Fahrer és naviga is indulnak hegyen, ugyanabban a kategóriában, külön járművel.
Fahrer kiesik, naviga pontot szerez.
Szélsőséges esetben így a naviga lehetett akár bajnok a kategóriában év végén, fahrer második ?
" amikor Visegrádon hegyit rendeztek, (Hm, 69-70-71???) akkor a futam még nem volt önálló hegyiverseny, hanem a rallyebajnokság egyik futamaként volt értékelve. "
1970-es végeredményt találtam >
1969-ből most nincs kéznél semmilyen újság, de a cikk így kezdődik:
" Május 23-án rendezte meg a Magyar Autóklub Autósport Bizottsága a már hagyományos visegrádi hegyiversenyt, amely egyben az Országos Rallye Bajnokság 2. futama volt. "
Ezek szerint '69-ben is volt már, de lehet még régebben...
Ez a kép régóta megvan, de akárhányszor a szemem elé kerül, mindig jót mosolygok rajta, hogy még derékig sem ért az Alpine az 'öregednek'.
Már nagyon várom a percet, amikor előkerül egy fotó, ahol nyitott ajtónál oldalról látszik, hogy nézett ki odabent a navigátorülésben
" Az első évben, amikor Visegrádon hegyit rendeztek, (Hm, 69-70-71???) akkor a futam még nem volt önálló hegyiverseny, hanem a rallyebajnokság egyik futamaként volt értékelve "
Hogy a fenébe volt a pontrendszer?
Ezt hallottam már hogy a hegyi is beleszámított, de mi a helyzet a navigátorokkal?
Ezt sosem értettem - igaz nem is kérdeztem még soha az 'öregektől' - így lehet most hülyeséget kérdezek:
Ha egy navigátor mondjuk Skodával elég sok pontot szerzett év közben navigátorként a rallye-kon, hegyen pedig mondjuk bepattant volna egy BMW-be és bezsákol egy halom pontot, ez azt jelentette, hogy az év végi összesítésben akár előrébb is végezhetett mint a fahrere???
Lehetett így taktikázni?
Persze csak teoretikusan....tudom akkoriban nem(sem) 'nyeríteztek' unatkozó BMW-k vállalkozó kedvű navigátorokra várakozva...
Hogy erre is válaszoljak: Az első évben, amikor Visegrádon hegyit rendeztek, (Hm, 69-70-71???) akkor a futam még nem volt önálló hegyiverseny, hanem a rallyebajnokság egyik futamaként volt értékelve. Így hát volt a visegrádi hegyi pálya rallye gyorsasági.Hajnalban, egészen pirkadatkor kezdtek gyülekezni a versenyzők, és arra emlékszem, hogy egy BMW-s srác, akit csak dagadtnak hívtak, egy vödörnyi fokhagymás körözöttel jelent meg. A BMW csomagtartó teteje volt az alkalmi asztal és ott tömte magátt degeszre mindenki, persze rövidnadrágosként én is. Aztán akinek kedve volt, döfött egyet a pályán. Aztán nyolc óra felé megérkeztek a rendezők két stopperrel, egy jegyzettömbbel meg egy kempingasztallal és indult a verseny. Hát így nézett ki annak idején egy hegyifutam...
Nna, végre, bejutottam a rendszerbe!!! Szóval az a bizonyos visegrádi gyors a hegyipálya első hajtűjénél indult, most is erdőgazdasági út. Már nem emlékszem pontosan, de azt hiszem Pilisszentlászlóra, vagy talán egészen Szentendrére vitt le az út. Akkoriban ez a rész katonai terület volt. Ennek az edzésére pont magukkal vittek a nyolcasban, ahol még kötelező jelleggel volt hátsó ülés is. Pont ennél a gyorsnál szándékozott nálam a kis vuk kiugrani, úgyhogy én ott, a hajtűben sétálgattam és vettem a mélylevegőket 12 évesen, amíg ők írták a pályát.
A vérteskozmai gyors a régi egyes főútról, még Tatabánya előtt indult és Vérteskozma után volt valahol a cél. Ez az egyik legkomolyabb gyors volt abban az időben, Farkasgyepü és Felsőtárkány mellett.
Sajnos a gyorsasági végére már nem emlékszem. De arra igen, hogy ez a verseny két napos volt, 1600km össztáv(!), Bp- Veszprém-Lillafüred-Bp útvonalon.
Még egy érdekesség: bár Ferjánczék a Cordatic Rallye-n kétszeres kupavédők voltak, mégis csak a 7. rajtszámmal indultak! 2. rajtszámmal Balzsay-Goike R8Gordini....
historyfun!
Tudom, hogy nem nagy infó, de rémlik egy Vérteskozma-Várgesztes gyorsasági. ('78-ban és/vagy '79-ben). Rövid, poros, vályús szekérútra emlékszem, két kukoricatábla között....
Azután a '90-es évek elején Vérteskozma-Gánt????
Zsembery Barnabástól is kaptam egy E-mailt, ő is megerősítette hogy az még a murvás gyorsasági lehetett 1970-ben. Emlékezete szerint az első balos hajtűkanyarból ágazott le az az út.
A Net-en sajnos nagyon kis méretben vannak fent az 1970-es ELAN Elf Donau Rallye gyorsasági eredményei, próbáltam nagyítani hogy olvasható legyen, de nem az igazi.
Nem egy hosszú gyorsasági volt, az azért látszik az időkből.
A másik magyarországi gyorsasági -Vérteskozma is megér egy kis fejtörést:
Az ilyen válaszokat szeretem, konkrét dátum, adatok, érthető infók. Ahogy mondani szokták:
" a tények makacs dolgok" !!!
(mi meg csak úgy vaktában találgattunk )
Remélem ez érdekes lesz Visegrád gyorsaságiként!
1970.Aug. 29-30. IX. Int. Cordatic Rallye.
Frissen vizsgázott sportbíróként vettem részt rajta, Visegrád-gyorsaságin voltam a 3. számú rádiós! Akkor még murvás volt az út. Egy erős balkanyarban az orrom előtt esett mély szakadékba egy tök utolsóként érkező, NDK-Trabantos versenyző-páros! Annyira utolsó volt, hogy a rajtlistán sem szerepelt szegény.........
A rajtlista ugyanis meg van még!
Emlékezetem szerint 1977-ben készült el a levezető út, attól fogva mentünk a Hegyiről körbe a levezető úton.
ZoZo
historyfun!
Csak egy feltételezés.....
Ha olyan Tour d' Europe "szerű" versenyben gondolkodunk, ez a megoldás akkoriban megszokott dolog volt. Láttam Miskolc-Tapolcán valami hasonlót a 70-es évek végén. Sok száz km. etap (országúton, emelt átlaggal) és a végén, lezárt pályán, egy rövid sprint, utána éjszakai Parc Ferme.
Talán ilyesmivel magyarázható, az a fellegvári "zsákutca" gyorsasági.
Mondom, talán....
historyfun!
Úgy emlékszem, a 70-es években nem volt folytatása a hegyi pályának. Vagyis, a Fellegvárhoz vezető út, "zsákutca" volt. Ez esetben nem lehetett rallye gyorsasági sem, hiszen a további etap...?
Bár az is lehet, hogy rosszul emlékszem, és/vagy hibás a következtetés.
Valaki kisegít?