SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Összes oldal:
773351857
Napi oldal:
107947
Jelenleg:
877
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
1412. • 2011-02-14 19:51:37
1970 CORDATIC-Rallye >
1411. • 2011-02-14 19:49:43
'90-es évek elején volt sötét Mecsek-rallyen tervezett, csúszás nélkül is. Évszámot most nem mondanék, de úgy emlékszem amikor fordítva volt Árpádtető. És talán az R.II-nek is sötétben volt az utolsó két szakasz.
1410. • 2011-02-14 19:10:49
Azok bizony nagyon nehéz versenyek voltak,és az érdekesség hogy akkor a túra majd később már Rally 2 osztálynak hívott mezőny is autózott éjszaka,lámpa fénynél.Nem is értem hogy most miért nincsen ilyen?Talán Mecsek rally-n láttam őket sötétben még valamikor a 90-s évek közepén akkor is azért mert csúszott a program.
1409. • 2011-02-14 18:28:03
Hillman,

" Az út burkolatát és szélességét nézve, nekem a B.szt.lászló-B.szt.kereszt gyorsnak tünik. A "boksás" utáni jobb 3-ra tippelek, ami után elindul lefelébe a célig. Bányahegy sokkal keskenyebb volt, Varbó nagy része pedig aprószemcsés murva. "

Varbói gyors első kanyarja.
Kaptam egy ilyet E-mail-ben >
Plusz egy helyi lakos is - aki nem mellesleg ott nézte a '75-ös versenyt ebben a kanyarban - megerősítette.
Mission Complete kacsintok
1408. • 2011-02-14 15:04:34
Sziasztok!
Én pedig a 92-es és 95-ös Salgó rally premieres videokazettáit szeretném beszerezni. Ha valaki tud segíteni benne megköszönném!
1407. • 2011-02-14 11:36:30
'bazsi07' hová lett ?

" Sziasztok. Nincs meg véletlenül valakinek az 1985-ös, 1990-es, 1991-es Salgó rali nevezési listája? Jó lenne róluk egy fénymásolat, már csak ez a 3 hiányzik, az összes többi megvan. "
1406. • 2011-02-14 11:32:12
Pörgetni kell és akkor pörög mosolygok
1405. • 2011-02-14 11:28:29
kacsintok



atiwrc 2011-01-17 20:27:31
Örülök hogy újra pörög a forum.
Már régebben irtam szerintem, de megismétlem magam.
Ingyen vállalok vhsről DVD-re másolást, rajtlisták, ujság cikkek, dokumentumok scannelését (esetleg kép scannelést fotóról, csak mezei scannerem van, nem ilyen dia/film scanner.) az autósport bármilyen témájában, legyen az rally,rallycross,tereprally, pálya avagy hegyiverseny.

Őrizzük meg ezeket az archív dolgokat a jövő számára. Hogyha mégis sikerülne összehozni valami siteot akkor ezek a kincsek már digitális formátumba meglennének és akkor nem "üresen" kellene indulnia annak a lapnak.
1404. • 2011-02-14 10:10:41
Szia Roni!
Jól emlékszel a műszerfalra! De azt írtam, hogy ILYEN volt/csíkos-bordás, TL/, annak demonstrálására, hogy milyen, első ránézésre is feltűnően különbözőek. /És még csak fel sem kell nyitni semmit......./
Mivel az edzőautó is hozzám került, van arról is papíralapú fotóm, de nem tudom beszkennelni.
A lényeg viszont szemmel látható.
Üdv: ZoZo
1403. • 2011-02-14 10:03:59
Zsolti,
Ne foglalkozz vele, én már bánom hogy megemlítettem itt, ahelyett hogy csak rápöcköltem volna a delete-iconra a 'postafiókban'.

Nagyon sok pozitív E-mailt kapok, meglepően sokan segítenek, szólnak hozzá privátban az itt felmerült kérdésekhez. Ezt is egy miskolci srác küldte vmi akkori újságból >

1402. • 2011-02-14 09:49:09
'79 CENTRUM Bükk Kupa gyorsaságik:

1. Varbó-Középgaradna 8.7km 18:20-kor
2. Rezervátum-Jávorkút 7.5km
3. Jávorkút-Bányahegy 4.5km
4. Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló 8.3km
5. Hollóstető-Répáshuta 5.7km
6. Oldalvölgy-Bányahegy 12km
7. Bányahegy-Jávorkút 4.5km
8. Jávorkút-Rezervátum 7.5km
9. Középgaradna-Varbó 8.7km
10. Rudabánya-Felsőkelecsény 2.9km
11. Felsőnyárád-Sajókaza 5.2km
12. Putnok-Kelemér 6.3km
13. Borsodnádasd-Balaton 4.5km
14. Répáshuta-Hollóstető 5.7km 00:56-kor
15. Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt 8.3km
16. Rudabánya-Felsőkelecsény 2.9km
17. Felsőnyárád-Sajókaza 5.2km
18. Varbó-Középgaradna 8.7km
19. Kőbánya-Jávorkút 7.6km
20. Jávorkút-Bányahegy 4.5km
21. Bányahegy-Oldalvölgy 12km
22. Balaton-Borsodnádasd 4.5km
23. Kelemér-Putnok 6.3km
24. Sajókaza-Felsőnyárád 5.2km
25. Felsőkelecsény-Rudabánya 2.9km
26. Varbó-középgaradna 8.7km
27. Bükkszentlászló-Bükkszentkereszt 8.3km 06:30-kor

Ezek még versenyek voltak akkoriban, 27gyors, gyakorlatilag fél nap alatt, végig sötétben...
1401. • 2011-02-14 08:55:55
Valóban az autó hátulja sérült pont középen, a hátsó ajtó és a lökhárító és a hátfal sérült, konkrétan az oszlop lenyomata úgy 20-30cm mélyen. Mivel itt semmilyen nemes rész nem volt így az autó versenyképes volt. Csak az Attila hiúsága miatt cseréltük a sérült cuccokat. Az első tréning autó valóban bordás műszerfalas volt de az a műszeregység nem így és az nagy sárga lámpa nem volt benne szerintem.A tréning autóban egy széria 5Alpin motorvolt, széria karburátorral, míg a versenyautóban dupla horizonttál Weber a libanyakra hajazó szívócsővel, ha kinyitod a gépháztetőt sima bukta. De mondom az autónak semmi baja nem volt kivéve pár elemet. A gyors Répáshutai elág és ... volt.
Üdv Roni
1400. • 2011-02-13 16:12:39
És ilyen volt a verseny R5 Alpine műszerfala. Eléggé feltűnő különbség ahhoz, hogy egy Ferjáncz szintű versenyző, aki mindíg az érdeklődés középpontjában állt, NE RESZKÍROZZON meg egy cserét!
1399. • 2011-02-13 16:03:09
Ilyen volt a tréning R5 műszerfala, mert az egy TL-ből lett faragva.
1398. • 2011-02-13 15:41:33
Nem értem miért is kell mindjárt e-mailt küldeni,pláne meglehetősen gorombát?Nem lehetne kulturáltan megbeszélni?Az olyan nehéz lehet?Nagyon sok jó pilóta volt akkoriban(is) ez így igaz,most is van csak sajnos olyan a világ hogy keveseknek adatik meg a kiugrás,a lehetőséggel meg élni tudni kell.Ha már magyar bajnokoknál tartunk azért érdemes azt is megjegyezni hogy Balatoni Mihály is abszolút magyar bajnok,ez már akkor sem volt kis dolog.
1397. • 2011-02-13 15:39:02
Viszont a fotó valóban Bükkszentkereszt. Az első bejárati tábla előtti "katlan".
1396. • 2011-02-13 15:36:06
Nem hiszem, hogy nekem kellene megvédeni Ferjánczot ebben az esetben, de kénytelen vagyok. Több okból is.
Egyrészt adott egy orrmotoros, elsőkerekes R5 Alpine. Farral nekicsapódik egy fának és le tud jönni saját kerekein a gyorsról. Minek kéne "kocsit cserélni"? Tovább is tudott volna menni anélkül is........ Volt idő, volt alkatrész megcsinálták.
Másrészt a tréningautó azonnal felismerhető külsőségekben végig eltért a versenyautótól. Például csak a tréningautónak volt matt fekete a motorházteteje, vagy a műszerfal borítása csíkos-bordás /nem Alpine/ volt, stb
1395. • 2011-02-13 15:34:05
historyfun! Olyan néven keresd, hogy, hogy répáshutai elág-......-Oldalvölgy. A cél az oldalvölgyi erdészház bekötő útjánál volt volt, de a következő település F.tárkány, ezért hívták így ezt a gyorsot. Sajnos már nincs meg sem a kiírás sem az itiner, úgy hogy csak emlékezetből.... bizonytalan
1394. • 2011-02-13 15:09:55
Roni,

Köszönöm !

Érdekes ember a magyar...
Kaptam két goromba E-mailt - persze névtelenül - hogy mi a fa..t vergődök én itt, aki ott sem voltam az eseményeknél ? Miért nem elég nekem a sztori úgy, ahogy oda le van írva ?
Nevekkel, helyszínekkel, számokkal, ráadásként a 'szemtanú' a nevét is adta hozzá.

Való igaz, ott sem voltam.
Ez az egyik fő oka miért akartam részleteket tudni.
Ezért kérdeztem rá itt és az indexen is.

Kár lenne tagadni, bennem is megvan a dögkeselyű szerintem egészséges érdeklődése - mint a legtöbb versenyzőben és komálósban - ha valaki versenyen tör, mindig látni szeretném az eredményt, ismerni a részleteket.

Ezt írtam itt:
" Itt némi autótörés volt bizonyosan, de a sztori többi része nálam 'több sebből vérzik', kíváncsi lennék ti mit hallottatok, mit gondoltok erről. "

Íme a nevek, helyszínek, számok sorjában:

Kövesdán >
" A Répáshuta-Felsőtárkány gyorsasági hajnalban indult "

Ilyen gyorsaságit nem találtam a '79-es CENTRUM Bükk Kupa dokumentumaiban.
Répáshuta szerepel az alábbiakban:
5.gy. Hollóstető-Répáshuta 5.7km 19óra 31perckor
14.gy. Répáshuta-Hollóstető 5.7km 0óra 56perckor
Felsőtárkány nem szerepel egyetlen további gyorsasági szakasz megnevezésében sem

Kövesdán >
" csúsztak az utak és az első helyről rajtoló Ferjáncz el is esett a Renault 5 Alpine-nal "

Tudomásom szerint az első helyről 1-es rajtszámmal dr.Antalffy rajtolt BMW-2002 gr.2-6
utána 2-es Barka BMW-1602 gr.2-6
etc.

Kövesdán >
" Én nyolcas rajtszámmal indultam és még láttam, ahogy lejön az összetört Renault a pályáról. "

'79 CENTRUM Bükk Kupa >

8 Károly-Markwart Főtaxi

Szerintem a Bükkszentkereszt-Bükkszentlászló negyedik gyorsaságin fotózva

Kövesdán >
" Csodák csodájára tíz perc múlva a következő gyorsasági rajtjában Ferjáncz Attila már ott állt egy hibátlan versenyautóval. Kiderült, hogy volt egy ugyanolyan tréningautója, amin szintén ott volt az egyes rajtszám."

Ferjáncz Attila 5-ös rajtszámmal indult azon a versenyen !!!

Én szívesen olvasom a jól összerakott összeesküvés elméleteket is, azok közt is akad profi munka bőven, de amikor egy ilyen történetet olvasok, ahol a körítésben, az un. számszerű és egyéb relatíve könnyen ellenőrizhető tényekben is hibát hibára halmoz az elbeszélő, akkor már nagyon nehéz a továbbiakban akár egyetlen szavát is komolyan vennem...

Nekem tulajdonképpen ennyi már sok is erről a történetről.

Most már csak azt szeretném tudni - konkrétan melyik gyorsaságin törte a Renauult-t Ferjáncz Attila ? nemértem

1393. • 2011-02-13 11:42:32
historyfun! Az út burkolatát és szélességét nézve, nekem a B.szt.lászló-B.szt.kereszt gyorsnak tünik. A "boksás" utáni jobb 3-ra tippelek, ami után elindul lefelébe a célig. Bányahegy sokkal keskenyebb volt, Varbó nagy része pedig aprószemcsés murva.
Roni 01! Ez az "urban-legend" ugy él Miskolcon, hogy a tréning autóra áttették a két első ajtót /mivel azon volt a rajtszám) és azzal folytatták a versenyt.
Ha- mondom HA!- valóban így lett volna és kiderül, akkor "csak" 22-szeres Magyar Bajnok. ÉS AKKOR MI VAN? Olyat sem nagyon sokat lehet lelni Magyarországon. vigyorgok
PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k