Üdv!
Egy kis pontosítás:
A felfutás minden esetben az út kastélyszálló (Garadna) felöli végétől indult és ment Hollóstető irányába.( Az út Hollóstetőnél elágazik Egerfelé és Bükszentkereszt irányába A képen látható autók még a rajt előttől jejebb lettek lefotózva(mennek fel a rajtba).
historyfun! Való igaz, hogy a fotók a Lillafüred-Hámor-Garadna elágban készültek. Valoszinű onnan indúlt a félreértés, hogy előtte a hegyi-pályáról értekeztünk, és szóbakerült a vasút is. No erre írtam, hogy a verseny útvonala sehol nem érint vasuti pályát(és ez igaz). A kép Lillafürednek a Hámor felé vezető végén készült, a pálya pedig az Eger felőli végétől indúl, vagyis pont az ellenkező irányban. Azt, hogy "gurulnak a depoba" nem tudom hogy lehet, hiszen a 61-es autó Miskolc felé halad. (???) Nem akartam munkát adni, egyszerűen pontatlanúl fogalmaztam. Mea culpa és hamu a fejemre. Ja, vasúti átjáró! A jelenleg is működő Mókusodú szárnyvonal előjelzése látszik a képen. No de ez is azt igazolja, hogy kilométerekre vagyunk a versenypályától, mivel az a Szinva völgyében található. míg a kisvonat a Garadna-völgyben pöfög. Bocs még egyszer a pongyola fogalmazásért, amivel elindítottam a lavinát.
Alaposan megdolgoztattál...
Mégecce mondom - az a fotó 1975 Június 8-án a miskolci hegyiversenyen készült. Én előtte is biztos voltam benne, csak a földrajzóra után kicsit meginogtam
A '61-es Zsiguli teteje felett a háttérben látszik egy szobor(?) egy kis épület teteje mellett >
NSUfun! A Miskolcot Egerrel összekötő, Bükk-hegységen keresztűl vezető út egy részéről van szó. Öreg versenyzők egyszerűen azt mondanák: Lillafüred kijárati táblától a Hollóstető bejárati tábláig. Pontosabb GPS-adatok:
rajt 48° 5'19.32" - 20°37'10.29"
cél 48°4'10.94" - 20°35'11.91" (ne csodálkozz, ha Bükkszentkereszt feliratot dob ki a gép, a cél környéke közigazgatásilag oda tartozik)
Jeleket, felfestéseket ne keress, már több mint 10 éve nem volt hegyiverseny arra.
Azon a képen, "félig háttal" Bakoss Endre látszik. Ő maga is versenyezgetett a Főtaxinál is. Később a Dömsödi DOVIT egyesület megalapításánál bábáskodott.
Unokája a pályaversenyeken jeleskedett az utóbbi években.
Nem tudnád Google térképen bejelölni ,hogy kb merre is ment a Lillafüredi pálya?
A Pécsi pályáról annyit tudok mondani ,hogy meg van még a rajt zászló és a cél zászló tartó vasa,illet fent a pálya térképét mutató tábla ,de már nagyon halvány.
Hát ez ez! A lillafüredi pályát sehol nem keresztezi vasút. Ahol a hegyi-pálya kezdődött, ott van a kisvasút VÉGE. Utána pedig olyan mértékű az emelkedés Hollóstetőig, hogy max. fogaskerekű tudna közlekedni. Különben is, hol menne a vasút, annyira keskeny a völgyvágat, hogy az út is éppen hogy "elfér" rajt. Értsd: a nézők, szinte mindenütt a hegyoldalban ülnek-állnak. Na, a földrajzórának vége.
Az utassal képről jutott eszembe.Hegyi felfutó motorverseny volt a 80-s évek elején Csopaknál a Nosztori autóspihenőig,a motorosok előtt Tóth Jani bátyám ment el mint előfutó a BMW Toj-l.Mikor visszafelé gurultak láss csodát egy 12-13 év körüli kisfiú vezette a kocsit.Azóta kisfiú 7-szeres magyar Rallye bajnok és a jó ég tudja hányszoros Rallye-Cross bajnok.