Benöcz Tamás - ... ... MAK Moszkvics-408(1970Túra)
Bögös Sándor - Kovács J... Spartacus TE Moszkvics-412(1976Túra)
Horváth I... - Gombos Kálmán Volán SC Budapest Moszkvics-412(1976Túra)
Kemper E... - Zentai P... Főtaxi SC Moszkvics-412(1976Túra)
Kiss Jenő Zoltán - Kiss Attila AFIT Pécs Moszkvics-412(1976Túra,1977)
Tóth M... - Kékesi F... Hungarocamion SE Moszkvics-408(1976Túra)
Varga István - Lukácsi Attila MAK Moszkvics-412(1972Túra)
Visegrádi Mihály - Gombos Kálmán Volán SC Budapest Moszkvics-412(1972,73Túra)
Túrában nagyon sokan próbálkoztak a típussal, a lista messze nem teljes, de dolgozom az ügyön
A képen az Afit II. versenyzői Ihász-Pere páros az elődök nyomdokain.Ők szerelők voltak a Révész utcai Moszkvics szervizben csakúgy mint a néhai Gombos Kálmán vagy Visegrádi Misi.Által Pista raktáros volt és Siska Robival ment.Nagyszerű csapat volt a szervizben öröm volt ott dolgozni,egy-egy verseny előtt mindenki versenylázban égett.Egyébként az Által Pista szerelője néhai Sándor Imre mesélte, hogy amikor a már említett Tour d'Europe itt járt akkor a komplett Moszkvics csapatot a Révész utcában szervizelték.Ilyen idők voltak akkor...
1975-ben a Volán Rally-n is itt volt a Moszkvics csapat.
Brundza,Agisev a 3-dik nem jut az eszembe.Lengyelek mentek
Polski Fiatokkal.BBK futam volt.Ha jól emlékszem akkor volt
utoljára Farkasgyepű. Mi túrában mentünk Ifjú Alajossal
A fiatalabbaknak egy kis adalék, a Moszvics-legendához:
1968. London - Sidney 16000km. 98 induló, 48 célba érő. A Moszkvics az egyetlen csapat(!), melynek minden tagja elérte a cél.
1970. London - Mexico-city 25000km. 96 induló, 23 célba érő.
4 Moszkvics rajtolt, ebből 3 célba ért.
" Által-Siska - nekem ez rémlik, de nem biztos. "
Stimmel az is, csak másik évben. Én eddig ennyit tudtam összeszedni róluk:
Által István - Dobi I... Hungarocamoin SE Moszkvics-412(1977)
Által István - Gombos Kálmán Hungarocamion SE VAZ-21011(1978)
Által István - Siska Róbert AUTO-AMAM Moszkvics-412(1975Túra)
Által István - Siska Róbert Hungarocamoin SE Moszkvics-412(1976)
Nekem úgy tűnik nagyon 'nekiálltak', mintha lényegesen több pénz lett volna erre, mint a korábbi években. Meghozták az Alpine-t méregdrágán, aztán tavasszal egy Visegrád hegyi és egyből irány Elba, ami messze is volt, Nyugaton is, nagyon húzós mezőnnyel. Onnan mindjárt Jugóba - törés sajnos - és csak utána az Aranyhomok, ami máskor általában a kezdő versenyük volt külföldön.
Lehet ha nincs a baleset Jugoszláviában, akkor ez egy nagyon kerek év lett volna, szerepeltek volna több nyugati futamon is?
...így cibiékkel, szélesítve, tényleg, szerintem ütősebbnek néz ki, mint amilyen volt. Amennyire emlékszem, akkoriban azt modták, semmi sem volt homológ rajta, azért is lenne nehéz reprodukálni.
Által-Siska - nekem ez rémlik, de nem biztos.
Satu visszaemlékezése megható! Az biztos, hogy ha ők nem itt élnek, minimum Eb-t nyerhettek volna, ami tudjuk, hogy akkoriban azért mást jelentett! Külföldre alig-alig jutottak, alkatrész soha nem volt, az autóra mindig nagyon kellett vigyázni. Azért baromi nehéz úgy gyorsan menni, hogy ha elesnek, akkor vége, semmi nincs itthon az autóhoz. Paradox helyzet, hogy pont ennek a nincstelenségnek köszönhetik viszont az Eb futam-győzelmet! Az Alpine félre volt tolva a Jugó bukás miatt, ezért mentek az R12-vel Bulgáriába, ahol viszont nagyon rossz terep miatt az Alpine biztos elvérzett volna.
Amúgy 'bégyé' sporttársnak nem kell még Cavinton >
" Emlékeim szerint a szálló bejárata előtti parkoló mai szóhasználattal szervizparkként funkcionált.Rengeteg Veith-Pirelli terep mintás gumiabroncsot halmoztak fel felnire szerelve a Dunakorzó felőli oldalán a parkolónak. "
Brundza, '75 VOLÁN Rallye, valószínűleg Vigántpetend aszfaltról a murvára. Sajnos egyelőre nincs jobb képem róla, de Hillman olvtárs régebben töltött fel ide egy szuper képet a '75 Tátra raliról, azon Cibiék, Pirelli terepgumi
Moszkvicsok közül nekem igazán a két kereklámpás kasztni tetszik, amivel 1975-ben ment Brundza. Majd próbálok fötörni fotót arról...
Ezt gondolom nem olvastad, 'Satu' emlékei egy Alpine próbaútról Ferdive:
" szent áhítattal csúsztam be a Jenő bá navigátor ulésébe...azaz majdnem a földre. Minden jól elérhetően a helyén volt....a két Halda vagy egy Halda és egy Speedmaster?
a térképlámpa, a mappa és ceruzatartók tele tollakkal és színes ceruzákkal gyönyörűen rendben és erősen rögzítve sorakoztak..nyugodtan kijelenthetem hogy szegény
néhai Zsembery Jenő volt a világ legprecízebb és legnagyobb tudású mitfahrerje ! Nagyon sokat tanultam tőle egész pályafutásomra kihatóan...így a távolból is köszönet érte !
Na szóval ott ülök 24 éves suhancként a világ akkoriban messze legjobb rallyautójában, a világ egyik legjobb,A prioritású rallyversenyzője mellett....és egy kövér gázzal elindulunk. El tudjátok képzelni mit érezhettem ???? "
Napoletana: Ez akkora durranás volt, hogy nekem pl. volt egy gimista haverom, aki azért spórolt, hogy minden vasárnap elmehessen oda és tudjon enni egy olasz kaját!!!
Moszkvics: Na szegény Apám boldog lenne ha olvashatná, miket írsz! Neki külön ideológiája volt a a moszkvával kapcsolatban. Az elnyűhetetlen, elpusztíthatatlan szinonímája volt nála a Moszkvics. 407-es, 408-as, és asszem 4 db 412-est nyűtt el. A 412-es már pogácsákkal szélesített, hátul Barkas gátlókkal, NDK Wartburg versenyüléssel tuningolt gép volt. De erről bégyé tudna többet mondani, ő volt az AFIT III. egyik betyárja...Által Pista, Visegrádi Misi ott (vagy onnan) építették a 412-eseket!
Tulajdonképpen nem is értem, nálunk miért nem épített még senki historicra egy ilyen Moszkvicsot.
Nagyon elnézegetném, amint valaki merészen 'lóbálgat egy szépen legyártott 130Le-s verziót, üde színfolt lenne. De akár még H-ban is a sok Lada között.
Csak úgy ötletelek, fogalmam sincs mekkora művészet ma már összeszedni hozzá a holmikat, de hát csak bádogbó' van ez is