mi?)
Köszi.
A GTR a VB program befejezése után született, csak privát versenyzők mentek vele. Ex-Gyári GTX-et nem láttam eddig privát kézben.
Lehet, hogy úgy jártak el, mint a Seat Cordobánál és az Octaviáknál, hogy a régebbi masinákat újabb evolúciósra építették át?
Az Érdi/Gili/Bútor féle Mazdát Bútor Robi beszámíttatta az Escort Kit Car árába, sajnos nincs arról infó, hová került.
A kis Érdi mazdája szerintem utcai autóból épült, jól látszik hogy 10 éve - legalábbis külsőre - erősen N-esnek nézett ki, s 2004-től lett belőle fullos A-s gép.
Érdi könyv messzi van és már rég olvastam, nem emlékszem mit mondott akkor, a netről ennyit tudtam összebuvárkodni.
Még annyit előtte hogy GTR-ek helyett esetleg Mazda GTR mert Érdi és Bútor ( és Tóth Gili is) ugyanazon autóval ment ;). Kis Érdi már mással. A VB-n is mentek a GTR-el.
"A Mazdáról mit kell tudni?
A Mazda gyár megbízásából fejlesztették ki Belgiumban. A Mazda Sport megszűnt ’92-ben, az egyik fele Belgiumban maradt, a másik fele pedig Svédországba került. Na ezt a felét mi elhoztuk Magyarországra, és tudtuk ezt kezelni. Mi lettünk Mazda „kis-Európa”. Előrébb jutottunk futómű fejlesztésben, mint a belga szárny. Ki merem jelenteni, hogy a világon nincs jobb autó Mazdában, mint amilyen a mi autónk volt.
Hogy történt az autó felkészítése?
Az autó minden alkatrésze egyedi gyártás eredménye. Minden versenyautót emberek csinálnak. Itt Magyarországon is vannak megfelelő szakemberek, csak meg kell találni ezeket a szakembereket, gépeket, anyagokat. Én azt hiszem megtaláltam, azokat a fejeket, amelyek úgy tudnak gondolkodni, ahogy ehhez a szakághoz kell.
Az elektronikában is tudtatok fejleszteni?
Az elektronika kiépítése külföldön történt, de ezt kivéve mindent itthon csináltunk. A motor gépmunkálatai, a hajtóművek, a féltengelyek, a futómű karbantartása mind a mi munkánk eredménye. A motor belső gépészete és szelleme magyar. Meg kell említenem egy nevet: Gaál Pál. Ez a név összeforrt a pályaversenyzéssel, és azok a tapasztalatok és ismeretek, amit ő a Zsigulis időkben megszerzett és megtanult, azokat kamatoztatta 9 éven át a Mazda motorok építésénél. Az is egy nagy fegyvertény, hogy a Mazda motorok közül egy sem ment tönkre a 9 év alatt.
Amikor a motor gépészete elkészült, akkor kivittük Svédországba, ott fékpadra került és az ott mért adatok alapján láttuk, hogy mi volt és mi lett. Az a csapat, amely ezt elérte, továbbra is a rendelkezésünkre áll, és nem tartom kizártnak, hogy továbbra is rájuk támaszkodjak. Lehet, hogy eljön az a pillanat, amikor úgy érzem, hogy az autóm teljesítménye nem felel meg az elvárásaimnak, és nem tudok továbblépni, mert egy gyári rendszer van benne. A teljesítmény növelése persze az élettartam rovására megy, de ennek is van egy elmélete, hogy a teljesítmény növelésével, hogyan változik az élettartam. Nálunk az A-s motor sem ment szét. Nagyon jó motorunk volt, és nagyon sok kritikát is kaptunk emiatt, de a hátteret senki nem ismeri. Amikor a szájaknak járni kell, az egy könnyű dolog, de mikor dolgozni kell, az már nehezebb.
....
A Mazdát egy kicsit lenézték, 1850 köbcentis volt, tehát 150 hasznos köbcentivel kevesebbel gazdálkodtunk, mint a versenyző társak.